{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.863 visninger | Oprettet:

Tilde N
Tilde N
Følgere: 8 Emner: 181 Svar: 1.010

Scooter - hvilken? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens..

Jeg søger hjælp til valg af scooter.
Det jeg skal bruge, er en solid scooter, som skal kunne "holde" til at køre en længere strækning af og til. Den skal være "pigevenlig", altså ikke veje ligeså meget som en stov motorcykel, med det sagt, ikke at jeg er en slapsvans, for det er jeg bestemt ikke smiley

Søger også hjælp til, hvad jeg skal kigge efter, hvis jeg skulle købe en brugt scooter, så jeg ikke bliver taget ved næsen! Har desværre ikke råd til en fabriksny desværre.

Håber der er nogle bund ærlige sjæle der vil hjælpe mig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Scooter - hvilken?
  • #1   30. mar 2011 Hvor ligger vi prismæssigt?

en Yamaha Jog R er noget af det aller mest drift sikre.

• #2   30. mar 2011 en yamaha neo's har jeg stor erfaring med, dog er den lidt tung men det tror jeg nok du kan klare :D,

det er en utrolig solid scooter, har haft 5 forskellige af dem, har ikke haft nogle slemme problemmer med nogen af dem, den jeg kører på nu har jeg fået gratis af en kollega, han troede den kun kunne bruges til ophugning, jeg lavede den på en time, den har kørt lige siden, har snart kørt 500 km på den

vil varmt anbefale en yamaha neo's smiley

• #3   30. mar 2011 Hold dig fra hiper 2 efter min mening. Det er en mere avanceret motor, som ikke har været gennemtænkt ordentligt før den kom på markedet.

Som steffen siger, er en yamaha neos også en rigtig god knallert.
    Alt fra yamaha generalt, aprillia peugeot er også udemærket.

hold dig fra hiper, altså gilera også thansen knallerter for den sags skyld.

Held og lykke

• #4   30. mar 2011 gilera runner vil være et rigtigt godt bud de er slidestærke og køre skide godt

• #5   30. mar 2011 En yamaha Jog r er et godt valg.

Ellers er en PGO Hot50 altså ok til hverdagsbrug, og de er billige.

• Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

#6   30. mar 2011 Tak tak.

Jamen prismæssigt er lidt svært at sige eftersom jeg desværre nok bliver nødsaget til at sælge min bil, men er afhængig af selv at kunne transporterer mig, da offentlig transport ikke er tilstrækkeligt. Så det afhænger af hvad jeg kan få for min bil..

Da jeg selv var 16 havde jeg en Yamaha BWS. Men i vil helst anbefale dette mærke? Og skal det være en 30 eller 45?

• #7   30. mar 2011 som skrevet er yamaha nok det bedste du kan vælge...

• #8   30. mar 2011 http://www.dba.dk/suzuki-estilete-05-5500/id-72756443/

Den har jeg til salg, det er en perfekt pigescooter. Al info kan ses i annoncen.

• #9   30. mar 2011 benelli 491GT

• Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

#10   30. mar 2011 Allan - Den ser godt ud, men prismæssigt havde jeg nok forestillet mig at finde noget lidt billigere smiley

Nu er det så mange år siden jeg har kørt scooter, så jeg kender ikke reglerne mere, for hvor man skal køre, hastighed o.lign - Kan i hjælpe der?

• #11   30. mar 2011 Du må køre en max hastighed på 30 km/t smiley

Jeg vil ik sælge den billigere da jeg har kostet en komplet motorrenovation på den

• Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

#12   30. mar 2011 Det siger jeg heller ikke du skal. Jeg skriver netop at JEG ville finde noget billigere smiley Hehe

• #13   30. mar 2011 Aprilia Sonic smiley
    men for mindre end 6500 for du altså stort set kun noget, som du skal ligge og rode med selv. Og hvis du har bil, så få da eventuelt en knallert 45. Så kan du køre som motorcyklerne gør. smiley (med undtagelse af motorvej)

• Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

#14   30. mar 2011 Hvad er det præcis der er med en 45 frem for en 30 - ved godt jeg spørger dumt, men det er som sagt maaaange år siden jeg har kørt scooter!

• Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

#15   30. mar 2011 Det jeg gerne vil have er en scooter jeg kan regne med, som starter HVER gang, står godt på vejen, og uden at vejen et ondt ord!

• Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

#16   30. mar 2011 Og LOVLIG naturligvis...

• Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

#17   30. mar 2011 Cumshut, den ser fin ud smiley

• Frederik
    Frederik Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 2 Emner: 100 Svar: 396
    #18   30. mar 2011 Nu har jeg kun lige læst lidt af de andre kommentarer, men jeg køre selv Jog R (Yamaha Jog R) som jeg er virkelig glad for, desværre er der en rimelig dyr scooter hvis man ikke går så meget op i det og bare skal have en der kan køre. Til en der bare skal have noget der kan køre og holde til noget, se nogen lunde godt ud, og som alligevel er god at køre på ville jeg som nogen andre her sige en PGO Hot 50. Det er en meget billig scooter i forhold til alt det de andre kommer med. Du kan næsten ikke gå galt i byen men en PGO Hot 50 og næsten alle cykelhandlere idag har også PGO'er så derfor ved de noget om det hvis den nu gik i stykker en dag. Post Danmark køre bla. på denne scooter også, og som du nok kan regne ud kører de rigtig mange kilometer og scooteren holder til det. Hvis du skal have noget der skal være lovlig at køre på vil jeg klart anbefalle en Hot 50. De fleste PGO'er kører faktisk omkring de 35-40 km/t når man køber dem. Min jog r kørte kun 30 da jeg købte den, så der er alligevel lidt forskel. Hvis du skal have noget som også ser godt ud vil jeg mene enten en Yamaha Jog R som jeg har, eller en PGO PMX Naked. Den PMX Naked, har samme motor som en Hot 50 og kører super godt. Det dejlige ved "naked" modelen er det store styr, som øger din "køreglæde" en del da det er noget bedre at køre med efter min mening. Men en der starter hver dag, lovlig og ikke veje så meget vil jeg sige en Hot 50.

Håber du finder noget du bliver glad for, og at du fik bare lidt hjælp af mig, ellers kan du bare skrive til mig, i en privat besked, vil hellere end gerne hjælpe hvis der er noget, eller nogen spørgsmål.

MVH. Frederik.

• #19   30. mar 2011 Jeg har lige købt en Peugeot Speedfight 45'er som kører 75 på speedo, og 69,8 på gps .. (5 km/t) forkert)

- Jeg synes du skal købe en brugt 45'er, helt hiper 2, typhoon, runner eller lign.

Grundet 45'er er fordi du er sikker på det ikke er en 16 årig der har haft den, og alle ved at en 16' årig roder mere i scooter, altså skiller den af, samler, tuner ovs. men det gør en 30-50 årig mand altså IKKE. Derfor er de som regl mere solide, og kører bedre..

• Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

#20   30. mar 2011 Jeg vil absolut ikke have en total voldtaget teenage scooter, på ingen måde! Har også overvejet en 45 og dermed også kan køre på vejen! Men er stadig ikke helt med, hvad er den MAX tilladte hastighed for sådan en?

• #21   30. mar 2011 Jeg mener nok at det er 52 ca. også vil de tage den .. men er overhovede ikke sikker ..
    Men jeg vil klart anbefale dig en 45'er ..
    Jeg har haft rigtig mange scootere..
    Den jeg lige har købt gav jeg 3000 for .. Og hvis det var en 30 ville den nok koste 7000 .. Så det er både billigere, og bedre velholdt..

• Frederik
    Frederik Tilmeldt:
    sep 2009

#22   30. mar 2011 en 45'er vil jeg så sige en Big Max hvis det skal være PGO. Det er samme look og motor som en Hot 50 bare men mindre begrænsninger :).

• Frederik
    Frederik Tilmeldt:
    sep 2009

#23   30. mar 2011 + en big max er ikke så tung som de fleste andre 45'er knallerter

• #24   30. mar 2011 en aprilia sr 50 ditech.
    den køre 40 km liter benzin.
    og holder utroligt godt og nem at køre.
    billige at vedligeholde smiley
    dem har jeg haft nogle stk af så kender dem godt smiley

• #25   30. mar 2011 Spørgsmålet er bare stadig hvad prisen kan være ?

• Frederik
    Frederik Tilmeldt:
    sep 2009

#26   30. mar 2011 en aprilia sr 50 er bare rimelig stor og tung smiley

• #27   30. mar 2011 de vejer da ikke mere end andre scooter gør.
    de har en max vægt at overholde.
    og det gør den naturlighvis også.

• Frederik
    Frederik Tilmeldt:
    sep 2009

#28   30. mar 2011 Hvis du mener at en sr50 vejer det samme som en big max så er der satme noget i vejen med din vægt bedømelse:D!

• #29   30. mar 2011 haha nej da ikke de billige scooter der de holder sku ikke til noget.
    tror heller ikke de vejer ret meget de scooter der.

de køre nogle uger og kan man skruge og udskifte ting hele tiden.
    så køb heller noget der holder i længden.
    den jeg havde havde kørt 65.000km på 6 år
    og kun lidt udstødning og småting der skulle udskiftet.
    cylender sæt holder til mindst 80.000km
    så siger jo sig selv lidt hvad man er ude efter ik smiley

• #30   30. mar 2011 du skal jo heller ikke sige en lada er det samme som en bmw vel haha

• Frederik
    Frederik Tilmeldt:
    sep 2009

#31   30. mar 2011 Hehe, nej. men en sr50 er pænt dyr i forhold til en pgo, of det er ikke alle der har eller gider bruge så mange penge på sådan noget smiley

• Frederik
    Frederik Tilmeldt:
    sep 2009

#32   30. mar 2011 men en pgo er en super maskine til pengene!

