{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.812 visninger | Oprettet:

Rasmus B
Rasmus B
Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.174

Latinsk oversættelse! {{forumTopicSubject}}

Hey folkens. Ja nu står jeg i den situation at en af mine "venner" er blevet tusset i hovedet. Så det lige på facebook. Der står følgende, Annuit Coeptis - Og jeg havde hørt det før, kunne bare ikke huske hvor..
Han skriver at det selv betyder "gud har forladt os!"
Jeg søgte så lidt på nettet og fandt dette: http://en.wikipedia.org/wiki/Annuit_C%C5%93ptis
På dansk: han bifalder vores initiativ.. Hvordan siger man det på alle mands sprog? Altså på forståelig dansk for en 5 årig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Latinsk oversættelse!
  • #1   13. feb 2011 Han kan lide hvad vi gør?? Or something..

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.174
    #2   13. feb 2011 Altså det er jo ikke noget om hvad han ved bedre end mig. Søger man på det, finder man oversættelser på nettet som intet har med "gud har forladt os" at gøre! Skal man sige det? smiley

• #3   13. feb 2011 jeg fandt det her

På bagsiden af “det store segl” ses en pyramide. Ikke nødvendigvis den store Giza-pyramide, men et symbol (?) på treenigheden og evigheden. Over pyramiden svæver et øje i en trekant og endnu et motto: “Annuit Coeptis” = “Han (Gud (?)) har begunstiget vores plan” – med andre ord: Gud har velsignet den amerikanske nations målsætning. Øjet er “Guds øje”, som ser alt – i fortid, nutid og fremtid. Altså er den amerikanske plan også Guds plan. En ny verdensorden begyndte, da USA blev grundlagt, og måske bliver USA den nation, der fører verden ind i Vandbærerens tidsalder.

• K L
    K L Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 119
    #4   14. feb 2011 Det stammer oprindelig fra den romerske poet Virgil, og betyder noget i retningen af at "Han godkender vores plan". Det vil aldrig nogensinde kunne komme til at betyde "Gud har forladt os"...

Kommentér på:
Latinsk oversættelse!

Annonce