{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.981 visninger | Oprettet:

DBA tumper folks oplevelser på DBA {{forumTopicSubject}}

Good daw baboom.

Er jeg den eneste der er umådeligt træt af folk på DBA?

Har oplevet de mærkeligste ting ved handler på DBA, folk der møder op uden aftalte beløb, folk der kræver transport penge, som afslag i prisen. Trusler fra en psykotisk mand i Aarhus, der gik igennem hele min lejlighed, uden at få lov, for lige at se på den.

Og så her for lidt siden: "Hej, jeg vil gerne betale 1000 kr. for din xbox360!", mig: "Det fint, du henter den bare.". Køber: "okay, men hvad siger du til 400 kr?"...

Christ!!

Hvad har i oplevet af freaks på DBA?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DBA tumper folks oplevelser på DBA
  • #1   24. nov 2012 den sidste! hahahahaha!
    Oplever tit at folk prøver at prutte efter der er aftalt en pris og de dukker op. Så siger jeg bare nej og går igen, så siger de veent vent vent okay så!


  • #2   24. nov 2012 Det forfærdeligt, nogle gange tænker jeg på at lade dem møde op, bare for at se hvem de her freaks er!

  • #3   24. nov 2012 Jeg oplever tit at folk byder under halvdelen af hvad min bil er sat til derinde. Og af en eller anden grund, så er det kun folk med ikke-dansk navn.

    Og utroligt mange som bil bytte en BMW med min. selvom jeg har gjort opmærksom på at jeg ikke er interesseret i at bytte.


  • #4   24. nov 2012 hvad sker der for folk.

    Skulle sælge en motorcykel: 10.000 kr.

    Så er der en der vil købe den til den pris, han møder op med 7.300 kr. og mener at de resterende 2700 kr. skal gå til transport.

    Jeg sagde bare at han kunne glemme det, og så driblede han lige så fint over i banken efter de sidste penge


  • Tine P
    Tine P Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #5   24. nov 2012 Jeg skulle sælge en bog om hunderacer og blev konstant kontaktet af mulig køber om jeg ikke nok ville klippe hendes hunde for hende, for jeg måtte da være god til sådan noget når jeg ejede en hundebog... Oh my lord.. Det tog mange sms'er og mails at få hende til at forstå at jeg IKKE klipper hunde?

    Har fandme også oplevet mange skøre ting på DBA


  • #6   24. nov 2012 Hahaha flad af grin, hvad fanden sker der haha

  • #7   24. nov 2012 Og den klassiske folk laver når de underbyder: "Min kammerat sælger den bare for meget mindre! Så det er det maksimale jeg vil give!" så køb den din kæmpe kegle!

  • xxx X
    xxx X Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 24 Svar: 49
    #8   24. nov 2012 Købers marked, og der er jo nok tilsalg. Folk mangler penge, så mange vil have rabat. Sådan er det jo i krisetider. Ingen rabat - ingen handel.

  • #9   24. nov 2012 Folk som byder LANGT under halvdelen af den forlangte pris, der plejer jeg at svare at jeg hellere vil have æren af at, tyre dimsen i havnen.

    Men folk er sgu nogle kegler engang i mellem. At prutte lidt om prisen er fair nok, hvis det er realistisk. Hvis tingen er billig nok, hvorfor så presse citronen mere??


  • Goffer
    Goffer Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 171
    #10   24. nov 2012 Den klassiske med at jeg havde en vare til salg for Kr.600,-
    Han kommer med 2 venner og Kr.400,- og prøver at true sig til et nedslag, kan godt være de var 3, men var ik større end man kunne tage den ene i benene og tæve de 2 andre, så endte med de kørte igen.


  • #11   24. nov 2012 Det der pisser mig mest af, er folk der prutter om prisen før de nogensinde har set varen. Er det en lille ting som ikke bukker under pga. slitage er en ting. men f.eks en bil eller andet er jo noget andet.

  • #12   24. nov 2012 Min xbox er da til langt under markedspris, men alligevel kommer der sådan nogle idioter der byder 1000 kr. og jeg siger fair nok. De kontakter så mig og vil have mig til at lukke annoncen. Så venter man 2 dage, og så har de ikke pengene alligevel. Det pisser mig grænseløst af.

    xxx X: Det er som skinke lynet siger fair nok med lidt prutten om prisen. Men hvis jeg siger: "Startpris/startbud på 800 kr." så går man ikke ind og byder halvdelen, det i orden at handle, det er ikke i orden at have hovedet under armen.


