{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
906 visninger | Oprettet:

Kamera - Spejlrefleks. {{forumTopicSubject}}

Ja.. Jeg købte et digital kamera og begyndte at interessere mig for fotografi. Jeg ville gerne have et spejlrefleks men min digital kamera fungerede fint. Så tabte jeg det og skærmen flækkede totalt. Så nu skal det altså være!
MEN hvilket?
Jeg vil meget gerne høre jeres erfaringer med de forskellige.
Eller om i har forslag.. Det er ikke et 'begynder' jeg søger..
- Jeg vil helst ikke give 5-6000 kr for det..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kamera - Spejlrefleks.
  • #1   4. jun 2011 Jeg ville gå efter en Canon EOS. F.eks 550D
    Rigtig lækkert kamera til ca. 5200kr.

• #2   4. jun 2011 Canon Eos 1000D - Kan fås til kun 2000kr i bilka lige pt !!! Satme billigt, og kan man finde ud af og bruge det tager det mindst ligeså flotte billeder som et 550D

• #3   4. jun 2011 1000d og d3100 (canon, Nikon) er begge retig gode entry kameraer, og som snask skriver, så kan du med det rigtige glas foran tage mindst ligeså gode billeder som med et 600d
    Husk det er fotografen der ser billedet og ikke kameraet, så dyrt udstyr og en dårlig fotograf = dårlige billeder. Billig kamera og god fotograf = gode billeder.

• #4   4. jun 2011 Hvad med D5000? Nogen der kender til den?

• #5   4. jun 2011 Også et lækkert cam, men se om du så ikke kan få D5100 den skulle være lige den tak bedre, så vidt jeg har læst mig til smiley
    Men ellers se om den ikke er på DPreview (mener jeg siden hedder) det er en rigtig god side, ellers kik på Ken Rockwell han laver også nogle gode anmeldelser på Nikon produkter.

• #6   4. jun 2011 Tusind tak! smiley

• #7   4. jun 2011 no prob

• #8   4. jun 2011 E.PHOTO er enig smiley Nikon er vejen frem smiley
    Har selv været forbi D90 D200 D300 D700 D3 (de to sidstnævnte dog kun til låns desværre)

• #9   4. jun 2011 Det er sq bare smag og behag om man vil have Nikon eller Canon, de er lige gode begge mærker, og der bliver lavet "uorginale" lenser til begge, så køb det du syntes bedst om.

• #10   4. jun 2011 Køb IKKE Canon EOS 1000D det er ikke et godt kamera, og det er kun lavet som et billigt spejlrefleks, en måned med det, og du vil allerede videre til næste. Så lad dig ikke snyde af prisen.

Hvis du synes 550'eren er for dyr, så gå et tak ned og tag 500'eren, det er billigere, da det er ældre. Det kan filme i HD (kan de begge). Også tager det super billeder. (Har det selv) Men hold øje med tilbud, og køb det gerne med et ekstra objektiv (sådan en pakke) da du hurtigt vil blive træt at standard objektive.

Har ikke forstand på andet end Canon, så kan kun anbefale det.

• #11   4. jun 2011 Morten P
    Håber da du kan høre ironien.
    Men ja Canon / Nikon er som at køre BMW eller AUDI.
    3. parts glas laves til alle større mærker, Canon, Nikon, Sony, Pentax osv osv. Men de er bare sjældent ligeså gode som de originale (de er dog væsentlig bedre, så det er jo hvad man kan leve med)

• #12   4. jun 2011 Det hele (næsten) kommer an på objektivet, ja. Men kamerahuset har stadig en del at skulle have sagt.

Vil sige at jeg dog har set en masse fine billeder, taget med Nikon, har også selv prøvet et (d3100) og synes det var fint. Men synes også at selve kamera'et er en blanding af Canon og Sony) Og jeg kan bedre lide at holde Canon kamera'et i hånden.

Vil også mene at Canon er mest brugervenligt - meget nemt at finde ud af.

• #13   5. jun 2011 Men kan bedst anbefale dig at lave lidt research for at være sikker på du finder det rigtige kamera. Hvad vil du bruge det til? Evt. tag ud i en butik og prøv at holde det, find ud af hvilket du holder bedst på, hvilket du synes bedst om, og prøv evt. at tage et par skud.

• #14   5. jun 2011 Mit engelsk er nu meget godt, da jeg er halv amerikaner, så det har ikke rigtigt relevans.. smiley

• #15   5. jun 2011 Synes stadig du skal tage ud og kigge på dem, og prøve at holde dem selv, også se hvad du bedst synes om.
    Jeg kan i hvert fald sige at jeg ikke valgte mit pga. det danske, eller prisen. Brugte mit i et halvt år, hvis ikke mere inden jeg vidste - og overhovedet havde tænkt over, at det kunne indstilles til dansk.
    Da jeg købte mit var dét det mest populære, og ingen snakkede om Nikon der, kan se det har ændret sig en del siden. Har endnu aldrig set nogen brokke sig over andet et 1000D'et, og har især kun hørt glimrende ting om 500D'eren. Men det kan ligeså godt være at det er Nikon der passer bedst til dig smiley

• #16   5. jun 2011 Det er en smags sag om man vælger canon eller nikon, det bedste råd er at tage ud og prøve begge. og så tage det du føler dig bedst tilpas med. Selv valgte jeg et canon da det for mig lå bedst i håndne og var rigtig bruger venligt mht. menu osv.

• #17   5. jun 2011 E.Photo ved at D90 også har DK menu smiley
    Men D300-D300s-D700-D3 osv har ikke

• #18   5. jun 2011 Har d3100 ikke også?

• #19   5. jun 2011 jeg er rigtig glad for mit nyindkøbte Nikon D3100, det er dansk menu og rigtig nemt at finde rundt i smiley jeg vil gerne stå inde for en anbefaling af den smiley

Kommentér på:
Kamera - Spejlrefleks.

Annonce