{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.821 visninger | Oprettet:

Defekt fyrværkeri {{forumTopicSubject}}

Jeg havde købt et batteri til nytårsaften. Halvvejs inde i opvisningen, sprænger batteriet i luften og den sidste halvdel skyder 360grader rundt langs jorden. Heldigvis kom ingen til skade og hvis vi nu ser helt bort fra det farlige ved dette, så er det jo i bund og grund en defekt vare.

Så burde jeg vel være i min ret til at få pengene tilbage eller hvad ?

Det er nu mest et teoretisk spørgsmål, da der er bøvl med at bevise det skete osv. Tror nu også kvitteringen er smidt ud.. Hvad siger i ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Defekt fyrværkeri
  • #1   2. jan 2013 For nogle år siden havde jeg købt et dyrt batteri fra AFAC, skulle indeholde mange skud, men kun 2 gik af. Ja, jeg gik tilbage til en fuser, og leverede den tilbage til leverandøren som en reklamation - jeg hørte aldrig fra dem igen - selvom jeg flere gange kontaktede dem, så skete der aldrig noget. Siden da, så sviner jeg AFAC til hvert eneste år, og handler ikke deres skidt igen. Det mindste man kan gøre er vel at sende et svar af en art?

• #2   2. jan 2013 der er sjældent garanti og reklamation på fyrværkeri det er på kundens eget ansvar vi havde også et halv dyrt batteri der stoppede med at skyde af ca halvvejs

• #3   2. jan 2013 Hvor står der at det er på kundens eget ansvar ? Det skriver jeg da ikke under på når jeg køber det ? Jeg kan heller ikke se hvordan de kan sælge varer, uden at det går ind under den danske købelov ?

• #4   2. jan 2013 Hvor er det fra

• #5   2. jan 2013 jeg er ret sikker på det enten står der hvor man køber sit krudt eller på sin kvittering.
    nu må i ikke lige hænge mig op på det 100% men jeg har vendt den med et på kammerater og vi købte det sammen og vi mener alle 4 vi har set det et eller andet sted..

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.174
    #6   2. jan 2013 Hvis man som butik sælger noget til en privat person, så er det ikke muligt at snyde sig udenom reklamationsretten. Reklamationsretten er dog ikke ens betydende med at man får pengene tilbage, men jo, man kan sagtens reklamere over et defekt batteri.

• Stine V
    Stine V Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 118
    #7   2. jan 2013 Du har som der bliver sagt oven over ALTID reklamations ret på den vare du køber. Vil tro at du selvfølgelig ikke har 2 ugers garanti, fordi varen ofte ret hurtig kommer i brug, og du selvfølgelig ikke kan få pengene refunderet i den situation.
    Men ved reklamation skal du som du selv nævner, bevise, at batteriet ikke duede da du tog det i brug, og det kan du nok ikke.
    Det må være den chance man tager når man køber krudt, der er altid defekte vare men intet kan bevises.

• Ano n
    Ano n Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 234
    #8   3. jan 2013 Køb fyrværkeri fra Pyro Group Europe (PGE), så kan jeg love dig for, du får byttet det defekte batteri til et nyt!

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
    #10   3. jan 2013 Om det så stod med fed skrift hen over batteriet, at de fraskriver sig alle rettigheder - Så står loven stadigvæk højere end deres selvfabrikkerede rettigheder. Så jo selvfølgelig skal du klage.... hvis, du forsat havde kvitteringen, uden den mister du desværre dine rettigheder. Så husk at gem den til næste år.

Patrick E.
    Vrøvl og atter vrøvl. Du mister returretten når du bryder embellagen på dvden, du mister gudhjælpe mig ikke reklamations retten. Desuden så er reklamations retten 2 år, hvor den de første 6 måneder er underlagt formodnings reglen.
    Og vil du desuden ikke henvise mig til en officiel tekst, enten fra forbrugerrådet eller afac som skriver lidt omkring de De 4 r'ere, dette udtryk har jeg personligt aldrig nogensinde stødt ind i før, og lyder mest af alt som noget der er grebet ud af din personlige lomme advokat håndbog.

Og lige for en god ordens skyld, jeg kan dokumentere de ting jeg siger.. kan i?

• Stine V
    Stine V Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 118
    #11   3. jan 2013 Enig Daniel ! Returretten Mister man så snart varen er åbnet/brugt. Men reklamations retten den kan man altså ikke løbe fra. Dog tvivler stærkt på de vil gøre en skid, for du skal stadig bevise den selv eksploderede..

• den hjulbenet tattoovør
    den hjulbenet tattoovør Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Svar: 18
    #12   3. jan 2013 sef skal du have en form for erstating ...
    det samme skete for mig sidste år . og jeg ringede til forhandleren dagenefter . men han måtte ikke sælge fyrværkri efter nytårsaften så jeg skulle gemme batteriget og komme med det næste år når han igen måtte sælge krudt ..
    jeg kørte ud til forhandleren fredag den 28 / 12 som aftalt for et år siden . jeg hade gemt det defekte krudt og som lovet fik jeg noget nyt . uden at betale ...
    skal lige siges at jeg kom med et batterig som jeg hade givet 499 kr for og jeg fik for små 3000 kr og en undskylding for det besvær jeg hade haft ...

sjovt nok var det en forhandler af AFAC ...

• #14   3. jan 2013 Kvitteringen er blevet smidt ud og det var heldigvis kun et billigt et. Desuden kom ingen til skade, samt det så meget sjovt ud. Så fred være med det. Men godt at vi er ved at være enige om princippet i det smiley

• #15   3. jan 2013 Uden kvitt er der intet at gøre

• #16   3. jan 2013 Det er jeg helt klar over. Heller ikke det som tråden gik ud på smiley

Kommentér på:
Defekt fyrværkeri

Annonce