{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Opsigelse af lejlighed? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at flytte fra min lejlighed d. 1 juli.
Jeg har en opsigelseperiode på 3. måneder, så jeg tænkte jeg ligeså godt kunne på bo de sidste måneder for det indskud jeg har betalt.

Hvordan foregår det? Melder jeg til boligselskabet at jeg ønsker opsigelse fra d. 1 april, og ønsker at fraflytte d. 1 juli.
Under opsigelsesperioden kan boligselskabet bede mig om at flytte, hvis de har fundet en ny lejer?

Jeg har desuden også et vicevært arbejde for boligselskabet, som ikke hænger sammen med lejligheden, som også har samme opsigelsesfrist, og som jeg også ønsker at opsige på samme tid.
Under den opsigelsesperiode, kan de så der fyrer mig hvis de finder en ny vicevært?

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opsigelse af lejlighed?
  • Allan J
    Allan J Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 402
    #2   9. mar 2012 1: dit lejemål har du en opsigelsesvarsel.
    Siger du at du er ude asap så risikerer du at hænge på huslejen hvis de ikke finder en ny lejer. Ergo er det ikke dit problem at finde en lejer før du flytter den 1 juli.

2: Dit jobs opsigelsvarsel er som reglerne siger - du har en frist på 3 mdr opsigelse hvis du opsiger, ergo kan de kun vælge at fritstille dig med løn hvis det er det de ønsker - du har jo ikke sagt dit job op for at smutte med det samme, men efter de 3 mdr - og hvis de ikke fyrer dig, ja så arbejder du indtil den dato og thats it - fritstiller de dig og nægter at give dig løn, så er det en sag for din fagforening.

• Allan J
    Allan J Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 402
    #3   9. mar 2012 jens lyn - det er ikke hans problem om udlejer finder en ny lejer EFTER at gamle lejer er fraflyttet, så kan ikke se det skulle være i hans interesse - det er kun hvis han ønsker at fraflytte hurtigst muligt, hvilket IKKE er tilfældet her.

• #4   9. mar 2012 Jens Lyn > Jeg har betalt et indskud på 3 måneder, og et depositum på 3 måneder. Så Jeg går ud fra at jeg kan lade indskudet betale for månederne i min opsigelsesperiode. Som Allan R også siger, så er det ikke min interesse i at flytte hurtigst muligt, men på datoen d. 1 juli.

• #5   9. mar 2012 (Jeg har forvekslet indskud med forudbetalt husjele)

• Martin .
    Martin . Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 129 Svar: 1.056
    #6   9. mar 2012 Hvis du har betalt forudbetalt husleje, og indskud, så dækker den forudbetalte leje for de sidste tre måneder, ja.

• Cantarel's Skygge
    Cantarel's Skygge Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Svar: 531
    #7   9. mar 2012 kommer helt an på hvad der står i din lejekontrakt.

udlejer kan godt kræve du betaler for op til 3 måneders husleje efter du er flyttet, det kræver selvfølgelig at det står i kontrakten, hvis de ikke kan genudleje.

udlejer, hvis det står i kontrakten, kan kræve at du fraflytter før udløb af opsigelsesperioden, typisk 14 dage før, for at istandsætte til den nye lejer - f.eks. male og ordne gulve.

men læs din lejekontrakt, og ansættelseskontrakt igennem, der burde stå svar på dine spørgsmål

• #8   9. mar 2012 Kim B
    Hvis han har forudbetalt 3 måneders husleje, kan udlejer IKKE kræve han flytter før de 3 måneder er gået.

• #9   9. mar 2012 Og jeg mener heller ikke at udlejer kan kræve husleje efter lejemålets opsigelse, bare fordi han ikke kan finde en ny lejer.

• H P
    H P Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 121 Svar: 335
    #10   9. mar 2012 Husk på du sikkert skal være ude 14 dage før den 1 juli da udlejer skal have tid til istandsættelse

• #11   9. mar 2012 H P
    Hvis han har betalt for 3 måneder, skal han ikke være ude før d. 1.

• Cantarel's Skygge
    Cantarel's Skygge Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Svar: 531
    #12   9. mar 2012 Gollum .
    hvis det er aftalt i lejekontrakten, så er udlejer i sin ret til det.

jeg sidder som bestyrelsesformand for 2 boligafdelinger hos 3B i københavn, og her er praktis også sådan at man hæfter for op til 3 måneders husleje hvis der ikke kan findes en ny lejer, det sker dog yderst sjældent - kan også være at de ikke kan leje ud pga. misvedligeholdelse så der skal bruges mere end de 14 dage til istandsættelse, dette kommer fraflytter også til at dække.

hvis der står at udlejer skal have 14 dage til istandsættelse, så skal fraflytter være ude 15 juni, så lejemålet kan genudlejes fra 01. juli, også selvom der er betalt husleje forud.

• H P
    H P Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 121 Svar: 335
    #13   9. mar 2012 Det har stået sådan i alle de kontrakter jeg har været i ved forskellige boligselvskaber. Der har jeg betalt for 3 måneder selvom jeg skulle være ude efter 2,5

• #14   9. mar 2012 Kim B
    Det lukker vist ligesom diskussionen så (:
    Jeg mente bare ikke man kunne det, hvis der var forudbetalt 3 måneder.

Kommentér på:
Opsigelse af lejlighed?

Annonce