{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.599 visninger | Oprettet:

Bremseklodseskift - Hvor lang tid? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige haft bilen til mekaniker, hvor jeg skulle have skiftet bremseklodser både for og bag..

Hvor lang tid bør det tage en uddannet mekaniker at udeføre sådan et stykke arbejde?

Det er på en peugeot 206.

- Jeg ville spørge på bilgalleri men har ikke en bruger der, så håber der er en mekaniker iblandt som kan svare..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremseklodseskift - Hvor lang tid?
  • #1   28. nov 2011 Det kommer jo an på om det driller.

Men når du tager i betragtnign den først skal op på lift have afmonteret hjulene og evt .kalibre, den skal ned igen osv.
    Så er der vel for 1 time i af og påmontering samt en 1 time for bremse skiftet.
    Det er normalt noget der kan tage 2 timer hvis kalibrene har sat sig og om der samtidig skal luftes bremser ud, nogle gør det andre gør det ikke.

Men hvis du tager det hele i med, så kan det sagtens tage op til 2 timer i alt.
    Gør man det på 1 time fra nøglen drejes til den kan køre igen, så regner man adlrig med at det kun tager 1 time, det er ganske enkelt kun hvis det er en af dem hvor kalibrene ikke behøves at afmonteres samt hvis der ikke udluftes.

Man skal trods alt rense kalibrene for rust og støv, samt smørre delene osv.
    Det er ikke bare at hive en klods ud og sæte en ny i og hvis det er sådan du forventer det, så forvent også en bil der bremser ad helveds til.

• Søren F
    Søren F Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 549
    #2   28. nov 2011 Jeg er uddannet tømrer og har en seat fra 06 første gang jeg gjorde det tog det en lille time pr bremse.. Ved ikk om det hjælper, det var forøvrigt med skiver!

• #3   28. nov 2011 Hmm okay, Det var nemlig fordi de var 2 mekanikere der arbejdede på den og de brugte 1 time og 30 minutter på at skifte dem. Det synes jeg måske var en smule i overkanten. Især fordi jeg spurgte dem inden hvor lang tid det ville tage. og der sagde han fordi de var 2 ville det ikke tage dem mere end 30 min at få skiftet.... Så 2500kr for at få skiftet bremseklodser. Næste gang så tror jeg bare jeg lægger mig i indkørslen og gør det selv.... Så er det hellere ikke svære :s

• #4   28. nov 2011
    Morten M

Når du så har gjort det, så tag lige tid på det, så vil du opdage at ting tager tid smiley
    Det er ganske enkelt helt naturligt at det tager omkring 30 Min. mindst per hjul.
    Man kan godt lave noget tju bank færdig arbejde på 10 min. per hjul, men så har man også spunget alt det over der gør de komemr til at køre rigtigt igen.
    3 timer er faktisk slet ikke unorm.

Men det er unormalt at give folk et estimat på en tid og så gøre det på 3 gange så lang tid, så er det alm. kotume at æde sin egen fejltagelse og kun bonge kunden det man har givet lovning på.

• #5   28. nov 2011 De har vel en standard tid på 1 time og 30 min på og lave forbremser?
    Jeg arbejder på mercedes og der er der standard tider på det meste. Om det tar 5 min eller 14 dage det bliver prisen ikke anderledes af.
    Er det et autoiseret peugeot værksted??

• Dennis K
    Dennis K Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Svar: 21
    #6   28. nov 2011 Det er bare med at gøre det selv, for de tager sig lidt for god tid på værkstederne, man kan gøre det selv og det tager ca 15-20 min pr hjul.

• #7   28. nov 2011 Det er flot batman....

• Søren F
    Søren F Tilmeldt:
    jan 2007

#8   28. nov 2011 15 - 20 min pr hjul? Hold da op ... Ja så kan jeg godt se jeg er langsom.

• Allan J
    Allan J Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 402
    #9   28. nov 2011 Er det KUN klodser eller også skiver?

For på min der tager det ca 3-3,5 timer at skifte klodser OG skiver OG håndbremsebakker og så er alt også skiftet, justeret og sat sammen igen.

Der skal ikke udluftes med mindre kaliperen hænger, og hvis den ikke gør det så skal der ikke luftes noget som helst ud, da du ikke har haft åbnet for systemet.

Og det gav jeg 3000 orange for, men delene er så også af ordenlig kvalitet smiley

• Allan J
    Allan J Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 402
    #10   28. nov 2011 har du brugt aut peugeot værksted?
    eller den lokale mekker?

Timeprisen er jo 3 timer i alt, og hvis de tager 400 i timen + moms så er det jo de første 1500 kroner.
    Og så koster skiver også lidt jo...

