{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.570 visninger | Oprettet:

HP
HP
Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.033

MC? Hjælp? Hvilken MC må jeg købe? WHAT. {{forumTopicSubject}}

Hejsa Baboom.

I næste uge starter jeg på MC-kørekort. Jeg er 22 og har forstået det sådan at jeg så får kategori "mellemstor motorcykel". Hvor grænsen er 35 KW.

Men hvordan faaanden finder jeg ud af hvad det er?

Jeg vil jo gerne købe en mc, så jeg har en der står klar, lige så snart jeg er får kortet. Men synes det er svært.

Jeg vil gerne have en Kawasaki Ninja og har kigget på et par stykker.

Men nogle er 250 ccm og andre er 900? Der er forskel på HK og så lidt. Men det er ikke meget oplysning der er på f.eks. dba osv.

Er der nogen der kan give et godt råd? Skal kunne køre 100% lovligt på den.

På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC? Hjælp? Hvilken MC må jeg købe? WHAT.
  • #1   14. mar 2013 CCM er ligegyldigt.. men maks 47.6HK (: har den mere skal den drosles (: mange 400ccm maskiner ligger der omkring (:

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

#2   14. mar 2013 Altså har ALDRIG kørt knallert og hellere ikke MC. Så ved ikke om det er mig smiley

Så ville bare starte ud med noget stille og roligt.

Og der havde jeg overvejet noget lignende det her:

http://www.dba.dk/kawasaki-ninja-250-ccm-34/id-90320489/

Men altså om den hedder 250 ccm eller 900 ccm er for mig ligegyldig. Bare den ser sådan der ud. smiley

Jeg har ingen ide om hvor hurtig de er og forskellen på de forskellige motorerer. Vil MAX bruge 50.000 på en. Da jeg lige pt. arbejder 07:00-21:00 ALLE ugens dage. Men skal snart starte på uddannelse igen og lign. Men så er det sommerferie og så regner jeg med at arbejde så meget som muligt. Så der er ikke så meget tid til at kører.

Så skal ikke være noget helt vildt. Bare den ser sådan god ud.

Er der en der kan forklare en n00b som mig, hvad forskellen er på CCM? HK? osv.

Og hvordan med at drosle ned? Hvordan ved man om det er lovligt? Hvad koster det? Og hvordan fungere det?

Har virkelig nada forstand på det.

Det er bare når man kigger på dba, så er der ikke særlig mange der skriver hvad KW er på den? kun CCM. Men okay, har du noget dokumentation på de der max 47.6 HK? Snakkede med en kørerlærer i dag og han sagde bare det der med max 35 KW. Men det er svært at kigge efter en lille cykel, når man ikke ved om man må køre den?

Ville være nedern at købe en og så finde ud af at jeg ikke kan køre på den lovligt.

Men der er 3 kategorier? lille mc, mellemstor mc og stor mc. Jeg er 22 og vil derfor få mellemstor mc. Så jeg tænker at jeg kan jo ikke få en kæmpe en.

Men ihsj jeg synes det er en jungle. Er der evt. en side ligesom bilmodel.dk eller hvad den hed, hvor man kunne skrive årgang og sådan og så kunne man se en masse oplysninger?

På forhånd tak og undskyld for min dumhed smiley

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

#3   14. mar 2013 Har googlet lidt. Men synes ikke rigtigt at jeg fik et sådan "easy" oversigt.

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

#4   14. mar 2013 Kunne være jeg skulle overveje mcgalleri. smiley

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

#5   14. mar 2013 ELLER:

Hvis nogen har et bud på en "pæn" mc som er fed ligesom en NINJA til en billig penge og som ikke har mere end 35 KW.

Så smid gerne et link.

• #6   14. mar 2013 Altså de nye regler siger at man de første to år maks må køre mc med 15hk og mask vol på 125cc og så efter to år må man køre noget omkring 46hk så to år efter er det stort kort.

Ved ikke om du kan springe et trin over fordi du er 22?

• #7   14. mar 2013 Du springer et trin over når du er 22 (:

35KW = 47.6HK smiley KW er bare en anden måde og skrive effekten på smiley

ccm = kubik = størrelsen på motoren
    HK = hestekræfter

Droslling af maskinen skal foregå på værksted, og der får du så dokumentation på det er gjort.. så kan jeg ikke huske om den skal synes med det eller om man bare skal ha papiret med når man kører (:

Den Ninja du linker til der er faktisk et rigtig godt valg.. nogle mener at 250ccm er for lidt, men den har godt med HK af så lille en maskine at være, den kører som en ny maskine, og bare det at køre MC giver dig 1000000 gange mere livsglæde end andet som penge kan købe.. det er SÅ lækkert at køre og være fri.. totalt lækker følelse af frihed smiley
    Je gmener du må købe op til 96hk og drosle ned.. fordelen ved det, er at når du så fylder 24, behøver du ikke købe ny maskine igen, så skal droslingen bare væk, så har du en maskine med 96hk.. det har de fleste 600ccm maskiner (:
    Har selv en GSXR600 SRAD 1997.. den har så 105hk, men jeg skal heldigvis ikke tænke på HK/Alder mere smiley

• dennis
    dennis Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 62
    #8   14. mar 2013 Mirakel-kongen: den skal omsynes når den bliver droslet smiley

• #9   15. mar 2013 Harley Davidson iron sportster 883 og Harley Davidson nightster xl1200n. Namme nam

• #10   15. mar 2013 Jeg købte min ved svendborg MC og de drenge dernede har fuldstændig tjek på alt og vil også gerne råde og vejlede via tlf.
    Men hvorfor dog ikke vente 3 år også få til både stor og lille samtidigt?

