{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
696 visninger | Oprettet:

Frittids job? {{forumTopicSubject}}

Hej på min arbejds plads bliver jeg tvunget til at tømme skraldespande (dem som er udenfor bla.) og ikke de små men de helt store med sorte afaldsække , og de er næsten altid fyldt helt op og de er pisse tunge så jeg kan ikke løfte dem. men jeg skal gøre det alligevel . og ja jeg har ondt i ryggen hver eneste dag!!

men så fandt jeg ud af i dag man max må løfte 12 kg hvis man er under 18. men min chef er sq lige glad men hvad kan jeg gøre ved det andet end at sige op?? kan jeg ikke melde det et eller andet sted så de ku evt. komme en dag og ha kontrol eller sådan noget?? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frittids job?
  • #1   21. maj 2012 Er det ikke 25kg max? Det måtte jeg da som flaskedreng smiley

• #2   21. maj 2012 nej jeg læste på borger.dk 12 kg max som svarer til en kasse åbneøl smiley

• #3   21. maj 2012 ifølge din profil er du 20. så kan ikke se problemet?

• #4   21. maj 2012 nej jeg er 15 profilen bliver delt her inde

• rene n
    rene n Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Svar: 76
    #5   21. maj 2012 Så sig da dit job op hvis du har det så hårdt..er sikker på at der sidder en anden som hellere end gerne vil/kan løfte affaldet ud

• #6   21. maj 2012 det er affaldsække på en kæmpe plads hvor lastbiler holder og det er så fucking ulækkert og der er allerede 3 der har sagt op , men jeg har brug for penge og kan ikke finde andet i øjeblikket, og jeg er an sat som OPVASKER og ikke andet

• #7   21. maj 2012 altså det kan godt være der er en regl om det. men hvis du klager bliver du sku nok bare fyret, så find dig i det. og i øvrigt så spis noget mere rugbrød hvis du ikke engang kan bære en skraldesæk

• #8   21. maj 2012 Hvor arbejder du? smiley

• rene n
    rene n Tilmeldt:
    maj 2011

#9   21. maj 2012 Hvis du tuder ligeså meget på arbejdet som du gør herinde,ja så kan jeg sku godt følge din chef i at du bliver sat i gang..sig op eller tud når du får fri!!

• #10   21. maj 2012 meld dig ind i en fagforening ;p

og reglen er hvad der svarer til en kasse med tomme øl hvis du ikke har gennemført 9.

en kasse med fyldte øl hvis du har gennemført 9.

og er du ansat med kontrakt eller bare sort?

Men reglerne bliver sjældent overholdt på mange arbejdspladser, da folk er villige til at bryde dem...

• #11   21. maj 2012 Nu skal en opvasker altså også gå ud med affald smiley Det ganske normalt

• christian S
    christian S Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 41
    #12   21. maj 2012 det var fandme en stor sæk hvis den vejer over 12 kg..

• #13   21. maj 2012 prøv hør jeg orker ikke høre på jeres pis kommentar jeg spørg om noget og ja de er pisse tunge når de her lastbil choføre propper alt mulig lort i så LUK og det er i alt 63 skaldrespande jeg skal tage på den plads og så bag efter gå til kontainer med dem.

nej jeg har fandme heller ikke fået en andsættelses kontrakt

• #14   21. maj 2012 og nej jeg er ikke gået ud af 9 i nu

• rene n
    rene n Tilmeldt:
    maj 2011

#15   21. maj 2012 Du er da SÅ svag...sig da det job op og tør tårerne væk !! Få dig en avis rute

• #16   21. maj 2012 luk dog røve nu altså en pige skal fandme heller ikke være budibilder fuck hoveder pis ud af tråden i er jo ikke til noget hjælp.

• #17   21. maj 2012 bodybuilder *

• #18   21. maj 2012 Hvis jobbet er for hårdt til dig så sig op, folk står i kø for at få arbejde.

• #19   21. maj 2012 hvor er i da dumme at høre på. svar dog på hendes spørgsmål.
    hun er en 15 årig pige.

jeg ved ikke meget om de regler. men prøv evt at skrive til dem her (-:
    https://www.facebook.com/FOAungdom

• #20   21. maj 2012 Du har 3 valg.

1. Meld dig ind i en fagforening (som alle andre) og gør noget ved det.

2. Fortsæt dit arbejde, men måske gør det nemmere for dig selv med en sække vogn el.

3. Sig op og find dig noget du kan klare ?

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #21   21. maj 2012 jobpatruljen.dk

• #22   21. maj 2012 Rene N - Hvorfor er du bare bygget af ekskrementer? Det eneste du lukker ud, er lort.

• #23   21. maj 2012 Du har ingen kontrakt, ergo har du intet at sige. Desværre. Det da fair nok du ikke kan løfte 25 kg, men opvasker og tømme skrald? Det hænger altså sammen smiley Så synes du skal pakke sammen, og forlade arbejdspladsen, både for dit eget bedste og for din chefs smiley

• #24   21. maj 2012 Rene

http://www.myfacewhen.com/304/

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.174
    #25   21. maj 2012 Vrøvl. Det er helt afhænig af selve løftet hvor meget du må løfte:

"hvid løfteforholdene er i orden og du ikke løfter under hoftehøjde eller over skuldehøjde, må du løfte op til 25 kg"

Dit løft er i bund og grund ikke ulovlig. Tvivler på sådan en sæk vejer 25 kilo. Men hvis du mener dine rettigheder bliver krænket, så kan du tage kontakt til arbejdstilsynet - også anonym hvis du ønsker det.

