{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.322 visninger | Oprettet:

HVORFOR KALDER DU MIG KAMPHUND? {{forumTopicSubject}}

Tænkte hunden, og så på det vrede fordømmende menneske, der stod foran dens menneske og pegede ned på den.

Så du ikke at jeg logrede med halen, og glæden i mine øjne da du nærmede dig, og så du ikke jeg peb fordi jeg af glæde fordi jeg gerne ville hilse på din hund.

Er det min muskuløse krop der vækker din afsky og vrede? Havde jeg været et menneske, havde du enten beundret mig eller havde Misundt mig fordi jeg var så flot og veltrimmet.

Eller er det ud fra mit brede hoved du afgør hvilket sind og hvilke kvaliteter jeg indeholder?
Det er ikke længere end et blink med øjet siden, i historisk tid, at et bestemt folkeslag målte tykkelsen på andre menneskers hoved skaller for at bestemme om de skulle leve eller dø.
Er det det du nu vil gøre ved mig, måle min hovedskal og mine kæber, for at se om jeg er værdig til livet

Du dømmer mig og siger at jeg er en kamphund, fordi nogle i min slægt mange generationer tilbage, opildnet og tvunget af menneskene, har kæmpet i frygtelige kampe med andre hunde.
Jeg tænker på hvor langt skal vi tilbage i din slægt før vi finder en voldsmand, eller det der er værre, og om andre dømmer dig for dine forfædres gerninger.

Du siger at jeg er genetisk belastet, og at jeg skal udryddes fordi min race har været voldelig og farlig for længe siden og som følge der af stadig er det.
Jeg tænker, hvor mange generationer er det siden, det folk du kommer af var aggressivt og voldeligt, og ville du mene at trangen til vold, stadig lå dig blodet på grund af dine aner.

Tror du at jeg før jeg blev født, sad og så ned på jorden og tænkte. Jeg vil så gerne være kamphund, og kæmpe med andre hunde til døden, og selv blive udsat for den værste smerte og de værste pinsler i et kærlighedsløst og mørkt liv.

Tror du ikke jeg ligesom andre hunde, elsker at blive nusset bag ørene, ligge i sengen, blive kælet på maven, og løbe på græsset og lege tagfat med mine nære venner. Tror du ikke jeg har et behov for at føle mig elsket. Tror du jeg er en maskine og bare en tom skal af instinkter der ikke føler.

Når jeg bliver født, er mit sind ligesom andre hundes som vådt ler, min ejer kan ælte det
Og forme mig i sit billede, men man er nød til at arbejde med mig jævnligt, og holde leret smidigt indtil mit sind har fundet sin form, for stivner det først bliver det sværere at ændre, for så skal der files og lægges kræfter i for at få kanterne væk, og så kan det at arbejde med mig, blive så vanskeligt, at nogle vælger at opgive.

Så når du ser på mig og ser mit sind, så ser du mit menneskes værk, for jeg er formet i dennes billede, og af dennes sjæl.

vi hunde er i sandheden menneskets bedste ven, og alt vi lever for er den kærlighed vi føler til
Jer, og den beundring vi har for jer.
Men måske får mennesker som dig en dag held til at få udryddet min race, og jeg vil ligesom så mange andre dyreracer der er kommet i vejen for menneskene forsvinde ud i glemslen.
Men dette skal du vide. alt hvad der kunne tjene til jeres bedste, det ville vi dø for.

Derfor.

Tilgiver jeg jer alt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HVORFOR KALDER DU MIG KAMPHUND?
  • #1   22. mar 2011 åh hold nu kæft med det pladder..

  • #2   22. mar 2011 lange lajz - hvis du synes det er sådan en gang mundlort hvorfor så ikke bare holde dig væk så vi er fri for dit pessimistiske lort??

    danskeren - så smukt, og uden tvivl nok også sådan min pige har det. smiley


  • #3   22. mar 2011 Ja, hvor primitive skal vi være??

  • #5   22. mar 2011 cry me a river... ffs

  • #6   22. mar 2011 tag jer dog sammen man, det satme da synd at en hunderace skal være forbudt alle steder bare fordi vi har ødelagt den tilbage for længe siden.


