{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.968 visninger | Oprettet:

Rasmus B
Rasmus B
Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.174

"Farlige lån". {{forumTopicSubject}}

Jeg har et lån i banken som lyder på 16.000 kr. Jeg betaler en tusse om måneden på det. Renten er på 12,4 procent.
Da min kæreste og jeg er gået fra hinanden efter 4 år, står vi og skal af med vores bil - vi får et kæmpe smæk! 60.000 ialt! Altså 30.000 kr hver. Banken er lidy tilbageholdende med at låne mig pengene. Dog vil de gerne gøre det hvis lånet er over en kort løbeperiode og der er intet at komme efter med renten - 2300 i afbetaling om måneden.
Min økonomi alene, ville godt kunne bære det, men bliver rimelig stramt!

Jeg har foehørt mig ved 2 andre banker som vil gøre det over en lidt længere løbeperiode men med nogenlunde samme rente - betale 1700-1900 om måneden.

Jeg stødte over DER (kender ikke noget til dem, men forbinder det med LEASY agtig lån). Jeg så man derinde kan låne 50.000 med 9, 9 i rente med en løbetid over 60 mdr. 1063 betales om måneden. Er der nogen derkan smutte forbi deres side og ttjekke efter faldgruber? Det ville klart være at foretrække for min økonomi at løbetiden er 1 år - 1, 5 år længere også med mindre udbetaling pr måned.

Pft

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Farlige lån".
  • #1   7. jan 2013 kig efter ÅOP i stedet for det du kalder den årlige rente..

• #2   7. jan 2013 Tror du skal paasse meget på med de der "hurtig lån"

• #3   7. jan 2013 Læs evt. det her.

http://www.mybanker.dk/bank/alt-om-bank/alt-om-aaop/op-aarlige-omkostninger-i-procent

Men hvis jeg var dig, ville jeg sku leve med et stramt budget og få det ud af verden.

• #4   7. jan 2013 12.4% i rente ? Jeg betaler 6% i rente på mit forbrugslån..

Og lad vær med at brug de der kviklån..

• #5   7. jan 2013 Hvis åop ligger på 9,9% så skal det nok gå. Men da dette er et "lav-rentelån" og dermed, noget "specielt", så er det ikke sikkert du bliver godkendt til det, så bliver du tilbudt deres "quicklån".

Kan du ikke låne af forældre eller andet? Det er jo ikke et svimlende beløb.

• #6   7. jan 2013 Er du sikker på du bare kan låne guldet? er ret sikker på at du skal købe for det i deres bix for at låne, det skulle jeg med et micro lån i Elgiganten (ved godt det ikke er det samme, men alligevel)
    Men pas på, for det er sjældent at kviklån er billige i renter, da det er dem de lever af.

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#7   7. jan 2013 Bare lige for at gøre det klart, så er det ikke et direkte quick lån. Jeg er skam ikke dum nok til at gå ud og optage et lån til 28% i rente.

Og nej. Mine de gamle har desværre ikke lige 50 kilo at låne mig desværre. Jeg ved godt at mange betaler en lavere rente. Ved ærlig talt heller ikke hvorfor den er så høj. Men der er ikke noget at gøre.
    Og mht at leve på et stramt budget så havde det været fint nok hvis vi snakkede en kort periode. Men det er satme lang tid att leve flere år på nul og niks (har ondt af studerende).

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#8   7. jan 2013 Hmm. Der står man kan låne dem og pengene bliver sat direkte ind på ens konto.?

• #9   7. jan 2013 Er det fordi i skal sælge bilen og så står med et " smæk " på 60 kg ??

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#10   7. jan 2013 Jeps. Det er nemlig derfor. Vi får LANGT mindre for den end hvad vi skylder desværre

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#12   7. jan 2013 Nej det har hun sgu ikke råd til smiley vi hsr tømt de fleste muligheder omkring bilen. Haft de tilsalg i 5 mdr, men ingen aktivitet. Så eneste løsning er at sælge den tilbage til forhandlwewn.

• #13   7. jan 2013 Den må da kunne sælges med et mindre tab end 60 kg ??

• #15   7. jan 2013 Hvilken bil, årg, km stand ?

• #17   7. jan 2013 Nu er det jo alt for sent at advare dig mod at tage lån....

Find et weekend job, og få den gæld ud af verden i en hulens fart, med lidt held er du gældfri om 6 mdr.

Og næste gang du er forelsket og vil have en dyr bil. Så tænk lige over om det virkelig er pengene værd smiley

• #18   7. jan 2013 haha slap af du da en taber jens lyn. og så er du endda selvstændig!? Vil du gerne ha dine kunder får lavet noget af dig og så bare lader være med at betale?! Underlig holdning.

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#19   7. jan 2013 Jens lyn: det du siger er alt Lad være med at betale noget som helst indtil de selv hentet den? Også ingen smæk. Det lyder for godt til at være sandt.

Opel vectra direct elegance, 2,2, 16v. 134k km, 2007.
    Som sagt har vi prøvet at sælge privat nu i 5 mdr. Mange ringer og byder 60-65 hvilkey er til grin. Forhandleren vil give 70 hvilket er ligeså til grin! Og nej desværre. Vi har ikke mulighedfor at trække den. Den er trukket i 5 mdr nu smiley

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#21   7. jan 2013 Mik s: den sidste del var et super råd smiley det er lært. Tro mig!

• #23   7. jan 2013 Jens lyn......

