{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.093 visninger | Oprettet:

Hæver over i butikker Master card. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
nogen der ved om man f.eks kan hæve 200 kr over når man betaler med master card? i f.eks fakta og ligne.?
det fordi min kæreste siger man ikke kan og min far siger jeg kan?
gider ikke stå oppe i butikken og være til grin hvis min kæreste har ret i at man ikke kan, så nogen der ved det med sikkerhed? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hæver over i butikker Master card.
  • #1   13. nov 2011 okay tak smiley

• #2   13. nov 2011 i nogle butikker kan du godt har jeg selv gjord

• Allan J
    Allan J Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 402
    #3   13. nov 2011 Det kommer an på hvordan det bliver tastet ind omme fra ekspedientens side.

Eksempelvis kan jeg som tidligere butiksassistent i en hvis discountkæde sige, at det sagtens kan lade sig gøre (for medarbejderne) at hæve over beløbet - man laver bare en returbon bagefter så det hele passer smiley
    Måske ikke helt stuerent, men man må vel som kunde stadig have lov til at fortryde et køb??

Men det fleste (98%) steder er det ikke muligt at hæve over, da ekspedienten trykker på en knap på hendes tastatur der sider beløb - ellers er der et andet system hvor ekspedienten trykker på tallene det beløb der skal betales og det er ved dette system at du kan hæve over...

• Cantarel's Skygge
    Cantarel's Skygge Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Svar: 531
    #4   13. nov 2011 I snakker som I har forstand :o)

de fleste steder kan du hæve over beløbet på et masterkort.
    går du i en pengeautomat er der et gebyr på 2% dog minimum 50 kr

og sakset fra arbejdernes landsbank
    http://www.al-bank.dk/default.asp?id=1271
    <b><i>AL-MasterCard - et godt kort på hånden

MasterCard er verdens mest udbredte kort. Kortet giver dig frihed til at handle, når det rigtige tilbud er der – ligegyldigt hvor du befinder dig.

Kortet kan bruges

· i 210 lande

· i 1.000.000 pengeautomater

· i 30 millioner restauranter, hoteller og butikker verden rundt

· ved handel via internettet.

Overalt kan du hæve kontanter og betale med kortet, også i Danmark - i bl.a. Coop Danmarks 1.000 danske forretninger (Kvickly, SuperBrugsen, Dagli' Brugsen, Irma og Fakta) samt i hele Super Best-kæden.

• #5   13. nov 2011 det skal lige siges det er et master card debit jeg har.

• Cantarel's Skygge
    feb 2009

#6   13. nov 2011 hvis TS havde givet ALLE oplysninger fra start, istedet for at skrive et andet kort end det det handler om, så ville det gå meget nemmere......

men at allan skriver at det-er-super-hemligt-at-skulle-kunne-hæve-over er jo fis i en hornugle - når vi snakker et ganske almindeligt <b>MASTER CARD

• Cantarel's Skygge
    feb 2009

#7   13. nov 2011 men af hvad jeg lige har læst på forskellige bankers info om et debit kort, så burde det kunne lade sig gøre at hæve over det købte beløb, <b>så længe der er dækning på kontoen </b>

men kender ikke selv til mastercard debit, så ved ikke om det kan lade sig gøre

• Allan J
    Allan J Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 402
    #8   13. nov 2011 kim b - der er de almindelige sorte terminaler og så er der de grå som de blandt andet bruger i harald nyborg.

På de sorte som er NETS der står for (tidl. PBS) så er de mest drevet af en computer der fortæller hvad SUBTOTAL-beløbet er, da det er denne der bliver opgivet til online-transaktionen. Og denne kan der IKKE HÆVES OVER.

På de grå terminaler i harald nyborg er det EKSPEDIENTEN der manuelt taster hvad beløbet skal være og det er DET beløb der her bliver opgivet til online-transaktionen da denne ikke har en SKID med harald nyborgs computersystem at gøre.

Ergo ER det altså muligt at hæve over nogen steder. Men IKKE de steder hvor det er en pc der er koblet igennem og den skal verificere et subtotal-beløb til godkendelse...

Nu har jeg stået med begge systemer gennem flere år, så jeg ved hvad begge systemer tillader.

• #9   13. nov 2011 Du kan godt hæve over med Mastercard debit i Kiwi, ved ikke lige hvor meget det hjælper, men det kan man altså smiley . Du skal dog ikke forvente det samme andre steder smiley .

• Ham D
    Ham D Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 579
    #10   13. nov 2011 Det er forskelligt, da det kommer an på hvordan kassen fungerer. I en 7/11 vil du fx ikke kunne hæve over, det er kun muligt på (visa)Dankort.

• Cantarel's Skygge
    feb 2009

#11   13. nov 2011 allan
    i bilka har de også de sorte dankort maskiner hvor beløbet bliver overført fra kasseapperatet når kassemedarbejderen trykker på send - her er det OGSÅ muligt at have over på både dankort samt mastercard - og bemærk at det er de sorte dankortterminaler vi snakker om her.

link til billede af den som findes i bilka:
    (link fjernet)

• #12   13. nov 2011 Burde man ikke kunne når man ikke er 18 år.

Så skal man ha en underskrift af sine forældre hvis man skal ha et normalt Master Card. Så hæfter de for evt gæld.

• #13   14. nov 2011 Så jeg kan godt hæve over i Kiwi? smiley

• #14   14. nov 2011 Hæve over er det som i at din konto går i minus, eller at du bare lige siger "200 over" og så hæver den 200 mere på kontoen? For det kan man altså godt med mastercard debet. Og nej den kan ikke lave minus på kontoen.

• #15   14. nov 2011 der står over 10.000 på kortet så det bare 200 over beløbet.

• #16   14. nov 2011 Trine - Det kan man godt. Men det kommer an på om butikken gør det. Det er ikke alle der er med på den smiley

• #17   14. nov 2011 Line B
    vil give dig lidt ret men alligevel ikke.. fordi for nogen år siden var det ikke særlig udbredt med mastercard men det kommer mere og mere nu.. det er inden for de seneste par år man har kunne bruge det i f.eks netto og fakta.. så alle de "udlandske" butikker.. pizza kiosker m.m er ikke alle steder kommet med endnu.. men det kommer...

• #18   14. nov 2011 14.000 kr som fuldtidskok. Shit tjener de virkelig ikke mere. Det kan da ikke passe. :S

• #19   14. nov 2011 ja okay har fundet ud af det :).
    man kan godt i Kiwi.
    SHN: nej det lyder sgu ikke som meget? smiley

• Cantarel's Skygge
    feb 2009

#20   14. nov 2011 Ikke sikkert han er særlig god til at lave mad smiley
    Min svigerinde er udlært kok og har været det i 3 år hun tjener omkring 23000 udbetalt om måneden, hun arbejder så også en del

• Cantarel's Skygge
    feb 2009

#21   15. nov 2011 så er det jo lige til at leve med ;o)

Kommentér på:
Hæver over i butikker Master card.

Annonce