{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
451 visninger | Oprettet:

Bærbar fucker router op? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har i periode døjet med at når en bærbar computer ville oprette forbindelse til det trådløse internet, så ryger alt internet i ca 5 min.. Så kan man så komme på med både stationær og bærbar igen bagefter.. Lige indtil bærbaren fucker den op igen på en måde..

Er der nogle kloge hoveder der ved hvad fejlen måske kan være?

Vores "setup" er en skod zyxel router der hører med til internet pakken vi har, og så har jeg forbundet den til en linksys wtr110 med et kabel, som jeg så bruger til min bærbar(Trådløs) og stationær (kabel)..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bærbar fucker router op?
  • #1   28. aug 2011 Hvis den Zyxel også er en router så må kun en af dem være DHCP server (uddele IP) ellers går det galt smiley Det kan selvfølgelig lade sig gøre at få begge rutere til at være DHCP serveres, men så skal den anden ligge på et helt andet ip segment, det er så en helt anden historie smiley

Slå DHCP fra på den en. Tvivler meget stærkt på at en almindelig bærbar kan kan fucke noget som helst op i en router ved almindelig brug.

• #2   28. aug 2011 Jeg prøvede at slå DHCP fra på linksys'en, men så kunne jeg slet ikke komme på nettet hverken på min bærbar eller stationær..

• #3   28. aug 2011 internet > router 1 (dhcp) > router 2 (ingen dhcp)

• #4   29. aug 2011 Som Peter skriver, skal du have din router udleveret af internet udbyderen, direkte til tlf stikket (hvis det er adsl), og den skal være med DHCP. Din egen indkøbte router skal du slå DHCP fra på. Ellers virker det ikke.

Du skal huske at det så skal være til din egen router du kobler på, hvis du bruger trådløs internet. Så det helt fra på den anden.

Nogle gange kan det godt betale sig at tage alt helt fra, og sætte det til i den rækkefølge det skal sidde. Du kan evt. også prøve at lave et Hard-reset på dine routere.

Kommentér på:
Bærbar fucker router op?

Annonce