{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
744 visninger | Oprettet:

Har brug for at snakke økonomi.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har lidt brug for at få luftet lidt ud i hovedet.. smiley

Jeg har en gæld på 100.000kr i banken, hvad vil være et realistisk afdrag pr. md?
- Hvad betaler i på jeres lån?

Der er en bil jeg gerne vil købe til 80.000kr, men vil ikke have mere gæld, hvordan får man opfyldt det samtidig??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har brug for at snakke økonomi..
  • #1   28. jul 2011 Du har en gæld på 100.000? Vil ha en bil til 80.000, men har ikke 80.000? Og du vil ikke låne flere? hmm

  • #2   28. jul 2011 Luksusfælden ? Vi snakker om en gæld på 100.000

  • #3   28. jul 2011 hvad afdrager du med i forvejen?

  • #4   28. jul 2011 hvordan ser din månedlige indkomst ud?

  • #5   28. jul 2011 Betaler 3000kr i forvejen om måneden, jeg havde en idé om at betale lidt ekstra på lånet og spare op til den samtidig, men kan ikke lige finde en balance, hvor begge dele kommer inden for overskuelig rækkevidde..

    Med overskuelig rækkevidde tænker jeg indenfor 2år, ved ikke om det er muligt.. Har ca. min. 12.000kr udbetalt pr. md


  • #7   28. jul 2011 Jep, startede på 160.000kr for 3år siden, rente på 12,5% ( 4500 ellers var det 3500kr i renter hver 3md ) Det var helt vanvittigt, nu er det så faldet lidt.. smiley

  • #8   28. jul 2011 vil sige omkring 3-4 af de lange, eftersom din indtægt er på .12.000 kr.

  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 328
    #10   28. jul 2011 Luksus fælden pga at man har et lån på 150000så ved du vidst ikke ret meget, man kan låne Meget mere, forskellen er om man kan afdrage og ellers klare sig uden andre kvik lån osv. Jeg skylder selv 175000 for en bil som jeg i sin tid gav 288000 for. Og skylder lidt under 1,3 mil. For huset, så den med luksus fælden er da en latterlig kommentar.

    Ts. JEg betaler4200 om måneden på bilen, nogen gange lidt mere hvis der er overskud til det, men kommer jo an på hvor meget du kan afdrage pr. Måned, 7-8 år er maks for de fleste bil lån fik jeg at vide dengang.


  • #11   28. jul 2011 Begynd at spare op, og vent fremover med at købe noget til du har pengene;)

    LØVEN:
    Det passer vidst ikke helt. Der er også renter;)


  • #12   28. jul 2011 Her de næste par måneder, havde jeg tænkt mig at betale 10.000kr på lånet, men tænkte at hvis jeg betaler de 3000kr som jeg plejer kunne jeg spare 7000kr op til bilen, men ved sgu ikke hvad der er bedst.. Vente lidt med bil, eller gæld..

  • #13   28. jul 2011 Hvorfor overhovedet købe så dyr en bil? Du kan sagtens få gode biler tll 10-20000 .. Og husk forsikring og vægtafgift og benzin og vedligeholdelse

  • #14   28. jul 2011 Jamen hvis du har betalt 3000 de sidste tre år? Så mangler du vel kun en 80.000? Det kan du afdrage på to års tid ved at sætte den op til 4000 om måneden? Også det næste år lave en opsparing på 4000 om måneden et år, så har du 48000 stående på en højt rentet konto, det kan vel blive en små 50000, så kan du låne dig til de sidste 30.000, og afbetale dig på 4000 om måneden og være gældsfri halvandet år efter?

  • #15   28. jul 2011 Har kun fagforening, og heltidsulykkes forsikring af udgifter.. smiley

  • #16   28. jul 2011 Dalle, den jeg har kig på koster 5600 med kasko forsikring og 230 eller 260kr i vægt afgift, så billigere bliver det ikke..

    Matthias - Ja, plus renterne.. smiley så mangler nærmere 101.000kr.. smiley


  • #17   28. jul 2011 Hvis ikke du har lejlighed er bil vel fint nok. Har selv bil og lejlighed og ved hvor dyrt det er. Bil er rigtig dyrt. Men hvorfor ikke købe en billig bil? smiley

  • #18   28. jul 2011 Aha en spark smiley ?