  • #13   24. nov 2012 nøj jeg har mange historier der fra ! jeg kommer med nogle få og forkortede versioner

    scooter til salg til 3500, køber spørger flere gange om han ikke kan købe den til 1500, nej. han kommer så og kigger på den og har kun medbragt 1500. derefter bliver hans far sur fordi jeg ikke vil sælge den til 1500.

    scooter solgt til en person hvor scooteren kørte fint. han skrev til mig i halvanden månede om at den ikke virkede og jeg var selvfølgelig venlig og gav gode forslag til ham. endte med at han kom med den igen for at jeg kunne se på den (handlen ville ikke gå tilbage alligevel) så var der ikke mere benzin på..

    man får tilbudt jakker i bytte med en motorcykel til 13000...

    er ofte blevet truet fordi jeg ikke vil sælge til 1/4 af prisen. altid sket af folk med udlandske navne.

    og hvor tit er man ikke blevet spurgt om dette hvis man har en vare tilsalg til omkring 2500 "1500 og så fragter du til sjælland".. nej selvfølgelig gør jeg sku da ikke det ? og der var endda en som mente at jeg nok skulle sælge den til den pris til ham. det var han sikker på.. han blev ved med at skrive om jeg var blevet klogere og ville sælge ? ærligt talt så ville jeg hellere have brændt puch maxi end at sælge den til ham.

    jeg har mange flere historier end disse men det bliver bare et for langt indlæg


  • #14   24. nov 2012 MK: Endnu en klassiker med at ville bytte random værdiløse ting, plus et kæmpe afslag i prisen, for en vare.

    Nogle folk skulle virkelig nakkeskydes


  • #15   24. nov 2012 Esben K: +1 med nakkeskud!



  • #16   24. nov 2012 Det er da ikke en pind værre end folk herinde, og bilgalleri..

  • #17   24. nov 2012 DBA er mere anonym, så jeg syntes at folk er værre derinde.

    Jo, der er nogle spejlæg her inde, men længe leve filterliste.


  • #18   24. nov 2012 Okay jeg må indrømme jeg har aldrig prøvet noget af det i oplever.. Men det har nok noget at gøre med jeg får altid mine ting solgt meget hurtig til nogle meget venlige mennesker nede i Nigeria der altid byder over min pris :)))

  • #19   24. nov 2012 Det er nok de der nigeria jeg har flest problemer med

    Men ellers var det da jeg havde en yamaha tzr til salg til 7K hvor der var en der bød 1500 :S


  • #20   24. nov 2012 How you doin: Snyyydelse!

    Der var en fra brabrand der mødte op i min lejlighed, så sagde han at han ikke gad noget pis, hvis den vare jeg havde var stjålet, og jeg citere "Da jeg har mistet min våbentilladelse, og skal i spjældet".

    What the.....


  • MJ
    MJ Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 74 Svar: 548
    #21   24. nov 2012 Har engang solgt en seng dog mente personen at jeg havde ødelagt den fordi jeg havde ligget i den længe og han derfor bare skulle have den.

    Den var ny ikke engang pakkey ud -,-


  • kenn n
    kenn n Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Svar: 8
    #22   24. nov 2012 Det er bare mange blødninger derinde

  • #23   24. nov 2012 Har oplevet nogle skumle typer, og folk som byder sindsygt under. De skumle lister som regel af igen og deres trusler falder til jorden, når ulven kommer og står bag mig og smiler til dem smiley
    Dem der underbyder min annonce, om det så er en krone plejer bare at slette, gider ikke spilde tid. Har jeg sat en pris, så er det den jeg vil have, om den så er 500% over ny pris, hvis en evt køber ikke fatter det, jamen så værsgo at købe varen et andet sted.


  • Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
    #24   24. nov 2012 Nu handler jeg godt nok mest på dba, men der er de nu ikke meget klogere.

    Bærbar til salg, fik tilbudt 2 døre, en fronthjelm og et sæt spejle til en golf 2 i bytte. Viste ærligt talt ikke hvad jeg skulle svare til dette.

