{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.814 visninger | Oprettet:

Suzuki Rmx.. Hvad er der galt ? {{forumTopicSubject}}

Hej BB.

Nu har jeg haft et lid længere projekt med min RMX, men kan simpelthen ikke få den til at køre ordenligt ..
( Det skal siges den er std. udover yasuni cross udstødning)

Nåeh men .. grunden til jeg begynde og renovere den var også pga. den trak pisse dårligt, kunne kun få den op på 25 km/t ca. så derfor begynde jeg det hele .

Nu er den jo helt færdig ( udover den ikke kan trække en mælkebøtte op af jorden ). Når jeg står med den i frigear så kan jeg give den godt med gas, den lyder klokkeklar, og køre perfekt i motoren . Så snart jeg sætter den i 1. gear, så trækker den "okay" op til ca. 8 km/t. lyder det som om gearet er helt kørt ud, men så sætter jeg den så i 2. gear også sker der bare meter . Den trækker slet ikke, den begynder og sætte farten ned. og til sidst kan den slet ikke reagere på gassen . Altså den tager slet ingen omdrejninger, når jeg giver den gas lige, pludselig. Det lyder bare som om den står i tomgang, og slipper jeg gassen, så dør den.

Hvad kan det være ? smiley

MVH. Rick

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki Rmx.. Hvad er der galt ?
  • Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 31 Svar: 213
    #1   4. aug 2011 Har du tjekket filter/dyse??

• Hein J
    Hein J Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 210
    #2   4. aug 2011 Det lyder som et karburatorproblem.
    Hvordan ser tændrøret ud?

Men drop først og fremmest den udstødning hvis du ellers kører standart. Motoren vil køre 10 gange bedre med original udstødning. Ellers smid en anden karburator og cylinderkit på.

• #3   4. aug 2011 Jeg ved ikke helt hvilken dyse der skal være i std. Og kan ikke huske hvad der er i nu. men inde på sg. sagde de det var den rigtige dyse, dengang jeg satte den i smiley

Hein, tændrøret er helt fint. Havde også helt samme problem inden jeg renoveret den. og nu er der også et nyt tændrør i smiley Har kørt med den hvor den kørte fint, der havde jeg også Cross uds. på . Men når jeg sætter std. uds. på så kan den slet ikke trække overhoved . den går helt i stå så :S

• Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    maj 2010

#4   4. aug 2011 det er ikke benzin tilgangen der ikke er helt optimal så måske?? får den hva den kan??

• #5   4. aug 2011 Den får helt fint med benzin :s

• Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    maj 2010

#6   4. aug 2011 Ja så det udelukket jo.. er der automat choker på den??

• #7   4. aug 2011 Nej, den er med manuel smiley

• Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    maj 2010

#8   4. aug 2011 Hva sker der hvis du køre med den hele tiden trækker den bedre så??

• #9   4. aug 2011 Men når den er i frigear så kan den jo sagtens fyres af og den har massere af omdrejninger. men når man sætter den i gear forsvinder det hele .. ingen omdrejninger eller noget .

• #10   4. aug 2011 Nej. Den bliver kun være . så skal jeg lige stå af den og vente lidt. så kan den igen .

• Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    maj 2010

#11   4. aug 2011 Du har ikke power luftfilter på vel?? hvad sker der hvis du tar det orginale luftfilter af?? hvis du har det på..

• #12   4. aug 2011 Nej den har std. luftfilter på .Har ikke prøvet endnu . :S

• Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    maj 2010

#13   4. aug 2011 Hvis den går bedre hvis du tar det af mener jeg det er dysen eller din karburator der er indstillet forkert,
    Nu det godt nok ved og være nogen år siden jeg har rodet med knallert/scooter så du skal nok ha fat i scooter nørderne smiley mht hvordan man gør..

• #14   4. aug 2011 tror bare den ryger op til mekanikeren også må de lave en fejlfinding smiley .. Det kan vel ikke koste mere end 500,- smiley

• Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    maj 2010

#15   4. aug 2011 Hæhæ nej det er jo så ikke nemt og vide prøv da og ryk det af først så er du jo sikker..

