{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.415 visninger | Oprettet:

Peter J
Peter J
Tilmeldt:
20. nov 2007
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 46

Dræberhund..igen.... {{forumTopicSubject}}

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/19/3819915/3/bysamfund%20i%20opr%F8r%20over%20bidske%20hunde

Ifølge utilfredse borgere i Rold er mindst 25 hunde og mennesker blevet overfaldet af store hunde i den seneste tid.

Julius blev 11 uger gammel. Han var en lille brun cocker spaniel, som på en af sine første ture i snor blev bidt ihjel af en muskelhund. Julius' død blev den foreløbige kulmination på længere tids problemer med løse hunde i landsbyen Rold.

- Den bed Julius i brystkassen, og otte af hans ribben blev beskadiget, fortæller Julius' ejer Maria Lybek om episoden for 14 dage siden, hvor hendes hund ikke overlevede mødet med en af de store bidske hunde i byen.

Og Maria Lybek er langt fra den eneste hundeejer i Rold, der har oplevet de bidske kamphunde i byen på tæt hold.

Mange overfald

- Der har været 25-30 overfald, mindst, siger en anden hundeejer Anita Sørensen.

Selv er både hun, hendes mand, og deres minipuddel Bimmer flere gange blevet overfaldet. Efter hvert overfald har de indgivet en politianmeldelse, og landebetjenten har også været god til at kontakte overfaldshundenes ejermænd, men desværre har det ikke løst problemet.

Men overfaldene er ikke stoppet efter Julius' død. Så sent som torsdag aften blev Anita Sørensen og Bimmer igen overfaldet, denne gang af en hvid schæfer.

Flere gerningshunde

- Det er tre - fire hunde, som der er problemer med, fortæller endnu en hundeejer Majken Juhl.

Hendes hund Zita og Majken Juhls mor blev før jul overfaldet af en anden schæfer i byen. Zita fik en flænge i øret, og Majken Juhls mor blev bidt i låret.

Efter episoden kontaktede Majken Juhls samlever, Chano Rasmussen, schæferens ejer.

- Han sagde undskyld og lovede bod og bedring, men der er intet sket, siger Chano Rasmussen.

Problemerne med de løse hunde er nu så store, at flere af byens hundeejere føler, at de ikke har noget sted at lufte deres hund.

- Jeg er bange, og jeg kan ikke bare lade være med at gå forbi hundene. Den ene bor på vejen hen til mine forældre, siger Majken Juhl.

Nok må være nok

Nu skal det være slut er hundeejerne enige om.

- Vi håber at vi ved at rejse denne diskussion i medierne kan få ejerne til overfaldshundene til at tænke sig om, siger Thomas Klit Christensen.

Thomas Klit er kæreste med Maria Lybek, og han fik diskussionen startet ved at skrive et læserbrev til lokalavisen.

Ejerne af de små hunde er enige om, at man ikke ønsker hundene aflivet, men de skal i snor eller bag hegn.

NORDJYSKE har haft kontakt til ejeren af den hund, som dræbte Julius. Hun har efter samråd med sin advokat oplyst, at hun ikke ønsker at kommentere sagen, da den fortsat verserer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dræberhund..igen....
  • BØLLE B
    BØLLE B Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #1   20. mar 2011 siden hvornår er en schæfer blivet en dræber/muskelhund???
    skal muskelhunde nu til at have skylden fordi en schæfer ikke kan opføre ordenlig...?


  • #3   20. mar 2011 det noget svineri folk ikke har deres (muskelhunde) store hunde i snor eller forsvarligt lukket inde i en indhegning

  • #4   20. mar 2011 og ja syns måske heller ikke helt det fair og gi muskelhunde skylden for en schæferhunds overfald

  • #5   20. mar 2011 Nu lukker i simpelthen!! Det er grotesk folk foresætter med det !
    Schæfen er ikke på listen over MUSKELHUNDE! - lad vær at kører alle under en kam - Er min DKK labrador så også en kamphund? Vågn op og brug hjernen !


  • #6   20. mar 2011 syntes helt ærligt ikk at landbetjenten har gjort sit arbejde ordenligt så når det jo forsætter

  • BØLLE B
    BØLLE B Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #7   20. mar 2011 der står ikke nogen steder at det er en kamphund, men derimod 2 schæferhunde.
    det er nok derfor denne historeie kun er kommet nordjyske dagblad, hvis det havde været en amstaf så ville det have været top historien i tv avisen foran historier som jordskældet og krigen i libyen....

    schæferhunden kunne ligeså godt stå på listen over farlige hunde, det er trosalt dem der laver flest bid på mennesker og andre hunde i danmark...


  • #10   20. mar 2011 intet nyt under solen , scæfer eller not.. hunde der bider og ejer IKKE har styr på deres store hunde . Hunden skal aflives og ejeren skal have et forbud mod at have hund igen i en given periode og så skal personen have et hundetegn

  • BØLLE B
    BØLLE B Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #11   20. mar 2011 MortenB: enten var det br eller eb jeg læste i sidste uge, så jeg kan desværre ikke give et link.
    men jeg har intet imod schæferhunde, jeg siger bare at, når der står "dræberhund" så tænker folk med det samme på muskelhunde, og i atiklen ståer der at der er to schæfer der er skyld i det.


