{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.131 visninger | Oprettet:

Må togkontrollører egentlig godt det? {{forumTopicSubject}}

En film på DR1 køre i baggrunden om en dreng der skal finde sin mor...... De vælger så at køre på røven i toget, og går ud på toilettet... Men kontrolløren banker på for at vil se billet, og kræver at døren åbnes......

Også kom jeg til at undre mig over om de egentlig må det i virkeligheden??

Jeg tænker at det da må være utrolig grænseoverskridende hvis man sidder på toilettet i toget med en ordenlig omgang prutmave, og en kontrollør kommer og beordre at døren åbnes.... Men på den anden side, så skal de jo tjekke billet, og det er da ekstremt nemt at køre ulovligt ellers....

Men må de det??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må togkontrollører egentlig godt det?
  • #2   7. apr 2012 Selvfølig må de beordre døren åben. Du svare bare du ikke er færdig.

    Men de venter da bare til du kommer ud. Så kør du da bare ulovligt hvis du mener det er så nemt. smiley


  • #3   7. apr 2012 SHN - Har nu ikke behov for at skulle køre ulovligt, har hypercard ;). Jeg undrede mig bare smiley

  • #4   7. apr 2012 Togkontrollører har samme beføjelser som politiet og hjemmeværnet !

    Husk på det !!!!!


  • #7   7. apr 2012 Det er sgu da træls hvis det så er rigtig nok at man bare skider...

  • #10   7. apr 2012 Ja hvis han gør det så bestiller de en hvid taxa til dig ved næste station. smiley

  • #11   7. apr 2012 Michael - jo men hvis prutmaven er rigtig slem...

  • #17   7. apr 2012 Han krænker da ikke en skid dit privatliv.

    Jeg kunne da også gå hen og banke på døren og spørge om du ikke snart kommer ud så vi andre kan få lov at bruge toilettet.

    Det er ligesom ikke dit lille private lokum.

    Jeg tror bare du er stor i kæften. Hvis det skete rigtig så vil du ikke engang skubbe til dem og hva du ellers siger du vil gøre. Bare du røre dem kan du blive straffet. Sjovt du siger han krænker dit privatliv bare ved at banke på en dør og spørge efter billet. Men du er ligefrem klar til at yde fysisk kontakt til en der bare passer sit arbejde.

    Viser ligefrem hvor mange hjerneceller der drøner rundt om sig selv.


  • #18   7. apr 2012 Hahha! Denne debat fik mig altså virkelig til at trække på smilebåndet! smiley .

    Jeg ved ikke om de må det, men jeg har bl.a. hørt at de ikke må vække en hvis man sover, for at se bilet smiley


  • #19   7. apr 2012 Det er da ikke rart at føle sig presset til at skide færdig?? Hvis man nu virkelig har tyndskid, eller lagt en lort og derved har stoppet toilettet og man ikke kan lide at komme ud? Det må sku da være skide stressende hvis der så konstant bliver banket på døren for at se en skide billet, de har vel også andet at lave end at vente på én passager har fået tørt sig i numsen.....

    Aless - jeg er ellers blevet vækket for at få tjekket billet op til flere gange :-(. Håber da ikke de forveksler mig med en stiv grønlænder...



  • #21   7. apr 2012 JTK - Det var der en af mine veninder der sagde at de ikke måtte mere fordi der var en dame der havde fået hjertestop af det :b .

  • #22   7. apr 2012 Haha! Kan lige se det for mig smiley

  • #23   8. apr 2012 Dooooh så kan man jo forklare at man har tynd mave. Hvorfor gøre det til så stort et problem smiley

    Hvis man ikke kan rejse sig i 1 min og vise billet også gå tilbage igen. Så skal man vist til at få fat i en ambulance til dig smiley


  • #24   8. apr 2012 Babooms røvhul aka Gokke
    Du er så dum at høre på at det halve kunne være nok haha


  • #25   8. apr 2012 Hahahahahahahahahaha samme beføjelser som politiet smiley hahahahahahahahahaha ja den var sgu god smiley

    En kontrollør er en vagt, og har præcis samme beføjelser som almindelige mennesker.. han kan skrive dig en kontrolafgift som det eneste, for det er det hans arbejde går ud på.. han kan holde dig tilbage verbalt, men må ikke røre dig.. så beder han dig blive i toget, kan du skam bare gå, for han må ikke røre dig.. ikke at du skal gøre det, for du selv skyld i det, men rør han dig er det krænkelse af privatlivet og så kan han i værste tilfælde blive straffet.. Politet har ret til at anholde dig og fastholde dig ved mistanke, men det er også de eneste i landet der må..

    Og for at besvare spørgsmålet.. ja han må gerne banke på og bede om billet.. men du siger bare du lige skal være færdig.. han venter foran døren.. jeg er ret sikker på han ikke tror du kan printe en billet ud på lokummet, så han venter pænt til du kommer ud, og derefter kontrollere dig (:


  • #26   8. apr 2012 Ts du glemmer lige, at fortælle at den scene du snakker om banker kontrollørern først på og spørger om alt er okay derude. Børnene vælger så ikke at svare, hvorefter han siger at hvis de ikke svare er han nødt til at åbne døren. Børnene svare stadig ikke også åbner han døren. På intet tidspunkt siger børnene at de sidder på toilet, de svare hverken på om der er noget galt eller respondere på at døren til blive åbnet hvis de ikke svare.

