{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

1 års dag, men glæder mig ik? {{forumTopicSubject}}

Idag har min kæreste og jeg kommet sammen i 1 år.
Men jeg glæder mig ikke rigtig til i aften, jeg har tværtimod ondt i maven over det, og jeg ved ikke hvorfor. Vi har haft nogle problemer det sidste stykke tid, men han har virkelig gjort ALT for at gøre det godt igen, men alligevel kan han sige nogle små dumme ting, som kan gøre mig så ked af det.

Jeg har aldrig kommet sammen med en person så længe, jeg var typen der holdte på fyre i max 3 måneder og så gad jeg ikke det mere. Jeg er ærlig talt ikke vant til at kæmpe for ting, jeg er vant til at løbe fra problemerne.

Men jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal stille op. Det er vel ikke normalt man har det sådan her, burde jeg ikke glæde mig og være glad?

Har i nogle råd til, hvad jeg kan gøre? Nogen der har prøvet noget lign. ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1 års dag, men glæder mig ik?
  • #1   4. feb 2011 hvis du ik er glad så må du jo komme videre

  • #3   4. feb 2011 Tal ud om det eller's må du jo som troll siger komme videre..

    Du er 19 år, der er masser af tid til at opleve livet smiley


  • #4   4. feb 2011 jeg syntes egentligt også du skal slå op i dag.
    -ellers bliver det en falsk glæde der kommer i dig...


  • #5   4. feb 2011 Jeg kunne aldrig finde på at slå op idag.
    Men jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal gøre, jeg er rigtig glad for ham, og det skræmmer ærlig talt, hvis jeg skulle stå helt alene lige nu, altså uden ham. Han støtter mig i alt, og lige nu har jeg virkelig brug for den støtte. Men alligevel har jeg ikke lyst til at sige "jeg elsker ham", pga. han har svigtet mig for nyligt.
    Jeg føler mig virkelig forvirret, hvad der angår mine følelser smiley


  • #7   4. feb 2011 Jeg synes måske det er lidt hårdt at slå op idag. Jeg behøver jo ikke udvise vild glæde.

  • #8   4. feb 2011 Jeg føler stadig en del for ham, men som jeg skrev tidligere er jeg vant til at skride når tingene bliver lidt svære. Så jeg ved ikke om jeg skal prøve at kæmpe for det, det burde jeg vel?

  • #9   4. feb 2011 men kæmp ikke for meget.. -i skal kæmpe lige meget smiley

  • #10   4. feb 2011 før du begynder at overveje at slå op så tag en snak med ham om tingene, det kan også hjælpe. det gjorde mig og min eks. og det hjalp utroligt meget. (og nej det var ikke pga. problemer at hun nu er min eks.) men nyd dagen og lad være med at komme ind på det idag

  • #11   4. feb 2011 tal tal tal.... man kommer langt ved at tale samme... det er den nemmeste måde at løse et problem mellem to mennekser på....

  • #12   4. feb 2011 Jamen jeg fortalte ham nogle rigtig personlige ting ang. mine forældre, ang. nogle økonomiske problemer, noget som jeg virkelig føler er private ting. Inden jeg fortalte ham det, understregede jeg, at jeg ikke ville have han skulle fortælle det til nogen, at han skulle love mig det. Og han lovede mig, at han ikke ville indblande andre.
    En uge senere "flyver" det ud af munden på ham, at han havde fortalt det til sin far... Og jeg magter ikke hans familie, fordi jeg ved at hans far fortæller det videre til moren, moren fortæller det videre til hendes datter samt hendes mor. Og vupti så er der en masse der skal blande sig i mine og min families problemer. De ELSKER at blande sig, de ELSKER at kontrolerer folk, de har stadig adgang til min kærestes bank konto, og holder øje med ham. Og det skal de bare ikke med mig. Dermed føler jeg mig svigtet.


  • #13   4. feb 2011 du må sætte dig ned og snakke med ham om hvordan du har det med det, og at du føler at han bryder din tillid ved at sige ting videre som du fortæller ham skal blive mellem jer

  • #14   4. feb 2011 ja det er der ikk noget at sige til.. du må nok gribe fat i ham igen og så hør lige her makker... sådan og sådan ligger landet... jaa 1års dag jeg ved det meenn er det ikke lidt lækkert at få løst tingende og så få en hyggelig 1års ud af resten af dagen end at være nedtur og ikke have så fed en dag...

  • #15   4. feb 2011 Det har vi gjort, og han gør virkelig alt for at gøre det hele godt igen. Og han har heldigvis også mandet sig op, over for sine forældre.
    Men alligevel gør det stadig lidt ondt, men måske skal jeg bare give det lidt mere tid?


  • #16   4. feb 2011 Du må spørge dig selv... Er jeg sammen med ham fordi jeg elsker ham eller er jeg sammen med ham fordi jeg er bange for at blive alene ?