  • BØLLE B
    BØLLE B Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #12   20. mar 2011 *hæ hæ jeg har ikke læst det i "BR" men "BT" smiley

  • #13   20. mar 2011 Kan godt lide indlæget i linket:

    Det viser jo bare den totalt latterlige lov som blev lavet, ikke hjælper en skid. ALLE som angriber skal aflives, straks og uden nogen som helst form for tøven. Først når man indfører det, vil der ske noget, for dem som ejer disse modbydelige angrebslystne bæster, de har sgu da ingen respekt for den latterlige lov Vi må håbe, at en af de politikere som har været med til denne latterlige lov, selv får skambidt en hund, så kommer der til at ske noget på feltet, men desværre nok ikke før


  • #15   20. mar 2011 Jeg synes ikke at det er iorden. Sådan en hund skulle være aflivet for længe siden.. men at hænge muskelhunde ud for en schæfers ballade forstår jeg ikke. Jeg kender mange gode schæfere, men kender også nogen der er syge i skralden. Men det er vel meget logisk at man ikke bare kan sætte schæferen på listen, da det er den race der er mest brugt af politiet.

  • bobo
    bobo Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 157
    #16   20. mar 2011 Så afliv dog ejeren i stedet for smiley

  • #18   20. mar 2011 lykkeline politiet bruger IKKE hvide schæfer . Desuden bruger de ikke hunde der IKKE er opdraget - trænet.. så selvmål der.

    Men om hunden så er en schæfer - puddel eller andet . Så SKAL de aflives hvis de skambider en person-en anden hund etc: Og hundeejeren skal have et Hundetegn for igen at må have hund.


  • #19   20. mar 2011 Alfa Han - Det har jeg skam heller ikke påstået at de gør smiley Jeg kommenterer blot på et indlæg længere oppe, hvor en dude mente at schæferen også skulle på listen over forbudte racer.

  • #20   20. mar 2011 jeg syntes sgu man har et ansvar når man har en hund lige meget race og alt det :S og man opdrager dem enten til at være hjemme eller sætte af hegning op :S det er da det mindste man kan gøre :S om det er gravhund kamp hund eller hvad det er :S de skal være i snor eller på egen grund :S

    og de folk der siger at der siger de skære det hele over i en kamp
    hallo der står der er 3-4 hunde
    og KUN 2 af dem er schæfer'ere :S
    INGEN har sagt schæferen er en muskel hund!
    men det var en muskelhund der slog deres hvalp ihjel.

    og jeg jeg syntes det er et fair krav folkene i byen har?
    de vil jo bare ha folk skal holde deres hunde i snor eller sætte hegn op så de ikke kan komme ud .
    er det unfair at de kræver det ? det burde ALLE hunde være


  • #21   20. mar 2011 ALLE hunde skal være forsvarligt lukket inde, når de ikke er under opsyn og i snor.
    ALLE hunde skal være i seriøse snore/liner. -Nytter ikke noget man sætte sin dobberman i en fiskeline, og sin puddel i sejlgarn.

    ALLE hundeejere skal igennem et træningsforløb, hvor hunden og ejeren skal godkendes via træning osv.

    Hvis man bare opfylder disse enkle krav, så er INGEN hunde farligere end andre.

    Og lige til orientering, så kan der nævnes at en gravhund er den hund der laver flest skader og overfald. De er bare ikke så store og kraftige, men de er der !


  • #22   20. mar 2011 Josephine S - Nu er schæfer nok ik på listen fordi det ik er en muskelhund, ligesom din lab.. Tror du ik ;)?

    Og det er da fint at der bliver lidt opmærksomhed omkring det..
    Vi kan hurtigt blive enige om det ik er hunden, men derimod ejern..

    Men det fatter vi åbenbart ik her i dk, der er stadigvæk MANGE steroide bamser og uintelligente unge der køber dem, så er den sidste vej er sku at lovgi omkring det ellers ender det jo bare som hver mand for sig selv..

    Syntes det er fint der er opmærksomhed omkring det, da det da ik kan være livs nødvendigt for nogle her i dk at bare skulle ha en red nose f.eks, der er stadigvæk muskel hunde derude man gerne må ha så tag dog dem i stedet for at sidde og tud konstant smiley


  • Runa L
    Runa L Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 12
    #23   20. mar 2011 SCHÆFER SOM MUSKELHUND????? Aiiiii vel?!? Imponerende at muskelhunde skal have skyld for schæfere ikke opfører sig ordentligt... Men ja ja der er jo selvfølgelig heller ikke hetz nok på dem i forvejen... :-///

  • #24   20. mar 2011 Carlos T A

    Det er ikke det der er pointen .. pointen er at alle der ikke kan styre deres hund og at denne hund har skambidt nogen.. Ja så må den lade livet og ejeren skal have et hundekort ( kort og godt )


  • #25   20. mar 2011 Hvornår er en schæfer blevet en muskelhund??
    Journalister er bare ikke for kloge. Men der havde nok heller ikke været så meget opmærkomhed hvis det "bare" havde været en "normal" hund.. Men det gør jo bare at, os der har opdragede muskelhunde bliver sat i et endnu dårligere lys...


