{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.513 visninger | Oprettet:

Løn - SU/SU-Lån & Kontanthjælp? {{forumTopicSubject}}

Hey,

Da jeg går i uvished, om min løn imorgen, er jeg simpelthen nød til at spørge nogen herinde omkring det..

Situationen er den, at jeg er på kontanthjælp, men slutter med det her på fredag. Men starter på uddannelse ugen efter. D. 4/4. Der har jeg søgt om udeboende SU, og max. SU-Løn.
Jeg ved kontantjælp er bagudlønnede, og SU er fremadlønnede. Eller hvad man kalder det? smiley

Kommer jeg så til at få kontanthjælp, SU og SU-lån her imorgen, d. 31?

Ved godt jeg selv kan finde ud af det, men kunne godt være der var en herinde som lige vidste det, for ellers venter jeg jo bare til imorgen :-).

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løn - SU/SU-Lån & Kontanthjælp?
  • #1   30. mar 2011 tror ikke du får kontanthjælp? og hvis du gør så skal du sikkert betale dem tilbage? men jeg er langt fra sikker..
    jeg skulle meget gerne få su imorgen selvom jeg først starter i skole på mandag ligesom dig.

• #2   30. mar 2011 Okay. Var lidt usikker ang. SU'en nemlig.
    Men hvorfor skulle jeg ikke få penge fra kontanthjælpen? Pga. man får SU med det samme? Det ville da være helt vildt unfair, for jeg har da været ude og arbejde for kontanthjælpen?

• #3   30. mar 2011 da jeg var på kontanthjælp og gik over til su skulle jeg tilbage betale den sidste kontanthjælp jeg havde fået. De har et meget mærkeligt system.
    men vent og se om du får, jeg er som sagt ikke sikker, da det ikke er det samme i alle kommuner.

• #4   30. mar 2011 ring og høre su om du får dem de ved de med sikkerhed smiley

• #5   30. mar 2011 Hmm, det er da et helt vildt underligt system hvis jeg skal betale dem tilbage. Så arbejder man for ingenting? Så gider jeg da ikke tage på arbejde imorgen, hvis jeg alligevel ikke får pengene? :-S
    Men tak for hjælpen smiley

• #6   30. mar 2011 Det kan godt være at de begge kommer ind på din konto, men du har kun ret til at få en af delene.

• M P
    M P Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 34
    #7   30. mar 2011 Hvis kontanthjælp er bagudlønnet og SU fremadlønnet har manden sq da ret til begge dele!

Ellers har han jo ingen penge fået for marts måned!

Tror ikke på at han skal betale kontanthjælpen tilbage!!!

Kan huske dengang jeg selv stoppede med udd. Der gik jeg da 2 måneder inden der kom penge fordi SU er frem og kontanthjælp er bagud. Skulle nemlig have kontanthjælp i en måned inden jeg kunne starte i forsvaret.

• M P
    M P Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 34
    #8   30. mar 2011 Han kan da ikke gøre for at de har samme udbetalingsdag selvom at kontanthjælp er penge for marts og SU er for april.

• #9   30. mar 2011 da jeg gik fra kontanthjælp til su fik jeg kun min su. så du skal betale din kontanthjælp tilbage hvis du får begge dele. det er sur røv.

• #10   30. mar 2011 Hold da kæft man..
    Troede faktisk det var simpelt, men glæder mig da til at se konto'en imorgen så :-).
    Tak for svarene smiley

Kommentér på:
Løn - SU/SU-Lån & Kontanthjælp?

Annonce