{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.703 visninger | Oprettet:

At stoppe med at ryge hash... {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger, har jeg et par spørgsmål ang. det at stoppe med at syge hash..

Jeg bor sammen med min bedste ven, og han har i et par år røget hash dagligt..

Han har nu besluttet sig for at det skal være slut, så idag er første dag uden røg..

Jeg kan godt regne ud at han bliver fuldstændig ustyrlig, men hvad kan jeg som roomie bedst gøre for at hjælpe ham??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At stoppe med at ryge hash...
  • #1   10. feb 2011 Sørg for guds skyld at der er masser af mad og slik i nærheden. Han får nok en god appetit :o)

Evt. en boksebold eller lignende han kan brænde energi af på.

• #2   10. feb 2011 Nills: Det er han helt med på den med vennerne.. Problemet er bare at han også er vant til at ryge alene.. smiley Vil Så gerne hjælpe ham hvis jeg kan, for det er sgu hårdt at se på at han bare kommer længere og længere ud...

• #3   10. feb 2011 Danni-Boy.. Mange tak!! Lyder som en go ide smiley

• #4   10. feb 2011 som roomie, skal du bar holde ham, han skal bar ikk ha lov til at ryge, uanset hvor gal, sur han blir, han får nok svedture, og kan ikk sove i nat, så bare vær der.. han tigger nok os, eller vil gøre alt for at få fat i det på, men bar vær konsekvent...
    En af mine tidligere venner, var i samme situation, og det er bar at stoppe med en kold tyrker, selvom det er svært!

• #5   10. feb 2011 Så har han også noget at afreagere på, for hans humør bliver nok ikke aalt for godt heller...

• #6   10. feb 2011 Han mister nok os appetitten, det er ihvertfald hvad min ven gjorde... Og så skal han ikk være selv de første par dage, da en masse følelser nok kommer frem, især nedturen...

• #7   10. feb 2011 Kristine K*

Er du sikker på at det kun var tjald din ven skulle droppe? Det lyder mere som noget andet, ellers er han bare ret atypisk...

• #8   10. feb 2011 Jeg frygter også lidt for hans humør... Det ligger ikke til ham at blive voldelig, men han bliver noget så strid i sit sprog når han bliver hidsig.. Men noget at afreagere på er en go ide!! smiley

Skabet er fyldt med chips, chokolade og kage.. Så det burde være nok til i morgen.. (Han kommer hjem fra arb kl 21)

Men tænker det må være træls, sådan at føle sig overanalyseret? Altså jeg skal vel bare opføre mig som jeg plejer, og så hjælpe ham når det bliver svært??

• #9   10. feb 2011 Det er jo forskelligt fra person til person, og self kommer det an på personens temperament...
    Maria spørger hvad HUN kan gøre, og det er det jeg svarer på...

• #10   10. feb 2011 Kan jeg tillade mig at spørge ham om jeg skal holde ham fast i det hvis han springer fra??

Jeg tænker at jeg kan jo ikke bestemme at han skal stoppe, men vil gerne holde ham fast i det hvis han ønsker det.. Åh jeg håber bare sådan det lykkes for ham..

• #11   10. feb 2011 Hvis han virkelig vil stoppe, så ja, for hans afhængighed snakker når det er han vil ryge...

• #12   10. feb 2011 Han skal 100% selv ville det. Hvis han ikke er sikker i sin sag, vil han aldrig kunne stoppe...

• #13   10. feb 2011 DAnni-boy.. Ja det har du nok ret i.. Han har fri mandag, tirsdag, onsdag og arbejder resten af ugen.. Og hans plan var i første omgang at han måtte ryge på en af sine fridage.. Men er det ikke bare at trække pinen ud??

• #14   10. feb 2011 Self skal man selv ville stoppe!!!
    Men er man afhængig, er det jo afhængigheden som tager over hvis man ikk er nok viljestærk!

