{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tatoo, betydning
  • #1   4. jul 2011 han siger det står for hans børn, men at han bare fik den lavet inden han fik børn, så ved ikk helt om jeg skal tro på det

• #2   4. jul 2011 Det lyder mærkligt

• #3   4. jul 2011 betyder det ikk et eller andet når det er 4 prikker på hånden... altså 4 prikker der til sammen former en firkant

• #4   4. jul 2011 Lyder lidt som en fængselstus...

• #5   5. jul 2011 Hvor er de placeret ? Mit gæt er, at han her dem ved roden af sin tommelfinger.

• #6   5. jul 2011 det er også lidt det jeg tænker....
    jeg tror i hvert fald ikk han taler helt sandt når han siger det er for hans børn, hvis han fik den lavet inden han fik børn

• #7   5. jul 2011 ja roden af tommelfingeren, eller mellem tommelfinger og pegefinger, ca.

• #8   5. jul 2011 Den mest normale er en tattoo med 3 prikker. 4 har jeg ikke selv set...
    Der er MEGET stor forskel på betydningen.

Men som i mangle lande betyder det, at man hader politiet. (Mort Aux Vaches).

Der er også nogle steder hvor bande-medlemmere har brugt prikkerne som rang.

Sømænd har også brugt den .... Dog kun med de 3.

Man skal passe på med at generalisere smiley

• #9   5. jul 2011 det her er så en landmand der har den... den undre mig bare lidt, for kan ikk lige se det for mig at han skulle have siddet inde, og så det at han fik den lavet inden han fik børn også...
    for mig er der et eller andet der ikk rigtigt hænger sammen i hans forklaring med den tus

• #10   5. jul 2011 En hyppigt forekommende tatovering er tre prikker på venstre håndryg mellem tommel- og pegefinger.
    Vist intet tegn i hele tatoveringens historie har været genstand for så mange fortolkninger som netop dette.

Ifølge fransk kriminalistiske forfattere står det for " Mort aux Vaches!" " Død over panserne",
    mens andre mener, at det er et minde om Nelsons tre sejre ved Abukir, Trafalgar og København,
    eller ar det skulle være en forenkling at et gamment kristen symbol, nemlig tre fisk i en trekant.

Det kaldes også bumsemærket, kvindehadermærket og sømandsmærket eller symbolet på
    tro, håb og kærlighed. Og endelig at man brugte det på det gamle Christianshavn for at skelne mellem betalende og ikke -betalende skolebørn. Ifølge Enevig har man det samme mærke i Sverige, hvor det kaldes "luffarprickor" (vagabondprikker).

Står intet om 4 stk.

(google er min bedste ven) smiley

• #11   5. jul 2011 Ja. Der var nogle der brugte det som symbol for Tro. Håb og kærlighed.

• #12   5. jul 2011 Att: Pernille B S

Det kan jo også være at han har været godt fuld som ung. smiley

• #13   5. jul 2011 ja.. jeg må prøve og se om jeg ikk kan være heldig og få logget det ud af ham. nu var det min første dag der ude i dag, og skal være der en måned, så har en måned til at finde en forklaring på det. HAHA

sov godt

• #14   5. jul 2011 4 punkt tatoveringen har været brugt flere steder.
    Se evt. her: http://www.enotes.com/topic/Five_Dots_Tattoo

• #15   5. jul 2011 Five = 5 smiley de skriver om fem prikker på dit link.

• #16   5. jul 2011 Pernille, du lyder som en ALT alt alt for nysgerrig person smiley

• #17   5. jul 2011 Jeg er med Mike.. Hvis han siger at det er for hans børn, så er det vel sådan det er. Og selvom det ikke passe, rager sandheden tilsyneladende ikke dig smiley

• #18   5. jul 2011 har lige snakket med nogle kammier, og begge siger, hvor af den ene er tatovør siger at det er enten en fængselstatovering, eller fordi han har lavet noget alvorligt kriminalitet..

og hvad så hvis jeg er nygerrig, men kommer sq ingen vejne i verden hvis man ikk er nysgerrig... hvem siger jeg spørg mere ind til det, men derfor har jeg FANDME stadig lov til at være nysgerrig, og det skal i andre IKKE blander jer i om jeg er for nysgerrig eller ej

• #19   5. jul 2011 Bare du husker at man ikke skal generalisere.
    Mange mennesker render rundt med en tattoo, som er lavet under indflydelse af et eller andet. Eller uden at kende betydningen

• #20   5. jul 2011 Skal da lige love for du hidser dig op... Tror da lige du skal huske på at han er din Chef, og hvis han fortæller dig at det er hans Fire børn, er det nok fordi du ikke skal vide hvad de "rigtig" kommer fra...

Og forresten - "så" nysgerrige folk er pisse irriterende, pågående og nok osse et sted de "ikke kan bunde"...

Så lad da ham have den LILLE tus for sig selv og sin fortid.. GET OVER IT!!

• #21   5. jul 2011 Er med Søren J på den her ;). Det er fair nok at være nysgerrig, men fat da en hentydning og respekter mandens, som også er din chef, privatliv? Kan kun forestille mig dine ekskærester må havde været på randen til sindsyge, hvis du er den slags person der bare MÅ vide alt.

• #22   5. jul 2011 Det er da godt du ikke hidser dig op smiley Jøsses.
    Men hvis vi ikke skal blande os, var det da ualmindeligt dumt at skrive på et offentlig forum.

• Nick H
    Nick H Tilmeldt:
    nov 2014

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #24   9. nov 2014 ka sige så meget de 4 prikker på hans hånd står for han har sat inde smiley nu har jeg selv været der og ved hvordan det hænger sammen smiley men de
    (3) prikker ka betyde mange ting ja dem har jeg ogs og for mig er det et symbol for loyalitet smiley

Kommentér på:
tatoo, betydning

Annonce