Analyse af raptekst {{forumTopicSubject}}
Da jeg skal op til eksamen i morgen, vil det være en stor hjælp hvis nogen kunne hjælpe mig med at perspektivere Momentet af L.O.C med Frk escobar også af L.O.C Har prøvet men kan bare ikke finde ud af det.
Det vil også være en stor hjælp hvis nogen kunne hjælpe med at finde flere billedsprog i Momentet. Har selv fundet dem her:
Slang: strofe 1 vers 15, strofe 1 vers 2, strofe 1 vers 14. Strofe 2 vers 8: .
Sammenligning: strofe 1 vers 13, strofe 3 vers 1.
Metaforer: strofe 1 vers 10, Strofe 2 vers 5. Intertekstualitet: strofe 1 vers 2
Personifikation: strofe 3 vers 2
Link til teksterne:
http://www.lyricsbox.com/loc-lyrics-frk-escobar-qtlnw1x.html
http://rapgenius.com/Loc-momentet-lyrics#lyric
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 11
aug 2008
aug 2008
aug 2008
mar 2007
Følger: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 87 Svar: 2.038
Frk escobar er skrevet om stoffer, og ikke damer. Bare til info
aug 2008
aug 2008
Og hvordan skal jeg perspektivere dem? det er hvad problemet er og evt hjælpe med at finde flere billedsprog og evt fortælle om de er rigtige dem jeg har fundet
aug 2008
aug 2008
I frk. escobar bruger han lagt flere slang og bandeord, end han gøre i momentet. Sproget er meget grimme i frk escorbar han bruger fx knepper, bitch, starfucker og gentager nogle af ordene flere gange. I momentet bruger han slet ikke så mange bande og slang ord, selvom der er et par stykker. Sproget er mere normalt og så kan det næsten ikke undgås at have lidt slang og bandeord med i rap.
Det viser også, at L.O.C er blevet mere voksen, fordi han bruger færre bande og slang ord, som han gjorde tideligere i hans sange.
Måden han rapper i de to sange er også anderledes. I frk escobar kører han bare der ud af, med en masse rim og holder pauser efter lang tid. I momentet er der ikke ligeså mange rim og han rapper også mere stille der og holder flere pauser.
håber det her kan bruges evt fortæl hvis noget kan blive bedre og tag jer ikke af stavefejl osv
aug 2008
og nu har jeg jo analyseret teksten og skal kun perspektivere, du har ret i at der gerne må være henvisninger. Men det med hvorfor der bliver holdt pauser osv er jo analysering og ikke noget med perspektivering at gøre.
men syntes du ellers det er et godt område jeg har valgt at perspektivere?
mar 2007
aug 2008
mar 2007
aug 2008
jeg er færdig med det hele, mangler bare lille det sidste af perspektiveringen og finde flere billedsprog ( metaforer, besjælinger osv) hvis der er nogen. Og finde en som evt vil kigge på om de er rigtige, dem jeg har fundet
Analyse af raptekst