Opsigelse af lejlighed? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg kunne godt tænke mig at flytte fra min lejlighed d. 1 juli.
Jeg har en opsigelseperiode på 3. måneder, så jeg tænkte jeg ligeså godt kunne på bo de sidste måneder for det indskud jeg har betalt.
Hvordan foregår det? Melder jeg til boligselskabet at jeg ønsker opsigelse fra d. 1 april, og ønsker at fraflytte d. 1 juli.
Under opsigelsesperioden kan boligselskabet bede mig om at flytte, hvis de har fundet en ny lejer?
Jeg har desuden også et vicevært arbejde for boligselskabet, som ikke hænger sammen med lejligheden, som også har samme opsigelsesfrist, og som jeg også ønsker at opsige på samme tid.
Under den opsigelsesperiode, kan de så der fyrer mig hvis de finder en ny vicevært?
På forhånd tak
feb 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 402
Siger du at du er ude asap så risikerer du at hænge på huslejen hvis de ikke finder en ny lejer. Ergo er det ikke dit problem at finde en lejer før du flytter den 1 juli.
2: Dit jobs opsigelsvarsel er som reglerne siger - du har en frist på 3 mdr opsigelse hvis du opsiger, ergo kan de kun vælge at fritstille dig med løn hvis det er det de ønsker - du har jo ikke sagt dit job op for at smutte med det samme, men efter de 3 mdr - og hvis de ikke fyrer dig, ja så arbejder du indtil den dato og thats it - fritstiller de dig og nægter at give dig løn, så er det en sag for din fagforening.
feb 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 402
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 37 Svar: 129
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 37 Svar: 129
mar 2008
Følger: 1 Emner: 129 Svar: 1.056
feb 2009
Følger: 1 Svar: 531
udlejer kan godt kræve du betaler for op til 3 måneders husleje efter du er flyttet, det kræver selvfølgelig at det står i kontrakten, hvis de ikke kan genudleje.
udlejer, hvis det står i kontrakten, kan kræve at du fraflytter før udløb af opsigelsesperioden, typisk 14 dage før, for at istandsætte til den nye lejer - f.eks. male og ordne gulve.
men læs din lejekontrakt, og ansættelseskontrakt igennem, der burde stå svar på dine spørgsmål
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 68 Svar: 660
Hvis han har forudbetalt 3 måneders husleje, kan udlejer IKKE kræve han flytter før de 3 måneder er gået.
apr 2007
jun 2008
Følger: 1 Emner: 121 Svar: 335
apr 2007
Hvis han har betalt for 3 måneder, skal han ikke være ude før d. 1.
feb 2009
Følger: 1 Svar: 531
hvis det er aftalt i lejekontrakten, så er udlejer i sin ret til det.
jeg sidder som bestyrelsesformand for 2 boligafdelinger hos 3B i københavn, og her er praktis også sådan at man hæfter for op til 3 måneders husleje hvis der ikke kan findes en ny lejer, det sker dog yderst sjældent - kan også være at de ikke kan leje ud pga. misvedligeholdelse så der skal bruges mere end de 14 dage til istandsættelse, dette kommer fraflytter også til at dække.
hvis der står at udlejer skal have 14 dage til istandsættelse, så skal fraflytter være ude 15 juni, så lejemålet kan genudlejes fra 01. juli, også selvom der er betalt husleje forud.
jun 2008
Følger: 1 Emner: 121 Svar: 335
apr 2007
Det lukker vist ligesom diskussionen så (:
Jeg mente bare ikke man kunne det, hvis der var forudbetalt 3 måneder.
Opsigelse af lejlighed?