Du bliver SÅ meget klogere..... Når vedkommende gør sit krav til dig gældende hvert år, slipper du aldrig af med gælden.....ALDRIG! Gælden bliver kun større... Og vi snakker formodentlig et latterligt lille beløb( formoder ikke det er en bugatti du har lånt til)

Desuden så er det topmål af bøsseagtig svagpisseri, ikke at indfri de gældsposter man ved sine fulde fem har indgået.....fy for satan...

• #24   7. jan 2013 haha det er et offentligt forum så kan kalde dig hvad jeg vil samt, blande mig i hvad jeg vil. Og folk som ik kan betale deres gæld er tabere, så vil jeg skide på hvad situationen er. Så må man sgu sælge alt man har eller sælge den med tabet og betale af på ingenting!!

• #25   7. jan 2013 men du må gerne komme og foliere min bil, regningen kan du bare stikke skråt op. Er det ik sådan man gør!?

• MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

Emner: 4 Svar: 853
    #28   7. jan 2013 Din bil er ikke mere værd, brugtbil marked er ødelagt pga minibilerne.

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#29   7. jan 2013 MR X: ja det der er problemet. Det er også det som forhandleren sagde. Alle vil have de satans miniature biler

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#30   7. jan 2013 Sir: jeg er ikke lige med på hvad du snakker om. Jeg er 24 år og er kommet igennem mine voksne år uden at optage et eneste lån udover min bil. Først nu hvor ens lange forhold er gået i stykker står man lidt med håret i postkassen. Frem for dit mislykkede satiriske indlæg, så må du gerne komme med noget sagligt og brugligt. Desværre tror jeg heller ikke jeg opfylder kravene til luksusfælden med en gæld på under 50.

• #31   7. jan 2013 Jens.

Jeg vil vride mig af grin den dag en stor kunde vælger at lade din faktura gå med i konkursboet. Eller den dag du piver over din mc er blevet stjålet..... Tror måske jeg vil grine så meget at jeg skider i bukserne...

Du er prototypen på den ansvarsløse narehat, du fatter slet ikke at du tager røven på nogen som har været flinke at låne dig til noget som du ikke havde råd til, ikke engang en ordentlig udbetaling kunne fattigrøven Brian spare sammen. Og når lokummet brænder, så prøver du at rende fra en gæld på relativ beskedne 70k. Dem kunne du have fundet ved at sælge dit andet forbrugs grej.... Men det er vel også max belånt.....

Lad være at lære dine unger om økonomi. De er langt bedre uden din hjælp....

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#32   7. jan 2013 Sir: de salgstale er vældig imponerende. Men hvad kan jeg bruge det til? Skaden er sket og set i bakspejlet var det en dum og dyr fejl. Min tråd handler om at jeg prøver at finde en ærlig og fair løsning på min situation, hvilket du ikke bidrager meget til.

• #34   7. jan 2013 Rasmus> 70k lyder til at være i den absolut lave ende. Desværre er din bil meget svært omsættelig på nuværende markede. Du kan muligvis få mere privat, men det vil tage tid, hvilket du ikke har.

• #35   7. jan 2013 Mht at aflevere bilen tilbage til Finansierings selskabet er det springende punkt hvem ejendomsretten påhviler. Hvis ejendomsretten er din er der intet at komme efter. Er det derimod finansierings selskabets, er de pligtige til at tage bilen retur.

Læs mere her:
    http://www.familieadvokaten.dk/breve-600/b600-180.html

• #36   7. jan 2013 Lidt mere debat om samme emne her.
    http://www.bilbasen.dk/forum/generelt/tilbagelevering-ved-finansering/22139

Alternativt vil jeg anbefale dig at prøve Autocom. Det kan nemt ske at du kan presse 10K mere ud af den på den måde. Men lav nu en ordentlig annonce. Dårlige annoncer koster 10-15% af prisen.

• #37   7. jan 2013 Jeg købte engang en ny bil og fik den finanseret ved Jysk Finans..

1 år senere gik xen og jeg fra hinanden og bilen sku sælges..

Der var et tab på 50kg.. Jeg ringede til dem og sagde jeg ikk havde råd til at have den (jeg var lige blevet arbejdsløs) og så sagde de jeg sku aflevere den ved et auktionshus.. De solgte den så og tabet blev 47kg.. Den spiste Jysk Finans og har ikk hørt mere fra dem.. Det er 2½ år siden.. De har ikk gjort krav på noget tab..

• #39   8. jan 2013 SKYHIGH

Nææ for så var jeg blevet meldt til RKI og jeg har fået papir på at mit lån er afsluttet..
    Og der står ikk noget med at jeg skylder dem penge..

Sir
    Jeg er kunde i Jyske Bank og det er under samme koncern så jeg ska nok betale noget af det jeg skylder igennem mine renter.. smiley

• anja p
    anja p Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Svar: 8
    #40   8. jan 2013 Altså som nogle siger så aflever den dog til forhandleren igen. Vores billån er med pant, dvs. Hvis vi af den ene eller anden grund ik kan/ vil have bilen mere, kan vi aflevere den tilbage uden noget tab. Det vi mister er vores indbetalinger og bilen..

• #41   8. jan 2013 Hold nu op, og læs hvad der bliver skrevet.

1: Man kan aldrig aflevere til forhandleren
    2: Hvis man kan i NOGLE tilfælde aflevere til finansieringsselskabet
    3: Det springende punkt er hvor ejendomsretten er.

• #42   8. jan 2013 Jeg ringede blot til finanserings selskabet og sagde jeg ikk havde råd..

Det er dem der har pant i bilen og "ejer" den så det er ikk forhandleren man ska tage kontakt til..

• #43   8. jan 2013 Det er langt fra alle billån hvor der er ejendomsforbehold.

Kommentér på:
"Farlige lån".

Annonce