  • #7   22. mar 2011 michael&kristina .

    Nu er der nogle hunderacer der KUN er opdrættet efter et formål , og det er at slå ihjel. Det er fra gammel tid af , der brugte man hunde til kamp
    i stil med hanekamp ( Hundekamp findes endda den dag idag )

    Og ja det gav ødelagte hunderacer ( da det var tale om indavl ) , men som vi desværre ser i øjnene er ødelagte hunde ( og det er synd ) De gener ligger desværre endnu tilbage i enkelte hunderacer idag , derfor kan man ikke vide hvornår det slår klik for disse hunde. Jeg nævner ingen racer. Jeg skal nok se om jeg kan genfinde den artikel jeg læste for snart et par år siden.


  • #8   22. mar 2011 kan lige lægge dette svar ind " Syntes godt om "

    Det er da nok rigtigt, at de fleste hunderacer kan leve uproblematisk sammen med folk og fæ, -forudsat at de har de rigtige omgivelser og udfordringer. Men der er vel nok ikke nogen, der vil betvivle, at hyrdehundene kræver andet end jagthundene, der igen kræver andet end vagthunde eller selskabshunde. Det er vel til dels genetisk bestemt, hvad den enkelte hund kræver af ejer og omgivelser. Nogle hunde reagerer med at blive urolige, og gø'r eller bider ting i stykker hvis de ikke får dækket deres behov. Andre bliver agressive... Hvis menneskene var ideelle, så var ingen hunde agressive (og så var der ingen krig i verden), men sådan er det jo ikke. Og så er man nok nødt til at forlange, at hunde til almindelige mennesker skal kunne tåle en vis mængde "fejlbehandling" uden at blive til fare for deres omgivelser. Hvis de først er blevet fejlbehandlede og farlige og det er uopretteligt (det er det tit), eller ejeren ikke vil bekoste fagfolk til at forsøge at rette op på skaden, så må der være mulighed for at fjerne dem (aflive), uanset hvad racen hedder!!



  • #9   22. mar 2011 danskeren . Meget af det du skriver i dit indlæg er helt ude i hampen


    Du skriver bla:

    Tror du at jeg før jeg blev født, sad og så ned på jorden og tænkte. Jeg vil så gerne være kamphund

    Hitler-stalin-mussolini-gadaffi-amin har alle været børn og uskyldige . fordømmer du ikke disse personer . Jeg gør og alt ond skal fordrives ( efter min mening )


  • #10   22. mar 2011 Jeg syntes at digtet skal afleveres til disse personer der ønsker sig sådan en hund. Det er også det eneste digtet kan bruges til.

  • #11   22. mar 2011 naaa en muskelhund knuser hvis den endelig går amok en lille tæppetisser den ka sgi ta en sene

    og nej har intet mod små hunde har selv både små og store hunde
    de små er mere hidsige
    min muskekhund tør ikk rende ud i gården når den grå schæfer er der ude da han vil lege for vildt


  • #12   22. mar 2011 så er vi tilbage i den gamle gænge igen.. omg

  • #13   22. mar 2011 alfa han vis du ikke har andet og sige så fuck da ud af dette forum det en meget smuk tekst og tanken bag det er ligeså smuk så tag dog alle dine lorte meninger og pis af.

  • #14   22. mar 2011 Alfa Han:
    du kan potentielt røve en bank, skal du så bare ind og sidde nu... ? du har jo chancen for at gøre det...

    skal jeg aldrig ha kørekort fordi jeg potentielt kan køre for stærkt og foresage utrolig meget skade... ?

    man kan ikke leve med potentialt farligt...


  • #15   22. mar 2011 Alfa-Han .

    det er nu noget jeg har sakset. og tror du selv at de psykotiske overhoveder , ikke har været tabt på gulvet en gang eller 2, og fået en ukorrekt opdragelse?? og jo jeg kan ikke lide dem. men skal vi så også dræbe deres børn og børnebørn?? de bliver jo opdraget på ca samme måde, pga den sociale arv. om hund lærer ikke at hade alle andre af sine forældre. den kan lære det af sine mennesker.

    og igen du kan ikke tage jagten ud af en jagthund, men du kan lade være at tage den med i skoven.


    og forbyd alle biler der kan kører over 130. og afliv alle mennesker der overskrider fart grænserne.


