{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.124 visninger | Oprettet:

Ulemter ved legalisering af hash? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er igang med at skrive en opgave om legalisering af hash, men kan ikke finde nogle pålidelige kilder som har nogle ulemper ved en legalisering...

Nogle som evt. kan linke til nogle gode links eller kender et sted jeg burde søge

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ulemter ved legalisering af hash?
  • #2   15. sep 2012 Ehm.. vinklen skal helst være dansk samfunds relateret

• #3   15. sep 2012 Hårde brutale ødelæggende, direkte dræbende stoffer som hash, bliver nok ikke legalt.

Ja jeg er en fejlinformeret idiot, og det er pga. folk som mig, at det aldrig bliver legalt.

• #4   15. sep 2012 På Jagt A -> Vær sød at holde dig til topic.

• #5   15. sep 2012 Altså du søger de samfundsøkonomiske konsekvenser af hash? Eller de medicinske?

Du kan jo bare finde det fra et andet nordisk land eller nordeuropæisk og diskuterer sammenhængen.
    Tvivler på at de samfundsøkonomiske konsekvenser af hash i Danmark er udregnet

• #6   15. sep 2012 der findes ikke som sådan nogen danske eksempler på ulemperne ved at gøre legalt, for der har aldrig være forsket i om det kunne betale sig.
    Men gennerelt tvivler jeg stærkt på at Danmark som samfund vil noget økonomisk ud af at gøre hash legalt, hvis man ser på de der er afhængig af det hver dag, er det ret få af dem der kan få en almen hverdag til at hænge sammen og bidrage til samfundet. Det vil være for dyrt i den anden ende end selve indtjeningen.
    Danmark ville heller ikke kunne tjene noget på at dyrke hash erhvervmæssigt, omkostningerne ville være alt for dyre.
    Hvis man ser på det som f.eks den læge ordineret heroin, har jeg stadig svært ved at se om det ville have nogen gavnlig virkning, men jeg måtte æde mine ord i mig med hensyn til den lægeordineret heroin, så det kan være at læge ordineret hash måske ville have en possitiv indvirkning på misbrugsmiljøet.
    I bund og grund er det rigtig svært at argumentere angående hash og dets indvirkning på samfundet, da der er rigtig mange forskellige samfundsgrupper der har indtaget hash på en eller anden måde, og mange forskellige møder at bruge det på, her tænker jeg på den der er afhængig af det hver dag og den der kun lige ryger en gang imellem eller til fest. Men det største problem er nok mange mennesker negligering af hashs virkning på både krop og hjerne, for selvom man betegner det som et forholdsvist mildt stof gør det meget stor skade på hjernen og kropsfuntionerne.
    Jeg er selv imod legalisering af hash af de få grunden, at det er farligere end mange går og tror, når man først er blevet afhængig af hash til hverdagsbrug, leder det som regelt videre til misbrug af flere forskellige stoffer.

• #7   15. sep 2012 Som ved alle andre rusmidler, er der overhængende fare for at nogle ikke ka' styre det og ender i et ødelæggende misbrug....

Og ja - Hash er vanedannende og skadende... Ligesom alkohol, morfin, kokain, og alle andre underlige rusmidler...

Den eneste fordel ved en legalisering er at det ( måske ) vil dæmpe kriminaliteten lidt.

• #8   15. sep 2012 Michael s

Okay, jeg skal se hvad jeg kan komme på:

Hvis vi f.eks. tager udgangspunkt i druk billister, som altså er til farer, ikke alene sig selv, men også andre i trafikken, så vil det samme forkomme med hash rygning.
    Man sætter sig ikke ind i en bil hvis man har drukket, og det gør man selvf. heller ikke hvis man har indtaget hash. Det er der nogen tumper som vil gøre / alleredde gør alligevel.

En mindre ulempe:

Når vi har fredag / lørdag, og man vi i byen, drikker folk sig fulde. Hvis de begynder at ryge hash samtidigt med at de har fået lidt for meget at drikke, kan det nemt blive til en styg kombination. Folk som ikke får hjælp af deres venner, eller som måske bare er ensomme, vil gå / kravle / ligge på gaden, og brække sig. Det er kun dem selv det går ud over, men det er jo ikke noget kønt syn.
    --------------

sjenne

Jeg citere dig lige:

"Jeg er selv imod legalisering af hash af de få grunden, at det er farligere end mange går og tror, når man først er blevet afhængig af hash til hverdagsbrug, leder det som regelt videre til misbrug af flere forskellige stoffer."

I dag er hash jo illegalt, og folk har delte meninger om at det skulle fører videre til noget skadeligt. Jeg kunne forstille mig, at nogen af de personer som sælger hash, tilbyder køberen et andet stof som f.eks. amfetamin, eller kokain - og derved kan det nok fører videre til noget skidt ja.
    Men hvis det bliver legalt, er der altså ikke længere en sælger, som står og kan tilbyde én det ene efter det andet.

