{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.529 visninger | Oprettet:

Silas T
Silas T
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 11

Tuning af scooter? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen.. Jeg skal til at tune min scooter, det er en Suzuki katana fra 04. Jeg ved intet om det, hvad ville i råde mig til at købe først? Har kigget på en karburator?
Ville også gerne have et politivern på, er det noget svært noget?
Håber at i kan hjælpe! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tuning af scooter?
  • #1   29. jan 2012 Kommer jo an på hvor meget den skal tunes?

• #2   29. jan 2012 Altså der er da fuldstændig hjernedødt at købte en karburator, det kommer den ikke til at kører stækere af hvis den er helt std ellers. Tag og køb en en udstødning, det kan du få til at gi 10-15km/t ekstra.. Og så en anden cylinder .. Så kan du nok godt få den til at kører 70-80 alt efter hvor god indstilling du har.. Men hvis du skal have vildere end det, så vil jeg nok anbefalde at få en anden krumtap, og så skifte vario, og så evt sætte en større karburator på, inden du købte vildere dele.

• Silas T
    Silas T Tilmeldt:
    mar 2008

#3   29. jan 2012 Lige nu ligger den omkring 40, med std udstødning og skive på.. Så, en udstødning og en cylinder?

• Knogle
    Knogle Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 27 Svar: 466
    #6   29. jan 2012 Fjern alle begrænsninger, køb et større cylinder og karburator.

• #7   29. jan 2012 start med og fjern alle begrænsninger. det kan give en del, da der i nogle modeller sidder rigtigt mange begrænsninger.

• Silas T
    Silas T Tilmeldt:
    mar 2008

#8   29. jan 2012 Og det er bare skiven, eller er der flere?

• Peder R
    Peder R Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 77
    #10   29. jan 2012 Vent til du bliver voksen, så køb en motorcykel... Den må køre hurtigere end en knallert.. Ellers køb en god cykel, Det får du osse mere fart ud af i forhold til en knallert...

Hvorfor sidder folk og opfordrer ham til at gøre sin knallert ulovlig..? Det kan jeg virkelig ikke forstå...

• Knogle
    Knogle Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 27 Svar: 466
    #11   29. jan 2012 Der kan være begrænsninger hele vejen igennem, tjek luftfilterkasse, studs, membran, udstødning, variator, cdi'en er som regel også begrænset, men den skal du kun skifte hvis du smider stort tun på.

• #12   29. jan 2012 det er sjovt ud sidde og fortælle en hel masse om hvad han skal pille og gøre ved, hvis ikke han aner hvad han skal gøre smiley Men kan da kun være enig med Jacko J :D!

• #14   29. jan 2012 til at starte med ville jeg købe en anden scooter, da der stortset kun er sportskit til den...

det andet er : er den vandkølet eller luftkølet..?

nu smider jeg lidt links op til LC (vandkølet indtil du svarer)

cylinder :

(link fjernet)

karburator :

(link fjernet)

luftfilter :

(link fjernet)

membran :

(link fjernet)

kobling :

(link fjernet)

variator :

(link fjernet)

udstødning :

(link fjernet)

og hvis udstødningen gerne må se lidt lovlig ud og ikke vække opmærksomhed hos evt patruljevogne osv :

(link fjernet)

og så kommer vi til alt det med dyser, ruller, trim og trykfjedre, men hvilke der skal bruges der er noget du kun kan finde ud af under indstilling og hvordan du gerne vil have den til at trække og køre smiley

men med den her opsætning kan du godt få den til at ramme de 100km/t smiley

• #15   30. jan 2012 hahaha. Det godt nok lidt folk ved om emnet. Drop scootergalleri, der ved folk for det meste lige så lidt.

En katana kører med morini motor, ligesom en street magic, den er en omgang gylle. Behold den standard.

Hvis du vil til at tune finder du noget med vandret minarelli eller hiper2 motor.

• #16   2. feb 2012 Jamen så du da nok heldig.
    Jeg foretrækker vandret minarelli til hver en tid, skal slet ik rode med det hiper fis.

• #17   2. feb 2012 Nok om dine perverse fantasier.

• #18   3. feb 2012 Jeg er stoppet med at lave scooter, men sej kommentar alligevel!

• #19   5. feb 2012 Det ved du vist alt om.

• #20   9. feb 2012 Egentlig ikke, men det dejligt at se at udstemmer faktisk hjælper smiley

• #21   10. feb 2012 Marcel, hvis du nu kigger på det jeg linker til så er det også til morini smiley

• #22   11. feb 2012 akina, og hva så?

• #23   22. feb 2012 hvad er problemet så, han beder om hjælp til tun til sin knallert, at du ikke ville tune en katana har da intet med sagen at gøre... personligt ville jeg heller ikke, men det er jo hans eget valg om han vil det...

• #24   22. feb 2012 Jeg sagde da heller ikke at han ik måtte tune den, eller at det du ik linkede til var til morini?

• Torben V
    Torben V Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Svar: 7
    #25   18. jan 2014 hejsa nu er jeg den lykkelige ejer af en Suzuki kantana 30 fra 2004
    nu har jeg være rundt omkring på nettet og ville gerne have råd om hvor mange begrensninger der er på kantane som min og hvor de sidder jeg har fjernet skiven i varioen og sat 45 udstødning på uden begrensninger og den render 50 kan høre den vil mere i nu men der er lige som den holder igen med farten men den har masse af omdrejninger i nu at give af hvad gør jeg

profilbillede
  • #26   18. jan 2014 din cdi kan være begrænset

• Torben V
    Torben V Tilmeldt:
    jan 2014

#28   18. jan 2014 Lubas er du dum eller er du bare en af dem der skal hjælpes gennem livet jeg spørger pænt så kan man vel få et pænt svar

• Torben V
    Torben V Tilmeldt:
    jan 2014

#29   18. jan 2014 michael har du nogen ide om hvor sådan en cdi kan købes
    måske du har et link

• Torben V
    Torben V Tilmeldt:
    jan 2014

#31   18. jan 2014 jeg spurgte om hvor mange begrænsninger der er på en kantana 30 og om jeg kan få et link til en ubegrænset cdi og så lige en anden ting hvad ved du om jeg slår mig ihjel jeg skal bruge min kantana til bane kørsel men du vil måske køre på bane på en scooter der går 30 for så vil jeg lige hjælpe dig på vej så er der ingen præmier til dig og hvad har det så lige med dit liv at gøre du vil måske rende ud foran mig på banen for så er dit liv i fare eller kan jeg ikke se hvad det ragerdig hvad jeg laver ved min maskine fatter slet ikke du gider sidde og kommenter mit inlæg når du ikke har noget fornufiigt at skrive gik ud fra det her er et forum hvor man kunne få råd og MÅSKE vejledning menhar åbenbart taget fejl men kedeligt at folk som dig ikke andet at tage sig til end at komme med dumme kommentar

• Torben V
    Torben V Tilmeldt:
    jan 2014

#32   18. jan 2014 også lige en sidste ting Lubas
    JEG HAR IKKE SPURGT DIG OM RÅD HAR JEG??????

• #34   18. jan 2014 Torben du er en kegle. Smut dog over på scootergalleri, og lad Lubas være! Ellers sladre jeg til de voksne.

• Torben V
    Torben V Tilmeldt:
    jan 2014

#36   18. jan 2014 nu er det så ikke´mig der er en kegle men jer jeg har spurgt pænt om noget men man kan jo heller ikke forvente at man kan få pænt svar af sådan et par mega fjolser men mange tak for råd angående det jeg har spurgt FJOLSER

Kommentér på:
Tuning af scooter?

Annonce