  • #20   28. jul 2011 Nina - Det er også planen, det med at spare op, fremfor at få mere gæld, jeg har lært min lektie på den hårde måde desværre.. smiley



  • #21   28. jul 2011 Hvis du har 12,5% i rente af 160.000 så bliver det jo omkring 180000 du skal betale i det hele.. Og hvis du har betalt 3000 om måneden i tre år har du betalt godt og vel over 100000, så kan du da ikke stadigvæk skylde så meget? :S

  • #22   28. jul 2011 LØVEN:

    Jeg læste bare den første kommentar du skrev, som nu er slettet. (:
    Jeg tror fint på dig, kunne bare ikke lige få det til at hænge sammen det første;)


  • #23   28. jul 2011 Dalle - En lupo, men tæt på.. Ved ikke om jeg har skrevet ny bil, men det var ikke det jeg mente.. smiley

    Har ikke nogen udgifter i forbindelse med bolig lige pt. smiley

    Løven - Jeg ved at hvis jeg betaler de 10.000kr pr. md så vil jeg kunne være gældfri om 12 - 15mdr ca. inkl. renter, men tænkte at med gælden har jeg et større fradrag, og dermed hurtigere sparet op til bilen, men samtidig vil jeg jo også være gældfri.. Har lidt svært ved at konstatere hvad der er vigtigst for mig..


  • #25   28. jul 2011 Matthias - Der var en periode, hvor jeg var blevet opereret og har været uden arbejde i en periode også, så der er ikke blevet betalt noget overhovedet, eller meget lidt, det er nok derfor.. smiley

  • #26   28. jul 2011 Sørg lige for gearkassen har det godt. Ved det koster kassen at skifte og det er en af deres svagheder.

  • #27   28. jul 2011 Dalle - Har haft lejlighed og bil, og kæreste der gik i skole, så ved hvor dyrt det er/kan være.. smiley

  • #29   28. jul 2011 på den måde, nu jeg med.. Altså hvis jeg var dig, så havde jeg sat mit afdrag op til 8000, og i løbet af 15 måneder kan du være gældsfri.. Så kan du altid tage et nyt lån til bilen, eller lave en opsparing imens du afdrager på dit nuværende lån på en tudse eller to.. Også låne til resten smiley

  • #30   28. jul 2011 Altså, hvis du vil have en ny bil, så kig på chevolet. Der kan du afdrage med 5% fast rente fra deres egen finansselskab smiley

    Giver selv kun 1600kr om måned med forsikring for en aveo (halv opel corsa). Det vil nok passe bedre for din økonomi.


  • #31   28. jul 2011 Det er igennem mercari biler randers, der er 100% garanti i 6mdr, det har jeg ihvertfald fået tilbudt.. Har haft en lupo før, men var dum nok til at gå af med den dengang desværre..

  • #32   28. jul 2011 Jeg er ikke interesseret i at afdrage, det skal være kontant, eller igennem banken i værste fald, men vil ikke over 100.000kr igen, ihvertfald ikke så længe jeg har den sindssyge rente, som jeg har..

  • #34   28. jul 2011 Skumcat - Har fundet den jeg vil have.. smiley

  • #35   28. jul 2011 Tilla - Ja, men der får jeg bare ikke forskellige forslag på, hvordan det kan gøres, der får jeg at vide, hvordan jeg burde gøre det, og formodentlig til bankens fordel, ikke til min.. smiley

  • #37   28. jul 2011 afdrage = betale om måneden til noget du skylder for..

    Så det jeg siger er at du skal hæve det du betaler i forvejen til 8000 for så i løbet af 15 måneder ville du kunne være gældsfri smiley


  • #38   28. jul 2011 Mathias - Det var nu til skumcat jeg mente jeg ikke ville afdrage, vidste godt hvad du mente.. smiley

  • #39   28. jul 2011 Argh sorry, men ellers gør som Camilla siger.. Giv din bankrådgiver et kald imorgen og sig du er på skideren..