Hvis hash er farligere end folk går og tror, hvorfor er der så ikke registeret et eneste dødsfald, grundet af hash?
    Og hvis det gør meget stor skade på hjernen, hvad er det så helt præcis du mener?
    -------------

Fister ®

Det vil dæmpe kriminalitet, og bande-roderi, og det er ikke lidt. Der er mange som køber hash, og bliver kriminelle pga. det.
    Der bliver solgt for flere mia kr hash årligt, bare i Danmark.
    Ville det ikke være bedre, hvis de penge gik til staten, når folk alligevel køber hash, om så det er ulovligt eller lovligt?

• #9   15. sep 2012 På Jagt A: lige nu bliver der ikke registreret dødsfald pga hash, da vi mangler viden indefor hvor dets virkning frem til dødsfald, men nu tænker jeg mere på hashpsykoser, skadet lever og nyrer samt hjerneskade, og det faktum at utrolig mange under 21 bruger hash selvom hjernen ikke er udviklet og hash hæmmer udviklingen af celler i hjernen

• #10   15. sep 2012 sjenne -> Det er noget værre vrøvl det du siger. Lyder ikke til at du ved så meget om hash men der imod kun har hørt lidt skramme eksempler, Prøv at se den video som hedder kampen om hampen, det er en dr1 dokumentar, og kan ses på youtube i 10 dele. det ville måske ændre dit syn på det.

• #11   15. sep 2012 Jeg mener nemlig kun der er fordele ved en legalisering, der bliver røget over 100.000 joints om dagen bare i Danmark ifølge en undersøgelse tv2 har vist.
    siden der er så nemt at få fat i tror jeg ikke der vil komme mange flere (hash rygere) det var i hvert fald ikke tilfældet i Holland.

• #12   15. sep 2012 På Jagt A

De fleste kriminelle der tjener penge på hash vil bare finde på noget andet...
    Derfor mener jeg at det kun vil hjælpe ganske lidt.

• #13   15. sep 2012 Michael s ... for du er jo tydeligvis uddannet læge - altså siden at det det sjenne siger er forkert?

• MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

Emner: 4 Svar: 853
    #14   15. sep 2012 Dem der mener Hash ikke skader, ja de har allerede taget skade.

• Who knows?? W
    Who knows?? W Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 330
    #15   15. sep 2012 Kan ikke rigtig se nogle ulemper faktisk kun fordele.
    Der er en grund til at 23 stater i usa har medical marijuana, det hjælper mange mennesker.

Og så det jo ikke en gang halv så farlig som øl og sprut.

• #16   15. sep 2012 Der er MEGET stor forskel på medical marijuana

Men jer der kun kan se fordele ved legalisering vil jeg nok anbefale jer at læse op på jeres farmakologi.

Cannabis har rigtig mange bivirkninger, så prøv at åbne en bog inden i udtaler jer

• Who knows?? W
    Who knows?? W Tilmeldt:
    jun 2012

#17   15. sep 2012 Okay fortæl mig lige hvilken permanente skader man kan få af hash.
    Det folk bliver syge af er alt det fylde stof de propper i hashen også kaldt bar soap.
    Der er alt fra plastik,benzin, gamle venyl plader valium, henna og jeg kunne blive ved.
    Vis der blev kontrol med det så kommer alt det lort ikke i, og det blev med det samme meget sunder.

• #18   15. sep 2012 Bare for at nævne nogle få:
    takykard, psykose, skizofreni, KOL (Ved rygning), abstinenssymptomer, primære somatiske skader, hypogonadisme desuden så hæmmes proteinsyntesen og glukoneogenesen.
    Og ja jeg kunne blive ved.

Kilde: Basal og Klinisk Farmakologi af FADL, 4 Udgave

• Who knows?? W
    Who knows?? W Tilmeldt:
    jun 2012

#19   15. sep 2012 Og det er 1 ud af 100000 der har chance for det eller 1 ud af 10?

Men så kan du jo så også lige finde alle de skadelige ting ved øl og sprut og se hvordan det ser ud i forhold til, og det er lovligt??? Det jo til grin vis man spørger mig.

• #20   15. sep 2012 Hvad der er til grin er at kræve sådanne informationer fra et stof der er ulovligt, hvilket er grunden til at der ikke forskes i de relative risikoer for sådanne ting.

Men de ses næsten alle ved langtids misbrug

• #21   16. sep 2012 sjenne

Om hash skader lever / nyre tror jeg ikke, at der er nogen som kan gøre sig klogere på. Ikke at jeg vil afvise det, men det lyder ikke særligt overbevisende.
    Hashpsykoser og hjerneskader grundet af hash, er ret omdiskuteret. Nogen mener at det er kortvarigt, medens andre mener at det er permanent.
    Forskere finder frem til så meget forskelligt, at det efterhånden er svært at tage stilling til hvad der er rigtigt, og forkert.
    Der er også nogen som mener at mælk er kræftfremkaldene, men bare fordi man læser en artikel, eller to om det, skal man jo ikke tro på det.

