{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
935 visninger | Oprettet:

Internet / elektriker spørgsmål {{forumTopicSubject}}

har lige et teknisk spørgmål, har bestilt internet ved fullrate, med DSL knappen lyser ikke, har haft ringet til det for høre, og de kunne sende en tekniker ud en dag i ugen, men hvis man nu selv lige kun orden det?
har åbnet telefonstikket for at kigge om der var noget galt, der gik en ledning ud til hver af dem i siderne, men ikke den for oven? og så sidder der en rød og en blå på dem i siderne som er klippet af? men der går ikke andre ledninger ind i vægen, anden de 2 der sidder på siderne i stikket..
hvad forgår der lige? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Internet / elektriker spørgsmål
  • #1   23. jul 2012 altså der anveldes kun 2 ledniger til ADSL forbindelsen

    så det er kun siderne der bliver brugt.

    men at der er nogle der er klippet af kan bare skyldes at der har gået et kabel videre der fra. men prøv evt at sætte en kuglepen i reste kanppen på fullrate rouderen


  • #2   23. jul 2012 Det er præcis som det skal være - den øverste bliver ikke brugt og rød / blå er par 1.... Det der er problemet er at de sikkert ikke har fået koblet dig rigtigt i ledningsvejen eller på centralen....

  • #3   23. jul 2012 Det tyder på der er en defekt et eller andet sted.. Stik-benet i toppen af et gammeldags Tlf-udtag benyttes ikke i Danmark..
    - der er kun to aktive ledere

    Defekten kan jo være mange steder.

    Har du haft aktiv telefon-udstyr på linjen før uden problemer ?


  • #4   23. jul 2012 Chancerne er sku store for det er en koblingsfejl eller en teknikker der ikke har meldt ind til NVAS om at der er lavet ændringer i en anden ledningsvej som måske har snuppet tråede fra den her...

    Hvis du ikke får hul igennem - er jeg ret sikker på at der kommer en med en bipper, han lytter sig vejen fra centralen til dig og så kører det...


  • #5   23. jul 2012 Jo okay, nop har aldig prøvet at ha sat noget til den, og det er desv. det eneste stik der er i lejligheden, og så kan ikke prøve om det er routeren der er noget galt med, men hvis ledningerne ser ud til at være ok, hva kan teknikeren så gøre ? jeg kan ikke gøre noget for at få det til at virke nu ?

  • #6   23. jul 2012 Mark, har prøvet at gendstarte den utallige gange:)

  • #7   23. jul 2012 Du kan intet gøre hvis det er som jeg forventer TDC der trækker det i langdrag pga ferie og manglende teknikkere smiley Det skulle ikke undre mig at den er blevet koblet på centralen men et eller andet er blevet flyttet ude i forsyningsnettet og så er der ikke hul helt ud til dig, derfor du ikke kan få forbindelse..... (Har selv kørt for dem, derfor jeg ved lidt om deres "gøremål"... )



  • #8   23. jul 2012 Men kan de så ikke fixe det inde fra supporten over tlf?

  • #9   23. jul 2012 Men, kunne det ikke være en mulighed at de 2 ledninger inde i stikket i vægen, er sat forkert, at de skal byttet om?

  • #10   23. jul 2012 Eller er det ligemeget hvordan de sidder

  • #11   23. jul 2012 Jeg må godt nok indrømme at jeg tvivler...

    TDC styrer på større centraler IKKE Fullrates DSLAM´er - dvs de kobler en ledning på og så åbner fullrate den port du er koblet på, ledningen bliver bundet på en udgang fra centralen og ender sandsynligt i et skab et sted og derfra koblet videre til en fordeler på huset eller blokken du bor i - derfra koblet ind til stikket i væggen....

    Hvis nu at der tidligere har været en abonent på din adresse som har haft telefon, så går TDCs servere udfra at ledningsvejen ud til dig er den samme som tidligere er brugt og hvis ingen har rettet i den, så skal den jo kun samles på centralen, DOG hænder det desværre for TDC selv meget tit at man laver en ændring for at få en bedre forbindelse til en anden kunde at man låner nogle ledningsveje og så glemmer man at rette til i deres servere, dvs at den seddel de får ud og koble efter ikke passer, og så er helvede løs....

    Jeg tror det her er et klassisk tilfælde deraf....

    Men det kan jo uden at være sikker også være Fullrate selv som IKKE har åbnet porten til tiden.................


  • #12   23. jul 2012 De skal ikke sidde bestemt, de skal bare på....... Så bare de er deri - tror jeg du skal lade dem sidde.....

  • #13   23. jul 2012 Ja okay, tak. Nok ikke meget jeg kan gøre så, så må jeg vente på der kommer en tekniker ud

  • #14   23. jul 2012 kom af med fullrate når du kan jeg har det også selv har ikke haft andet end problemer med det

  • #15   23. jul 2012 de skal vendes ellers kommer internettet på hovedet smiley HE HE HE HE...

    du må nok desværre vente på deres support da det kan skyldes mange ting.

    - fejl i kabel som henrik nævner
    - fejl tilslutning i huset
    - ikke tilkoblet rigtigt på centralen
    - modemet eller rouderen ikke er sat rigtigt op.



  • #16   23. jul 2012 okay iorden, men tak

  • #17   23. jul 2012 mark så er det underligt vi har haft 7 forskellige rouder og det virker ikke som det skal

Kommentér på:
Internet / elektriker spørgsmål

Annonce