{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SU ? hvad får man som udeboende
  • #1   23. aug 2011 Over 20? 5600 ca.

    Under 20? 3400 ca.

    Så betaler du selvfølgelig skat, udover dit personfradrag(3500) Hvis du ikke skylder banken penge.


  • #2   23. aug 2011 jeg er 18, er det 3400 udbetalt pr. md. ? smiley

  • #3   23. aug 2011 Jeg er 19, og for 5480 før skat, jeg for udbetalt 4884 (: hvis du er under 20 kommer det an på dine forældres indtægt. Hvad du for udbetalt efter skat kommer an på dit fradrag smiley

  • #4   23. aug 2011
    jeg er 18, er det 3400 udbetalt pr. md. ? Hvad pokker sku det ellers være?


  • #5   23. aug 2011 du kan få imellem 2800 og ca 4900kr udbetalt.
    kommer an på hvad dine forældre tjener, eller om de er skilt, og en masse andet


  • #6   23. aug 2011 okay smiley i skal have mange tak smiley

  • #7   23. aug 2011 Det er også helt vildt svært at finde på su.dk smiley

  • #8   23. aug 2011 vigtigst af alt, bor du x antal kilometer væk fra dine forældre? smiley bor du inden for en hvis afstand får du ikke udeboende SU smiley

  • #10   23. aug 2011 Betingelser for at få udeboendesatsen

    For at blive godkendt til at få satsen til udeboende, når du er 18 eller 19 år, skal du opfylde mindst en af følgende betingelser (samt være udeboende):

    Den normale transportvej er 20 kilometer eller mere mellem dit uddannelsessted og dine forældres bopæl.
    Transporttiden (med offentlig transportmidler) mellem dit uddannelsessted og dine forældres bopæl er på mere end 75 minutter.
    Du har været udeboende uafbrudt i mindst 12 måneder, lige frem til du blev berettiget til SU til den uddannelse, du er i gang med.
    Du kan ikke længere bo hjemme på grund af ganske særlige omstændigheder i hjemmet (for eksempel meget trange boligforhold eller langvarig sygdom).


    Kilde:
    http://www.su.dk/SU/satserSU/ungdomsuddannelse/bopaelogsatser/Sider/default.aspx


  • #11   23. aug 2011 20 km.. Det er 10 km hver vej.. Så ska man straffes fordi ens forældre bor tæt på byen.. Det er jo fucked..

    Man ska jo nærmest tage uddannelse i en anden by så..


  • #12   24. aug 2011 ^ ja, Brian. Det er skørt :s

  • #13   24. aug 2011 Det er jo fordi der ikke er nogen grund til at flytte hjemmefra, hvis man kan bo hos sine forældre tæt på.

    Er man i problemmer derhjemme, så er der også tænkt på det smiley
    "Du kan ikke længere bo hjemme på grund af ganske særlige omstændigheder i hjemmet (for eksempel meget trange boligforhold eller langvarig sygdom)."


  • #15   24. aug 2011 Er du sikker på det..

    Når man ska have kørselsfradrag skriver staten nemlig også "de første 24 km kan ikke trækkes fra" Og det er begge veje sammenlagt.. smiley


  • #17   24. aug 2011 Du kan ikk få su når du er under 18.. Du mener 20 ikk smiley

    Men hvis folk gerne vil ud og bo selv inden de bliver 20 år så ska de straffes.. Det gør de jo.. Kan ikk se idéen i at de sku tvinges til at bo hjemme til de bliver 20 år..

    Man får jo ikk "ekstra" penge som du kalder det.. Jo du får en højere su men det er også meget dyrere at bo ude end at bo hjemme.. Og det kompensere det ekstra beløb altså ikk for..


  • #18   24. aug 2011 Man flytter sku for sig selv som 18 årig. Hvis jeg sku bo hjemme som 20 årig, omg smiley

  • #19   24. aug 2011 Det er ikk en skid at nasse på staten.. Hele ens liv betaler men halvdelen af sin løn til staten.. Det er motherfucking mange penge iløbet af ens liv..

    Så burde de sku gå ud og hjælpe når man ska uddanne sig.. Og de vil jo gerne have de unge uddanner sig.. Det var sku grunden til at jeg arbejde fra jeg blev 18 istedet for at få en uddannelse.. Suen er alt for lav til udeboende..

    Og nej ens forældre har sku ikk forsørger pligt når du er over 18.. Der er noget du har misforstået..


  • #20   24. aug 2011 Synes nu ikke su for udeboende er for lav (kommer selvfølgelig an på hvad man for udbetalt) men jeg klarer mig fint. Min husleje er dyrere end andre i min omgangskreds, og har altid været det. Men det er ikke fordi jeg lever i fattigdom pga det, har sagtens kunne tage i byen 8 gange på en måned uden at have underskud. Tror det handler om prioritering.. Selvfølgelig for man flere penge ved at arbejde, men så må man jo have et deltidsjob ved siden af studie (:

  • #21   24. aug 2011 Kan ikk se hva man får ekstra i danmark i forhold til tyskland.. Og der betaler man ikk lige så meget skat..

    Jeg vil sku med glæde betale for at gå til læge..


Kommentér på:
SU ? hvad får man som udeboende

Annonce