{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.583 visninger | Oprettet:

Analyse af raptekst {{forumTopicSubject}}

Da jeg skal op til eksamen i morgen, vil det være en stor hjælp hvis nogen kunne hjælpe mig med at perspektivere Momentet af L.O.C med Frk escobar også af L.O.C Har prøvet men kan bare ikke finde ud af det.

Det vil også være en stor hjælp hvis nogen kunne hjælpe med at finde flere billedsprog i Momentet. Har selv fundet dem her:
Slang: strofe 1 vers 15, strofe 1 vers 2, strofe 1 vers 14. Strofe 2 vers 8: .
Sammenligning: strofe 1 vers 13, strofe 3 vers 1.
Metaforer: strofe 1 vers 10, Strofe 2 vers 5. Intertekstualitet: strofe 1 vers 2
Personifikation: strofe 3 vers 2

Link til teksterne:
http://www.lyricsbox.com/loc-lyrics-frk-escobar-qtlnw1x.html
http://rapgenius.com/Loc-momentet-lyrics#lyric

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Analyse af raptekst
  • #4   10. jun 2013 Tak for det de gode punkter, tager lige et kig på det smiley

• #6   10. jun 2013 kunne du evt hjælpe med billedsprog, evt bare fortælle om dem har jeg har fundet er rigtige smiley

• #8   10. jun 2013 Har sat det hele ind hvis du kigger på emnet smiley

• #10   10. jun 2013 Teksten som jeg har valgt er Momentet hehe smiley

• #14   10. jun 2013 Ina og evt trådstarter

Frk escobar er skrevet om stoffer, og ikke damer. Bare til info smiley

• #15   10. jun 2013 Rasmus: kunne man så vælge at perspektivere om stoffer da Frk escobar handler om det og momentet handler også om misbruger osv smiley

• #18   10. jun 2013 Alt det du skriver har jeg styr på smiley og husk at man kun må forholde sig til teksten og der er ikke skrevet nogen steder at det er L.O.C det handler om, selvom man kan regne det ud at det gør smiley

Og hvordan skal jeg perspektivere dem? det er hvad problemet er og evt hjælpe med at finde flere billedsprog og evt fortælle om de er rigtige dem jeg har fundet smiley

• #20   10. jun 2013 Det med Livet er det metafor?

• #24   10. jun 2013 Jeg har valgt at lægge vægt på sproget og rap måden som L.O.C bruger i de to sange.

I frk. escobar bruger han lagt flere slang og bandeord, end han gøre i momentet. Sproget er meget grimme i frk escorbar han bruger fx knepper, bitch, starfucker og gentager nogle af ordene flere gange. I momentet bruger han slet ikke så mange bande og slang ord, selvom der er et par stykker. Sproget er mere normalt og så kan det næsten ikke undgås at have lidt slang og bandeord med i rap.
    Det viser også, at L.O.C er blevet mere voksen, fordi han bruger færre bande og slang ord, som han gjorde tideligere i hans sange.
    Måden han rapper i de to sange er også anderledes. I frk escobar kører han bare der ud af, med en masse rim og holder pauser efter lang tid. I momentet er der ikke ligeså mange rim og han rapper også mere stille der og holder flere pauser.

håber det her kan bruges evt fortæl hvis noget kan blive bedre og tag jer ikke af stavefejl osv smiley

• #26   10. jun 2013 Casper: 10 klasse smiley
    og nu har jeg jo analyseret teksten og skal kun perspektivere, du har ret i at der gerne må være henvisninger. Men det med hvorfor der bliver holdt pauser osv er jo analysering og ikke noget med perspektivering at gøre.

men syntes du ellers det er et godt område jeg har valgt at perspektivere?

• #28   10. jun 2013 Ina, det er ikke en 'måde' at tolke det på..... Det er hans egen udtalelse ! Desuden, skal der perspektiveres mellem de 2 eller på du godt perspektivere til andre sange han har lavet?

• #29   10. jun 2013 Rasmus: det skal være de to smiley

• #30   10. jun 2013 Trist, der er ellers rigtig meget at trække ud af albummet cassiopia. Og kender desværre ikke så meget til hans nyere musik, men pøj pøj med prøven smiley

• #34   10. jun 2013 Lubas jeg skal analysere momentet og ikke escobar, den skal jeg kun perspektivere til smiley

jeg er færdig med det hele, mangler bare lille det sidste af perspektiveringen og finde flere billedsprog ( metaforer, besjælinger osv) hvis der er nogen. Og finde en som evt vil kigge på om de er rigtige, dem jeg har fundet smiley

Kommentér på:
Analyse af raptekst

Annonce