    Ipad til salg, fik et bud langt under halv pris af hvad den stod til, afviste køberen og tænkte ikke videre over det indtil han begyndte at prikke til mig på min annonce "om han snart skulle købe den", og lidt gøren grin med den ikke var solgt til den annoncerede pris... det var så lige indtil jeg i en halvbrandert fik nok, og savede ham skråt over, tror dags dato ikke jeg endnu har skrevet et så nedrakkede brev før. Han svarede også blot tilbage med et "Ok.", og jeg hørte ikke mere til ham igen smiley

    Havde en udlænding der ringede til mig, han viste ikke helt hvad han ville købe af mig, men fandt ud af han var interesseret i en telefon jeg havde, midt i det hele giver han telefonen til hans.. mor? gætter jeg, hun vil så købe ipaden jeg havde til salg. Men bliver konstant ved med at ævle om min sidste pris, indtil jeg til sidst siger hun kan få 250 krs rabat hvis hun kommer og henter den med det samme. Det synes hun var for dyrt da bla bla, sviner mig en smule oven i. Informere hende om at der altså fuldte en del udstyr med som trak prisen op, men det kunne hun ikke bruge, så det var hun ligeglad med. Så bød hun mig en 1/3 af prisen, og jeg sagde forsat god weekend.

    Slutteligt havde jeg en forrige weekend, han ville købe et iphone kabel jeg havde (han ringer fredag efter kl 16) til salg. Han skulle så overføre pengene før jeg sender, men havde ikke samme bank som mig så ville tidligst kunne have pengene og sende mandag. Men pludselig ud af det blå har han en x kæreste som har samme bank som mig, så hun overføre pengene til mig med et samme, og han opfordre kraftigt til jeg sender med det samme. Jeg holder forsat fast i at jeg ikke sender før jeg kan se pengene. Tjekkede kontoen 3 gange den aften, ingen penge. Dagen efter, ingen penge. Kontakter ham hver gang jeg kan se der ingen penge står på kontoen, og han holder ivrigt fast i de er overført, og de evt. kommer mandag, og begynder derefter så småt truende at få mig til at sende kablet så han kan have det mandag. Jeg holdte fast i min ret, og hverken mandag eller tirsdag var der penge. Og fyren, ja ham hørte jeg ikke fra igen.


  • #25   24. nov 2012 Afspejler vel bare virkeligheden desværre. Men jo der er mange blødninger.

  • #26   24. nov 2012 Jeg sender heller ikke en døjt før der er gået guld ind. Hvis folk ikke vil gå med til det, tjaa så find en anden at handle med.
    Men det er sgu da utroligt at folk vil true og opføre sig sådan for småører, og relativt "bilige" ting (i de fleste tilfælde)

    Hehe nu du skriver stumper til biler. Jeg er sågar blevet tilbudt, dametøj, højhælet støvler, alt muligt mærkeligt elektronik, fjernstyrede flyvere, og gmale nokia mobiler. Man kan kun sige at der er nogen der er opfindsomme derude, og de skal da have et lille + for at forsøge. Men for fanden hvor er det trælst.


  • #27   24. nov 2012 Det der pisser mig mest af er når folk ringer og siger at de vil købe min "vare" til prisen. Vi aftaler hvornår de skal komme og så hører man aldrig fra dem igen... ØV !


  • #28   24. nov 2012 Folk der starter med: hvad er din sidste pris

  • kenn n
    kenn n Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Svar: 8
    #29   24. nov 2012 jeg skulle engang sælge en iphone 4s derinde. det var simpelthend et cirkus..

  • #30   24. nov 2012 Hehe Bonderøven, prøvede noget ligende med en MC. Men da keglen daffede rundt ude i haven, temmelig sent om natten, blev døren åbenet ud til haven, råbte om der var nogen derude, der var stille, så sendte jeg ulven ud for at besøge ham. Hørte nogle piv og så var han over stok og sten, hørte intet fra ham siden hen. Hunden var PAVE stolt da den kom ind.