• #15   10. feb 2011 Kender mange der er stoppet med at ryge og endnu flere der har forsøgt.
    Men har endnu ikke mødt en der kunne stoppe på den måde.

Og det er lidt skidt at han har fri på den måde, ihvertfald skal han lave et eller andet ellers tror jeg hurtigt han falder tilbage.

Men kan du ikke tage ham med ud?

• #17   10. feb 2011 Danni-boy: Jo jeg vil helt sikkert få ham med ud.. En masse ture i skoven med hundene osv.. smiley

• #18   10. feb 2011 Sådan nogle ting ja. Gerne nogle heldags-ting.

Hvis han bare sidder hejmme uden noget at give sig til, kan han ligesågodt lade være med at prøve...

• #19   10. feb 2011 Ja det kunne jeg forestille mig...
    Jeg takker virkelig for jeres hjælp... smiley

• #21   10. feb 2011 Kate,
    at komme på misbrugscenter er ikke "bare" noget man gør.. Det er vildt svært at få en plads.

En i min familie er på rehab i øjeblikket, og det tog rigtige mange snakke med læge og misbrugskonsulent og til sidst en akut indlæggelse fordi han selv forsøgte at stoppe, før han fik en plads..
    Og det var væsentligt hårdere ting han var på, så jeg tror næppe der er en plads til en person som har et moderat dagligt forbrug af hash, og en rimelig kontrolleret hverdag alligevel.

• #23   10. feb 2011 Kristine: jeg har lige læst hvad du skriver og jeg synes det lyder som om du omtaler hash afvænningen som en narkoman der skal på afvænning?
    Jeg har røget hver dag siden jeg var 18 år gammel (OBS!!! Siger ikke at det er sundt, men hver mand sin last;o), og jeg er 44 år gammel nu.
    Man skulle mene at jeg er totalt afhængig, og det er jeg enig i, MEN de abstinenser du omtaler, kan jeg på ingen måde genkende?
    Når jeg tager på ferie, VÆLGER jeg ikke at ryge i feks 14 dage og det har jeg ingen problemer med, ingen nedtur eller noget, måske lidt søvnbesvær..
    Jeg er enig i at vanen med at ryge er ikke til at komme af med, og slet ikke hvis alle ens venner ryger, men værre er det ikke...
    Jeg vil så også holde nu pga alder og fordi jeg vil ændre livsstil, jeg er blevet for gammel til det pis ;o)
    Dermed er ikke sagt at jeg aldrig vil ryge igen, der skal nok komme en pind i ny og næ til fester og lignende, jeg lige skal være med på ;o)
    Mvh Danny

• #24   10. feb 2011 Og hej Danni-boy, din gamle jernlunge ;o)

• #25   10. feb 2011 Ps. det skal nævnes at jeg ikke kan sidde stille når jeg ikke ryger, så hvis jeg skal holde, skal tiden udfyldes med andet!!
    Mvh Danny

• #26   10. feb 2011 Hehe.

Går det godt?`Og fornuftigt med det rygestop. Man bliver jo som du siger ældre...

• #27   10. feb 2011 Opel Byttes- Jeg ved kun hvad min ven har snakket med mig om, angående hans rygestop... smiley har ikk hørt om andres, så hvis det lyder fuldstændig vanvittigt, er det ikke noget jeg kan forholde mig til... Men forstår bar ikk, når så mange her skriver at det er "nemt" at stoppe, hvorfor så mange snakker om den ekstreme afhængighed og abstinenser som er ved det?
    Jeg er bestemt ikk klog på området, taler bar fra en vens erfaring... Men synes nu det er et interresant emne... smiley
    Og synes det er fedt du har så stærk en vilje!

• #28   10. feb 2011 Danni: Ja det kører, jeg flytter til den første, men kommer du til horsens, melder du dig bare, der er som sagt altid plads til en pind.