Men for lige at vende tilbage til de ting, du har læst om skader af hash, har du så også samme syn på alkohol? Mig bekendt skader det også leveren, og mere til.
    Jeg har lige fundet en liste, over hvad der eventuelt kan forkomme. Det er ikke påstande. Det er facts.

Alkoholforgiftning

Tab af normal social omgangsform
    Hukommelsestab
    Forvirring
    Desorientering
    Nedsat koordination af bevægelser
    Tiltagende bevidsthedspåvirkning
    Koma
    Død
    -----------

Fister ®

Hvis de vil finde på noget andet, så lad dem om det. De er ustoppelige.
    Politiet må bare fortsætte deres arbejde, selvom det er skruen uden ende. Nok kan de ikke stoppe salget, men de kan holde salget begrænset.
    Der vil altid være et sort marked, hvor der bliver solgt kokain, amfetamin, mdma, heroin, og jeg kunne nævne hele molevitten.
    Det handler blot om at frigive en plante, som vokser frit i naturen, og har gjort det i flere årtusinder. Hash er modsat de hårde stoffer, ikke kunstigt fremstillet.

• Who knows?? W
    Who knows?? W Tilmeldt:
    jun 2012

#22   16. sep 2012 Og det er 1 ud af 100000 der har chance for det eller 1 ud af 10?

Men så kan du jo så også lige finde alle de skadelige ting ved øl og sprut og se hvordan det ser ud i forhold til, og det er lovligt??? Det jo til grin vis man spørger mig.

• #23   16. sep 2012 Sjenne, tror vidst du skulle snakke med nogen der ved noget om hash, virkning, bi virkninger osv, for du har vidst ikke hørt andet end skræmme kampagner.
    Ikk røre hash, ellers dør baby! Bop bop bop

Kan ikke forstå regeringen ikke har overtaget marked, som lukker ned for mange andre. Hash markedet var/er jo netop hovedårsagen i bandekrigen, så eliminer markedet, og luften går af ballonen.
    De ku sætte prisen op, for folk betaler gerne ekstra for at vide det ikke indeholder alverdens crap.
    Folk ryger, og har gjort det siden tidernes morgen. Alkohol er farligere på alle punkter, og gør nogle meget aggressive, dette vil aldrig ske med hash.
    Der ville være mange fordele i en legalisering, og sikkert også nogle ting som ikke er.

Men den største grund til det ikke blir lovligt, er nok fordi det vil give ridser i den pæne lak Danmark har, eller i hvertfald godt vil ha.
    Holland er så vidt jeg ved også begyndt og stramme reglerne. Og om 10 år er det sikkert også ulovligt der. So sad, for som På Jagt skrev, så er folk en omgang misinformerede idioter

• #24   16. sep 2012 Det er et røv dårligt argument at sige: " Ja men alkohol er lovligt og det er da også skadeligt".... So what ????

Ja - hash er bare en "vild" plante... Det er koka-planten og opiums-valmuen også ???

Jeg har kendt masser af hashrygere som efter mange års hash-rygning var underlig sløve og usammenhængende at snakke med.... Men det var da ikke hash'en der havde skadet deres hjerner. Nej nej - De var nok bare dumme allerede da de startede med at ryge... X-D

Det ville slet ikke være et problem hvis folk bare kunne begrænse sig, men det kan de IKKE !!!

• #25   16. sep 2012 Jeg synes det en smuk plante.
    Det ligner lidt en skov af juletræer når man har mange af dem :-).

• #26   16. sep 2012 Fister ®

Alle argumenter, som gør folk tavse, bliver oprindelig imødekommet med svar som "jamen det er et dårligt argument", når de ikke længere ved hvad de skal svarer.
    Alkohol sammenlignet med cannabis er et godt argument, for folk undre sig virkelig over, hvordan cannabis kan være ulovligt, medens alkohollen bare kan stå og smile på hylderne, i alle supermarkeder, store som små.

Ja der ér folk som ikke kan kontrollere / begrænse hvor meget hash de ryger, som der også er folk der ikke kan kontrollere deres druk, eller dem som overmedicinere sig selv, med langt over den anvisning de enten har fået fra deres læge, eller psykiater. Der er folk som spiser for meget, bliver svært overvægtige, og ender med livstruende sygdomme. Der er folk som ryger for mange cigaretter, og dør af kræft i en alt for tidelig alder, og jeg kunne blive ved.
    Alt kan overforbruges, eller misbruges om man vil.
    Træls for dine hash-rygende venner. Jeg ser også en masse alkoholikere, som knap nok kan stå på egne ben, og har svært ved at tale. Mange af dem har ikke engang et sted at bo. Så må du jo så selv vurdere, hvem der har det sværeste problem.

