{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
555 visninger | Oprettet:

dannie j
dannie j
Tilmeldt:
15. nov 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12

Visdomstand... {{forumTopicSubject}}

Jeg blev 18 i august og var til tandlægen ca en uge før, hvor de sagde at det hele så fint ud, jeg havde godt nok gået med lidt tandsmerte inden men efter jeg fik at vide at det så fint ud tænkte jeg ikke meget mere over det...
men så ca 5 dage efter jeg blev 18, kom der rigtig mange smerter, og så kom disse fire tænder op bagerst i min mund,l og har døjet med dem siden...
jeg snakket med min bankmand om det(har en meget åben bankmand) og han sagde at han havde haft samme problem, men han gik til sin tandlæge og fik at vide at det var gratis fordi han havde fået taget røngten inden han blev 18, og det har jeg også fået.
Ved I om det er rigtig? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Visdomstand...
  • #1   10. apr 2012 Hvad er gratis? havde også problemer med mine og den ene skulle opereres ud.. det kostede 3000kr..

  • #2   10. apr 2012 Daniel nu er der også forskel på tænder og hvordan de ligger... nogle kan rykkes ud og koster ikke mere end et par hundred og andre skal opereres ud og koster kassen..

  • #3   10. apr 2012 Nej.

    Arbejder selv ved den kommunale tandpleje. Og hvis tandlægen i din tanspleje ikke har vurderet at tænderne skulle ekstraheres (ud) så er der ikke noget at gøre af hvad jeg ved. MEN er ikke sikker!

    Problemet ved visdomstænder i forhold til andre tænder er at rødderne på dem er krogede og længere hvilket gør det muligt for dem at sidde fast omkring kæben og ikke bare i den. Derfor koster det en del at få dem ud i forhold til en alm. udtrækning da det jo kræver lettere kirugi


  • #4   10. apr 2012 tag til tyskland det er meget billigere end her hjemme. jeg bruger en i flensborg og de er rigtig gode og billige

  • #5   10. apr 2012 har da lige læst at det bevist at det ikk er nødvendigt at fjerne visdomstænderne.. :o) De finder den plads de skal bruge..

  • #6   10. apr 2012 Jeg E, Ja de finder den plads de skal bruge. De skubber dine andre tænder så resten af dit tandsæt bliver skævt. HVIS du selvfølgelig ikke er en af dem der har rigelig med plads til dem.

  • #7   10. apr 2012 Røvpiraten - Ville skrive de tilpasser sig på den plads der er.. Og det har jeg lige læst et eller andet sted.. Og døjede sgu med smerter, medicin og smertestillende da jeg var på ferie men nu sidder den der... Tror folk får dem fjernet fordi de kan..

  • #8   10. apr 2012 Og for ikke at få skæve tænder! Fik fjernet én enkel af dem for mange år siden da der ikke var plads og den begyndte at skubbe til de andre.

  • #9   10. apr 2012 (link fjernet)

  • #10   10. apr 2012 Jeg E, Og hvis du så lige læste artiklen selv smiley hehe
    Står intet om at de tilpasser sig og bla bla. Tværtimod står der at de idag kun fjerner dem der volder problemer. Jeg citerer: ´ og i en periode var det faktisk alle unge mennesker, der fik visdomstænderne fjernet. I dag er vi mere nuancerede og fjerner faktisk kun de visdomstænder, der er problemer med.´


  • #11   10. apr 2012 Røvpiraten - Danskere har i årevis fået fjernet visdomstænder helt uden grund. Forskning viser nemlig, at selv de skæve af slagsen i de fleste tilfælde kan sidde i kæben uden at volde problemer. Og derfor skal de fire forhadte pløkker ikke altid hives ud - men derimod blive i munden længst muligt.

  • #12   10. apr 2012 Selvfølgelig kan der opstå komplikationer, kan der jo ved alle ting.. :o)

  • #13   10. apr 2012 Omg vågn dog op. "I de FLESTE tilfælde. "Ikke ALTID hives ud". "Blive LÆNGST muligt. Meningen med den artikel er at fortælle at man ikke behøver at hive ALLE visdomstænder ud som man gjorde førhen. Førhen gjorde man det for at folk skulle undgåproblemer med dem senere hen i livet. Idag hiver de kun dem ud der volder problemer. Læs dog den artikel du selv linker til!

  • #14   10. apr 2012 Tror du fuldstændig har misforstået den artikel der smiley

  • #15   10. apr 2012 Jeg er godt nok glad for at jeg ikke har fået mine visdomstænder endnu.. smiley

Kommentér på:
Visdomstand...

Annonce