{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

Svampe B
Svampe B
Følger: 1 Emner: 32 Svar: 104

Nikon D3100 batteritid {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har erfaring med Nikon D3100 og dets batteritid?

Jeg har haft mit kamera i to uger, og opladt det ca. 4 gange 6 timer (eller mere), og en enkelt gang 1 time.

Problemet er bare, at kameraet ikke holder meget mere end en time hvis jeg tager billeder konstant.

Burde så dyrt et kamera ikke kunne holde længere?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nikon D3100 batteritid
  • Sof
    Sof Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 13 Følgere: 41 Svar: 63
    #1   5. jul 2012 jeg har et D3000, det er jo ikke helt det samme, men heller ikke langt fra. Det kan virkelig holde batteri i enormt lang tid, selvom jeg bruger det rigtig meget. Men måske er der forskel på kameraerne, måske er det et mega dårligt batteri? smiley

• Ham D
    Ham D Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 579
    #2   5. jul 2012 Hvor mange eksponeringer tager det pr. opladning?

• #3   5. jul 2012 Altså.. Jeg tog 1700 billedere på et batteri på mit 450D. Lyder som om der er noget galt med batteriet, eller du bruger live view smiley

• #4   5. jul 2012 det kan som mathias skyldes Live view. men kan også skyldes at det objektiv du anvender / der er monteret har en IS / billedestabalisator som æder meget strøm. nogle linser bruger enormt meget støm på det nemlig.

• #5   5. jul 2012 da jeg fik en 70-300 med VC/(IS) til mit 500D drænede den også mere strøm. men det blev løst med et batterigreb.

• #6   5. jul 2012 sad selv og overvejede om jeg skal skulle have et D3100 eller Canon 1100 og der fik jeg at vide hvis jeg absolut ville have full HD skulle jeg tage Nikon men det ville ikke holde strøm så længe, så jeg tror bare det er den models svage punkt?

• #7   5. jul 2012 Synes bare det lyder lidt underligt, at modellen, generelt ikke kan holde på strømmen. For det et slr bruger mest strøm på at skærmen. Hvis man alligevel kører på auto eller semi-auto, så husk at slukke skærmen.

• #8   5. jul 2012 hvordan kan det lyde underligt? det er vel bare at producenten har lavet et godt kamara der skulle være billigt og batteri er vel det sted de fandt at spare.. nogle gange kan det sælge mere at det ser godt ud i sammenligninger, ikke så mange der lige kigger batteri.

• #9   5. jul 2012 Man kan få et originalt Eos batteri for under 400 kroner, jeg tvivler stærkt på at det vil gå på kompromis, når prisen er så billig, selv for privat?

• Svampe B
    Svampe B Tilmeldt:
    dec 2007

#10   5. jul 2012 Jeg bruger Live View meget af tiden.. Men under alle omstændigheder burde et kamera til 3500 kr. kunne holde længere end en time, selvom at man bruger Live View.. Ikke sandt???

Og ja det er et VR objektiv. Det bruger måske også meget strøm?

Ham D: Det der med eksponeringer pr. opladning, er jeg ikke helt med på hvad er smiley ?

- Tak for alle svarerne

• #11   5. jul 2012 Et dslr er ikke lavet til at kører på live view hele tiden. Og dit kamera er jo det billigste dslr fra nikon? Så du burde måske ikke have for høje forventninger..

Men hvis det er, så køb et batterigrip? smiley

• #12   5. jul 2012 "Ham D: Det der med eksponeringer pr. opladning, er jeg ikke helt med på hvad er smiley ?" Eksponeringer = billedere

• Svampe B
    Svampe B Tilmeldt:
    dec 2007

#13   5. jul 2012 Der kan man bare se. Er utrolig uviden omkring spejlrefleks.. Og ja, det er det billigste, men billedekvaliteten er jeg godt tilfreds med.

Har ikke lige lagt mærke til hvor mange billeder jeg får taget pr. opladning.

• #14   6. jul 2012 Det kommer med tiden smiley
    Men har selv 450D hvilket svare meget godt til dit kamera. og det tager sgu også gode billedere smiley

• #15   6. jul 2012 Mon ikke bare det er et nyt batteri du skal have?
    Har selv Nikon D3000 og det kører gerne 4-5 fotoshoots som varer op til 5 timer pr. gang, inden det skal lades op.

• Svampe B
    Svampe B Tilmeldt:
    dec 2007

#16   6. jul 2012 Ja, det ved jeg jo ikke? smiley Har som sagt ikke forstand på DSLR.

Men men men.. jeg ser det lige an en måndes tid. Der er trods alt reklamationsret på kameraet i to år smiley

De fleste mener nemlig også, at det skal lades op mange gange før det dur optimalt.

• Svampe B
    Svampe B Tilmeldt:
    dec 2007

#17   6. jul 2012 4-5 gange 5 timer, på en opladning, lyder dog en smule overdrevet ? smiley

• #18   6. jul 2012 Justadreamer: Prøv at tage dine 4-5 photoshoots med live view smiley

• #19   6. jul 2012 jeg har et canon 450D og har taget snart 1500 billeder og den viser stadig fuld batter smiley

• #20   6. jul 2012 Svampe B: Op til 5 timer, men ja, det kan godt lyde "overdrevent", men det er en realitet. Passer også meget på mit batteri og klatlader det aldrig.

Kommentér på:
Nikon D3100 batteritid

Annonce