  • Anders C
    Anders C Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 34 Svar: 911
    #31   24. nov 2012 Har sgu heller ikk haft dårlige oplevelser må jeg indrømme smiley

  • HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #32   24. nov 2012 Nu er det jo også næsten KUN freaks der købte brugte ting, for at spare et par kroner? smiley Hvis det gælder sådanne nogle små ting som du nævner. smiley

  • #33   24. nov 2012 Jeg solgte min gamle Samsung Note til en muslim. Jeg kørte op til ham med den, blev inviteret indenfor, og døren låst bag mig. Tænkte, fuck, det var så det liv. Så satte vi os og snakkede, og blev enige om en pris, han betalte, og tilbød te, og aftensmad med ham og hans familie, takkede godt nok nej, men det må da siges at være gæstfrihed smiley

  • #34   24. nov 2012 en der godt ville hente en hundevalp og aftaler tidspunkt om formiddagen at de skulle være her 16:30 og de havde halvanden times kørsel herned 16:00 modtager vi en sms med " hej bliver desværre nød til at melde fra" nååå jamen det vidste du jo også godt for for over en time siden.... ?

  • #35   24. nov 2012 Har altid slået kommentar funktionen fra, for gider ikke bruge tid på, at skulle skrive frem og tilbage, når det i 99% af gangene alligevel ikke ender med en handel.

    Men en god klassiker er når jeg har skrevet BYTTER IKKE! Og så kommer der en og spørger om man vil bytte.. Tsk Tsk.. Jeg har på fornemmelsen, at folk bare ikke magter, at læse en annonce.


  • #36   24. nov 2012 HP. Nu føler jeg mig krænket hahaha smiley
    Jeg købte en sofa til 2000, som fra ny af kostede 7000 og den er som ny, og kommer fra ikke-ryger hjem, så den lugter heller ikke af plejehjem smiley


  • #37   24. nov 2012 Skiftede mobil, og valgte så at smide min gamle LG mobil til salg da jeg ikke bare gad have den liggende, satte den til salg for 700. Modtager så et bud på DBA på 300, siger så til ham at til den pris vil jeg hellere forære den til en hjemløs. Om aftenen sender han mig så en sms med teksten "500 og så betaler du portoen, bare send den billigt og uforsikret jeg betaler med PayPal" og ret mig hvis jeg tager fejl, så kan han kræve pengene tilbage når jeg ikke kan dokumentere den var sendt og så ville han score en gratis mobil.

    Skrev så tilbage "Vil bare af med den, så 500 og så kan du hente den i Randers, ellers betaler DU porto som forsikret" Lur mig om tumpen så ikke skriver tilbage "500 og så leverer du i Århus"

    til sidst opgav jeg sgu, gider ikke bruge min tid på det så hellere lade den ligge i kassen til der kommer nogen der er værd at bruge tid på


  • #38   24. nov 2012 Jeg har haft en bil til salg, hvor jeg blev tilbudt fliser i bytte.

    Jeg anede ikke om jeg skulle grine eller græde.


  • #39   24. nov 2012 Udover dem som snakker dårligt dansk, og konstant spørger efter " sidste pris"....

    Så har jeg ingen problemer. Men hvis man vil handle med mobiler og lign. Så er der ingen vej uden om tumberne. smiley


  • Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
    #40   24. nov 2012 Mht. det indlæg jeg skrev før, så skulle der selvfølgelig have stået at jeg for det meste handler på gulgratis smiley

    Kan egenligt også tilføje en lille historie mere, dette var ikke blot 1 person.. nærmere 8-9 stykker, fordelt over gulgratis, dba og baboom. Havde/har (bliver forhåbenligt hentet på morgen) Et sæt Eltax pyramide til salg, prisen var mere end rimelig, gad ikke døje med at finde en køber så sætter en lav pris for at få dem ud af lejligheden i en fart. - Desværre viste den lave pris sig, at tiltrække et fandens vel af unge mennesker. Her en kort opsummering af de sidste 14 dages salg :

    - For tilbudt 200 kr (de var til salg for 400)
    - For tilbudt at han vil købe dem, men kan først betale om en måned.
    - For tilbudt adskellige scootere og knallert dele (flere personer)
    - Forspørgelser på levering forskellige steder i landet, da de fik afvide hvad jeg skulle have i benzin penge, og at disse penge skulle falde før jeg kørte afsted, hørte jeg aldrig fra nogen af dem igen (4 personer)
    - Forspørgelse på levering i KBH.. højtalerne stod i Aalborg!. (Og dette var faktisk på baboom, efter jeg udtrykkeligt havde skrevet jeg ikke leverede uden for Aalborgs grænser)
    - Endnu en forespørgelse på levering i KBH, efter at have slettet overstående persons første indlæg.
    - Personer som ville komme og købe dem inden ugen var omme, og skulle så slette min annonce. (3 personer.. ingen dukkede op, og ignorere mig efterfølgende når jeg skrev)
    - En aftalt afhentning med tidspunkt, hvor personen aldrig dukkede op.