    Selvfølgelig er han nødt til at åbne døren når der ikke bliver svaret, det kunne jo være der var en der havde brug for hjælp.


  • #27   8. apr 2012 Nu må man også godt lave en civil anholdelse. smiley

    Men man skal passe på man ikke selv gør noget galt. Man må godt holde en person fysisk tilbage

    Men der var en på bilgalleri der så en ridse hans bil på bilkas parkering. Han løb efter ham og skubbet ham så han faldt. Så kom der en håndværker med stribs der bandt hans hænder. De blev begge straffet for at gå over grænsen. Selvom jeg syntes sku det var i orden. smiley


  • #28   8. apr 2012 Om I så kravler helt ned i lokumstanken, så skal kontrolløren nok få hold på jer, inden I på et tidspunkt skal af.

    Længere er den ikke.


  • #29   8. apr 2012 SHN . : Niks du må IKKE holde en person fysisk under civil anholdelse!! Stikker personen af, så modsiger han sig anholdelse og så er straffen hårdere, men holder du ham tilbage bliver du selv straffet! Samtidig med det skal du talt klart og tydeligt at personen er "Civilt anholdt" og skal afvente politet dukker op, og du skal så ringe med det SAMME, ellers er det ikke gældene.. holder du personen tilbage er det krænkelse.. Der er ikke så meget at diskutere, for sådan er reglerne.. det mit arbejde og vide de ting smiley

  • #30   8. apr 2012 Røvhul

    Hvis du har så dårlig mave at du sidder og skider hele vejen fra Kbh til Vejle, så skulle du nok være blevet hjemme smiley Og gu er det da ej at krænke dit privatliv at han banker på og spørger om billet, det er hans arbejde.. Det er da bare at svare at du kommer ud når du er færdig og så står han bare og venter.. Selvfølgelig står han ikke og hamre og sparker på døren til du kommer ud, det kan man da sige sig selv smiley


  • #31   8. apr 2012 Jo gu må du godt holde en tilbage fysisk så længe han ikke lider overlast.

    Er set så mange gange en hel gruppe holder den anholdte på plads. Det vil man aldrig blive straffet for smiley


  • #32   8. apr 2012 Mirakelkur-Kongen, Så gør du ikke de arbejde særlig godt. Du må godt holde personen tilbage ved en civil anholdelse. Lad nu være med at spille bedrevidende uden at have viden smiley

  • #33   8. apr 2012 Hvis det er dit arbejde at vide de ting. Så må du ikke gøre dit arbejde godt nok. (link fjernet)

    Står klart i noget af det første at man må tilbageholde en person. Derved bruge sin nødret. smiley


  • #34   9. apr 2012 Jamen i læser det forkert.. at du handler i nødret er noget HELT andet end en kontrollør.. jeg snakker om i sådan en sag her.. der står (oversat til menneskesprog) at du må holde manden tilbage hvis du er sikker på han fiser ud og laver flere indbrug hvis du ikke gør det.. der står ikke du må gøre det med hvem som helst og i hvilken som helst sag.. og en kontrollør må IKKE fastholde dig på nogen måde..

    Du skal passe på ikke at blande nogle ting sammen i samtalen.. for om lidt må du vel også klappe kontrolløren en på skallen når han tager fat i dig for det kan også være nødret i nogens øjne.. så i skal forstå hvad jeg mener og ikke bare "gå ud fra det er sådan" jeg mener..


  • #35   9. apr 2012 Hvis du klapper en kontrollør en på siden fordi han tar fat i din arm så har du for det første en dårlig sag i retten.

    Jeg vil til en hver tid hjælpe kontrolløren med at holde ham tilbage hvis jeg så det.

    Du må holde ham tilbage hvis du er overbevist han vil flygte fra stedet. Faktisk er det din egen vudering der bestemmer om han skal holdes tilbage. Hvis jeg så kom i retten for at ha hjulpet kontrolløren med at holde ham nede. Vil jeg altid forsvare mig med at han slog ham og var bange for at han vil blive ved.

    Så i dine øjne må man heller ikke gå over og holde en sprit bilist tilbage? smiley


  • #36   9. apr 2012 Jeg opgiver..

    Sidste kommentar.. en spritbilist tager du nøglerne fra.. det betyder ikke du holder ham fysisk tilbage..


  • #37   9. apr 2012 Så stjæler du jo en andens mands ejendom. smiley

  • #38   9. apr 2012 SHN

    I lige det tilfælde med spritbilisten er det helt ok at tage hans nøgler, indtil politiet kan komme til stedet og anholde vedkommende...


  • #39   9. apr 2012 Åhhh vidste jeg slet ikke. Dooooh smiley

Kommentér på:
Må togkontrollører egentlig godt det?

Annonce