{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
561 visninger | Oprettet:

Rasmus B
Rasmus B
Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.174

Natteravne - støjregler? {{forumTopicSubject}}

Er der nogle af jer der kan give mig et regelsæt for støj? Problemet er at jeg har en bekendt som flytter ind i nabobygningen ved siden af mig. Vi snakker 15 meter ca. Når jeg i ny og næ holder fest, kan jeg godt lide højlydt musik, og gerne med noget bass..
Jeg ved tilfældigvis at han er den lede regelrytter, og kontakter kommune og pis og lort hvis noget ikke går efter hans næse.
Han har nævnt overfor mig, at hvis han hører det mindste vil han sætte den store proces igang (og tro mig, det gør han)!
Så hvor kan jeg finde et regelsæt som forklarer hvornår det er lovligt at "støje" i hvilken grad, hvilke klokkeslæt osv?
Har søgt på google, men kun umiddelbart kun finde regelsæt for støjregler på arbejdspladser.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Natteravne - støjregler?
  • #1   14. feb 2011 sikken en nar.. jeg ved sku ik hva de gangse regler er. lav musik efter kl 22.00 og lukket vinduer efter kl 24.00 i weekenderne måske

• #2   14. feb 2011 Kig i din lejekontrakt/regler?

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#3   14. feb 2011 Det er ikke som sådan en "blok" med opgang. Jeg bor i et byhus som er ejet privat. Der hvor han flytter ind er ejet af en anden privat, og er i en helt anden bygning. Men hans hoveddør og min ligger vel 15-20 meter fra hinandens. Så uden tvivl. Han ville kunne høre hvis jeg bare spillede en smule op. Er der ikke nogle generelle regler der gælder for dette?
    Tænker eksempelvis - hvilke regler går politiet ud fra når de går ud og beder folk om at lukke vinduer osv. Er det bare et skøn fra den enkelte politimand, eller har de et regelsæt?

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#4   14. feb 2011 Lars S: Hvis du ikke kan svare på en proper måde, så bedes du venligst lade være. Du kan i grunden ikke fortælle hvor vidt mine naboer vil høre på mit musik eller ej. Derudover har jeg aldrig sagt, at det var på mærkelige tidspunkter af døgnet. Vi snakker 21 - 24-01 ca. Og ja, din mærkelige ide med at have høretelefoner på? Hvornår har du sidder til fest med 8 mennesker hvor folk sad med høretelefoner på?

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#5   14. feb 2011 "Når jeg i ny og næ holder fest, kan jeg godt lide højlydt musik, og gerne med noget bass.." Jo jeg snakkede om fest.
    Og jo. Du snakker som om du kendte manden "Det handler ikke, om at være en nar".
    I dette tilfælde så jo.
    Jeg bor i centrum af byen, hvor jeg hovedsageligt har unge naboer. Og der er en gensidig tolerance fra alle - at det er okay at holde fest. Så længe det ikke foregår torsdag - fredag - lørdag.
    Manden i dette tilfælde ved jeg dog har 0 tolerance overfor det.
    Men fuck det. Har fundet ordensreglerne, og han bor ikke under samme lejer, så han har ikke en skid at skulle have sagt. Hvis mine direkte naboer ikke klager over støj, så er der noget galt med ham

• #6   14. feb 2011 Jeg har selv en utrolig kedelig overbo!!!!

og da han første gang kom ned og klagede over mit høje musik fra første dag jeg var flyttede ind og kl var 11 om formiddagen!!!!!

Jeg ringede til min boligforening for at høre om han kunne tillade sig det og hvornår han kunne klage.
    Hun ved godt han er lidt gnaven men det er der jo intet at gøre ved og kun hvis det er DAGLIG chikane, så kan han klage smiley
    men ellers ikke.

• #7   14. feb 2011 Der findes ikke noget mere irriterende end naboer som ikke har respekt for andre, dvs holder musikken på et ordenligt lavt nieavu, sig mig gå dog får helvede på club hvis i vil høre musik som man ikke kan snakke over

• #8   14. feb 2011 Du kunne også bare spørge manden, om det var okay, hvis du holdt en fest den og den dag..

Kommentér på:
Natteravne - støjregler?

Annonce