  • #40   28. jul 2011 Hehe, det ved hun vidst godt.. smiley

    Har ikke haft arbejde de sidste 4mdr ca. så er lidt bagud med afdragene, imorgen er jeg med igen, og så skylder jeg lige under 100.000kr 99.000kr tror jeg at jeg lander på, og så kunne det jo være fedt at give den gas de næste par måneder, så jeg kommer under 50 eller 60 inden jul..


  • #41   28. jul 2011 Men er spændt på at se, hvor meget jeg får udbetalt, men det bliver minimum 12.000kr, regner med imellem 12 og 15, hver måned..

  • #42   28. jul 2011 Det kan man jo ikke bare fastsætte, uden at kende til dine indtægter samt andre omk. pr måned.

  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #43   29. jul 2011 Udfra hvad du skriver, så lyder det til at du bor hjemme, for du har ingen udgifter, korrekt?

    Regn med at du på et tidspunkt skal til at have nogle andre udgifter også.

    Men hvis du vil have en bil, der er til salg nu, og det er en brugt bil, så skal du nok overveje at finde en form for finansiering så du kan købe bilen, andre udveje er der vist ikke til at komme hurtigt til bilen. Alternativt må du vente, og se hvad der er på markedet når du har råd.

    Renten på dit lån kunne tyde på at det var et forbrugslån, det er noget af det værste man kan have. Men billånet skulle være billigere. Det kan dog være svært at få lov at låne til en bil hvis man har et stort forbrugslån.

    Du skal i hvert tilfælde tale med din bankrådgiver ligemeget hvilken løsning du kommer på. Men pas på, og husk at læse det med småt hvis du vælger finansiering igennem en bilforhandler, der kan du sjældent afdrage ekstra, og selvom renten er 5% så kan ÅOP godt være væsentlig højere (Årlige omkostninger i procent, hvilket er den reelle udgift, det er renten ikke).

    Men hvis du kan undvære 10.000 kr/md, så kan du være færdig med at betale dit lån af om 12-14 måneder. Og kan derefter spare op til bilen, eller låne til en væsentlig bedre rente.
    Alternativt så betaler du de 10.000 kr/md, og venter to år, og så kan du købe bilen kontant?
    Men lad være med at binde dig til 10.000 kr/md, hvis nu din jobsituation ændrer sig, så kan det blive et dyrt bekendtskab. Men hvis du taler med din bankrådgiver og binder dig til 4.000 kr/md, så kan det være de sætter renten ned. Og du kan så stadig betale de 10.000 kr/md.


  • #44   29. jul 2011 Bor sammen med min kæreste, lige pt. sørger hun for alle udgifter i forbindelse med bolig så jeg kan komme af med min gæld..

    Det er et forbrugslån jeg har, og havde jeg vidst mere om renter dengang jeg lånte pengene, så havde jeg nok fundet ud af noget andet, men nu er det som det er, og det kan jeg ikke lave om på, men har da lært noget om lån og renter.. smiley

    Overvejer alternativet, og så banke lånet af og vente evt. 2år eller sådan og så købe den kontant, til den tid er der nok kommet noget andet jeg hellere vil have, men det vil tiden jo vise.. smiley

    Det var fedt og få den første løn, jeg forventede 13- 14.000kr, men fik 15.300kr udbetalt, så det var lækkert.. smiley


  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #45   29. jul 2011 Husk at ligge et budget, og tjek din skat, så du ikke får en træls overraskelse til foråret... !

  • #46   30. jul 2011 Jeg har sørget for alt med skat, jeg vil hellere skylde dem lidt, fremfor at få penge tilbage, da jeg skylder dem lidt i forvejen, jeg tager lige banken først, så kommer skat bagefter.. smiley

    Jeg har også lagt et budget, skal dog nok have det lagt lidt om, når jeg begynder og skal betale husleje.. smiley


  • #47   31. jul 2011 Nu må vi se, hvordan det går, jeg er lige kommet ned på 99,900kr ca. spændende, og se hvor meget jeg kommer ned på næste måned.. smiley

Kommentér på:
Har brug for at snakke økonomi..

Annonce