4.703 visninger
|
Oprettet:
At stoppe med at ryge hash... {{forumTopicSubject}}
Ja som overskriften siger, har jeg et par spørgsmål ang. det at stoppe med at syge hash..
Jeg bor sammen med min bedste ven, og han har i et par år røget hash dagligt..
Han har nu besluttet sig for at det skal være slut, så idag er første dag uden røg..
Jeg kan godt regne ud at han bliver fuldstændig ustyrlig, men hvad kan jeg som roomie bedst gøre for at hjælpe ham??
mar 2010
Følger: 27 Følgere: 26 Emner: 2 Svar: 1.070
Evt. en boksebold eller lignende han kan brænde energi af på.
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 8 Fotoprofiler: 1 Emner: 65 Svar: 271
jun 2007
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 17 Fotoprofiler: 1 Emner: 46 Svar: 364
En af mine tidligere venner, var i samme situation, og det er bar at stoppe med en kold tyrker, selvom det er svært!
mar 2010
feb 2011
mar 2010
Er du sikker på at det kun var tjald din ven skulle droppe? Det lyder mere som noget andet, ellers er han bare ret atypisk...
jun 2007
Skabet er fyldt med chips, chokolade og kage.. Så det burde være nok til i morgen.. (Han kommer hjem fra arb kl 21)
Men tænker det må være træls, sådan at føle sig overanalyseret? Altså jeg skal vel bare opføre mig som jeg plejer, og så hjælpe ham når det bliver svært??
feb 2011
Maria spørger hvad HUN kan gøre, og det er det jeg svarer på...
jun 2007
Jeg tænker at jeg kan jo ikke bestemme at han skal stoppe, men vil gerne holde ham fast i det hvis han ønsker det.. Åh jeg håber bare sådan det lykkes for ham..
feb 2011
mar 2010
jun 2007
feb 2011
Men er man afhængig, er det jo afhængigheden som tager over hvis man ikk er nok viljestærk!
mar 2010
Men har endnu ikke mødt en der kunne stoppe på den måde.
Og det er lidt skidt at han har fri på den måde, ihvertfald skal han lave et eller andet ellers tror jeg hurtigt han falder tilbage.
Men kan du ikke tage ham med ud?
jun 2007
mar 2010
Hvis han bare sidder hejmme uden noget at give sig til, kan han ligesågodt lade være med at prøve...
jun 2007
Jeg takker virkelig for jeres hjælp...
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 538
at komme på misbrugscenter er ikke "bare" noget man gør.. Det er vildt svært at få en plads.
En i min familie er på rehab i øjeblikket, og det tog rigtige mange snakke med læge og misbrugskonsulent og til sidst en akut indlæggelse fordi han selv forsøgte at stoppe, før han fik en plads..
Og det var væsentligt hårdere ting han var på, så jeg tror næppe der er en plads til en person som har et moderat dagligt forbrug af hash, og en rimelig kontrolleret hverdag alligevel.
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 451
Jeg har røget hver dag siden jeg var 18 år gammel (OBS!!! Siger ikke at det er sundt, men hver mand sin last;o), og jeg er 44 år gammel nu.
Man skulle mene at jeg er totalt afhængig, og det er jeg enig i, MEN de abstinenser du omtaler, kan jeg på ingen måde genkende?
Når jeg tager på ferie, VÆLGER jeg ikke at ryge i feks 14 dage og det har jeg ingen problemer med, ingen nedtur eller noget, måske lidt søvnbesvær..
Jeg er enig i at vanen med at ryge er ikke til at komme af med, og slet ikke hvis alle ens venner ryger, men værre er det ikke...
Jeg vil så også holde nu pga alder og fordi jeg vil ændre livsstil, jeg er blevet for gammel til det pis ;o)
Dermed er ikke sagt at jeg aldrig vil ryge igen, der skal nok komme en pind i ny og næ til fester og lignende, jeg lige skal være med på ;o)
Mvh Danny
dec 2008
dec 2008
Mvh Danny
mar 2010
Går det godt?`Og fornuftigt med det rygestop. Man bliver jo som du siger ældre...
feb 2011
Jeg er bestemt ikk klog på området, taler bar fra en vens erfaring... Men synes nu det er et interresant emne...
Og synes det er fedt du har så stærk en vilje!
dec 2008
Kristine: Der er sikkert forskel på fisk ;o), men jeg mener ikke det er SÅ slemt.. Hmm, vilje... jeg er bare blevet klar over (endelig) at jeg ikke er udødelig, og selvom at gud har velsignet mig med et vanvittigt godt udseende, så holdet det jo ikke evigt og da slet ikke med al den røg ;o)
Man bliver ældre/klogere/mere rolig/tolerant, og man vil gerne leve længst muligt når man får børn, samt man har spildt en MASSE tid i andre folks sofaer uden at lave en skid, andet end at suge den ene pibe efter den anden..
Nu er jeg kun hyggeryger men det er nok efterhånden, jeg gider ikke mere, og jeg kunne godt bruge pengene på noget andet, som feks indhente alle de oplevelser jeg er gået glip af i "sofaen"...
Mvh Danny
dec 2008
Mvh Danny
mar 2010
Og kan høre det ikke har taget fornuften fra dig. Go stil...
feb 2011
Og som du siger, især hvis man har børn at dele sin tid med, så er det jo der tiden burde være...
dec 2008
Ja jeg er weekendfar og nyder det i fulde drag, og de kr man bruger på røg, hvilket i mit tilfælde stadigt er den del, kan jeg få nogle fede ture med drengene for i stedet ;o)
Jeg tør slet ikke lave det regnestykke der hedder: Hvor mange kr har du røget for i dit liv?
Jeg ville nok hade mig selv lidt for det ;o(
Mvh Danny
nov 2010
uha, kan ikke udelukke at jeg evt. roder rundt i noget? Det er helt ærligt ikke det emne jeg har allermest forstand på
Men skal man ind og have behandling af det offentlige for et reelt misbrug, så er det altså virkelig virkelig svært!..
dec 2008
Opholdet koster 145.000kr/ 3 mdr..
Prisen på dette sted er den samme for hash afvænning..
Mvh Danny
nov 2010
nemlig. Det vrimler ikke med pladser.
Det er så ikke hash min fætter er på afvænning for (eller jo, de er nok også med i puljen) men han har været afhængig af hårde stoffer i rigtig mange år..
Men han har været i konstant dialog med en misbrugskonsulent samt egen læge i ½-1 år, med henblik på at komme i afvænning, uden at der blev en plads ledig.
Da han så forsøgte at tage en kold tyrker selv, havnede han på hospitalet, og det gik vist op for dem hvor massivt hans misbrug var, så han fik endelig en plads få dage efter.. Men det tog rigtig lang tid, og det er egentlig en skam, for om han holder ved skal jeg ikke kunne udtale mig om, men han har selv haft et brændende ønske om at komme i behandling, og indtil videre går det godt..
Men det er meget meget dyrt! Dels i kost og logi, men der skal jo meget personale til, samt medicin i flere forskellige former. Der er ikke noget der er "bare" når man har at gøre med folk med alvorlige misbrug..
jan 2013
Følger: 1 Svar: 1
At stoppe med at ryge hash...