Har været hele den rumlen igennem. Jeg arbejder et sted hvor vi før i tiden var tvunget til at løfte 60+ kilo ned fra en meters højde, hvor vi i strakte arme over hovedet havde med løft at gøre helt op til 45-50 kilo osv. I fællesskab kontaktede vi arbejdstilsynet som kom allerede 3 dage efter. Der er nu kommet diverse løfteredskaber på vores arbejdsplads..

Tvivler stærkt på at din henvendelse vil komme først i køen.

• #26   21. maj 2012 Du kan sgu ikke klage i disse tider. Jobs hænger ikke på træerne, og i den grad heller ikke fritidsjobs!
    Jeg har selv arbejdet i en bager til under mindsteløn, hvor jeg udover at betjene kunder, smide brød ud, vaske op, feje gulv, vaske gulv, feje kurve af osv. også skulle gå ud med 15-25 poser fyldt med brød!

Hvis du mener jobbet er uretfærdigt, så drop det og søg efter noget andet. Og hvis ikke, så må du bare bide i det sure æble.
    Life is a bitch, og sådan vil det bare altid være smiley

• #27   21. maj 2012 som skrevet ring til arbejdstilsynet.
    Ellers må du bede om at få en sækkevogn til at køre sækkene på.

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

#28   21. maj 2012 Det var da en forfærdelig holdning herinde, at fordi hun har et arbejde imens nogle andre ikke har, så skal man finde sig i hvad som helst.

Gu helvede skal man ej. Der er en grund til at der findes en arbejdsmiljø lov.
    Forkerte og for tunge løft kan give dig livsvarige skader. Det er sku ikke det værd for et fritidsjob.
    Og det er da utroligt, at folk herinde kan acceptere en arbejdsplads der udnytter de ansatte med dertilhørende sundhedsrisiko, alene fordi der er overskud af arbejdskraft.

• #29   21. maj 2012 få da noget konstruktivt ud af det.
    Snak med din chef om det, og forslå at få en vogn du kan ligge sækkene på. Dermed kan du optimere på arbejdet = spare masser af tid, i og med du måske kan have 10 sække med af gangen over til kontaineren, frem for at gå frem og tilbage med 64 sække.

Det er der jo kun en positiv side ved, både fra din og din chefs side smiley
    Du skal i hvert fald bare ikke stille dig op og begynde at tude over det og sige du ikke gider.. for hvad skal han så gøre ved det?? Fyre dig og finde en der gider. smiley

• #30   21. maj 2012 hold op hvor er i latterlige at høre på nogen af jer .. self skal du ik løfte det hvis det er tungere end loven siger ...

• #32   21. maj 2012 du skal ikke melde dig ind i en fagforening. hvis du mener du laver ting der ikke er i overensstemmelse med de ting du må skal du kontakte http://www.jobpatruljen.dk/ som kasper siger.

• #33   21. maj 2012 abe 2 .. præææcis

• #35   21. maj 2012 der hvor jeg arbejder vasker vores opvaskere også gulv i omklædningsrummene, gør toiletet på rastepladsen ren - velkommen til den virkelige verden !;-)

• #38   22. maj 2012 Se jeg fatter så bare ikke hvorfor pigebarnet ikke går til sine forældre når hun kun er 15. HVorfor sprøge herinde når du ved du vil få nogen useriøse henvendelser. GÅ da til dine forældre, de ved vel hvad du kan og skal gøre

• #39   22. maj 2012 Mikkel
    Den står jo for din egen regning, nej du kommer højest sandsynligt ikke til at mærke du løfter for meget eller forkert de næste år, men en dag så rammer det.

Det er ligesom alle renovationsarbejdere (læs skraldemænd) de kan jo fandme også løfte nok så meget og tjene 30.000 eller mere om måneden, men hvor mange år kan man det uden at blive slidt ned?

• christian S
    christian S Tilmeldt:
    sep 2011

#45   22. maj 2012 15 kg kan du snildt ødelægge ryggen ved smiley

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

#47   22. maj 2012 15kg er mere end rigeligt til at ødelægge ryggen hvis man løfter forkert, i forkert stilling, eller over en længere periode.

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.174
    #49   23. maj 2012 Pointen er vel for dælan at det hun laver ikke er ulovligt. Som foreskrevet, så må hun løfte op til 25 kilo. Så lovmæssigt er der vel ikke meget at komme efter. At hun ikke kan løfte 25 kilo er en helt anden sag. Sækkevogne, små elektroniske palleløftere som kan have flere sække af gangen osv.

Gider ikke til at scrolle op, men en snakkede blandt andet om arbejdseffektivitet, hvilket er et skide godt og logisk argument at smide på bordet overfor din chef smiley

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

#50   23. maj 2012 @Rasmus B

Hvorvidt der er tale om 12 eller 25kg jf. lovgivning skal jeg ikke kunne gøre mig klog på.
    Men der er en verden til forskel på hvordan løftet udføres, og om det derved er lovligt. Du kan sagtens udføre et 10kg løft, der ikke er lovligt fordi det udføres på en sådan måde at det er en belastning for ryggen.
    Du har derfor absolut intet belæg for udfra hvad der er skrevet herinde, at vurdere om det er lovligt eller ej.

• christian S
    christian S Tilmeldt:
    sep 2011

#51   25. maj 2012 der skal ikke meget til før du kan ødelægge rygge, et forkert løft med feks kun 5 kg, og det kan mærkes hårdt i ryggen.

jeg løfter da snildt 30 kg over hovedet som ingenting på mit arbejde, da jeg træner meget til hverdag og har krafterne til det.
    Men jeg ved sgu godt jeg ødelægger mit selv ved det.

Kommentér på:
Frittids job?

Annonce