{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Livgarde?
  • #1   25. nov 2012 Ja, til det første
    og det andet, det er fannerme svært at skrive, for der laves en hel del, og kommer helt an på hvilken del af LG du tænker på

• MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

Emner: 4 Svar: 853
    #2   25. nov 2012 Nej heldigvis,

• #3   25. nov 2012 Overvejer selv at søge ind her til næste år. Bliver bare nervøs når tænker på de bare står og står, så ville lige høre hvad deres hverdag f.eks. kunne gå med? Lennart A !

• #4   25. nov 2012 Hvis du søger ind, så kommer du ikke bare til at stå. Der er først HBUen du skal igennem, det er generelt militære færdigheder der skal læres, derefter HRU, der skal de finpudses. Nogle vælger at komme i vagten, og ja de står inde på slottet og holder vagt ved de kongelige, men det er langt fra alle der laver det.
    Så dagene kan gå med skydning, felt tjeneste, vedligeholdelse, førstehjælp, idræt, osv osv. Så der er mange ting at lave og en del alsidigt at give sig til.

• #5   25. nov 2012 Mener du som værnepligtig?

• #6   25. nov 2012 Aaaha okay. Og hvornår har man fri til hverdag? Og hvad med fridage osv?

• #7   25. nov 2012 Og værnepligtig er man vel de første 4 måneder?

• #8   25. nov 2012 I Livgarden er man værnepligtig i 8 mdr smiley (det var man i hvert fald da jeg datede en!)

• #9   25. nov 2012 Er ikke sikker på værnepligten, men 8mdr skal du nok regne med der smiley
    Ja du har weekend fri, men forvent at du har sent fri under HBUen og lange dage under HRUen

• #10   25. nov 2012 Når ja, en pligt er det jo ikke smiley

• #11   25. nov 2012 Og hvad er lange dage, lennard?
    Og jeg mener at man i alt skal være der inde 13 måneder Vito? Så det har ændret sig lidt smiley

• #12   25. nov 2012 http://forsvaret.dk/LG/3Bataljon/Uddannelse/hbu/Pages/default.aspx
    http://vaernepligtig.dk/?page_id=554

Nej man skal være inde i 8mdr i deres basis uddannelse (HBU) hvis man vil noget derefter så tager det længere tid.

Men det var nu ikke så svært at slå op.

Lange dage kan være til 22+

• #13   25. nov 2012 Aaaha, så forstår jeg bedre Lennard smiley der står bare noget andet på ug.dk (Uddannelses hjemmeside)...

Og hvad tid starter man så ud, generelt?

• #14   25. nov 2012 Der er ventetid på at komme i livgarden som værnepligtig...

• #15   25. nov 2012 Forvent morgenvækning omkring kl 06

• #16   25. nov 2012 de første 4 mdr er du i hbu ( hæresns basic uddannelse ) Der har du sent fri for det meste.
    Derefter kommer du 4mdr i vagt kompaniet hvor du har fri hver 3 dag, og arbejder en del, der har du ikke meget fritid og ingen weekender overhovedet.
    nogle gange er man så heldig at få vagt fri, så kan du få et par dage fri, men det sker sjældent! smiley

Men det er sjovt at være i livgarden, man oplever utrolig meget.

• #17   26. nov 2012 Da min eks var i livgarden havde han sene dage de første par uger, og når de var på øvelse.

men derudover kom han hjem og sov hver evig eneste dag gennem HBU. Jeg kørte ham til Høvelte hver morgen, og han tog toget hjem. I weekenderne hentede jeg ham, og så fik hans venner et lift hjem også.

Da han var i vagtkompagniet havde han lidt mindre fritid, men var stadig en del hjemme.

Men han pev som en lille tøs gennem HBU, det var vist ret hårdt. Især på øvelserne...

• #18   26. nov 2012 Hehe. Vitos Mor. Det oplever man tit de små HBUer gør smiley men det er også en ret stor omvæltning for den menige mand at komme ind på den anden side af hegnet smiley

• #19   26. nov 2012 HBU'ere (hærens basis uddannelse) er underlagt en masse regler feks om arbejdstid, tunge løft osv...En typisk HBU hverdag er fra 0700-1700 +/- med tidlig fri fredag 1400 +/-
    hertil kommer et antal øvelsesdøgn, mener der er beregnet med 5 på en 4 måneders periode. Livgarden har kun 3 måneders værnepligt, resten er vagttjeneste.

Den sidste måned af værnepligten er "den store" hjemmeværnsuddannelse, altså totalforsvarsmodulet, hvor man har brand, redning osv...

• #20   26. nov 2012 Lennard,
    det kom ret meget bag på ham! Hans kammerater var inde at springe samtidig, og umiddelbart havde de det lidt lettere, der hvor de var.

Men han klarede sig da igennem det, og hans planer om en karriere derinde blev droppet (til min store glæde!)

• #21   26. nov 2012 Ok. Og hvordan vil I regne med, at optagelsemulighederne er?

• #22   26. nov 2012 Ring på dette nummer 70221999 her kan de give dig en meget bedre svar på alle dine ?
    Det er forsvarets personel tjeneste, og det er dem der skal ansætte dig i sidste ende.
    Med mindre der er nogen herinde fra FPT, så forvent ikke at få et 100% sikkert svar, da det som sagt er dem der står for ansættelse af personel til forsvaret.
    Igen det er ikke så svært at søge noget på det, google er din ven, og det meste er lagt op på forsvarets hjemmeside.

• #23   26. nov 2012 Super duper. Jeg takker for hjælpen folkes !

• Andreas S
    Andreas S Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #24   30. mar 2013 Hej allesammen. ´

Til folk som har været inde i livgarden; hvor hårdt er det egentligt? Fordi jeg står i en situation hvor jeg skal ind her på tirsdag, og er vanvittig nervøs for de fysiske krav. Har løbetrænet en hel del og kan løbe 10 kilometer på 49 min, og har også trænet en del ryg, men ved bare ikke om det er nok, eftersom jeg ikke har trænet så meget mave. Vil gerne klare det til næsten perfektion, og det kræver også en del.

Mvh Andreas smiley

Kommentér på:
Livgarde?

Annonce