{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.989 visninger | Oprettet:

Scooter hjælp vedr ruller {{forumTopicSubject}}

Hej..

Jeg har købt mig en Piaggio Typhoon som vist ikke er helt lovlig, den køre ca 45km/t men den har 0 optræk.. har fået afvide at det nok er rullerne som er blevet "firkantet" (den har kørt over 27.000) og skal derfor have nogle nye..

Har læst mig frem til at der originalt sidder 8,5grams ruller i.

Hvilken størrelse skal jeg have for at få ordentlig optræk..? 7,0 ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Scooter hjælp vedr ruller
  • #1   20. jun 2012 Nu er ordentlig optræk jo en smagssag, nogle synes en lovlig puch maxi har et godt optræk andre kan ikke få det vildt nok.
    Men sæt du bare nogle 8,5 gram i, du kan med fordel købe 2 sæt a 8 og 9 gram og blande rullerne, så opnår du 8,5 og du kan eksperimenterer med 8-8,5 og 9 gram. Den rigtige vægt giver det bedste optræk og topfart.

• #2   20. jun 2012 Også når der sidder en ulovlig udstødning derpå.? og ved ikke om de der skiver er taget også..

vil 7,0 eller 7,5 ikke give et bedre optræk end 8,5.?

Har ikke brug for topfart, vil hellere have vildt optræk smiley

• Rune  L
    Rune L Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 116
    #3   20. jun 2012 Jo mener bestemt også du skal ned i vægt for optræk men jo køb lidt forskellige

• #4   20. jun 2012 Udstødning kan godt gøre du kan forsøge at gå ned i gram, men maks 0,5, der skal så lidt til at ødelægge den trods alt lille ydelse en scooter motor nu engang har.

Og ang. din sidste sætning, så læs min den sidste sætning i første indlæg.

• #5   20. jun 2012 Jamen hvis lettere ruller giver optræk, så kør da uden ruller.. Nej vel?

Det er den rullevægt, der længst muligt under opgearingen kan holde omdrejningerne på det omdrejningstal, hvor motoren har sit største drejningsmoment. Da det omdrejningstal ligger ca. 500-1000 omdrejninger under det omdrejningstal, hvor den yder flest Hk, og langt under det maksimale omdrejningstal, vil rullernes arbejde være færdigt, før man når topfarten.

Jeg troede ellers den gamle skrøne med rullevægten var ved at dø ud, den har nemlig været der lige siden scooterne kom til landet.

• #6   20. jun 2012 27000km ? på en gammel piaggio typhoon smiley det er nok ikke kun rullerne så, men alt .

• #7   20. jun 2012 Det kommer da an på hvor meget der er skiftet og hvornår.

• #8   20. jun 2012 ja men der er nok ikke skiftet simmeringe smiley men jeg ville nok tjekke stempel om det var ved at blive død . også en god ting for når det går i stykker så det dyrt . noget billiger lige at skrifte stempel til 100 kr og så ved man det er iorden

• #9   20. jun 2012 Smid 7 gram i, så får den optræk smiley

• #10   20. jun 2012 du skal osse passe på du ikke kommer ned i for lave ruller, fordi så for du bare samme problem intet optræk, men vil nok sige du skal købe ruller fra 7 og op til 9, så kan du mixe lidt og prøve at få det bedste optræk

• #11   20. jun 2012 Teddy H

Kunne sku ikke lade være med at smile af din kommentar, men sæt dig ind i tingene i stedet:)

• #12   20. jun 2012 Og hjælper det ikke så kan det sagtens være stemplet eller stempelringene der er slidt, så der ikke er så meget kompression tilbage. Det kan dog løses for billige penge.
    Men har du overvejet hvad du sammenligner med når du siger dødt optræk? For en 50 cc totakter med 2-4 HK bliver aldrig en raket ligemeget hvad du laver.

• #13   20. jun 2012 Du skal ikke begynde at blande dem på en standard maskine og da slet ikke til tungere ruller.

Smid nogen 7grams ruller i eller 7.5

• #14   20. jun 2012 Jo lettere ruller jo bedre optræk og mindre topfart. Og tungere dårligere optræk og mere topfart smiley

• #15   20. jun 2012 Aben T

du er såå meget forkert på den...

• #16   20. jun 2012 (link fjernet)

ved køb a anden udstødning kan evt et par 8g ruller give det der ska til.. ved anden kobling med evt 32 kg fjeder gør måske der ska letter ruller i det er alt efter opsætning..

tager du en standart scooter og smider 3,5 g ruller i flyver den ikke bare op på de 30-45 km/t man ska prøve sig frem jeg køre selv med 8,5 g i min rally den kan ikke trække sig selv igang med 5 g ruller eller under..

• #17   20. jun 2012 her lidt god læsning

(link fjernet)

• #18   20. jun 2012 Aben T

Hvilken del af den forklaring jeg skrev længere oppe i indlægget er det der er så svær at forstå??

• #19   20. jun 2012 tror ikke du skal forklare mig, hvordan rullerne skal være i std scooter, jeg har haft et par scooter efterhånden. og 7 gram er meget passende til en stanard cyllender/scooter.

• #20   20. jun 2012 Og det med at blande er fuldstændig ligegyldigt, man kan sagtens blande 8-9-8-9-8-9.

• #21   20. jun 2012 Det kan du sagtens gøre, bare husk at lig dem rigtigt i, ellers får du sådan en sjovt optræk smiley

• #22   20. jun 2012 Teddy

Jeg har været i det game i så mange år så der er ikke ret meget jeg ikke ved om emnet, modsat dig. Hvordan kan du uden videre skrive at 7 gram er passende til en standard cylinder/scooter.
    En scooter som peugeot speedfight kører med 12-13 gram alt efter årgang, hvordan forklarer du så den?

• #23   20. jun 2012 Det ikke en scooter, det er lort (min verden) de maskiner vi køre på, er Mina, de har alle omkring 7-9 normalt.. det er også en tyffe som du har. smiley

• #24   20. jun 2012 Arhh okay, så kan man jo dække sig ind på alle måder ved at påstå tingene ikke er hvad de er. Nu skriver du vi kører på ? Og en Tyffe som jeg har ? Jeg har ikke scootere mere. Og nu har Typhoon jo ikke minarelli motor, men hiper-2.

Kommentér på:
Scooter hjælp vedr ruller

Annonce