{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  chip til hund
  • #1   5. apr 2012 Hunden skal være chippet inden den forlader opdrætter som 8 ugers

• #2   5. apr 2012 Den hund jeg skal købe måske er ikke chippet den er 16 uger nu
    vil det sige at jeg ikke kan chippe den når den er 16 uger .

er det ulovligt at have en hund hvis den ikke er chippet så

• #3   5. apr 2012 Jo du kan godt chippe den men det er sælger der gør noget ulovligt...
    Hvis politiet opdager det er det også en go stor bøde..
    Men jeg ville ikke turde købe en modehund som en mops af en så useriøs sælger som ikke engang selv har styr på loven ang hunde og slet ikke noget så simpelt som chip :S held og lykke

• #4   5. apr 2012 Tror du skal finde et andet sted at købe hund fra.

• #5   5. apr 2012 USERIØS SÆGLER!

køb en et andet sted fra.... gad vide hvad eller der er blevet fusket med...

• #6   5. apr 2012 Den koster 7000 kr med chip og det hele.

Hvis jeg selv skal ordne det koster den 3000 kr . og det koster cirka 1500 kr for alt. så så kan spare penge

• #7   5. apr 2012 ALLE hvalpe skal være chippet inden de forlader opdrætter. hvis den ikker dette er den slet ikke registreret, og findes faktisk slet ikke.
    det er en meget useriøs sælger, og det er ulovlig at sælge en hvalp uden Chip i DK.

• #8   5. apr 2012 1 hvalp med vacc, chip og indregistrering og ormekur koster 1.200kr.

Jeg selv giver 1.155kr for 1 hvalp.

• #9   5. apr 2012 Det lugter langt væk.
    Find du hellere et andet sted at få din hund fra.

• #10   5. apr 2012 Mener naturligvis det koster 1200kr at få det gjort.

• #11   5. apr 2012 det er da fuldstændig lige meget om du spare penge enhver hund fortjener det bedste lyder som om om dem som ejer den hund ikk har styr på det

• #12   5. apr 2012 hva?? du skal gi 7000 med det hele med 3000 uden? det lugter LANGT væk af hundehandler :S dvs du skal højst sandsynligt bruge MANGE flere tusinde kr på vapsi da den sikkert har en masse arvelige skavanker.. smiley lad være smiley du vil fortryde det selvom det er en dejlig hvalp så er det sure penge og smide efter en fusker der ikek vil dyrene det godt smiley

• #13   5. apr 2012 daniel også selvom man så støtter hundehandel og faktisk gør den dårlige hundehandel dårligere?
    de avler KUN fordi der er penge i det

• #14   5. apr 2012 Og når man tænker på hvad de hunde har af race relaterede sygdomme, ville jeg aldrig turde købe en uden sundhedstjekket forældredyr.. Og med det mener jeg stamtavle..

• #15   5. apr 2012 Bare køb den hvis den ser sund og rask ud, og tag ned til dyrlægen og chip den.
    Den nye hundelov er hul i hovedet og helt til grin. Da jeg købte min hund sidste forår var den hverken chippet eller vaccineret, og det blev gjort dagen efter hos dyrlægen 14 uger gammel, uden problemer.
    Han forklarede mig dog at den nye hundelov krævede at hundene er chippet inden de forlader opdrætteren, men chippede den med glæde alligevel.
    Bare spil dum nede ved dyrlægen og sig at du ikke var klar over at de skulle chippes inden de forlader reden, så gør lægen det med glæde.

• #16   5. apr 2012 Vil du egentlig sende mig en privat besked med ''opdrætterens'' navn?
    Kan jo være en lettere kendt hundehandler andre har erfaringer med.

• #17   5. apr 2012 Awe P

Selvom den ser sund og rask ud kan den stadig have sygdomme der kommer senere, allergi, dårlige hofter. Det kan man ikke se med det blotte øje.
    Og det rammer pengepungen hårdt, desværre først der de fleste indser fejlen.

• #18   5. apr 2012 PearOfAnguish .
    Det kan jo komme uanset hvad, stamtavle eller ej, chip eller ej. Dyrlægen scanner den jo ikke for eksempelvis AD/HD når den skal chippes.
    Hvis sælger virker pålidelig ville jeg ikke et sekund tøve med at købe en der ikke var chippet. Men det er jo op til en selv om man har lyst til det.

• #19   5. apr 2012 Awe

Med stamtavlen følger de krav der er for den race, hvad der er relevant at tjekke for hos forældredyrene.
    Derved mindske risikoen for eks. dårlige luftveje eller hudsygdomme.

Hvis sælge virker pålidelig????
    Enhver der vil snyde, kan snyde..

Hør hellere fra andre hvalpekøbere der har erfaring med opdrætteren.

• #20   5. apr 2012 Denne køber er jo tydeligvis ikke pålidelig, hvis de tilbyder at sælge hunden for 3000kr uden nogen tjek overhovedet, men jo for 7000kr kan den da godt lige blive chippet som koster 600kr, helt ærligt.

