{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.047 visninger | Oprettet:

Fra brunette til blondine {{forumTopicSubject}}

Hej Baboom (:

Mit hår er brunt som på mit profil billede, men nu har jeg besluttet mig for jeg vil være blondine igen.
Hvordan farver jeg mit hår blondt, uden at ødelægge mit hår?
Og uden det går hen at bliver fisgult.

Jeg vil rigtig gerne høre fra dem der har meget forstand på at farve hår.
Håber i kan hjælpe mig smiley

KUN DE SERIØSE VIL JEG HØRE FRA!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra brunette til blondine
  • #1   23. maj 2012 Du skal til en frisør - de ved hvordan man gør, hvor meget dit hår kan klare netop den dag + deres produkter er bedre. alt i alt vil det gøre at dit hår ikke bliver nær så ødelagt eller fisgult. Det er dyrer end hjemmefarve - ja, men du bliver bestemt gladere for resultatet.

• #2   23. maj 2012 Ja det vil jeg give dig helt ret i, men når man ikke har så mange penge er man nød til at tage den billige løsning.
    Det er derfor jeg gerne vil vide hvad den bedste måde er at gøre det på (:

• #5   23. maj 2012 Ja okay /:
    Øvøv! Havde håbet på jeg kunne gøre det på den billige måde (:

• #6   23. maj 2012 Der findes ingen billig måde at gøre det på hvis du vil skåne dit hår.
    Man er nødtil at trække farven ud hvis du ikke ønsker det skal blive gult, dog skal det siges, at er dit hår farvet rigtig mange gange mørkt, så bliver det nok ikke ens farvet, når man trækker farven ud smiley
    Går du til en frisør, vil de anbefale dig at lave det via striber.

Den dumme måde, men billige er, at affarve håret med købe affarvning og så affarve det til det bliver lyst, man kan få bomber i helt lyse nuancer, som du vil kunne benytte bagefter som hår kur og for en pæn farve....

• #8   23. maj 2012 Altså jeg ved ikke hvor mange gange du har farvet dit hår brunt men jeg havde farvet mit brunt af to gange, inden jeg for to uger siden ville være blond igen:
    Først 1 gang striber

en uge efter: en gang striber mere

En uge efter det(igår): en helfarve med en kold blond(aske blond)

Jeg fik klippet et godt stykke af, så mit hår er hverken tørt eller ødelagt, men frisøren var også overrasket over det ikke var smadret.
    Så det afhænger også af hvor sundt dit hår er. Hvis jeg sammenligner med min veninde der havde farvet sit næsten sort i et halvt år:
    3x udtræning og 4xstriber = 3½ måneder = 5000 kr.

Mig med brunt hår, farvet det to gange med brun:
    2x striber og 1 helfarve = 14 dage = 1300 kr.

Nu er det meget lyst foran og meget lyse brunt i andre lokker. Hvis jeg var dig, ville jeg spare sammen for det bliver noget orange hø at gøre det derhjemme. Blond hjemmefarvning er nok bedst til en meget meget lys brun/mørk blond, eller bare til vedligeholdelse. Og du skal bare finde en billig frisør, og spørg så om hun har prøvet at gøre brunetter blonde før, for så ved hun hvad hun snakker om smiley

• #9   23. maj 2012 men hvis du alligevel begiver dig med hjemmefarvning, så husk at købe en aske blond, som tager det orange. Garnier 10.1, skulle være god smiley

• #10   23. maj 2012 Hvor i Midtjylland er du fra? Jeg er selv fra Silkeborg og er i gang med at få mit farvede rødbrune hår gjort lyst med striber og min frisør er dygtig og ikke særlig dyr smiley

• #11   23. maj 2012 Tak for de gode svar (:
    Jeg kan virkelig godt se det er bedst at gå til frisør, for alt kan jo gå galt hvis man selv begynder på det, og det ville da være træls at få noget hår der liner hø, da mit hår bare betyder rigtig meget for mig.

