{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.626 visninger | Oprettet:

Efterladt cykel - hvad gør man ? {{forumTopicSubject}}

Idag, var jeg nede og lægge min cykel i kælderen, for vil ikke længere bruge den i det her vejr. Plejer normalt, at have min cykel holdene udenfor.

Men da jeg var i kælderen, lagde jeg mærke til en cykel som har stået stille, i snart 3-4 år. jeg har aldrig set nogen af beboerene cykle på de eller noget og den har altid været i samme kælderrum. Utrolig beskidt og støvet. Men egentlig en ret dyr cykel, har fundet ud af at den koster omring 15.000 smiley da jeg så var dernede, kunne jeg se at der er nogen som er igang med at pille dele fra den...

Hvad kan man gøre ved det ?
Er der en eller anden måde man kan finde ejeren på ? altså ud fra "stelnummeret" ?

Der er også en anden cykel der, som også har stået der i ligeså lang tid.

Et eller andet sted, så tror jeg at de cykler er stjålet og så gemt der i kælderen. Eller også er der en beboer, som er flyttet og glemt alt om den cykel.

Jeg aner det ikke...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Efterladt cykel - hvad gør man ?
  • #1   27. nov 2011 Bank på dørene eller sæt en seddel op smiley

• #2   27. nov 2011 til den pris vil jeg ringe til policen... og sige stelnummeret så kan de jo se om lortet er meldt stjålet.

• #3   27. nov 2011 Altså du kan starte med at ringe til politiet og fortælle det, og sige stel-nummeret, så kan de tjekke om den er meldt stjålet.
    Hvis så ikke den er meldt stjålet, så kan du se om der er et forhandler logo på den, hvis der er det, kan du ringe eller gå ned til den forhandler, og spørge om de kan finde ud af hvem der har købt cyklen i sin tid, og så udfra det finde ud af om den er solgt videre eller hvad der er sket. Forhandlere skal have dokumenter (jeg mener det er omkring ti år) tilbage i tiden, så hvis den er nyere end det, burde de kunne finde ud af hvem der købte den.

• #4   27. nov 2011 Jeg aner ingenting om cykler man skrev cykel mærket "Scott Scale" på google og kunne hurtigt finde ud af hvor meget den kostede.

men den er nok ikke så meget værd nu. Mange dele, som bremser og sådan noget er enten blevet pillet af eller ødelagt. og dækkene er vist punkteret.

• #5   27. nov 2011 Der er forskellige udgaver af scale modellen, så den behøver ikke at have været så dyr.
    Men jeg synes du skal ringe til politiet til at starte med - det kan jo være at personen bare har efterladt dem, måske fordi den blev for dyr at reparere eller af andre grunde.

• #6   27. nov 2011 Ja, tror også jeg vil går ud til politiet. Skal man bare skrive stelnummeret ned og så spørge politiet om den måske er efterlyst ? eller hvordan ?

Synes faktisk det er en mega fed cykel, og ville godt købe den hvis jeg finder ejeren. Egentlig også mest derfor, jeg er så interesseret i at finde ud af hvem ejeren er. smiley

Haha... Lige nu køre jeg på en grim damecykel smiley det er jo ikke særlig sejt. smiley

• #7   27. nov 2011 Det der kender jeg godt, og hvis man kan få den til billige penge er det jo bare godt smiley
    Men ja, skriv stelnummeret ned og gå op til politiet, spørg så om den er meldt savnet, fordi den har stået i 3-4 år i jeres kælderrum og der er taget dele fra den, så den er ikke blevet brugt.

Hvis den så ikke er meldt stjålet, så kan du jo evt høre politiet, om du kan gøre noget for evt at købe den, og gøre så den er lovlig.
    - Hvis de siger direkte nej - Så kunne du måske tage chancen og stjæle den, hvis den har stået så længe uden at have været blevet brugt, så tror jeg chancen for at ejeren melder den stjålet nu er omkring 0-0,1%

Jeg ved ikke om politiet kan gøre så du bliver dens ejer - på div. stationer tar politiet jo cykler, hvis de har stået for længe, og så bliver solgt på politi auktion

• #8   27. nov 2011
    Jeg tør sgu da ikke stjæle den. Vil ikke i fængsel for en cykel, så har jeg det fint med min grimme damecykel.
    Men ja, jeg må håbe at jeg måske kan købe den. Den er mega støvet, tror der er ca. 1 cm støv på den så den har stået der i et par år ihvert fald.

Men tror ikke jeg vil stjæle den. bagdækket er låst fast. og så tror jeg, at jeg ville have dårlig samvittighed over at cykle på en cykel, som en eller anden har betalt for.

• #9   27. nov 2011 Ro på tror endnu ikke der er nogen der er blevet fængslet for at stjæle en cykel smiley

Men sæt da en seddel op i de opgange hvor kælderrummet høre til og se om der er en der reagere på den...

• #10   27. nov 2011 Øj, 1cm støv, det må du lige tage et billede af. Det støv må være dygtigt til at holde balancen.

Hehe

• #11   27. nov 2011 haha ja ok måske overdrevet sagt... Men hvordan skal man ellers forklare hvor støvet og beskidt den er smiley

Kommentér på:
Efterladt cykel - hvad gør man ?

Annonce