Hvis du TS ønsker en sund og rask hund, så led videre og find en der faktisk går op i at hvalpene er efter sunde forældre.

• #21   5. apr 2012 Jeez! Hvad er det for noget pis med at man er useriøs hvis man ikke chipper dyret?

Come on folkens, lad nu være med at sælge skindet før bjørnen er skudt.

At ejer ikke lige har chippet hundene er squ ikke ensbetydende med hun hverken er hundehandler, useriøs eller en skidt person.

Når man chipper en hund er det jo ikke ensbetydende med at man ønsker sine hunde det dårligt eller ikke gider tage sig af dem.

• #22   5. apr 2012 Nej muligt, men at køber forlanger 7000kr ! bare for at den er chippet og "kun" 3000kr for en ikke tjekker hvalp er sku ikke hel fin i kanten..

• #23   5. apr 2012 prinsesse gert nej men har du set forskellen på med chip oh uden chip? det er fuldstændigt vanvittigt og tydeligvis fusk... kun for at få køber til at købe uden

• #24   5. apr 2012 Er der nogen af jer der har haft kontakt med sælger? Ved i hvad sælger tilbyder eller tager i bare opretters for gode ord?

Kom nu ind i kampen. I kan i realiteten ikke vide om det er 7000 med chip og alt sundhedstjek eller om det udelukkende er chippen. Jeg har stødt på sælgere der godt kunne gå med til at sælge hunden uden noget, så længe man selv sørgede for hunden blev vaccineret, chippet, får et fuldt sundhedstjek osv. og der kan prisen hurtigt løbe op.

• #25   5. apr 2012 Og det er netop fordi nogle købere er mere trygge ved at købe en hvalp og tage den med til egen dyrlæge.

• #26   5. apr 2012 Nej, men man kan jo godt være kritisk når man køber hund. Især når man har en race i sigte der er udsat for sygdomme.

Og der er mange hundehandlere i DK desværre, og derfor skal man ikke støtte de tåber.

• #27   5. apr 2012 Jeg avler selv, dog med tavle, og ved præcis hvad det hele det koster..
    Og det her er for langt ude, USERIØS sælger, og der er rigtig stor risiko for hvalpen er fra dårlige forældre på den ene eller anden måde..

En "opdrætter" som lader hvalpekøber vælge selv om han/hun vil have hvalpen chippet inden salg er utrolig useriøs i min verden og ville aldrig drømme om at købe sådan et sted og med så stor risiko for at ende med katten i sækken..

• #28   5. apr 2012 PearOfAnguish - Jeg har på intet tidspunkt sagt man ikke skal være kritisk? IMO skal man altid være kritisk og have den sunde fornuft med sig.

Men at være kritisk og hysterisk er to vidt forskellige ting.

Amanda - Du skal ikke komme og påstå du ved hvad sælger har af ting. Du ved ikke om opretter her i tråden rent faktisk bare har misforstået avleren. Og nej det er ikke særlig useriøst. Nogle avlere laver kontrakt på at nye køber kan få lov at stå for de ting da nogle ejere er tryggere ved at lade egen dyrlæge gøre disse ting.

• #29   5. apr 2012 Jo det er præcis hvad jeg mener om denne sag..

Det sidste ord til TS, FIND EN ANDEN HVALP ! for din egen skyld.

• #30   5. apr 2012 Jeez - Læse kan du heller ikke -.-

• #31   5. apr 2012 Hvad kan en dyrlæge gøre ved enn hund med dårlig HD? Eller arvelig allergi?

Bare massere af ture til dyrlægen?

Vil man virkelig byde sin nye hvalp det? Eller skal man stoppe med at støtte de hovedløse avlere?

Og købe fra dem der rant faktisk avler på sunde hunde?

• #32   5. apr 2012 PearOfAnguish - Har jeg sagt noget om man kan gøre noget ved dette? NEJ! Så prøv og læs hvad der står fremfor bare at hive andre ting med i det.

Jeg har intet skrevet om at avler ikke er svindler, har heller ikke skrevet omvendt. Jeg har skrevet man bare ikke kan skære alle over en kam og sige den og den er den er svindler og ond ved sine dyr.
    Man skal ikke bare tro på alt man læser på nettet folkens.

• #33   6. apr 2012 Det et en ganske almindelige familie der sælger hunden.

har nogle venner der har købt præcis samme sted. og der har aldrig været noget

• #34   6. apr 2012 Tag en snak med dine venner, spørg om de har fået tjekket hunden for genetiske sygdomme.

Evt. spørg om du kan få nummeret på deres dyrlæge og hør ham hvad han mener om hunden. Ellers kan du for at være sikker bede ejer om et fuldt sundhedstjek af hunden.

