{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.814 visninger | Oprettet:

HP
HP
Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.033

Ødelagt tv? Elgiganten. {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Min brormand fik mit gamle tv for ca. 1 år siden. Det kostede lidt over 18.000 kr. (Det står der på kvitteringen). Jeg tegnede en "dumme" forsikring på det i 4 år. Så det gælder stadig.

Er der nogle der ved, hvordan det foregår?

Det er skærmen der er røget. Kan han få skærmen lavet? Da han er glad for tv'et og man kan ikke købe modellen længere. Eller hvordan og hvor ledes foregår det? Hvis de nu ikke kan lave det? Får han så et tv - der svarer til det samme? Eller hvordan og hvorledes. Her tænker jeg, om de tænker på købsprisen eller hvad det koster i dag?

Jeg havde f.eks. en Macbook Air, hvor jeg også havde en "dumme" forsikring. Min kæreste kom til at tabe en kop varm kakao og det røg så ned i den, så den ikke virkede. Men jeg fik bare en ny Air - En model nyere.

Det er bare. Hvis det nu ikke kan laves, om han så kan risikere kun at få et tv til 5.000 kr? Det er bare, så vil han hellere prøve at få det lavet af et andet sted.

Jeg ved godt at Elgiganten sidder med svaret. Men han kan først tage derover i morgen.

Hvis du arbejder i Elgiganten, så skriv meget gerne en privatbesked.

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ødelagt tv? Elgiganten.
  • HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

#1   20. jul 2012 Det skal lige siges:

Min macbook. Der kunne jeg vælge at få den nyere model (Fordi det var en tilsvarende). Eller jeg kunne vælge at købe noget andet for de ca. 7.500 eller hvad den nu kostede?

Kan man også det i Elgiganten? Altså hvis det ikke kan laves. Kan han så godt selv vælge hvilket tv? F.eks. et der koster lidt mere? Og så selv betale det ekstra? Eller et der koster lidt mindre og så købe f.eks. noget andet? Har lovet at undersøge det for ham.

• #2   20. jul 2012 Ved mig prøvede de at lave den. Det kunne så ikke lade sig gøre, så jeg fik bare et bevis på det fjernsynet kostede. Og så kunne jeg selv bestemme. Mener bestemt det var sådan det gik til .

• #3   20. jul 2012 Da min mors bærbare gik i stykker, som hun havde købt derude, fik hun lov til at vælge en ny til den pris hun i sin tid havde givet for den gamle smiley

• #4   20. jul 2012 Normalt er det værdien af varen som bliver dækket, altså den nuværende ny-værdi. Dvs. at du ikke kan få et fjernsyn som koster 18.000 kr i dag.
    Hvis de ikke prøver at lave det, så vil de gå ud fra de specifikationer som fjernsynet har og finde et tilsvarende.

Det kan selvfølgelig være at de tilbyder at erstatte med et fjernsyn til 18.000 kr. Som en ekstra god kunde service, men det er de formentlig ikke tvunget til. Det kommer an på ordlyden i forsikringen.
    Men som udgangspunkt er det tv´ets specifikationer som de dækker.

Fortsat god aften smiley

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

#5   20. jul 2012 Ja okay. Han må ud med tv'et og høre dem ad.
    Ellers skal jeg tage den over min egen forsikring?
    Jeg en udvidet elektronik der dækker alt. Så får jeg nyprisen ind til 4 år efter.
    Eller er det svindel? Har givet min bror tv'et? Så det er jo ikke mit? Men vi har ikke lavet noget ejerskifte? Gider ikke svindel nemlig. Ellers må jeg prøve at høre både elgiganten og mit selskab. Men det bedste ville jo være, at de kan lave det.
    Tak for hjælpen.

• #6   21. jul 2012 Hvis du har tegnet en forsikring på det, så er det derigennem det forgår.

Snyd og snyd, der er jo ikke lavet nogen papir på ejerskifte og det er trodsalt din bror, så kan ikke se det voldsomme i svindlen, men teknisk set, så er det svindel. Men du har sikkert også en selvrisiko, som skal betales og præmien kan risikere at stige, medmindre der står noget andet i kontrakten.

Så hold dig hellere til den førstnævnte forsikring, det er derfor du tegnede den smiley

• #7   21. jul 2012 Fy for satan dig og din bror er nogle svindlere.

• #8   21. jul 2012 Dalle .

Hvori ligger svindelen?

Han spørger om han kan køre det over sin egen eller om det skal klares via Elgiganten.
    Han har solgt/givet sit tv OG aftalen til sin bror, hvilket der jo ikke er noget svindel ved, medmindre han går ind og bruger sin egen forsikring smiley

• #9   21. jul 2012 Det var ironi

• #10   21. jul 2012 Modtaget, men ikke opfattet smiley

• #11   21. jul 2012 Heller ikke nemt på et forum hehe . Men han spørger selv, selvom det er op til ham hvad der moralsk er korrekt.

• #12   21. jul 2012 Præcis og da slet ikke herinde smiley Lige præcist.

• stauer
    stauer Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 18 Svar: 135
    #13   21. jul 2012 De har retten til at give dig et tilsvarende produkt. Da den har kostet 18k fra ny, har den helt sikkert nogle features som et "normalt" 5000krs tv IKKE har i dag - og derfor skal i naturligvis ikke tage i mod sådan et. Men det kan jo sagtens være, at man kan finde et tv til 10000 kr som kan det samme (og sikkert meget mere + er meget bedre), og så skal i tage i mod det (da den som minimum er tilsvarende - ligesom ved din macbook)

Mht. skaden er det helt sikkert, at de ikke reparerer den! Når panelet er gået i et tv kan det ikke svare sig at reparere.

Håber det var svar (har ikke læst de andre indlæg)

M!

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

#14   21. jul 2012 Okay. Tak for hjælpen.
    Vil ikke svindle. Men er bare ikke så klog på det område.
    Men han skal vidst skrive under på noget overdragelse af forsikring og tv. Ellers er det stadig mig der ejer det. Men ja, hvis bare han får et i samme tommer og med samme billede, er prisen jo sådan set underordnet.

Men tak for svarene.

• #15   21. jul 2012 Jo i er sgu nogle svindlere !! Det beviser sætningen her

" Det er bare. Hvis det nu ikke kan laves, om han så kan risikere kun at få et tv til 5.000 kr? Det er bare, så vil han hellere prøve at få det lavet af et andet sted."

Hvis man har et gammelt ødelagt tv med en forsikring. Så har man en iq under 60 hvis man selv vil betale for en reel skade.

Jeg tror ikke det tv fejler en disse endnu. Men i Overvejer at sælge det på samme fordelagtigere måde som med Mac'en.

Men er bange for at istedet for at blive upgraderet så at blive nedgraderet...

SVINDEL !!!!

• #16   21. jul 2012 Hvilket fjernsyn er der tale om?

Kommentér på:
Ødelagt tv? Elgiganten.

Annonce