{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er et nicheprodukt?
  • #1   26. maj 2013 inden for økonomi et smalt markedssegment

  • #2   27. maj 2013 Kondomer til afrikanske springmus

  • #3   27. maj 2013 Omvendt G-streng

  • Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
    #4   27. maj 2013 Hvad er en ordbog
    Hvad er Google


  • #5   27. maj 2013 B&O
    Ferrari
    iPhone (da den kom frem)

    et produkt som kun en lille del af befolkningen ejer.
    eller et produkt som mange ønsker men ikke har (ved det har ændret sig meget siden min første iPhone. nu har ALLE en iPhone)


  • #6   27. maj 2013 iphone har aldrig været et nicheprodukt, det er ikke vildt dyrt (jo, det er dyrt, men der findes dyre telefoner). Der er heller ikke det vilde prestige i at have en iphone (jo, den prestige der opstår mellem iphone ejere om at det gælder om hele tiden at have den nyeste, men der er forskel på idioti og prestige).

  • #7   27. maj 2013 Espen K
    læs før du kommentere..

    iPhone (DA DEN KOM FREM)

    da 2g kom (den allerførste. også kaldet generation 1 eller silverback) så blev den kun solgt i udvalgte lande. danmark var IKKE et af de lande. så dengang JEG havde iPhone 2g var det et niche produkt da stort set ingen havde den.
    dette har DESVÆRRE ændret sig idag hvor næsten alle har en iPhone. syntes slet ikke den er lige så speciel som dengang. dengang var man forgangsmand.
    ligesom jeg er med mit ur idag. Pebble Smart watch. google det evt. det er også et niche produkt.


  • #8   27. maj 2013 Mr. Worldwide

  • #9   27. maj 2013 Omenat! Tror du har misforstået ideen i et nicheprodukt.

    Så alt hvad der er specielt i et land er et nicheprodukt? Iphonen var ikke lavet i forhåbning om at et bestemt segment ville købe den. Du kan ikke sige, iphonen var produceret til denne befolkningsgruppe, disse etniciteter, mænd eller damer. Den blev produceret for at blive solgt til så mange som muligt.


  • #10   27. maj 2013 høreapparater høre indenunder et nichemarked.

  • #11   27. maj 2013 Espen K
    tror du skal læse lidt op på det du udtaler dig om.

    HVAD ER EN NICHE?

    fremmedordbogen definere en niche som:

    Niche; en fordybning i en mur eller noget der er anderledes end resten.

    Tænk på et fortov der er belagt af ene røde sten. Hvis der nu halvvejs nede af dette røde fortov pludselig var en enkelt rød sten, der var skiftet ud med en gul sten. Hvilken sten ville så fange din opmærksomheden? Den gule sten, da den tydeligt er anderledes end resten af fortovet!

    Resten af stenene vil ikke på samme måde kunne holde din opmærksomhed, fordi der er så mange og de ligner hinanden. Den gule sten er stadig lavet af samme materiale som de røde, den ligger i samme mønster, men det er den der får opmærksomheden fordi den er anderledes – den er gul!

    så JO.. iPhone VAR et niche produkt i Danmark da den kom frem og ikke kunne købes i Danmark. Den skilte sig ud fra mængden og var noget særligt.


  • #12   27. maj 2013 http://en.wikipedia.org/wiki/Niche_market

    du giver den bare gas med at læse sømand smiley


  • #13   27. maj 2013 Der er forskel på et niche MARKED og et niche PRODUKT.
    godt forsøgt alligevel smiley


  • #14   28. maj 2013 Main Entry: niche product

    Definition: A product that is made and marketed for use in a small and specialized but profitable market

    Kom nu ind i kampen smiley


  • #15   28. maj 2013 Du beskriver netop en iPhone 2g.

    flot smiley


  • #17   29. maj 2013 I´m out. Du forstår jo intet smiley

  • #18   29. maj 2013 -> small and specialized but profitable market <- Læs og forstå, lig stanniol hatten fra dig, og lær engelsk smiley

  • #19   29. maj 2013 mit engelske fejler intet. det VAR et lille og specialiceret og overskudsgivende marked.

    lær nu lidt om Apples historie. iPhone var ikke så populær som den er idag. idag render 6-7 årige rundt med iPhone.
    der er intet specielt over en iPhone idag.
    men det var der dengang.

    hvad hvis hver anden i dk havde noget fra B&O? ville det så stadig være et niche produkt? nej vel!!!


  • #20   29. maj 2013 Et nicheprodukt behøver ikke være vildt dyrt, det skal bare være rettet mod et meget specifikt marked, som måske ikke er særlig stort.

    F.eks. kunne det være pakninger til rumfærger eller lignende.


  • #21   29. maj 2013 Og en iPhone VAR ikke et nicheprodukt.
    - Det henvendte sig ikke til et smalt markedssegment, det henvendte sig jo til ALLE, at der så ikke var ret mange der havde en iPhone lige da den udkom er jo bare sådan som det er med ALLE nye opfindelser.

    Om det er et nicheprodukt eller ej, bestemmes af markedet. Og her snakker vi ikke hvilket mærke, men hvilken kategori/type det er.

    B&O er heller ikke et nicheprodukt, da det ikke skiller sig ud fra alle andre TV, Radio osv. Men bare er dyrere og har et andet design.


  • #22   29. maj 2013 Tak drenge, lad os vente på hans modspil...
    Han ønsker bare at linke det at eje en tidlig iphone sammen med noget unikt, hvilket det ikke er.


  • #24   29. maj 2013 patrick c
    - Delvist korrekt. Et nicheprodukt kan godt sælges i en stor butikskæde, det er dog ikke noget de ønsker netop af den grund at det er et nicheprodukt - og derfor ville det ikke kunne betale sig at have den vare i deres sortiment.


  • #25   29. maj 2013 0menat !
    - Din kæledyrsagurk er jo heller ikke et nicheprodukt bare fordi den er større end alle andre, eller fordi DU kan bruge den til andet end oralt indtag.


  • #26   29. maj 2013 Takeaway

    kæledyrsagurk??? hvad er det lige du har røget.. hahahah


  • #28   29. maj 2013 Inden for mountainbiking er downhill cykler feks et nicheprodukt, meget dyre og få der køber dem.

  • Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
    #29   29. maj 2013 Jeg vil faktisk mene at en kæledyrsagurk er et niche produkt smiley

  • #30   29. maj 2013 Det er måske rigtigt egentligt... Det ér jo ikke en agurk... Men en kæledyrsagurk! DU HAR RET!

  • Karen W
    Karen W Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #31   10. nov 2016 hvad er det? jeg vil også få at vide

  • #32   10. nov 2016 Et niche produkt kunne f.eks. være mit >Vinprogram som er en database så man kunne holde styr på sine vinindkøb, hvis man har mange vine er det en umulighed at huske:

    Hvor den var købt
    Pris
    aktuel pris
    vinens navn
    Hvilke druer

    Osv...

    Det produkt gik ret godt i specielt Danmark da flere ikke gad lave og udvikle deres mere da de var målrettet gamle win systemer, så lavede jeg en ret stor program som tog flere år at lave- men da alt nu er koblet sammen med alle medier så gav det ikke mening at forsætte at lave til forskellige platforme. Så nu er programmet til gratis download...

    http://sl-software.dk/


Kommentér på:
Hvad er et nicheprodukt?

Annonce