• #16   4. aug 2011 Ja smiley .. prøver lige når jeg skal ned igen smiley

• Hein J
    Hein J Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 210
    #17   4. aug 2011 Rick skrev:
    "men inde på sg. sagde de det var den rigtige dyse, dengang jeg satte den"

Det siger meget om SG. Der er ikke nogen der ksn svare dig på hvilken dyse du skal køre med, da det er individuelt fra motor til motor. Meget små ændringer som slitage, utætte membraner og udstødning har afgørende indflydelse af dysestørrelsen.

Igen - hvordan ser tændrøret ud? Jeg spørger ikke om det virker, men hvilken farve det har.

• #18   4. aug 2011 Lysebrunt smiley ( chokolade brun )

• #19   4. aug 2011 tror det er et benzin problem.

når du står stille og gir gas får den. og du når at køre i første ud men så er bundkaret tomt så den får ikke hurtigt nok benzin. har du tjekket hvor hurtigt det kommer ud af tanken og har du filter på hvor hurtigt det løber gennem det.

og evt pil kaburatoeren af og rens den inden i. har haft rmx i mange år og haft den skilt af mange gange smiley og har haft det problem. det var fordi der var snavs ved indgangen til bundkaret ved svømmeren/ lukke ventilen.

• #20   4. aug 2011 Den er som ny den kaburator . Den er blevet renset fuldstændig 100 gange .

• #21   4. aug 2011 enden er du en hat til scooter, eller også har du oprettet det her forum for tidligt, ville det ikke være en ide bare lige at fejlfinde mere end 15 min på den før du smider den til mekaniker?

• #22   4. aug 2011 Rasmus.
    Nu har jeg lavet en fejlfinding på 4 mdr. så du behøver ikke og være smart. Det har stået på i over 1 år . hvis du også læser hvad der står . og nu har jeg haft den skilt helt fra hinanden og kan ikke finde nogle fejl .

• #23   4. aug 2011 Rick H

jeg spiller ikke smart, og at du har haft den skilt ad og ikke kunne se nogle fejl er jo ikke ens betydende med der ikke er nogle, dine forrige udtalelser viser bare at du ikke har gjort nogle af de korrekte ting for at fejl finde.

tjekket kompression?!

• #24   4. aug 2011 Der er super kompression på . Der er helt ny cyll. på .

Den eneste fejl kan være kaburatoren da alt andet er gennemtjekket. men skal bare lige ringe til importerne af dem og få std. dysen afvide . så jeg har noget og gå efter smiley ..

• Rune S
    Rune S Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Svar: 2
    #25   17. dec 2011 det er dit udstøding der er for stor har nemlig læst om en der havde samme problem så han solgte det smiley

• Rune S
    Rune S Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Svar: 2
    #26   17. dec 2011 alså til std

• #27   15. apr 2014 Standard Dyse på en RMX/SMX, er 70, 6mm gevind :))))

• johnny H
    johnny H Tilmeldt:
    feb 2016

Følger: 7 Svar: 1
    #28   18. feb 2016 Hej Rick fandt du nogen sinde ud af hvad der var galt? for jeg har det samme problem.

• #29   18. feb 2016 Kan ikke helt huske det præcis.
    Men af hvad jeg kan husk, så var set udstødningen jeg skiftede også spillede den igen smiley

• Trym F
    Trym F Tilmeldt:
    feb 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #30   28. feb 2016 Hei, ser det er lenge siden den ble laget, men har en rmx med akkurat samme problem. Sjedd rett etter jeg byttet motor, har helt nytt stempel så jeg vet at det ikke er stempel ringene. Og ganske sikker på at det ikke er eksosen, forsto ikke helt hva udstødningen betyr, men fikk vite det betyde eksosen. Takk for svar smiley

• Peter Aksel V
    Peter Aksel V Tilmeldt:
    feb 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #31   28. feb 2016 Hei Trym F! Sikker på at det ikke er eksosen? Har du orginal svane og eksospotte?
    Mvh Peter A. Vatne.

Kommentér på:
Suzuki Rmx.. Hvad er der galt ?

Annonce