{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.035 visninger | Oprettet:

SRO - problemformulering {{forumTopicSubject}}

Hej smiley I er sikkert trætte af at lege lektiecafé, men jeg er virkelig på bar bund så nu prøver jeg alligevel Håber ikke i spiser mig levende smiley

Situationen er den at jeg sidder og er midt i mine skrivedage til min studieretningsopgave, SRO som er den store opgave der er i 2.g. Jeg er generelt en ret selvstændig elev, men er blevet i tvivl om noget der egentlig er ret væsentligt for min opgave. Jeg har allerede skrevet en besked til min lærer men hun har ikke svaret endnu - og jeg føler ikke rigtig at jeg kan komme videre med opgaven før jeg har fået svar.

Mit spørgsmål lyder følgende: Jeg skriver i fagene engelsk og samfundsfag, og min lærer har udviklet 4 problemformuleringer til 3 forskellige emner, hvoraf jeg har valgt det emne der hedder "Bowling for Columbine" med tilhørende problemformulering. Jeg er en smule i tvivl om det redegørende spørgsmål da jeg ikke synes, at det passer til min studieretning. Spørgsmålet lyder sådan: "Med udgangspunkt i Michael Moores film "Bowling for Columbine" skal du redegøre for forskellige typer af dokumentarer."

Det er ikke fordi at jeg ikke forstår formuleringen, men jeg føler på nuværende tidspunkt at den side jeg har skrevet er ren mediefag. Jeg valgte at tage udgangspunkt i medieforskeren Bill Nichols teorier om dokumentarismens fire grundformer, men jeg kan virkelig ikke se hvad det har med engelsk eller samfundsfag at gøre, så jeg frygter at jeg er helt gal på den

Har brug for nogle andre syn på det inden jeg går helt kold, så håber der er en der har lyst til at hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SRO - problemformulering
  • #2   11. mar 2012 Tak for svaret smiley Jeg tror at jeg fortsætter med det jeg allerede har gjort, og så tilføjer en redegørelse af hvilken dokumentartype min dokumentar er til sidst

  • #3   11. mar 2012 Stiller lige et spørgsmål mere, håber det er okay.. smiley Ville jeg ikke evt. kunne medtage sidste del (hvilken dokumentartype dokumentaren er) i mit analyserende spørgsmål i stedet, altså inddrage det i min analyse af dokumentaren? Jeg tror måske at det ville give min opgave lidt mere struktur, selvom jeg jo så selvfølgelig skal passe på at den analyserende del ikke bliver for redegørende.

Kommentér på:
SRO - problemformulering

Annonce