  • #26   20. mar 2011 Lad nu vær med at poste et nyt indlæg hvergang en hund bliver naturlig......

  • #27   20. mar 2011 Benzo ..

    Siden hvornår er det blevet naturligt for en hund at angribe umotiveret?
    Det ser ud som en meget uansvarlig hundeejer i mine øjne.


  • #28   20. mar 2011 Mari " Selvmål "

    Det er et dyrs ur-instinkt at dræbe for at overleve = Føde ... Så det er en ommer

    Men igen igen.. Hunde der bider og lemlæster et andet dyr/menneske skal aflives´. Ejeren SKAL have hundeførebevis for at kan generhverve en hund.


  • #29   20. mar 2011 Alfa-Han:
    Det er korrekt men nu gælder det jo ALLE hunde racer ikke kun "muskelhunde"


  • #30   20. mar 2011 Dane M stoler mere på EB end på dig..

  • #34   20. mar 2011 Carlos , The K
    I Burde læse HELE linket :S og ikke bare hvad andre skriver :S
    for der står i linket at 2 schæfer der har angrebet
    MEN en muskel hund der slog en hund ihjel.
    der er 3-4 hunde i det hele og 2 af dem er schæfere. -.-

    Dane M
    Nej ikke alle muskel hunde har det der dræber gen men nogle har sgu
    MEN de har det begrund af mennesker der har brugt dem til den slags i generationer -.- men det burde kunne blive "pillet ud af dem" igen vis man bare opdrager dem ordenligt så i løbet af nogle generationer har vi sgu nogle gode hunde smiley uden at sige at alle er sådan for der er sgu allerede MANGE gode og søde muskel hunde


  • #35   20. mar 2011 Lars nu er du jo heller ikke for køn selv. Men derfor må du jo godt gå på gaden

  • #36   20. mar 2011 Kristian jeg har kun læst overskriften og det først indlæg. Jeg gider simpelthen ikke læse alle der hjene døde kommentare.

  • #38   20. mar 2011 The K
    siger ikke du skal læse alle indlæggene
    men bare læse det det hele handler om ?
    der er INGEN i det det hele handler om der har kaldt en schæfer for en muskel hund

    folk har bare ikke læst det hele igennem og forstået det :S


  • #39   20. mar 2011 Dane M
    læs historien om cano corso
    den har dræber genet
    de blev i mange mange generationer opdraget til at passe på de hvides land i afrika og de blev kun opdraget til at slå sorte ihjel vis de kom på deres område

    men det kan du selv læse mere om


  • #40   20. mar 2011 jeg kan da godt bruge tid på at finde hjemmesider der beskriver det :S
    men jo de har det dræber gen -.-
    men at du vil drømme og tro vi lever i en drømme verden hvor alt er perfekt, er DIT problem


  • #41   20. mar 2011 -.-
    siger jeg heller ikke
    der skal noget til at tænde gnisten

    men er i gang rolig nu -.- har kun fundet det med at den blev brug i krige


  • #42   20. mar 2011 har ikke sagt de vider giver til andre hunde `-.-

    (link fjernet)

    det beskriver den er brug til krig og kampe mod løver og den slags begrund af sine evner til at kæmpe

    og vis du ikke vil tro på det så det dit problem jeg gidder ikke bruge mere tid på det da jeg har et liv ^^ har desværre smit alle de gamle papir ud jeg havde printet ud smiley

    men held og lykke med din drømme verden


  • #43   20. mar 2011 Kristian M, ja de blev brug i krigen men tror ikke at du har fakta iorden..

    Historien om Staffordshire Bull Terrieren hos regimentet tager sin begyndelse i 1800 tallet. South Staffordshire regimentet var på march under ledelse af Lord Wolseley. De skulle hjælpe med at befri Khartoum, der var belejret af tyskerne.

    De steg på et tog i Cairo sammen med en Staffordshire Bull Terrier. Desværre hoppede Boxer, som hunden hed, af toget, mens det var i fart. Soldaterne så hunden ligge bevidstløshed ved siden af sporet. De fleste anså den for død.

    Nogle få dage efter, mens regimentet havde slået lejr ved Assiut for at afvente de videre marchordrer, vaklede en meget tynd og udmattet hund ind i deres lejr, hvor den kollapsede.

    Boxer havde tilbagelagt over 320 km langs jernbanesporene i 40 graders hede for at slutte sig til sit regiment. Hunden kom sig og fulgte med på det videre felttog. Fra da af blev Staffordshire Bull Terrierne regimentets maskot.


    Efter 2. verdenskrig blev det i 1949 til en fast tradition, at regimentet ved parader havde en Staffordshire Bull Terrier til at gå forrest. Den første paradehund var en helt hvid Staffordshire Bull Terrier – de efterfølgende, der alle fik navnet Watchman, var sorte.

    I 1988 blev Watchman III optaget i regimentet med rang af sergent


    Tror du mistolker det du læser..


Kommentér på:
Dræberhund..igen....

Annonce