1.060 visninger
|
Oprettet:
HTC desire HD- batteri ? {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
jeg har en Desire HD.
Jeg må indrømme det er en virkelig dejlig tlf, MEN battrilevetiden er ikke at prale af!
Er der nogen der kan hjælpe hvad dette angår ?
Jeg har ikke slået gps til under lokalitet, telefonen kører på 3g netværket. Jeg har ingen task killer installeret.
Jeg har prøvet programmer juicedefender, men kan ikke rigtig finde ud af det.
Nogle der har tips tricks, eller måske forslag til apps som kan hjælpe med at forlænge batteritiden, vil jeg blive uendelig glad.
på forhånd MANGE tak
mar 2009
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 45 Svar: 106
feb 2009
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 4 Svar: 7
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 122
og inde i advanced task killer, trykker du menu - settings .- autokill level - agressive eller crazy - gå tilbage og vælg autokill frequenzy - when screen off
min holder nu en dag uden problemer
feb 2007
Emner: 4 Svar: 853
apr 2008
apr 2008
jan 2010
Følger: 1 Emner: 42 Svar: 71
Mvh
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 46 Svar: 176
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 16
jan 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 34
Har selv samme telefon og har efterhånden erfaret, at det mobile internet er en strømsluger uden lige.
Kan du komme til at bruge Wi-Fi i stedet så gør det, det bruger noget mindre strøm.
Har lavet en test hvor jeg har laddet telefonen ligge med slukket skærm på henholdsvis 3g og Wi-Fi, og 3g er en strømtyv uden lige.
Jeg har sat min telefon op så der er ca 50% lysstyrke på skærmen, GPS tænder automatisk når man går ind i forskellige programmer så den må være sat til.
Du kan jo gå ind under batteriet og se hvad der har brugt hvad.
Min skærm ligger på ca 50% af batteriet konstant, så jo mindre lysstyrke på den jo bedre.
Derudover kan du prøve at genstarte den, for så ligger der i hvert fald ikke noget i baggrunden.
Til slut så har min en fast aftale med opladeren omkring kl. 22 hver aften
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 46 Svar: 176
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 28 Svar: 1.045
Jeg har slået GPS og BT fra i min, samt sat skærmen til at justere lyset automatisk og det gør at jeg kan holde den kørende i ca 1 dag. Nogen gange kræver det lige lidt strøm sidst på eftermiddagen.. det er OK med mig, da jeg sidder på kontor og har adgang til strøm hele tiden.
Hvis alt er slået til på den, holder den ca til kl 1-2 stykker der midt på dagen
jan 2010
Følger: 1 Emner: 42 Svar: 71
Okay tak for svarerne. jeg har lige prøvet at ændre den til 2 g istedet for 3g, det har jeg ikke lige prøvet før, og så bruger jeg jo bare wifi herhjemme.
Jeg har også skruet væsentligt ned for displayet nu.
M.P jeg har lige et spørgsmål, rigtig mange anbefaler jo ikke man bruger Task killer til android telefoner, da android systemet er klog nok til selv at slå de programmer fra den ikke bruger. Jeg har som dig, også genstertet telefonen nogle gange, for netop at lukke de programmer ned man kan se når man trækker den øverste bjælke ned. Men er det egentlig nogle programmer som bruger desisderet strøm ? har læst at det gør de ikke. og er egentlig ikke meget for at installere en task killer, da min tlf kører fint og hurtigt.
Tak for alle jeres gode råd, og bliv endelig ved hvis der er flere da
apr 2008
andriod gør netop det at den starter mange af programmerne uden at du har bedt om det. Det skyldes at programmer som fx DMI henter vejr informationer osv, selvom du ikke har bedt om det. Alle de programmer kan være en god ting at lukke ned for.
Min personlige holdning er at hvis det er nødvendigt at slå 3G fra, Wifi fra, osv osv, hvorfor så overhoved købe sådan en tlf?! - Man må affinde sig med at have en oplader mig sig (eller blot usb kabel) eller finde en anden telefon..
jan 2011
Bruger ikke task killer overhovedet
Ved bare at jeg prøvede en nat, hvor der var 80% på da jeg gik i seng og der kun var 40% tilabge da jeg vågnede. Wi-Fi og 3G var slået fra så der var ikke kommet opdateringer.
Det var så styresystemet der havde rykket 80% af batteriet iflg oplysninger og jeg har aldrig fundet ud af hvorfor. Så den fik en genstarter og har ikke prøvet det siden.
Christian:
Den opdaterer jo alligevel automatisk når man åbner programmerne så hvorfor være online hele tiden? Det er da smart nok ens mail kommer med det samme, men alligevel. Så kan man bare tænde for nettet inden du åbner facebook mv. De 5 sekunders ventetid på opdateringer overlever jeg altså fint
Man har vel lige så meget sådan en telefon for at kunne komme på nettet mv overalt, eller for at have et transportabelt hot spot til sin bærbar eller iPad
jun 2008
Følger: 1 Emner: 144 Svar: 472
apr 2008
Det eneste jeg har slukket for nu, er GPS´en og BT hvis ikke jeg køre bil. På den måde holder den for det meste fra kl 07.30 til 22.30 ca.
Men jeg synes bare ikke det er nogen grund til at købe en telefon der netop kan alle de her ting, hvis man alligevel bare slukker for dem. Hele pointen med fx HTC Sense er jo at du er online hele tiden, og får de seneste opdateringer ASAP. Det er en fed feature, som kræver strøm
jan 2011
Nu har du verl læst at Nokias flagskib N8 er temmelig skod :o)
Det er jo kun HTC der er interessant, og vil man have en ordentlig skærm mm så skal man jo have Desire HD
iPhone er jo totalt skod uden Flash, og jeg gider heller ikke have Big Brother (Apple) til at bestemme hvad jeg skal se på min telefon og hvad jeg ikke skal se
Derfor købte jeg min, samt at jeg kunne bruge den som Wi-Fi Hot Spot som jo er total genialt.
apr 2008
Jeg havde iPhone før, og må indrømme at får jeg muligheden for iphone 4, så sælger jeg min HTC. Der er for mange små fejl i den. Sync problemer med kalender fra arbejder osv.
Jeg synes også det er VILDT genialt at den kan bruges som hotspot, men det kommer iphone også snart til
Desværre virker flash ikke til iphone, som du også siger, men nu bruger jeg sjældent min telefon til at surfe fra, og ser aldrig flash film eller andet fra telefonen.. så har jeg som regel en bærbar i nærheden
tilgengæld kommer HTC med en tablet til april formentlig, og den bliver spændende at se nærmere på, som alternativ til iPad..
HTC desire HD- batteri ?