• #11   15. mar 2013 Hvorfor ikke bare købe en stor og drosle den og fjerne droslingen når han må. han kan se min den grønne, den kan jo drosles så han må køre den.

• #12   15. mar 2013 Den regel med mellemstort kort er trådt i kraft i år right? For jeg er 22 og har det store kort?
    Men jeg vil anbefale dig at få en 2 cylindret, da de ofte har en del mere moment i forhold til deres hestekræfter - herved får du mest muligt ydelse ved de nye regler.

Ellers vil jeg råde dig til at holde dig til de store mærker, og for alt i verden undgå det kina scheiss.

Majholt: Harley er det arveste lort, og så koster de kassen - så hvis du kan lide at blive bollet i røven, så køb en Harley smiley

• #13   15. mar 2013 Steve : Du er vel overgået til stort kort inden reglerne trådte i kraft ? så går du vidst stadig under de gamler regler (:

Anders L : Du må maks ha en maskine med 96hk hvis den skal drosles i følge de nye regler.. så han kan ikke fise ud og købe en R1 og drosle den..

Som sagt.. find noget 600ccm, få det droslet, få den synet (utrolig nemt medmindre den er bygget om) og så har du en fed maskine.. om 2år fjerner du droslingen, og så har du en fin maskine du kan køre på til at starte med (:

• #14   15. mar 2013 Mirakelkur: nej det er rigtigt, der er lige den der maks grænse, den glemte sig, så kan det ikke svare sig at drosle en stor maskine, for så er der ingen sjove at drosle, så skal man jo ned i en 400ccm racer for at holde sig under.

• #15   15. mar 2013 96hk er RIGELIGT til at tage herredømmet fra dig når du går fra den lille til den store (: jeg startede selv på 110hk maskine (Honda VFR750 RC36) og den kan jeg LANGT fra køre fuldt ud endnu.. nu har jeg så købt en GSXR600 '97 som er ligeså vild.. er spændt på hvordan sæsonen kommer til at gå.. kan godt være jeg er en kylling, men 100hk på to hjul er temmelig voldsomt smiley så de 96hk er udmærket start når den tid kommer (:

Du kan jo alternativt finde en R6/R1 og tage et smut på bane.. det har jo intet med kørekort at gøre.. det er den ultimative test, for folk der ellers mener de er gode til at køre MC, er nogle pussies på en bane når først maskinen har HK nok smiley

• #16   15. mar 2013 Har selv 3 ninjaer, og startede selv på en R6... Siger bare at han ikke har valget af 600ccm racere da de mindste har 110hk.

Har selv en zx9r med 143 og så har jeg lige købt en zx6rr 636 med 125hk.

• #17   15. mar 2013 du kan godt finde ældre MCer med færre HK i 600ccm (:

Ved egentlig ikke hvorfor den 96hk regel kom.. det er da noget underligt noget hvis den alligevel bliver droslet :S

• #18   15. mar 2013 altså så skal de da være meget gamle. for gsxr 600, ninja 600, r6, cdr f2-f3-f4 alle dem har mere end 96hk.

• #19   15. mar 2013 Ja, det slog mig lige efter jeg havde skrevet det.. men selv 400ccm racere har omkring 60hk så de skal alligevel drosles.. latterlige regler syntes jeg.. selvom jeg ikke er en del af det, så det stadig lamt smiley

• #20   15. mar 2013 Mig og kæresten er da heldigvis også på de gamle regler, eller jeg er ligeglad for jeg er gammel nok. men hun fik sine 2 års erfaring inden reglerne kom så må køre på de store nu.

Ja det er kun 400ccm racere han kan drosle så, men ja igen have en maskine med 60hk hvis man må køre 96 bagefter. altså jeg ville nok holde mig til de 250ccm racerre der er lavet, de skal have mange omdrejninger, men er letkørte og ja, sjovere end choppere.

• #21   15. mar 2013 Ja helt 100.. så den Ninja han linker til er i mine øjne et rigtig godt bud faktisk (:

• #22   15. mar 2013 Jeg har selv en som kæresten kørte på da hun var på de gamle regler havde den jo maks antal HK hun på køre, men nu kører vi på en 636 i stedet som lige mangler en powercommander så den har 135HK.

• #23   15. mar 2013 http://www.baboom.dk/marked/off-topic/789248-kawasaki_ninja_250r_utrolig_velholdt_

Her er den bare i sort, men med udstyr og så lyder den IXIL potte der sidder på bare ekstremt godt, blev helt pinlig hver gang hun startede den ved siden af min zx9r, for den havde ingen chance for at sige mere end den smiley der er dog lyddæmper til.

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

#24   18. mar 2013 Tak for svarene alle sammen!

Kommentér på:
MC? Hjælp? Hvilken MC må jeg købe? WHAT.

Annonce