13.093 visninger
|
Oprettet:
Hæver over i butikker Master card. {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
nogen der ved om man f.eks kan hæve 200 kr over når man betaler med master card? i f.eks fakta og ligne.?
det fordi min kæreste siger man ikke kan og min far siger jeg kan?
gider ikke stå oppe i butikken og være til grin hvis min kæreste har ret i at man ikke kan, så nogen der ved det med sikkerhed?
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Emner: 56 Svar: 330
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 14 Svar: 106
feb 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 402
Eksempelvis kan jeg som tidligere butiksassistent i en hvis discountkæde sige, at det sagtens kan lade sig gøre (for medarbejderne) at hæve over beløbet - man laver bare en returbon bagefter så det hele passer
Måske ikke helt stuerent, men man må vel som kunde stadig have lov til at fortryde et køb??
Men det fleste (98%) steder er det ikke muligt at hæve over, da ekspedienten trykker på en knap på hendes tastatur der sider beløb - ellers er der et andet system hvor ekspedienten trykker på tallene det beløb der skal betales og det er ved dette system at du kan hæve over...
feb 2009
Følger: 1 Svar: 531
de fleste steder kan du hæve over beløbet på et masterkort.
går du i en pengeautomat er der et gebyr på 2% dog minimum 50 kr
og sakset fra arbejdernes landsbank
http://www.al-bank.dk/default.asp?id=1271
<b><i>AL-MasterCard - et godt kort på hånden
MasterCard er verdens mest udbredte kort. Kortet giver dig frihed til at handle, når det rigtige tilbud er der – ligegyldigt hvor du befinder dig.
Kortet kan bruges
· i 210 lande
· i 1.000.000 pengeautomater
· i 30 millioner restauranter, hoteller og butikker verden rundt
· ved handel via internettet.
Overalt kan du hæve kontanter og betale med kortet, også i Danmark - i bl.a. Coop Danmarks 1.000 danske forretninger (Kvickly, SuperBrugsen, Dagli' Brugsen, Irma og Fakta) samt i hele Super Best-kæden.
jan 2011
feb 2009
men at allan skriver at det-er-super-hemligt-at-skulle-kunne-hæve-over er jo fis i en hornugle - når vi snakker et ganske almindeligt <b>MASTER CARD
feb 2009
men kender ikke selv til mastercard debit, så ved ikke om det kan lade sig gøre
feb 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 402
På de sorte som er NETS der står for (tidl. PBS) så er de mest drevet af en computer der fortæller hvad SUBTOTAL-beløbet er, da det er denne der bliver opgivet til online-transaktionen. Og denne kan der IKKE HÆVES OVER.
På de grå terminaler i harald nyborg er det EKSPEDIENTEN der manuelt taster hvad beløbet skal være og det er DET beløb der her bliver opgivet til online-transaktionen da denne ikke har en SKID med harald nyborgs computersystem at gøre.
Ergo ER det altså muligt at hæve over nogen steder. Men IKKE de steder hvor det er en pc der er koblet igennem og den skal verificere et subtotal-beløb til godkendelse...
Nu har jeg stået med begge systemer gennem flere år, så jeg ved hvad begge systemer tillader.
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 1 Svar: 23
sep 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 579
feb 2009
i bilka har de også de sorte dankort maskiner hvor beløbet bliver overført fra kasseapperatet når kassemedarbejderen trykker på send - her er det OGSÅ muligt at have over på både dankort samt mastercard - og bemærk at det er de sorte dankortterminaler vi snakker om her.
link til billede af den som findes i bilka:
(link fjernet)
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 36 Fotoprofiler: 1 Emner: 176 Svar: 6.122
Så skal man ha en underskrift af sine forældre hvis man skal ha et normalt Master Card. Så hæfter de for evt gæld.
jan 2011
jun 2010
Følger: 10 Følgere: 12 Emner: 28 Svar: 503
jan 2011
jun 2010
Følger: 10 Følgere: 12 Emner: 28 Svar: 503
nov 2009
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 335
vil give dig lidt ret men alligevel ikke.. fordi for nogen år siden var det ikke særlig udbredt med mastercard men det kommer mere og mere nu.. det er inden for de seneste par år man har kunne bruge det i f.eks netto og fakta.. så alle de "udlandske" butikker.. pizza kiosker m.m er ikke alle steder kommet med endnu.. men det kommer...
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 36 Fotoprofiler: 1 Emner: 176 Svar: 6.122
jan 2011
man kan godt i Kiwi.
SHN: nej det lyder sgu ikke som meget?
feb 2009
Min svigerinde er udlært kok og har været det i 3 år hun tjener omkring 23000 udbetalt om måneden, hun arbejder så også en del
feb 2009
Hæver over i butikker Master card.