Du skiver bland andet også "so what????" som om du ikke forstår alkohollens yderligere skadevirkninger hos alkoholikere, sammenlignet med cannabissens forbrugere.
    Vi hører hele tiden de skrækkeligste historier om f.eks. denne familie som knuses totalt, fordi at en idiot af en far drikker hver dag, kommer hjem, råber og smadrer huset, slår både konen samt børnene og ødelægger sine egne børns opvækst, hvilket deres fremtid vil bærer præg af, på den ene eller anden måde.
    Den skade vil hash aldrig nogensinde kunne forvolde. Når det så er sagt, skal forældre selvfølgelig heller ikke indtage massevis af cannabis, hvis de har børn. Det må de gøre, når de har tid til sig selv.

• #27   16. sep 2012 Vi er da fudstændig enige om at alkohol også er noget lort når man har et "overforbrug"...
    Som jeg tidligere har sagt er alle rusmidler noget lort hvis man ikke ka' styre det.....
    Men hva' fisan skal det hjælpe at frigive endnu et rusmiddel ???

Jeg mener bare ikke at man ka' bruge lovligheden af tobak, alkohol og usund mad som et argument for at lovligøre endnu en misbrugsmulighed.... ?

• #28   16. sep 2012 Fister hvis du vil fjerne alle ting som man kan få et misbrug i kan du ligeså godt slå den menneskelige race ihjel..

Det kan godt være det er at frigive endnu "en misbrugsmulighed" men dem der er misbrugere er sådan set ligeglad om det er lovligt eller ej. Og der vil nok ikke komme flere misbrugere af at lovligøre det

Det var hvertfald ikke tilfældet med holland..

Og så er der dem der kan styre det ligesom når man drikker en øl eller andet i ny og næh..

• #29   16. sep 2012 Den største ulempe jeg kan se er hvad rockerne så vil tjene deres penge på, og om det er noget som berøre mig...

Dem der ryger lortet er alligevel nogen som samfundet burde afskrive.... Iflg mig .

• #30   16. sep 2012 Jer der vil have en legalisering, i skal huske på at hvis det skal gøres lovligt, så skal prisen være under den der er på det sorte marked.
    Ellers så vil der stadig være salg.

Og med de skatter og afgifter der er i Danmark er det bare ikke muligt.

Ps.
    Rockerne tjener næsten intet på Hash i forhold til kokain, amfetamin, MDMA osv osv.

• #31   16. sep 2012 Fister ®

Det vil afkriminalisere en masse mennesker, som ellers er lovlydige. Skal de have den ene bøde efter den anden, og straffes med fængsel pga. de indtager cannabis? Ønsker du at vi spilder flere skattepenge på det, når det alligevel ikke hjælper?
    Skal banderne tjene de penge, eller skal de gå til staten?

Går du overhovedet ind for et statkontrolleret salg af cannabis, for at se hvordan det vil stå til. Man skal ikke glemme, at hele idéen med en forsøgsordning er, at den stopper, hvis vi ikke får de ønskede resultater.

• #32   17. sep 2012 Det virkeligt Utroligt i skal bruge mit topic til at skrive alt det her pis i, jeg skal bruge nogle kilder som er pålidlige og ingen af jer er komme med noget som jeg kan bruge, faktisk sidder i alle samme og gaber op om alt muligt i ikke ved en dyt om, men kun gætter eller siger hvad i har læst et sted, siden jeg skriver om det har jeg fundet ud af at mange af de ting man siger hash er skyld i ved man slet ikke. specielt ikke når det handler om samfundet her i Danmark siden man ikke vil lave undersøgelser på det heri landet.

Jeg vil derfor gerne rette blikket mod det første jeg skrev, skal bruge pålidlige kilder og så skal det være samfunds relateret. og nej det skal ikke kun være økonomisk,,

• #33   17. sep 2012 David S . -> Lorte kilde, det er ikke om hash. men de smøgerne du blander det med, pot kan sagtens ryges uden nogle smøger og derfor uden nogle tilsætningsmidler. og hvad angår psykose så fremmer hash kun en psykose, den skaber den ikke.

• #34   17. sep 2012 Michael s
    "Lorte kilde"?Brug lige øverste etage

Basal og Klinisk Farmakologi af FADL, 4 Udgave er den nyeste bog og det er BOGEN om lægemidler der henvender sig til ikke bare lægestuderende, men også læger.
    Det er den ypperste bog angående lægemidler og deres virkninger og du kalder det en lorte kilde?

Kommentér på:
Ulemter ved legalisering af hash?

Annonce