    Needless to say, så var jeg sekunder fra at kyle dem på losseren, blot for at slippe for det besvær der er fuldt i kølvandet på dem. Nutidens ungdom skulle virkelig se at gro sig en hjerne, hvis i spørger mig.


  • #41   24. nov 2012 Daniel W.J: Jeg er blevet brændt af, af en mand på 30 år, på sidst nævnte måde.
    Ikke kun børn og unge mennesker.


  • #42   24. nov 2012 Fatter ikke, at folk har så svært ved at melde afbud. Pr. erfaring ved jeg at det faktisk kun er dem, som ringer en op, der er reelle købere. Folk der gemmer sig bag sms'er/mails dukker sjældent op. Det er min erfaring.

  • #43   24. nov 2012 Jeg hader at ringe til fremmede mennesker og lyde som fedtmule.

    Tager den næsten altid over sms.


  • #44   24. nov 2012 Det giver også lidt tid til at tænke over, hvad jeg skal sige/Skrive.

  • #45   24. nov 2012 Synes det giver et bedre overblik over, hvem eller hvilken type man har fat i, hvis man lige laver et hurtigt opkald. Og så kan man også nemmere spotte om sælgeren lyver, hvis man spørger indtil varen.

    Men når jeg er køber, Er det tit på en sms, hvis jeg da ikke lige har et par spørgsmål over telefonen "Hej har du stadig X til salg, hvis ja, så send en adresse og jeg kigger forbi om x-antal min." Jeg gider ikke sidde og skrive frem og tilbage og dit og dat. Men det skyldes også at jeg i mine annoncer nævner, ALT, hvad der er værd at nævne, mht skader/slitage osv.

    Og dem der ikke gør det i deres annoncer, gider jeg ikke spilde 2 min på, for så ved jeg, at det bliver et tovtrækkeri frem og tilbage. Og dét har jeg bare slet ikke tid eller tålmodighed til.


  • Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
    #46   24. nov 2012 Skinke lynet... skinke lynet.. yep, det lyder lige så forfærdeligt anden gang man skriver det :).

    Jeg har nu prøvet at blive brændt af før, med aftalte tidspunkter af personer i alverdens aldersgrupper. Men denne gang med disse højtaler var det et overvejende antal unge personer der kontaktede mig, og pissede mig af. Deraf min afsluttende kommentar.


  • #47   24. nov 2012 Cantona: Ja, men det er de færreste som gider at gøre sig den ulejlighed, at skrive alt om gestanden.

    Daniel: Ja, anden gang er endnu værre smiley
    Syntes bare at du fik det til at lyde som om, at unge mennesker ikke kan være saglige.
    Jeg er blevet brændt af, af lige så mange voksne som er skredet fra en aftale, eller blevet tøse fornærmet, da det ikke, lige var efter deres hoved.


  • #48   24. nov 2012 Siger ikke, man skal skrive en stil, men relevante oplysninger og det glemmer rigtig mange.

    Tror det kommer an på, hvad man har til salg. Jeg møder som regel kun seriøse folk, når jeg sælger golfudstyr. Men de gange jeg har solgt elektronik, knallerter ellers PS3 spil, så møder jeg den ene retard efter den anden. Så tror det kommer helt an på, hvad man har til salg og hvilken målgruppe ens ting har.