• #33   30. mar 2011 ja de køre da så længe man ikke piller i dem smiley
    hvis man ikke vil give 6-8000kr for en fin aprilia, kan man jo tage de billiger som pgo og speedfight 2.
    vær sin smag smiley

• Frederik
    Frederik Tilmeldt:
    sep 2009

#34   30. mar 2011 jeg vil bare sige yamaha, pgo eller aprilia som i andre også siger smiley

• #35   30. mar 2011 dem jeg har haft har både været 30 og 45 modeller.
    kan se på scootergalleriet der er mest 30 modeller der.
    så det sku nok lige fedt smiley

• Nexii »
    Nexii » Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 61 Svar: 553
    #36   30. mar 2011 en speedfight 2 er også et godt valg, synes jeg.
    men så er der det problem med vægten, vejer omkring de 100. men starter HVER gang på første huk på både kick og el start selv om det er minus grader.

• #37   31. mar 2011 Jeg har selv rodet meget med scootere, og ved osse hvad der er skrammel og hvad der ikke er smiley Men ved ikke lige hvor det kommer ind i billedet, at min scooter en en Jog-R

Sådan en har jeg haft og skal jeg aldrig have igen.

• Frederik
    Frederik Tilmeldt:
    sep 2009

#38   31. mar 2011 Allan A.
    Ja en jog r er et helvede hvis man skal have alle skolde osv på når man skal prøve køre osv. men det Er nok en af de bedste scootere jeg har kørt på. Men der er jo self de små minuser: 1. et helvede at samle. 2. De kører rimelig langsomt som std, i forhold til fks. PGO. 3. Prisen. Men hvis du skal have en god stabil Scooter er det nok den, eller en jog rr (er det samme som en jog r bare 45'er udgaven. Du kan både få dem ac (luftkølet) og lc (vandkølet). Den gamle model er lc og nye er ac)

• #39   31. mar 2011 Jeg havde ikke andet end bøvl med den, den smed lejerne efter 6000 km, og den skrallede i motoren.

Så vil jeg nu hellere have en Suzuki motor, de er lettere at rode med, eller det kommer an på hvad man er vant til jo..

• #40   31. mar 2011 jog er noget jog de køre ikke engang 10.000km så er motoren sprunget i luftet på fuld skruge haha.
    lidt som pgo det er lidt af det samme smiley

• #41   31. mar 2011 Sys faktisk af egen erfaring at PGO motore kan køre flere kilometer end yamaha´s minerelli. I hvert fald hvis man ikke tuner dem eller voldboller dem

• #42   31. mar 2011 det tror jeg også.
    men igen hvis man ikke piller i cylender og alt der der, så kan de køre langt ja.
    men levetiden igen er ikke så lang på de modeller der smiley

• #43   1. apr 2011 Nej sys faktisk ikke at nogen motore er hverken værre eller bedre end andre. De har bare allesammen forskellige skavanker...

• Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

#44   1. apr 2011 Men altså ville en PGO være god at gå efter?

• Frederik
    Frederik Tilmeldt:
    sep 2009

#45   1. apr 2011 Ja, altså jeg syntes bestemt du skal gå efter en PGO når man ikke ligefrem går op i det osv. PGO er mest til dem der bare skal have noget at køre på som skal holde.

Allan A:
    Vil du hellere have en Suzuki Street Magic end en Yamaha Jog R (Bare lige for at tage nogen).
    En suzuki motor holder ikke til en skid i forhold til en mina. har tre venner der har haft en suzuki, og det er det værste lort jeg nogensinde har set!. den ene var godt nok lidt tunet men de to andre var 100% std. Aldrig rørt ved motoren eller noget, og de gik jo i stykker efter en uge. Start problemer hver gang de skulle startes. Den ene kunne ikke starte uden der kom karbu sprit i, og det var en halv gammel mand der havde haft den og har aldrig rørt den motor ud over at pleje den.

• Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

#46   1. apr 2011 Okay tak smiley

• #47   1. apr 2011 Min estilete har sgu aldrig haft startproblemer, og jeg har haft både Katana, Katana R LC ud over det, og det starter hver gang med det samme.

Man kan være uheldig at få fat i en mandagsmodel som altid går i stykker, sådan er det osse med biler.

Og ja jeg vil hellere have en PGO motor end en Yamaha Minerelli motor, for det er utilgiveligt at en Yamaha Jog-R smider lejerne og krumtappen efter kun 5500-6000 kms kørsel med standard motoropsætning. især når den er så sløv som standard, den belaster slet ikek på samme måde som en motor fra Hiper eller Morini, da de har flere skyllekanaler i cyllen fra standard.

Og efter min menign så har ALLE scootermotor-typer svagheder. Nogle er dig mere alvorlige end andre.

Kommentér på:
Scooter - hvilken?

Annonce