  • #16   22. mar 2011 og den med Hitler-stalin-mussolini-gadaffi-amin der alle har været børn... ja, men de er også blevet formet under deres opvækst til at blive sådan som de blev...

  • #17   22. mar 2011 ^^
    kunne være en god mulighed... det med ejerne på rådhuspladsen... så kunne man måske tage opdragelsen lidt alvorligt...


  • #18   22. mar 2011 michael&kristina .


    Baboom er jo også et debat forum , så kan du ikke lide kritik , så fis selv af..


  • #19   22. mar 2011 debat er rigtig god og skal der være plads til... men at debattere mere om muskelhunde er idioti... dem der tror på at forbuddet er korrekt er så langt væk at de er ude for rækkevidde, dem kan man ikke diskutere med... det er dem og regeringen der tager fejl... længere er den ikke...

  • #20   22. mar 2011 FOTOGRAFEN .


    jeg syntes man skulle tage ALLE den der havde hunde der bed. og behandle sådan.

    om den er en chiuaua eller en 200 kilos russisk bjørnejager hund, er sagen uvedkommende. 1 hunde bid er 1 hunde bid for meget.

    men de små hund må jo gerne fordi " haha det er sjovt den er så sur, og det gør kun lidt ondt" og en kamp/dræberhund skal bare ses på et billede, så skal den og alle dens mennesker skydes.


    og den psykisk syge mand går på et hjem med andre syge mennesker, indtil det går galt, så kommer han til et sted hvor hegnet er lidt højere men det er sku da egentlig dumt. hvorfor ikke bare aflive ham ved fødslen. sammen med alle andre handicappede? og alle andre der ikke er direkte og genetisk forbundet med hare krisna munkene i tibet.


  • #21   22. mar 2011 fotografen

    hva er en kamphund


  • #22   22. mar 2011 zzzZzzZZ....
    Hold nu op, det et skide dyr.


  • #23   22. mar 2011 Vi kalder det en Kamphund , da de i sin tid blev avlet til kamp , men den rigtige betegnelse er muskelhund...

    Har trådstarteren prøvet at læse teksten op for hunden .. Jeg tror den er ligeglad.


  • #24   22. mar 2011 muskelhund er heller ikke rigtig betegnelse... det er noget medierne og dens ludere er kommet på...

    at sætte nogle hunderacer i bås udelukkende på grund af udsendet...


  • #25   22. mar 2011 Tror jeg skal brække mig.....

    kamphunde/muskelhunde og for den sags skyld også ulvehunde
    er det mest utilregnelige lort findes.... og det er altid de samme typer der køber den slags hund


  • #26   22. mar 2011 jo men tror sku at 99% af dem der køber hundene udelukkende vælge typen for at føle sig "sejere"


    danskeren... da jeg læste artiklen var jeg sikker på at du var kvinde? .. men der tog jeg fejl


  • #27   22. mar 2011 DD:
    du tager meget fejl... det er LANGT fra 99% der køber de hunde der bliver kaldt muskelhunde... det er måske i nærheden af 20-25%... men det er ligesom indvandre, de dumme ødelægger det for alle de andre, selvom det rent faktisk kun er 10% af invandrene der er nogle idioter...

    men endnu en gang har medierne fået kneppet sine ludere hårdt i røven... og denne gang lykkedes det dem også at kneppe regeringen... tillykke til BT, EB, nyhederne osv osv...
    i har fået overbevist de mentalt svage mennesker...


