{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.661 visninger | Oprettet:

destillering af alkohol? {{forumTopicSubject}}

Hej, hvorfor er det ulovligt? Jeg kan godt forstå hvorfor man ikke selv må fremstille alkohol, men jeg kan ikke sætte mig ind i hvorfor man ikke må destillere det?

Hvis man f. Eks køber noget vin, og gerne vil destillere det for at opnå nogle større procenter? Man har jo på den måde allerede betalt afgiften på alkohol.

Nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak<3

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  destillering af alkohol?
  • #1   23. jun 2011 fordi så har du førhøjet alkohol % og det har du ikke betalt afgift af.
    du må heller ikke sætte læderkabine og aircon osv.. i en bil uden at betale afgift af det

• #2   23. jun 2011 My little Pwny !: wat? Hvad ævler du om? Så skal man satme da godt nok n00be igennem.

• #3   23. jun 2011 Humle: Det man betaler afgift af er vel den mængde alkohol man køber? Det eneste man jo i grunden gør er at sortere det fra man ikke gider, der kommer jo ikke mere alkohol til?

Det svare jo til at købe en pakke oreo, og smide det sorte kage halløj væk, og kun spise det i midten? smiley

• #4   23. jun 2011 Destillering er jo ikke gæring, eller tager jeg helt fejl?
    Det er jo bare at forfine alkoholen, så jeg kan ikke se hvordan det skulle være ulovligt :S

Derudover: Blive blind a træsprit? Uh-huh..
    Man kan også blive blind af Absinthe, men det har jeg efterhånden tømt en del flasker af, og det sælges da i Danmark.

• #5   23. jun 2011 Rene: du har forstået det rigtigt ja. Og netop derfor forstår jeg det ikke.

Og den er god nok, man skal passe meget på med at lave træsprit, men det er jo mere hvis vi snakker om selv at lave alkoholen, hvilket jeg ikke vil.

• ¤ Aarhus/464 ¤
    ¤ Aarhus/464 ¤ Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Svar: 2
    #6   23. jun 2011 Lav det dog? Der er jo ingen der opdager det.

• #7   23. jun 2011 Du får ikke træsprit hvis du laver det på den mest enkle måde
    vand
    sukker
    gær
    Træsprit hedder også methanol og er en særdeles giftig alkohol, der fremkommer ved at mæsken er fremstillet vha. cellulose fra fx. træ og efterfølgende er destilleret.
    Desuden skal der rigtig mange flasker vin til før du får så meget ren alkohol at du kan bliver fuld af det.
    En flaske destilleret vin med en alkohol % på 12 giver 0,09 cl ren alkohol.
    Men hvis du vil vide mere om at brænde selv så skriv en pb, jeg har en rustfri sprit apparat i kælderen.

• #8   23. jun 2011 René: Det er nok nærmere du BLIVER blind af træsprit og hvis du drikker tilstrækkeligt så dør du smiley

og TS: Du må godt lave dit eget alkohol ved gæring er jeg ret sikker på, altså vin etc.. men du må ikke destillere

• #9   24. jun 2011 Jeg kan jo ikke risikere at lave methanol/træsprit når jeg ikke selv laver alkoholen. Jeg tænker på at destillere alkohol, og jeg regner ikke med at der allerede er methanol i det alkohol jeg køber i en butik..

Jeg spørger bare her om jeg MÅ gøre det, og hvis ikke, så hvorfor, da man jo ikke får mere alkohol end det man har købt, og derfor ikke snyder med noget afgift eller noget:P

Juggalo: Jeg tror altså ikke at man må lave vin osv. uden at få tilladelse til det.. Det er jo at producere alkohol?

• #10   24. jun 2011 du må gerne lave din egen vin og øl, du må bare ikke sælge det videre uden tilladelse.

• #11   25. jun 2011 Kristian K: Du må godt brygge vin og øl..

• Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #12   26. apr 2013 Du kan meget nemt lave træsprit/metanol ved at destillere selv. Hvis du ikke har den nøjagtige temperatur, så skal det smides ud,ved alkohol, skal du have en temperatur på 78, et eller andet, men fra 78 til 80, i selve væsken, under det og du for methanol. Over det, for du en af det andre 2 former for alkohol. Som heller ikke er sundet..
    methanol, er ekstremt farligt, 33.33 procent af en dl. Af det er dødeligt. Mens langt mindre kan gøre dig blind.
    og absinth idag har ikke methanol i sig, der var en ekstrem lille chance for det for mange år siden. Men det var som regel kun hvis det var hjemmebrlndt smiley

• #13   26. apr 2013 HVORDAN finder man en 2 år gammel tråd, og bestemmer sig for at svare på den?!
    Har du virkeligt siddet og søgt på en tråd du kunne dele din destilleringsekspertise med?

• #14   26. apr 2013 haha. gammel tråd, men hold kæft noget vrøvl der er blevet skrevet i sin tid smiley

"Desuden skal der rigtig mange flasker vin til før du får så meget ren alkohol at du kan bliver fuld af det."

WTF. Der skal det antal flasker vin til, som gør dig fuld. 1 flaske ka godt gøre mig fuld, så en er nok

"En flaske destilleret vin med en alkohol % på 12 giver 0,09 cl ren alkohol."
    WTF igen.. hvor har du lært at regne? Hvis en flaske er på 12%, så er 12% af indholdet alkohol. dvs 70cl*0,12 = 8,4 cl ren alkohol i en flaske vin.

Kommentér på:
destillering af alkohol?

Annonce