• Bo p
    Bo p Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 125
    #11   28. nov 2011 efter min mening burdte 2 mand, max bruge en time. uden at de på nogen måder har travlt.

• #12   28. nov 2011 Hvis bil blir parkeret foran værkstedet, så ville jeg MAX tage en tusse for det. Og det ville tage mig lige nøjagtig 1 time at skifte hele vejen rundt. Nu hvor jeg har værksted og selvgølgelig også lift og luftnøgle, er det intet problem!!!! Der sidder 4 hjulbolte, 2 på kaliberen. Og så er dt bare lige over med en stålbørste og gi drt lidt fedt. Det er der fandme ingen ben i for selv en mekaniker elev!

• Hein J
    Hein J Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 210
    #13   28. nov 2011 Uandet om det kun er klodser, eller både klodser og skiver tager det tid.
    De garagemekanikere der mener de kan gøre det hurtigere, de gør det også på en anden måde.

Den typiske garagemekaniker afmonterer caliberen, og sætter de nye klodser i uden at gøre yderligere.

Skal det gøres rigtigt skal bremseåget af og rengørers ordentligt, og rustkanten på skiverne skal slibes ned.

• Søren F
    Søren F Tilmeldt:
    jan 2007

#14   28. nov 2011 Ha ha ha rustkant på skiver slibes ned ..

• #15   28. nov 2011 Det tager ingen tid, hvis du bare har lift og en luftnøgle smiley
    Jeg har været med til at lave en aksel bremser på en lastbil på et kvarter smiley og det er en del større smiley

• Hein J
    Hein J Tilmeldt:
    jun 2008

#16   28. nov 2011 Søren F-->
    Hvad siger du haha til?

Hvis man genbruger de gamle skiver vil der ALTID være en kant på dem, og den skal væk. Ellers vil de nye klodser slet ikke træde midt på skiven de første par hundrede km. Det er der mange af de tumper der ikke ved hvad de har med at gøre der glemmer.

• #17   28. nov 2011 Allan R

Nej der skal ikke udluftes som sådan. Men bremsevæsken skal skiftes, da kogepunktet på gammel bremsevæske nedsættes, så proceduren er jo den samme.

• #18   28. nov 2011 Der skal nok køres til i en pug 206 for at få brsevæsken op at koge. Sjovt der er så mangle kloge der udtaler sig. Må så høre hvor mange af jer er mekanikere
    Eller lign?

• #19   28. nov 2011 Jeg er lastvognsmekaniker smiley

• Søren F
    Søren F Tilmeldt:
    jan 2007

#20   28. nov 2011 Siger ha ha til at men netop ikk gemmer skiverne til en 206er

• #21   28. nov 2011 Du er også en af de enste der har skrevet noget fornuftigt:)

• #22   28. nov 2011 Men det burde ikke tage specielt lang tid, og hvor fanden kommer det fra med at lufte bremsen ud?, det gør man ikke bare ved et almindelig klodseskifte smiley
    2 mænd burde snildt kunne gøre det på en halv time, hvis ikke under smiley tager ikke mange minutter efter man har fået den op på liften smiley

• #23   28. nov 2011 David A
    ja det skal der sikkert, men det er da grunden til at man udskifter det, da vand indholdet stiger. og når først lortet koger, så kommer der damplommer. Vi skifter det mere eller mindre hvergang vi laver bremser ved (toyota hobro) medmindre kunden forlanger noget andet.

• Bo p
    Bo p Tilmeldt:
    mar 2010

#24   28. nov 2011 hein j hvad er du for en fusker. hvis der er kant på skiverne så er det da bare på med nogle nye.så dan noget fusk vil jeg ikke byde en kunde.

• #25   28. nov 2011 . Sander .
    nu står der godt nok at han kun har fået skiftet bremseklodser, men hvis de f.eks har haft åget af, og smurt op, rustkanter skal fjernes på skiver osv, så går tiden hurtigt. Og har bilen måske ikke fået skiftet bremser i lang tid, så sidder lortet måske fast. Nu står det ikke noget om at de har haft skiverne af, men på sådan en 206 sidder der sådan en satans torx skrue til skiven som har det med at sidde rigtig godt fast, og de har det med at knække hvis man ikke passer på, så går tiden os med at bore den ud.

• #26   28. nov 2011 S N - Nu laver jeg heller ikke specielt meget i personbiler smiley og ved lastbiler har man ikke det problem med bremsevæske, da de bliver aktiveret med luft smiley
    Laver kun personbiler i fritiden smiley

• #27   28. nov 2011 Bo P
    Kunderne har det med at blive negative hvis de skal have skiftet skiver hver 30000 km fordi der er rustkanter. Hvis de ikke er under minimums mål. så er det jo bare at fjerne rustkanterne, og så kan de godt køre 30000 igen. Det klager kunderne ihvertfald ikke over oppe ved os.