  • #28   22. mar 2011 Darkwing Duck har jo desværre ret. 9 ud af 10 ejere er de forkerte ejere. Får hunden af de forkerte grunde og aner ikke en skid om hundeopdragelse. Synes det stykke poesi deroppe er rent lort. Romantisk pladder skrevet af en kvindelig emo. Kan jo ikke bruges til en skid. Har intet imod muskelhunde overhovedet men har sgu noget imod de halvhjerner, der render rundt med dem. Fint at folk forsvarer dem men så gør det dog ordentligt. Gravhunde bider mere, retriever bider mere bla bla bla. Det kan jo ikke bruges til noget. I Danmark er der stoppet med hundebidstatistik men det er jo heller ikke pointen. Pointen er at en muskelhund generelt, vil forårsage en meget mere alvorlig skade, end en gravhund eller retriever. Vil i virkelig ikke indse der er et problem her? At skylde det på ejeren eller whatever, er sgu ved at blive lidt klichéaagtigt. Er det det eneste forsvar folk kan komme med? Muskelhunde kan være lige så gode hunde som hvilken som helst anden. Kræver bare mere end de fleste ejere indser/gider. Bare husk at ligesom andre racer er der også noget der hedder temperament hos muskelhunde. Nogle er stille og rolige af natur og andre mere lunefulde, også selvom det er samme race(og/eller kuld).

  • #29   22. mar 2011 Mikkel P

    synes du skal gå på gaden, tæl 100 muskelhunde og fortæl bagefter hvor mange af ejerne der ikke var "brian typen"


    Røvpiraten

    Vi er meget enige!!


  • #30   22. mar 2011 Røvpiraten " syntes godt om "

  • #31   22. mar 2011 Røvpiraten:
    er sgu helte enig med dig, men det med at 9/10 anskaffer sig muskelhund for at være seje tror jeg ikke helt på... tror ikke på at tallet er så stort...

    DD:
    i de 21 år jeg har boet her i sønderborg har jeg ikke engang oplevet 15 såkaldte muskelhunde... de folk der kan opdrage de hunde vil ikke sættes i samme bås som idioterne, så derfor ser man kun idioterne i bybilledet da de skal ud og være seje...


  • #32   22. mar 2011 Mikkel P

    aaarh come on.... de få "almindelige" mennesker der har den typehund lufter sku også kræet...


    men synes stadig det er iorden de bliver fjernet, en muskelhund er som en ladt pistol... utilregnelig og pisse farlig



  • #33   22. mar 2011 Røvpiraten .

    det med at en stor hund gør mere skade er det latterligste argument. 1 hunde bid er 1 hundebid for meget. Om jeg får en ridse eller jeg får klipppet 2 fingre af det er samme sag. SKYD LORTET, STOR ELLER LILLE.

    så skal alle biler der kan køre over 50 kmt være forbudt. og den over 800 kg skal være forbudt. fordi det gør jo mega nas hvis man bliver ramt af en med 60 kmt. og hvis den ikke er så tung kan den nå at bremse. så væk med store biler. og kun ½ liters sodavand i gummi flasker, fordi en 2 liters plastik gør ondt at få over foden.


  • #34   22. mar 2011 danskeren .

    Hvorfor kan du bare ikke indse at det er et problem?

    du har valgt en type hund som er "syg i skallen"

    man kan ikke værne sig imod indavl...


  • #35   22. mar 2011 danskeren, Endnu et af de der latterlige arguementer. Har du flere? Et bid er et bid, ingen tvivl. Ikke mig der startede med at snakke om bidstatistiker. Jeg arguementerede imod det. Hvis du så sammenligner en hund med en bil eller en sodavandsflaske, må du være en af dem der ikke burde have hund.
    Kom med nogle argumenter istedet for at skyde med løst.


  • #36   22. mar 2011 DD:
    du er tikkende bombe i trafikken... ? skal du så ikke ha kørekort...

    skal alkohol forbydes da man har chancen for enten at drikke sig ihjel eller gøre skade på andre grundet sin store indtagelse af alkohol... ?

    argumentet er latterligt og holder bare ikke...


  • #37   22. mar 2011 Røvpiraten:
    du nævner at det er kliché'er vi fyrer af konstant når der bliver argumenterede imod forbudet... men i gør jo ikke meget andet... ?? samme latterlige uholdbare argumenter gang på gang... som bliver haglet ned gang på gang...


