2.115 visninger
|
Oprettet:
Dom for fartbøde? {{forumTopicSubject}}
hey, har fået en bøde som jeg havde glemt og derfor ikke betalt.
Nu har jeg så modtaget nogle papirer om at jeg har fået en "dom" og jeg har erkendt den, og skal ikke til retssag?
Hvad er det for en dom??
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 224
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 24 Svar: 535
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 39 Svar: 176
Kom bare i tvivl om det, men det er sku nok bare bekræftelse af bøden
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Fotoprofiler: 1 Emner: 56 Svar: 345
Ej det er vel bare at du ryger i fodgeretten ? eller kommer i RKI ? eller noget i den dur ? Det kommer ihvertfald ikke på din straffe attest
aug 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
Når nu du ikke har betalt den, er den røget i retten hvor en dommer har taget stilling til den. Den dom du så har fået papirer på siger bare at du er idømt at skulle betale bøden.
maj 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 102
Også når du ikke betaler den trækker de den over det skat du skal have tilbage engang i marts eller hvornår det er. uden Gebyr eller ligende.
Ved så ikke om der er kommet noget på bøde pga. retsagen.
jun 2007
Følger: 18 Følgere: 14 Emner: 75 Svar: 1.483
Mener at det er efter de 20 dage fra du har fået bøden, så skal føreren melde sig skyldig, hvis ikke så er det ejeren der får bøden.
Kan ikke helt huske det, men mener det er sådan. Synes også det var lidt underligt formuleret da jeg fik min, betalte den dog til tiden
aug 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
Ejeren af et køretøj kan ikke blive holdt ansvarlig for hvad en anden person laver i hans bil. Dog kan ejeren blive pålagt at skulle oplyse hvem der har ført køretøjet da man har oplysningspligt jf. færdselsloven. Og det er ikke helt billigt at lade være.
Dom for fartbøde?