4.374 visninger
|
Oprettet:
ny eller brugt citroen c1 {{forumTopicSubject}}
hey var oppe at kigge på en citroen c1 igår fra 6 eller 7 måned 2012 som har kørt 6300 km men den havde rissede den ene dør i toppen og et par steder på forskærmen og så havde den 2 ridser i forruden 1 på 10 og 1 på 5 cm den koster 79000 og de vil ikke gå længere ned, hva vil i gøre købe den eller en helt ny, kan få en helt ny til 95000
jun 2007
Følger: 1 Emner: 24 Svar: 49
sep 2007
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 95 Svar: 580
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 470
feb 2011
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 340
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 36 Fotoprofiler: 1 Emner: 176 Svar: 6.122
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 12 Emner: 2 Svar: 239
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 7 Emner: 11 Svar: 788
okt 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
Ridserne i lakken kan selvfølgelig rettes op, men ridserne i ruden, dem skal du leve med. Og hvordan kommer der i det hele taget ridser i en rude? Har jeg personligt hverken set eller hørt om før. Men allerede 2 forholdsvis store ting på en nyere bil, hvad gemmer der sig så ellers?
Er 100% sikker på at du kan finde en c1/aygo/107, med samme antal kørte kilometer, samme årgang og til samme pris. Uden ridser eller andet. Og selvfølgelig kan der forhandles om prisen, eneste grund til de siger nej er at du er ung og ikke ved bedre (tror de)
Men en helt anden ting, så går uden om trillingerne, jeg sprang selv på en c1'er i 08. Og har fortrudt købet så mange gange siden hen, men hænger på den lige nu. Du får vanvittigt meget mere bil ved f.eks en chevolet spark, min svoger køre i en og derfra jeg poster min erfaring.
Chevolet sparken er:
- Langt bedre lyd isoleret, det larmer ikke halvt så meget som i c1'eren.
- Har væsenlig bedre støddæmpere, kontra c1'eren hvor det føles du køre rundt på træhjul.
- Har en god fast Gearkasse
- Kabinenen/plastikken er i langt bedre kvalitet, føles som en rigtig nyere bil og ikke en kina model fra thansen.
- En generelt bedre oplevelse når man køre i den, ratten drejer mere blødt, gearerne føles bedre, koblingen er ikke mærkelig.. ork ja, jeg kunne blive ved til i morgen.
Min c1'er fra 08 har jeg følgende problemer med:
- Der lækker vand ind et sted i bagage rummet
- Ved 60.000 km gik både kobling og vandpumpe (med 3 dages mellemrum) Mekanikeren var flad af grin da han hev koblingen ud, det var en tydelig produktions fejl/for dårlig kvalitet.
- Slider bremse klodserne langt hurtigere end andre biler.
- Den larmer af h til, bliver vanvittigt langsom varmt (til dels pga. 1.0 motoren dog, men stadigvæk et stort problem om vinteren) føles som at køre på træhjul, og du har aldrig følelsen af køreglæde når du køre i den.
Eneste plus jeg lige kan komme i tanke om, er at der netop er givet dispentision fra trafikstyrelsen for et anhænger træk til bilen, så jeg nu kan få en barnevogns holder monteret samt trække en trailer op til 350 kg. Yeppi
okt 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
Handskerums klap = 700 kr ekstra
Kabine lyset tændes kun når førens dør åbner.
Ingen panik håndtag
Omdrejnings tæller = 2500 ekstra (bevares de fleste kan forhåbenligt køre uden sådan en, men alligevel)
Ingen klap nøgle
Anti skrid kan ikke slåes fra (sandhed med modificationer, kan gøres ved at dreje nøglen over på forskellige positioner og holde alverdens knapper nede, men kan ikke gøres on-the-fly) et stort stort minus når du om vinteren holder i en bunke is, dækkene skrider, bilen sænker farten på dækkene og du kommer ingen vegne, så kan du stige ud af bilen og med en enkelt hånd skubbe bilen ud fra is bunken, så let som ingen ting. (Desuden samme problem stilling om sommeren på stranden)
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 12 Emner: 2 Svar: 239
Du har været en uheldig sag må man sige, men eftersom at koblingen er blevet slidt så hurtigt kunne godt tyde på at de ikke har indstillet koblingspedalens højde og derved er blevet slidt hurtigt.
Utæt gummiliste sørg for at smør den med silikone som holder liv i gummiet! gælder alle biler
Slider ikke bremserne hurtigere end andre biler det er din kørsel der må gøre det
Min larmer næsten ikke ved hvad som helst kørsel så jeg forstår ikke hvordan din kan være så skod som du engang skriver!
300 kr for en handskerums klap som kræver man selv skruer 3 skruer i og at du så har betalt for timeløn for det er dumt!
Omdrejnings tæller koster 2079 kr inkl. montering
Men hvis man skal være kritisk så synes jeg det er en skam der ikke sidder et par højtaler bag i fra starten af og det er også det eneste!
okt 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
Hold lidt tilbage med dine formodninger og spekulationer.