• #35   6. apr 2012 At købe en hund, hvis forældre ikke er tjekket for racerelaterede sygdomme er - for at sige det pænt - dumt.
    Man bør købe en hund (og alle andre dyr) hos en god og anerkendt opdrætter, som kender til loven og følger den, en som gider at bruge penge på at få sine hunde tjekket for eksempelvis AH/HD, øjensygdomme, allergi osv.
    Avler man på en hund med disse sygdomme kan det gives videre til hvalpene, og så har man en hund som enten skal aflives eller til dyrlæge ofte.
    Desuden kan man ikke sikre sig hvad der ligger af sygdomme i familien uden en stamtavle - og man kan ikke være sikker på at den hund man får er renracet, uanset hvor meget den så ligner den race som avleren siger den er.

Vi har selv en tidligere hund (pekingeser / gravhund blanding) som havde HD i en alder af 6 mdr. Det var så slemt at den gik og peb hele tiden og dyrlægen mente den havde så store smerter at smertestillende ikke ville hjælpe - den blev aflivet.

Nu har vi en springer spaniel / schæfer blanding med HD - hun får smertestillende ca. 1 gang om dagen ellers halter hun.

Ingen af disse hundes forældre var tjekket for sygdomme, vores hunde havde ikke været til dyrlægen inden vi fik dem - dette var hovedløs avl (!) og hovedløse købere...

• #36   6. apr 2012 Simone F

Ganske enig!
    Og rart at folk kan se sine fejl og lære af dem istedet for at slå hovedet mod muren endnu en gang.

• #37   6. apr 2012 Hallo børn.. en hund kan sgu godt ha diverse tjek og kure, uden at ha chip ?
    Jeg købte min uden chip, og kørte så selv til dyrlægen og fik lavet hundepas, chip endnu en vaccine, samt en ormekur.. det gav jeg 1200,- for.. han lever i bedste velgående på sit 4år, og har aldrig fejlet det mindste.. nu må i sgu lige stoppe jer selv og tænke jer lidt om.. sjovt som ALT der ikke er gjort 300% efter bogen + mere til, bare er lort i jeres verden..

• #39   6. apr 2012 Okey.. og fordi loven siger man skal og det ikke er gjort, så har hunden let ved at gå i stykker ? come on folkens..

• #40   6. apr 2012 Det er der ingen der skriver. Tag dig sammen og læs hvad der står.

• #41   6. apr 2012 Tjah, jeg tror den har lettere ved at blive smittet og overføre sygdomme hvis man ikke vacc. dem som loven siger?

• #42   6. apr 2012 Mirakelkur-kongen, jeg håber du forstår dette så:

At <b>købe</b> en hund, hvis <b>forældre ikke</b> er <b>tjekket</b> for <b>racerelaterede sygdomme er</b> - for at sige det pænt - <b>dumt.</b>
    <b>Man bør købe en hund</b> (og alle andre dyr) <b>hos en god og anerkendt opdrætter</b>, som kender til loven og følger den, en som gider at bruge penge på at få sine hunde tjekket for eksempelvis AH/HD, øjensygdomme, allergi osv.
    <b>Avler</b> man på <b>en hund</b> med disse <b>sygdomme</b> kan det <b>gives videre til hvalpene</b>, og så har man en hund som enten skal <b>aflives eller til dyrlæge ofte.</b>
    Desuden kan man <b>ikke sikre sig hvad der ligger af sygdomme i familien uden en stamtavle</b> - og man kan ikke være sikker på at den hund man får er renracet, uanset hvor meget den så ligner den race som avleren siger den er.

Vi har selv en tidligere hund (pekingeser / gravhund blanding) som havde HD i en alder af 6 mdr. Det var så slemt at den gik og peb hele tiden og dyrlægen mente den havde så store smerter at smertestillende ikke ville hjælpe - den blev aflivet.

Nu har vi en springer spaniel / schæfer blanding med HD - hun får smertestillende ca. 1 gang om dagen ellers halter hun.

<b>Ingen af disse hundes forældre var tjekket for sygdomme, vores hunde havde ikke været til dyrlægen inden vi fik dem - dette var hovedløs avl (!) og hovedløse købere...

• #44   6. apr 2012 Jøsses hvor er i dumme..

Der er heller ingen steder der står noget med forældre osv.. trådstarter spørger om chip til hund ?! så hvem er dum her ? smiley

• #45   6. apr 2012 Jeg kan så fortælle jer, at vi har haft en MASSE med DKK at gøre da vi selv har opdrættet Beagler.. Og hunde med stamtavle har MEGET lettere ved at blive syge end hunde uden stamtavle.. ja det burde være omvendt, men sådan er det ikke.. Hunde med stamtavle er ikke andet end indavl fra de forskellige præmiehunde og meget mere.. så det med en hund med stamtavle holder længere end, en hund uden, er rent bullshit

• #46   6. apr 2012 Mirakel..

Så har i da også selv været udenom det hvis i ikke har været kritiske nok da i valgte opdrætter..

Kommentér på:
chip til hund

Annonce