{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.234 visninger | Oprettet:

brækket ankel flere steder {{forumTopicSubject}}

Jeg var så uheldig, at brække min ankel flere steder i går, er der andre der har prøvet dette? Jeg har hørt at det er meget normalt, at smerten er kraftig, selvom man får smertestillende. Så den bekymre mig ikke så meget selvom at den er udholdelig smiley
Men er mere bange for, om den bliver 100 procent bagefter.
Er der nogle der har prøvet dette og har det givet problemer senere hend?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  brækket ankel flere steder
  • #2   19. jul 2012 Tak for din besvarelse, jeg må ikke gå på min fod, minimum de næste 2 uger, når jeg så har været til scanning igen, hvis den ser bedre ud og alt hævelsen er gået væk, vil jeg få en gå gibs på i 5 uger.
    Men ud fra dine erfaringe, så skal jeg have et af de vippebratter når gibsen er kommet af, og så træne den godt op, før jeg løber og danser?

• #4   19. jul 2012 Puha det lyder ikke rart smiley
    men vil helt klart, anskaffe mig sådan et bræt, er det noget man køber i en sports forretnning eller?

• #6   19. jul 2012 Puha det lyder godt nok heller ikke rart, men vær glad for den ikke brækkede, jeg kan fortælle dig det er et smerte helvede smiley
    Og selvom man får piller er det kun lie toppen af smerten det tager.
    Jeg sover kun ganske få min af gange da det seimpelthend gør for ondt :S

• kasper .
    kasper . Tilmeldt:
    nov 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
    #8   19. jul 2012 jeg har haft brækket ankelen 4 steder samt revet samtlige ledbånd over og hvad der eller var dernede bare ved at vrikke om i en brandert.
    der skulle jeg gå med sådan en beskyttelses støvle de første 6 uger uden at støtte på foden overhovedet. efter de 6 uger måtte jeg så stille begynde og gå på den igen og her lidt over 3 måneder efter hæver den stadig hvis jeg går for langt og gør os ondt hvis jeg hinker på den dårlige fod men det er blevet langt bedre, og man kan hele tiden mærke forbedringen så bare rolig det skal nok gå smiley kan da godt lige tage et par hink eller 3 mens så hæver den så os op. det skal os lige siges at jeg har fået en halv lygtepæl inoppererret i foden smiley

• kasper .
    kasper . Tilmeldt:
    nov 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
    #9   19. jul 2012 og vippebrætet er det bedste der findes efter de her ankel skader smiley

• igotspam
    igotspam Tilmeldt:
    okt 2011

Svar: 80
    #10   19. jul 2012 Jeg brækkede anklen for 2 år siden hvor jeg samtidig fik revet alle ledbånd og nervebaner over. det eneste der holdt min fod på plads var muskelvæv og mit skind. Min fod vendte med tæerne op og sad ude på siden af benet. jeg fik i den forbindelse sat en skinne og 6 skruer ind i anklen og skal have det siddende resten af mit liv.

(link fjernet)

Jeg er i smerter hver dag og det har nu stået på i 2 år. Jeg kan ikke løbe mere end 50-100 meter også selv om jeg har trænet hver dag siden jeg begyndte at lære at gå igen efter operationen. Min ankel er konstant hævet.

Det har gjort at jeg ikke kan gå så godt. Jeg har nu for godt 1½ uges tid siden begyndt at tvinge mig til at gå længere oppede fra 1-2 km om dagen til 7-8 km over 4 omgange. Det har gjort jeg ikke er i smerter hele tiden.

Det der er det største problem ved det er at bevægeligheden i anklen er blevet begrænset med ca 30-35% i alle retninger efter min lille ulykke.

Jeg håber ikke det går sån for dig. GOD BEDRING smiley

• #11   19. jul 2012 Min mor hun brækkede også sin 2 steder, og hun sagde også det gjord mega ondt så det er nok meget normalt smiley
    Men her igår efter hun har været til genoptræning siger de at de ikk kan hjælpe hende mere og hendes ankel måske aldrig bliver det sammen smiley

• #12   20. jul 2012 Puha jeres historier lyder ikke rare, heldigvis er der ikke sket ledbåndene noget, den er "kun" brækket mange steder, de sagde ikke hvor mange, men bare at det var over det hele. Og de var meget imponeret over hvordan jeg kunne prestere at brække den så meget smiley
    Har ufattelig store smerter i den og sover kun meget kort tid af gangen, da jeg vågner af smerterne smiley Får en donol og 2 panodiler hver 5 time, men syntes slet ikke det hjælper ret meget andet en jeg får kvalme :S

Hvor lang tid gik der, før jeres fod begyndte at gå mindre ondt? hvis i altsår kan huske det?

• igotspam
    igotspam Tilmeldt:
    okt 2011

Svar: 80
    #13   20. jul 2012 Efter operationen havde jeg fået to drop, et i lysken og en på ballen med smertestillende som var koblet op på en pumpe, og efter jeg kom hjem fik jeg Oxycordin, panodil og en type mere som jeg ikke lige kan huske navnet på (en lille brun pille).

mindre ondt... puha... tror det var efter en 8-10 mdr. hvor jeg havde været til genoptræning 2 gange om ugen.

Kan fortælle dig af oxycordin 10mg giver også kvalme. men det hjælper. dog er det et morfin ligende produkt så det kræver nedtrapning når man skal af det. Jeg tog en kold tyrker og det kan på ingen måde anbefales.

Så alt efter hvad du får så trap ud, tag ikke en kold tyrker når du kommer der til engang.

• Jakob S
    Jakob S Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #14   7. okt 2014 Jeg brækkede fibulaen, og havde gibs på i 8 uger, uden at støtte, fordi det tog 2 uger fra skade til operation. Men, jeg har måtet støtte og træne normalt nu i 5 uger, og det ser ud til at min ankel bliver helt ok igen. Omend med en plade og 6 skruer.
    Jeg brugte en håndfri krykke der hedder iWALK2.0, i den tid jeg ikke måtte lægge vægt på, og det var en stor fordel.

• Dee B
    Dee B Tilmeldt:
    jul 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #15   28. jul 2016 Tille jeg har brækket min ankel for 5 dage siden og jeg er stadig i MEGA smerte, hvor lang tid havde du ondt... Hvor meget bevægelse eller ligge ned gjorde du her i starten? Sidde, ligge, gå? Nogen gode råd til her i starten smiley

• #16   30. jul 2016 Tråden er 4 år gammel og Tille har ikke været online i 5 måneder.

Kommentér på:
brækket ankel flere steder

Annonce