  • #49   24. nov 2012 Jeg har prøvet et par ting på DBA.
    Skulle engang sælge min galla kjole. Mødes så med personen som så køber den tager den med hjem osv. så SMS'er hun så til mig at hun skulle bare have sine penge tilbage med det samme for den kunne hun fandeme ikke passe. Sagde så at det kunne hun ikke, købt som beset. Men så begyndte hun at true med at hun kom med sin kæreste lige nu og her på min adresse og afleverede kjolen og ville have sine penge. Til sidst gad jeg ikke høre på hendes perker pis mere (kalder dem perker når de opfører sig sådan) så overførte pengene tilbage til hende efter jeg modtog kjolen igen.
    Så har jeg prøvet at sælge en Canada goose som var brugt én gang, og så byder en fremmed 1000 kr. fordi det var til hans kærestes fødselsdag og han havde ikke så mange penge ... Ikke mit problem! smiley


  • NICK A
    NICK A Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 195
    #50   25. nov 2012 når jeg har haft biler til salg så de ovenstående problemer med folk med udenlandsk klingende navne som byder halvdele eller under halvdelen på ens bil og en enkelt gang har jeg enda prøvet og blive beskyldt for og være racist fordi jeg ikke ville sælge for det beløb de havde budt.. suuuuk

    men det værste jeg har oplevet var engang jeg havde schæfer hundehvalpe til salg der blev jeg ringet op af en mega underlig kælling som snakkede og snakkede om ingenting.. hun var ikke int i en hvalå hun ville blot snakke om hunde.. hver eneste gang jeg åbnede min com i et halvt år ringede hun op på skype for og snakke.. efter et halvt års ignoreringer stoppede det enedelig.. fuck hun var wird man.. mig og kæresten jokede med hun var min personlige stalker.. det grænsede til det ihvertfald haha..


  • #51   27. nov 2012 Min kæreste havde engang sin gamle Honda Accord til salg, jeg tror det var på DBA. Jeg havde taget billeder af den med mit aldrende digitalkamera og dem havde han lagt ind sammen med annoncen.
    Jeg havde taget billeder af det værste overfladerust og andre skønhedsfejl, som også var beskrevet i annoncen for at en eventuel køber kunne se, hvad man havde med at gøre.
    Der kom en midaldrende mand ud for at se på bilen og beskyldte straks min kæreste for at have photoshoppet billederne, fordi han mente at bilen så helt ny ud på billederne... Bilen var fra 1992, var til salg til 9000 kr. og der var billeder og beskrivelse af både rust og ridser.. KLART der er tale om en spritny bil!
    Kæft en retard. Det er altså ikke kun de unge, der ikke er helt færdigbagte.


  • MJ
    MJ Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 74 Svar: 548
    #52   27. nov 2012 ny mærkelig oplevelse.

    var ude og glo på en højtaler, hvor ejeren sagde de havde en nypris på ca 5000 stykket.. jeg kigger og alt ser fint ud, jeg får så lov at høre dem og de lyder pænt sagt være en bil uden udstødning..
    spørg alligevel om jeg kan se en bon, hvilket jeg så godt kunne, og på denne fine lille bon står der så at højtalerne koster lidt under 1200kr. sættet..

    nogle mennesker prøver virkelig at snyde så meget så muligt


  • #53   27. nov 2012 handler aldrig nogensinde bil med udlændinge, sidste gang var jeg så dum at sælge en e36 fra 94 til en, for det første var tumpen 2 mdr om at om registrere lortet, så ringer klaphatten et halvt år efter og spørger om der er garanti på motor

  • #55   28. nov 2012 Mikkel..

    Nu tror de fleste også at en Puch Maxi bare er GULD værd. Og til 2500,- Så skal den virkelig være flot, så nej man kan ikke kigge efter, hvad andre tager, for 90% af priserne er helt hen i hegnet smiley Men smid da et link til din i en PB, så skal jeg hurtigt vurderer om den er de 2500-3000,- værd smiley


  • #57   28. nov 2012 Til de småpenge, vil du ærgrer dig over at sælge den, hvis du har pladsen altså. Jeg er sku stadig ærgerlig over at jeg solgte min, da den sagtens kan stå i et skur, den fylder jo ikke ret meget sådan en maskine.

  • #58   28. nov 2012 Lars

    Hvorfor afmeldte du ikke bare pladerne? Køber har 3 uger til at finde en forsikring, men registrering er ikke dit problem

    Du har betalt 2 måneders vægtafgift af en bil du ikke har haft. Det er da surt


  • #59   28. nov 2012 Jeg har en Galaxy S2 til salgs. Der var en der var intereseret, men hun skulle lige have solgt sin ihone først. underforstået spurgte hun altså om jeg ville reservere den. Der måtte jeg sige nej, da jeg ikke var sikker på hun ville købe den.