Koblingen var ikke slidt fra min side af/fejl justeringer, der var knækket svejsninger af som ikke burde kunne knække selv ved fejlbrug/fejljustering. Min mekaniker opfordrede mig sågar til at klage til citroen(hvilket dog ikke var muligt da jeg benytter private mekaniker) og han fik da også lov til at beholde koblingen så han havde noget at grine af og vise lærlingene.
Bremserne har intet med mig at gøre køre ganske fornuft og grønt, blev desuden bekræftet af min synsmand som rystede på hovedet over min historie, og fortalte at det stort set var hver evig eneste af trillingerne han fik ind, som blev sendt retur til bremseskift - Uanset antal kørte kilometer og føre.
Kan du ikke finde et link til en original handskerums klap til 300 kr, ikke til mig men til de andre som sidder og tror på dig. Jeg har selv købt uoriginalt fra tyskland, selvfølgelig betaler jeg ikke for montering af denne, men det gør hr og fru jensen, samt tøsen på 21 der køber sin første bil, og prisen den er ikke 300.
Prisen på omdrejnings tælleren / handskerummet svinger desuden fra forhandler til forhandler (Og før du kommer for godt i gang, så nej, priserne er ikke de samme ved alle autoiseret citroen forhandlere, godt for dig du fik den til 2000, men vi andre fik den tilbudt til 2500+ kr)
Det er ikke gummilisterne, med alt sandsynlighed er det dårlig pakning ved baglygterne. Har ikke haft tid til at hive dem af og kigge endnu, men 90% af gangene, så ligger fejlen der. Du behøver desuden ikke belære mig om alm. vedligeholdelse af min bil, kender jeg udemærket til selv. Dette er så absolut ikke min første bil.
Mht. Larmen, så har de enten lagt mere isolering i siden da, ellers er du stok døv /har vænnet dig til larmen. Jeg har dags dato endnu ikke prøvet en bil der larmer så meget som trillingerne (Og ja, jeg har kørt i flere af dem, 3x c1 samt en enkelt aygo)
okt 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
okt 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 12 Emner: 2 Svar: 239
min er fra 2007 og den larmer næsten ikke og jeg er hverken døv eller dum eller heldig hvad ang. bilen, jeg fik skiftet kobling ved 80.000 km pga. pedalhøjden ikke var justeret (typisk fejl)
Bremserne er jo små og bliver self. slidt hurtigere det er meget normalt og det gælder også up, mii og alle de andre små biler. Og kører man en kørsel hvor man bremser meget f.eks. by kørsel og ikke motorvejskørsel slider de jo self. hurtigere op, grundet også derfor det er så billigt at skifte bremser på dem.
jamen få undersøgt det med vand i bagagerummet kunne jo også være en fejl fra din side jeg ved det ikke eller om det er lygten det er ikke nogen fejl jeg umiddelbart har set på trillingerne!
Og jeg vil nu sige at Getz og up larmer mere!
- jeg er selv mekaniker og ved godt hvordan man fører kabler i en bil, jeg ved alt det med radio og kabler og det i c1'eren men da jeg ikke har behov for at få skiftet original radio er jeg kun skuffet over det med at der ikke er højtalere i hattehylden fra fabrikken af!
Jeg vil dog også sige at jeg synes at min audi a3 larmer tildels mere med motorstøj end c1'eren hvilket jeg faktisk også synes den motorlarm er påhøjde og ikke meget mere end de nyere passat'er men bare at lyden er anderledes ^^
Her er et billede med priserne inkl. montering fra Citroens egen hjemmeside og jeg slap 300 kr for handskerumsklappen inde ved citroen hvor jeg også købte gummimåtter med høj kant for 500 kr da det lige var det eneste udstyr jeg mangler til den flotte lille Citroen C1
maj 2009
Følger: 1 Emner: 36 Svar: 158
feb 2007
Emner: 4 Svar: 853
Såer den også 4 cylinderet, hvor mange af de andre kun er 3 cylinderet, og det kan godt anbefales med 4fremfor 3.
Men ja nogle har fordomme overfor franske biler, men hallo alle mikrobiler er nogle skodkasser. Så hvorfor købe den dyreste. De taber allesammen meget i værdi og er intet værd om 5 år
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Fotoprofiler: 1 Emner: 46 Svar: 408
maj 2009
Følger: 1 Emner: 36 Svar: 158
Derfor kan man da godt snakke pænt..
Og ja self. får man hvad man betaler for, men når man kender mekaniker fra Citroen og Peugeot der tager sig til hovedet over mange små/store og periodiske fejl, og selv ligefrem siger at franske biler bare ikke er skabt til vores klima (og ja det må jo være en dårlig undskyldning for at de ikke kan finde fejlene) for nu er vores klima ikke så meget anderledes end det franske..
Men ja alle biler har og vil få fejl så ja det er self. en smagssag, og de små biler er jo næsten ens, bortset fra det mærke ude-foran...
feb 2007
Emner: 4 Svar: 853
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 12 Emner: 2 Svar: 239
som vi har kendt til tidligere ved lupoen
feb 2007
Emner: 4 Svar: 853
ny eller brugt citroen c1