  • #38   22. mar 2011 og så er der skam ingen her der sammenligner hunde med biler eller cola flasker... den potentiale fare bliver sammenlignet...

    få hovedet ud af røven og tænk jer nu lidt om... !


  • #39   22. mar 2011 Mikkel P, Hvor i min tekst ser du mig angribe" muskelhunde? Angriber jeg nogle er det de halvhjernede ejere. Læs igen og kom igen.

  • #40   22. mar 2011 det virker meget som om du er med hundeforbuddet...

  • #41   22. mar 2011 Tag noget afslappende og så prøv at læse igen.


  • #42   22. mar 2011 Mikkel P

    du kom lige med 2 rigtige dårlige eksempler....!


    kom igen sømand...


  • #43   22. mar 2011 He he...nice at sammen ligne utilregnlige hunde , med en 800 kg tung bil .... Looool , ja det siger sgu bestemt alt

  • #44   22. mar 2011 DD:
    hvorfor er det dårlige argumenter... ??

    Alfa Han, du viser endnu en gang uintelligens... det er ikke en hund der bliver sammenlignet med en 800kg bil... det er den potentiale fare der bliver sammenlignet...
    men det har dumme mennesker svært ved at fatte... så dig og andre mennesker er undskyldt...


  • #45   22. mar 2011 Mikkel P...

    jeg er ret sikker på at du ligepræcis du er den type der bliver omtalt...



    man sku nogen gange tro i knaldede jeres hunde...!

    en bil er ikke utilregnelig... du styrer den selv og har fået træning i at kontrolere den

    du kan heller ikke sammenligne det med alkohol.. når jeg drikker er jeg alt andet end farlig


    .. du kan sammeligne hundene med folk på stoffer... og det er jo heller ikke ok


  • #46   22. mar 2011 bilen er ikke utilregnelige, men mennesket bagved er... men igen bliver jeg nødt til at påpege, at det IKKE er bilen eller mennesket bagved rattet der bliver sammenlignet, men den POTENTIALE FARE...

    det er 3. gang jeg nævner det for dig...

    og nej, jeg har ikke ''muskelhund'' og skal heller aldrig ha det, ikke før jeg kan opdrage en hun 100% korrekt... har kun en lille Fox Terrier lige nu, og indtil videre går det rigtig godt...


  • #47   22. mar 2011 stakkels Fox Terrier

  • #48   22. mar 2011 den brokker sig nu ikke alfa han... den hopper op og ned ad mig når jeg kommer hjem, skal altid ud i haven og lege og er meget lærenem... ligger jeg i sofaen SKAL den ligge ved siden af mig, hvis jeg ikke tager den op med det samme, så gjæffer den af mig indtil den kommer op og ligger ved mig...



  • #49   22. mar 2011 men hvorfor skal det være stakkels fox terrier... ?? hvordan kan du bestemme hvordan jeg er over for min hund ved at jeg har nogle holdninger og maner jeres latterlige argumenter til jorden... ?? det vil jeg gerne vide...

  • #50   22. mar 2011 undskyld , den har det nok godt , men jeg kan ikke snuppe folk der forsvare retaderede hunde og deres hundeejere og sammenligner potientelle fare med gamle biler og måske næste gang , gamle cykler

  • #51   22. mar 2011 jeg forsvarer kun de hunde som ikke har gjort noget forkert... de hunde der har bidt skal aflives, ingen tvivl... og de ejere som ikke kan passe hunden skal ikke ha lov til at ha dem...

    men derfor skal det hundekørekort indføres... der skal jo også godkendelse til våben før du må ha dem... og de hunde kan bruges som våben...

    gamle biler har intet med sammenligningen at gøre, som jeg nævner for 4. gang... det er faren ved at man kan køre galt i trafikken, det KAN ske...


  • #52   22. mar 2011 Alfa-Han .

    Jamen det er da godt at biler ikke er farlige, så er der jo ingen der dør i trafikken.

    og nej jeg har ikke en kamp/dræber hund, jeg har en 8 kilos cairn terrrier.


Kommentér på:
HVORFOR KALDER DU MIG KAMPHUND?

Annonce