  • #61   28. nov 2012 Ja det er sku da synd at sælge sådan et klenodie for basøre! Jeg kan da somme tider godt ærgre mig over at jeg solgte min.

  • #63   28. nov 2012 7500_jonas fordi jeg først fandt ud af det da jeg fik en regning på vægtafgift jeg stollede på tossen

  • #65   29. nov 2012 Lars,

    Hvis det var mig ville jeg ringe samme dag eller dagen efter til forikring samt skat. og sige at bilen er solgt og du ønsker at være uden hæftelser om 3 uger fra Dags dato
    Som udgangspunkt er har man vidst 3 uger til at få styr på forsikring og omregistrering.


  • #66   30. nov 2012 jeg har så prøvet den lidt anderledes, nemlig som køber og møde en virkelig mærkelig sælger.
    Jeg skrev på en hundehvalp jeg var interesseret i, og sælgeren skrev så tilbage at hun havde skrevet forkert i prisen og hunden pludselig kostede dobbelt så meget, fair nok, jeg forklarer pænt at så mange penge har jeg ikke tænkt mig at ligge for den type hund.
    En uge efter kontakter hun mig og fortæller at hun er interesseret i at sælge den til førstenævnte pris, og vi aftaler at jeg kan komme og se på hunden.
    Da jeg så møder op prøver hun igen at prutte prisen op og fortæller efterfølgene at den bor nede i kælderen da den ikke har lært ikke at tisse indefor (de bor i lejlighedskompleks) men vi tager ned og kigger på hunden, og jeg bliver enig med mig selv om at jeg ikke skal have den hund, takker pænt nej til damen og siger at den ikke er noget for mig og tager hjem.
    En uge efter ringer hendes mand så og på meget gebrokken dansk prøver at forklarer mig at jeg skal betale for hundens dyrlæge regning, fordi den er blevet chippet til mig og blevet syg at det og den derfor venter inde hos dyrlægen på mig, nu begynder jeg at blive lidt træt af dem og pænt forklarer at jeg ikke har nogen plan om at betale nogen som helst dyrlæge regning på en hund jeg har takket nej til.
    Dette stopper ikke disse mennesker og de ender med at møde op på min skole midt i undervisningen og råbe og skrige om at jeg skylder penge og jeg skal komme og hente min hund, der bliver de smidt ud og jeg bliver temmelig hidsig.
    Til sidst ringer der en dyrlæge og forklarer at han har fået indleveret en hund af nogle mennesker der siger at det er min hund, der tabte jeg tempermantet og forklarede meget højt at jeg intet havde at gøre med nogen hund og jeg på ingen måder stod for nogen regning.
    Efterfølgene er jeg holdt op med at søge efter dyr på dba, det var simpelhent for tosset det der


  • Uffe S
    Uffe S Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Svar: 5
    #67   30. nov 2012 ÆV, hvad gør jeg galt !!!
    Jeg har desværre aldrig haft de mystiske oplevelser som i kan fortælle om, tværtimod så synes jeg folk er både høflige og velafrettede.

    Nårh ja, der er jo aldtid dem der vil have en vare sendt til Nigeria, men de er sgu nemme at spotte med deres Google Translate smiley

    Kom endelig med flere af jeres historier, det kunne være sjovt at gemme dem samlet i en bog...


  • #68   30. nov 2012 Du skal bare sælge Bil(ældre modeller), Knallert(Puch Maxi/Yamaha 4g), Iphones, Højtalere (Cerwin Vega, det er det de unge vil ha') eller Playstation.. Så skal du nok få fat i de sjove folk Uffe smiley



  • Uffe S
    Uffe S Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Svar: 5
    #69   30. nov 2012 Cantona, jeg har solgt højtalere to gange ovenikøbet hvor køber boede på et beskyttet hjem, begge gange leverede jeg til dem (efter at have tjekket de boede der)
    de var begge lykkelige over at de kunne handle på denne måde og jeg var egentlig glad for at kunne hjælpe.


Kommentér på:
DBA tumper folks oplevelser på DBA

Annonce