• #28   28. nov 2011 Det burde satme ikke tage halvanden time for to mekanikere med adgang til en lift...

• #29   28. nov 2011 . Sander .
    puha har prøvet at "lave" lastbil bremser før, eller dvs jeg hjalp en, det er noget være indviklet skidt, når man er van til personbiler ;p

• #30   28. nov 2011 Haha jeg synes sku det er meget ligesom personbiler smiley
    Ved volvo sidder der en justeringskrue bag på kaliberen til at få stemplet ind smiley ganske simpelt smiley
    Hvor imod på min personbil skal de drejes ind med specielværktøj smiley men når man har det er det selvfølgelig let nok smiley

• #31   28. nov 2011 . Sander .
    Det var så godt nok trumler på en gammel mercedes smiley det sku noget tungt noget at rode rundt i forhold til sådan en personbil smiley

• #32   28. nov 2011 Årh tromler er fandme trælse smiley i sær hvis tromlerne også skal skiftes smiley de er lige til at få dårlig ryg af smiley der er noget af en vægtforskel fra lastbil til personbil smiley
    Et svinghjul til en volvo fh16 vejer lige godt 100kg smiley mener det var 96 kg smiley

• hamza d
    hamza d Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #33   28. nov 2011 der har nok været en mekaniker og en lærling. men burde ikke tage mere end 30-40 min.. HØJST 1 time. på sådan en lille 206 er det lige til

• Hein J
    Hein J Tilmeldt:
    jun 2008

#34   28. nov 2011 Bo P-->

Der er et minimummål på skiven. Overholder den det, og/eller kunden ikke vil have skiverne skiftet, så kan det jo være nødvendigt.
    Er du mekaniker, eller ved noget som helst om biler, så burde det være logik for dig.

• Bo p
    Bo p Tilmeldt:
    mar 2010

#35   28. nov 2011 ja jeg er udlært mekanikere. nu er det sådan at på en peugeot 206 er der kun 2mm at slide på. alså 1mm på hver side. og så vil jeg våge den påstand, at er skiven slit så meget at der er en kant. så er den ved ved at være nede på minimumsmål.

• #36   29. nov 2011 SN : kæft du føre dig frem med torx skruer i skiven og skift at bremsevæske osv. Hehe. På en 206'er sidder der en stjerne akrue originalt på
    Skiven. Og for 10. Gang, man skifter ikk bremsevæske ved bremseskift. Det er ikke "normalt". Og har du problemer med at væsken koger, så er det bare at bruge rigtig væske. Dot 5.1.

• Hein J
    Hein J Tilmeldt:
    jun 2008

#37   29. nov 2011 Bo P-->
    Kender du noget til metal og rust?
    Når metal ruster fylder det 6 gange så meget som ren metal. Så en halv mm slitage kan sagtens give 3mm rustkant på hver side.

Og det er ikke fordi jeg er uenig med dig. På en 206'er vile JEG aldrig bruge de samme skiver igen, men som skrevet længere oppe har kunden jo engang imellem andre ønsker.

• #38   29. nov 2011 David A
    så siger vi det, så må jeg heller sige til folkene på arbejdet, at ham der david a siger at det slet ikke er nødvendigt, da vandindholdet i dot 5.1 ikke slet ikke stiger. Men noget helt er at det kun tager 5min at skifte, så det er ikke det der har taget tiden. Og jeg skiftede skiver på en 206 for en måneds tid siden, og der sad torx skruer, originalt eller ej. (samme på min 306 gti)

• #39   29. nov 2011 Hein J
    vil give dig fuldstændig ret. Selvom der måske er 1,5mm tilbage på skiven, kan der godt sidde en ordenlig rust kant. Og det er altså ikke alle der er begejstret for at få skiftet skiver pågrund af det.

• hamza d
    hamza d Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #40   29. nov 2011 det forskelligt om der sidder torx eller stjerne, det kommer an på årgangen og modellen ...

• #41   29. nov 2011 hamza D
    okay, så havde vi begge to jo lidt ret i det ;D

• #42   29. nov 2011 David A
    okay jeg giver mig hvad angår dot 5.1 da jeg kan se at det ikke optager vand i samme grad som de andre. Og det er muligvis heller ikke normalt at skifte bremsevæske ved bremseskift, men vi gør det. Men lad det nu ligge, det handlede om hvorfor et bremseskift havde taget så "lang" tid, og jeg kom med nogen grunde til at det KUNNE have taget længere tid end det skulle. Man kan aldrig sætte tid på sådan noget, hvis nu bilen ikk har overholdt service osv, så kan det sku godt være noget skidt at lave.

Kommentér på:
Bremseklodseskift - Hvor lang tid?

Annonce