{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

HP
HP
Tilmeldt:
14. maj 2012
Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034

Mail? Nogle kloge hoveder? {{forumTopicSubject}}

Hejsa Baboom.dk!

Jeg bruger Hotmail eller det vil sige @live.dk og er rigtig glad for det. Eller... Bruger faktisk ikke det^ Men bare programmet Mail på mine Apple-enheder.

Nu er der så kommet det problem, at mit studie, sender mails, men jeg får aldrig logget ind på nettet for at tjekke mails og vil selvfølgelig ikke misse de vigtige mails.

Så er der nogle der kan forklare mig, hvordan jeg kan opsætte det i programmet mail eller på min hotmail-konto?

Det eneste jeg kan er at logge ind på Outlook Web App og skrive mit brugernavn og adgangskode. Derinde har jeg prøvet at lave en regel om at den skal videresende alle meddelser. Men har testet det en masse gange nu og den videresender ikke til min mail.

Jeg har prøvet at sætte den op både på hotmail.com og i selve mail-programmet, dog uden held. Da jeg ikke har nok informationer til indgående og udgående server osv.

Der står følgende på mit studies hjemmeside:
"Generelle oplysninger
Det er muligt at tilgå e-mail (samt andre Exchange-data) på akademiet via mobile enheder. Nedenstående er generelle oplysninger som passer til alle enheder.
NB! Husk at hvis du sletter e-mail, kontakter, kalender m.v. på din mobile enhed, så bliver disse også slettet centralt.
Server: HER-STÅR-SERVER-NAVNET SSL/Sikker forbindelse: Ja Domæne: HER-STÅR-DOMÆNE-NAVNET.
Du skal bruges dit Windows-brugernavn samt adgangskode."

Men når jeg prøver at bruge de oplysninger der^ Sker der intet.

Er der en der har erfaringer med Outlook Web App eller hvordan man gør, med KUN disse oplysninger^

Inde i selve: "Outlook Web App" - Kan jeg se følgende oplysninger:

"Brug disse indstillinger til at få adgang til din e-mail ved hjælp af POP, IMAP eller SMTP.

POP-indstilling
Ikke tilgængelig

IMAP-indstilling
Server name: mail.efif.dk
Port: 993
Encryption method: SSL

SMTP-indstilling
Ikke tilgængelig"

På forhånd tak!

Hav' en god aften.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mail? Nogle kloge hoveder?
  • HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #2   2. sep 2012 Altså problemet er det, at jeg er for "doven" til at gide at gå ind på en hjemmeside, trykke på et link, logge ind med et mærkeligt brugernavn og kodeord, hver dag for at se om der er kommet nye beskeder. Så ville jeg bare have at den enten videresender de mails fra den mail jeg har på skolen eller at jeg kan tilføje selve mailen i programmet.

    Altså pt. modtager jeg mails fra min hotmail.com/live.dk i mail programmet på min iphone. Og der kan jeg jo se, når jeg får nye mails osv.

    Så problemet er, at jeg ikke kan få min "skole-mail" til at gide at videresende indgående mails eller at bruge kontoen i mail-programmet eller bare at den modtages/oprettes på hotmail.com, fordi så kan jeg automatisk se den.

    Men jeg har prøvet alverdens ting, de guider der er fra både mail, hotmail, min skole og selve programmet og har søgt på google uden hjælp.

    Normalt plejer man bare at tilføje en konto og skrive brugernavn, kodeord, server osv. Men den gider bare ikke rigtig. Jeg modtager hvert fald ingen mail, når jeg prøver. Jo på skole-mailen, men ikke i "mail" eller på hotmail.com.


  • #3   2. sep 2012 Installere og køb mBoxMail det bedste.

  • HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #4   2. sep 2012 Tak for svar^
    Ser forvirrende ud. Det er ikke lige mig. Så kan jeg bedre lide Mail. Det biler bare! Og så er det jo både på iMac, MacBook, iPad, iPhone osv.

    Men tak for tippet. Søger bare hjælp til at videresende/tilføje en konto.


  • #5   3. sep 2012 Cover, er du sikker på at du har tjekke disse undermapper? Ofte kommer noget af det vigtige til at ligge i dem. Jeg havde selv problemet. (link fjernet)

  • #6   3. sep 2012 Det er undermapperne under der hvor der står SMNGmail. Dem under pilen. Der plejer at ryge noget guf i en gang i mellem.

  • HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #7   11. sep 2012 Jeg fandt ud af det^ Jeg havde åbenbart oprettet en for specifik regel. Så lavede en simpel og så virkede det. smiley Men ellers tak for hjælpen.

Kommentér på:
Mail? Nogle kloge hoveder?

Annonce