Barney stinson, jeg er ægte blondine (: Men tak for din kommentar.

Hvad skal jeg regne med at komme af med hvis jeg går til frisør og bliver klippet og farvet det blondt?
    Nogle der har en ca pris?

• #12   23. maj 2012 Ditte F
    Jeg er fra Herning (:
    Hvad giver du for at få farvet hår og klippet spidser der?

• #13   23. maj 2012 http://dalishairart.dk/

Du kan se priserne her på min frisørs hjemmeside.. Jeg giver ca. 450 for striber og lidt studsning, men jeg har også stadig kort hår.. Prøver på at blive langhåret smiley det er jo lidt dyrere at få farvet langt hår..

• #14   23. maj 2012 Mange tak for det (:

• #15   23. maj 2012 Så lidt smiley

• #16   23. maj 2012 afblejning af håret skader det uanset hvad, om det er hos en frisør eller ej.. Ligeledes skader farvning af håret også.

• #17   23. maj 2012 Jeg har ikke læst alle svar, men har selv lige gjort det .. Og det er en lang (og for mit vedkomne) en dyr fornøjelse. Så måske kan det batale sig at prøve frisøren, men de vil anbefale du får lyse striber. Gentagene gange smiley

Men jeg affarvede mit, afblegede, affarvet og så fik jeg et ok resultat.. Derudover brugte (og bruger stadig) silver shampoo.. Det tager det gule, da det trækker de røde pigmenter ud af håret. smiley
    Derudover så får hele håret en tur når jeg afbjeger udgroninger smiley
    Men det tror jeg ikke at jeg vil gøre mere smiley

Men tror dit hår vil blive medtaget lige meget hvad.. Men jeg vasker mit hår med silver shampoo, giver det balsam og slutter af med en hårkur.. Hver gang smiley
    Så det er ikke billigt smiley

God fornøjelse med det smiley

• #18   23. maj 2012 Obs: askeblond er også en god ide at bruge smiley

• #19   23. maj 2012 Michelle B tak for det godt svar (:
    Hvor mørkt var dit hår da du farvede det lyst?

• #20   23. maj 2012 Mørkebrun.. Tæt på sort.. Og jeg har farvet det i 10 År ca smiley

• R F
    R F Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Svar: 24
    #21   23. maj 2012 Jeg er frisør på kbh frisørskole.
    og jeg kan sige så meget, at alt går and på hårhvalitet.
    men med tiden ja ødelægger det håret, gør det porøst osv. men det koster jo penge. men det aldrig sundt, når man ligger så langt fra den tonehøjde (din naturlige farve)
    hos os har vi en speciel opskrift, der går, at når man fra mørkhåret vil blive lyshåret, ikke får pisse gult hår. så fra farvning 1 af, får du alm flot blond hår.

• #22   23. maj 2012 Michelle B Okay, jeg har lyse blondt, så burte jeg da også kunne farve mit (:
    Tror du ikke det kan gå igennem lyse brunt?

• #23   23. maj 2012 RF
    Jeg har lyse brunt hår nu, min naturlige hårfarve er lyst.
    Tror du ikke jeg kan farve det lyse brune jeg har, over eller hvad?

• #24   23. maj 2012 Jeg kan lige sende dig en besked med et link på den affarvning, som jeg selv plejer at bruge smiley
    Nu er mit hår i forvejen meget kraftigt og sundt, men selvom jeg kun bliver klippet én gang hvert halve år, så har mit hår ikke taget skade af den affarvning smiley

• Rikke S
    Rikke S Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #25   11. mar 2017 Hej jeg har været blond i næsten 2år,og selv afbleget fra rødt .nu er jeg lysbrun og vil gerne være blond igen. Ved ikke om jeg kan selv,eller til frisør? Er kort håret bruger altid silver shampoo og hårkur.:)

Kommentér på:
Fra brunette til blondine

Annonce