{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.393 visninger | Oprettet:

Told (nægte at modtage) {{forumTopicSubject}}

Enten er jeg meget træt eller også virker mit Google bare ikke, men jeg kan ikke finde noget om, hvordan man skal forholde sig, hvis man nægter at modtage nogle varer.

Problemet ligger i at jeg har bestilt noget golfudstyr på en engelske hjemmeside, men da varerne er udsolgte, så vil de sende det direkte fra fabrikanten, hvilket betyder at varerne sendes fra USA. Og så er det jo lige at der formodentlig ryger told og moms på og det er jeg jo ikke interesseret i.

Så er der nogen der ved, hvordan man kan undgå Told og Moms? Altså skal jeg nægte modtagelsen og bestille påny i håb om at den kommer direkte fra England? Eller kan jeg via kvitteringen indsende det til Told og Skat og dermed bevise at jeg har købt det i England?

Skriv kun hvis du er 100% sikker i din sag, har ikke brug for tvivlsomme svar, da vi ikke snakker om et par hundrede kroner, men flere tusinde, hvis jeg bliver snuppet i Tolden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Told (nægte at modtage)
  • #1   22. apr 2012 Bo det gør jeg også selv, men vi sender regningen bagefter. Da vi selv fortolder og ikke som Post DK først udleverer når der er betalt.

    Men jeg er mere interesseret i om jeg kan bevise med min kvittering at jeg har handlet i England. Jeg er jo ikke skyld i at varerne skal sendes fra USA. Bestilte i Tirsdag og de kan først sende på Fredag, så har ventet længe nok og synes ikke lige jeg har lyst til at vente endnu længere, hvis det skal sendes retur og pengene skal føres tilbage og bestille påny. Så ender det med at jeg skal vente 3-4 uger.


  • #2   22. apr 2012 Babooms Debat ( TJØRRING) -

    Nu er siden nu reel nok, selvom den ikke er at finde på TrustPilot. Har handlet i den fysiske butik i Mansfield. Men tak for dit input, selvom jeg ikke kunne bruge det til noget.






  • Goffer
    Goffer Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 171
    #3   22. apr 2012 Jeg har gjort det samme da jeg fik 2 t-shirts fra USA, der fik jeg også det der toldbrev hvor jeg skulle betale told og gebyrer, jeg aftalte bare med sælgeren at jeg nægtede at betale, fordi så blev den sendt tilbage, og han gensendte så da han modtog den, 2.gang gik den igennem uden problemer.

  • rune d
    rune d Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #4   22. apr 2012 Hvis ikke det er afsendt endnu så bed dem om at sende det forbi england først.

  • #6   22. apr 2012 rune D - Hvem tror du skal betale det? smiley Men det er en mulighed.

    Bo - DPD bliver de sendt med og kender ikke deres regler mht fortoldning.


    Barney Stinson

    Helt sikkert også det jeg vil gøre, for det er jo ikke min fejl at varerne ikke er på lager og det skriver de skam også at der kan opstå situationer, hvor der lige går et par ekstra dage. Og så slog det mig at producenten af mine produkter holder til i USA og det vil jeg selvfølgelig ikke betale for.

    Men havde håbet på at der var en der sad med et svar, da jeg aldrig har prøvet det her, trods utallige handler på nettet.


  • #7   22. apr 2012 Tror ikke du kommer til at skulle svare told og moms af det du får tilsendt..

    Jeg købte her for ca 1 mdr siden et par inliners i en engelsk webshop, de blev sendt direkte fra producenten til mig og jeg har ik modtaget noget krav om at jeg skulle betale hverken told eller moms af beløbet på skøjterne... Men ellers kan du jo påvise at du har handlet i England uanset hvor varen bliver sendt fra kan det ik være dit problem i og med de skal oplyse dig den samlede pris inkl told og moms i det pågældende land(England i dette tilfælde)


  • #8   22. apr 2012 Det vil jeg heller ikke mene, men man kan aldrig vide. Det er første gang jeg støder på det "problem", så er nysgerrig, for at vide om jeg skal betale, men må prøve at ringe til SKAT i morgen.

    Har kvitteringer på at det er købt i England, så vil da mene at jeg har mit på det rene.


Kommentér på:
Told (nægte at modtage)

Annonce