Kristine: Der er sikkert forskel på fisk ;o), men jeg mener ikke det er SÅ slemt.. Hmm, vilje... jeg er bare blevet klar over (endelig) at jeg ikke er udødelig, og selvom at gud har velsignet mig med et vanvittigt godt udseende, så holdet det jo ikke evigt og da slet ikke med al den røg ;o)
    Man bliver ældre/klogere/mere rolig/tolerant, og man vil gerne leve længst muligt når man får børn, samt man har spildt en MASSE tid i andre folks sofaer uden at lave en skid, andet end at suge den ene pibe efter den anden..
    Nu er jeg kun hyggeryger men det er nok efterhånden, jeg gider ikke mere, og jeg kunne godt bruge pengene på noget andet, som feks indhente alle de oplevelser jeg er gået glip af i "sofaen"...
    Mvh Danny

• #29   10. feb 2011 Jeg vil ud og se verden, opleve nyt og brænde min "mid life crisis" af ;o)
    Mvh Danny

• #30   10. feb 2011 Det er en aftale.

Og kan høre det ikke har taget fornuften fra dig. Go stil...

• #31   10. feb 2011 Opel byttes- hehe, har du først nu fundet ud af du ikk er udødelig? smiley ej, men forstår dig godt, og self bliver man klogere med alderen (eller, det skulle man jo helst) men det er da fedt du har indset det ikk er fedt at lege sofapude smiley verden har en masse andet at tilbyde.. hehe...
    Og som du siger, især hvis man har børn at dele sin tid med, så er det jo der tiden burde være...

• #32   10. feb 2011 Jeg tænker bare: Alt med måde, så går det nok, man skal ikke blive fanatisk ;o)
    Ja jeg er weekendfar og nyder det i fulde drag, og de kr man bruger på røg, hvilket i mit tilfælde stadigt er den del, kan jeg få nogle fede ture med drengene for i stedet ;o)
    Jeg tør slet ikke lave det regnestykke der hedder: Hvor mange kr har du røget for i dit liv?
    Jeg ville nok hade mig selv lidt for det ;o(
    Mvh Danny

• #33   10. feb 2011 Daniel,
    uha, kan ikke udelukke at jeg evt. roder rundt i noget? Det er helt ærligt ikke det emne jeg har allermest forstand på smiley

Men skal man ind og have behandling af det offentlige for et reelt misbrug, så er det altså virkelig virkelig svært!..

• #34   10. feb 2011 Jeg har en kammerat der er sendt på afvænning,alkohol i slem grad, han er den eneste der har fået det ophold bevilget på et år!
    Opholdet koster 145.000kr/ 3 mdr..
    Prisen på dette sted er den samme for hash afvænning..
    Mvh Danny

• #35   10. feb 2011 Opel,
    nemlig. Det vrimler ikke med pladser.

Det er så ikke hash min fætter er på afvænning for (eller jo, de er nok også med i puljen) men han har været afhængig af hårde stoffer i rigtig mange år..

Men han har været i konstant dialog med en misbrugskonsulent samt egen læge i ½-1 år, med henblik på at komme i afvænning, uden at der blev en plads ledig.
    Da han så forsøgte at tage en kold tyrker selv, havnede han på hospitalet, og det gik vist op for dem hvor massivt hans misbrug var, så han fik endelig en plads få dage efter.. Men det tog rigtig lang tid, og det er egentlig en skam, for om han holder ved skal jeg ikke kunne udtale mig om, men han har selv haft et brændende ønske om at komme i behandling, og indtil videre går det godt..

Men det er meget meget dyrt! Dels i kost og logi, men der skal jo meget personale til, samt medicin i flere forskellige former. Der er ikke noget der er "bare" når man har at gøre med folk med alvorlige misbrug..

• Anders R
    Anders R Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #36   19. jan 2013 Jeg kan selv sige jeg er igang med at stoppe med at suge sammen med en ven, vi har holdt i 68timer nu, hvad der virker for os er at have hinanden eller bare en anden at være sammen med, få at vide man godt kan og så ikke at have noget på os det er sku vigtigt ellers går det galt.

Kommentér på:
At stoppe med at ryge hash...

Annonce