    Hvis du er sammen med ham fordi du er bange for at blive alene er det bare med at slå op så hurtigt som muligt.. Der er ingen grund til at trække det ud og gøre smerten værrer ;(


  • #17   4. feb 2011 Ja, det kunne nok være værre smiley Men alligevel gør det sgu lidt ondt, og jeg har ikke liiige lyst til at hans familie resten af mit liv skal vide alt om mig og mine problemer, især når de virkelig elsker den slags sladder.
    Men jeg lader mig måske hænge for meget i gamle/små problemer?
    Jeg er bare begyndt at agerer helt anderledes, før blev jeg aldrig pige sur, jeg talte altid om tingene, hvis noget gik mig på, jeg var meget lige til.
    Nu er jeg begyndt at ignorere ham, hvis han har gjort noget dumt, jeg bliver vildt nemt pige sur. Jeg ville ønske jeg bare kunne være mere, som jeg var før.


  • #18   4. feb 2011 Som ham der christian synger i en af sine sange :

    Nogen skulle have fortalt dig hvor meget mere kærlighed mister af frygten for tab..


  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180
    #19   4. feb 2011 Jeg har 2 års dag med min kæreste næste måned. Jeg glæder mig nu heller ikke. Det en en almindelig dag for os.. Vi holder vores forhold ved lige, ved jævnligt at gå ud og spise, biografen osv. Så det er ikke fordi vores 2 års dag er noget særligt! Vi droppede hurtigt at give hinanden halvårs, helårsdags gaver osv. Det bliver alt for planlagt. Vi giver hinanden gaver spontant og som overraskelser, og hvis vi ikke lige får gjort det, så giver vi hinanden det mere i fødselsdagsgave smiley

    Det er utrolig farligt at automatisere sit forhold og gå så meget op i datoer. Hold det løbende ved lige i stedet for at have "mærkedage". Så bliver det bare en selvfølge at i holder af hinanden - og det er bedre at vise det spontant, end ved planlagte dage


  • #20   4. feb 2011 Kristian T
    Det lyder også irriterende. Du har nok ret, det er sgu bedre at få det ud, istedet for at gå rundt og være pigesur.

    Rasmus B
    Du har så ret, det ler idt sådan jeg føler vores forhold er blevet? Jeg har aldrig før gået op i månedsdag osv. Jeg glemmer det ofte, men alle mine veninder går så frygtelig meget op i det, så jeg føler mig på en måde unormal?



  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180
    #21   4. feb 2011 Og kan kun give Kristian T videre. Hvis det ikke skal videre, så snak med hans forældre om det i stedet for ham. I hans øjne er det måske ikke en big deal at han lige har fortalt noget "hemmeligt" videre..
    Mener dog heller ikke at det er et grundlag for at slå op med ham. Hvis du selv mener det er grundlag nok, så burde i ikke være sammen..
    Mht min kæreste ville jeg kunne tolerere alt og snakke (og løse) alt med hende, med mindre det var utroskab


  • #22   4. feb 2011 Og nu har han skrevet, Tillykke med dagen, jeg ved ikke helt hvad jeg burde svarer til det. Er det noget at sige Tillykke til? Føler lidt man siger Tillykke med at man har kunne holde hinanden ud i et år?

  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180
    #23   4. feb 2011 Du er 19 år. Du burde ikke gå så højt op i det.. Hvis i havde været gift kunne man da fejre kobberbryllup osv. Men alt det med månedsdag er sådan lidt "barnligt" i mine øjne. Min kæreste bliver mere glad for at jeg spontant giver hende blomster, end hvis jeg købte en guldkæde til hende på en dag hvor hun vidste hun ville få en gave smiley

  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180
    #24   4. feb 2011 Snak med din kæreste om netop at du ikke føler det er noget "stort". Fortæl ham hvordan du synes det kan være bedre.. Du skal ikke bare spille med og skrive tillykke igen. For når der så går et halvt år, ja så er det den samme tumlen igen smiley

  • #27   4. feb 2011 Tak * Lillelund * jeg kan godt se hvad du mener, og jeg tror der er noget at kæmpe for, jeg skal bare lære ikke at løbe væk.

    Men tak til jer alle, jeg har snakket med ham den sidste times tid, og jeg føler allerede at noget af min "mavepine" er gået væk, der er stadig en lille klump i maven som gør lidt ondt, men jeg kan mærke det er blevet bedre. Han har det heldigvis som mig, at han heller ikke går så meget op i "mærkedage", og der er vi gået skævt på hinanden, han troede jeg gik MEGA meget op i det, og jeg troede han gik vildt meget op i det.
    SÅ tak for rådene, det har allerede hjulpet.


  • #29   4. feb 2011 lige umiddelbart lyder det utrolig meget som den situation mig og min kæreste er i...

    min familie (min mor) blander sig konstant... hun skal være med i alle beslutninger der skal tages... det er dog aftaget jævnligt i stil med at jeg er blevet ældre... er nu 21, men hun skal stadig komme med ferie jobs til mig (er i skole, så skal arbejde i sommerferien) og vil stadig være med til at indrette det rækkehus som mig og kæresten er flyttet ind i...

    det tager utrolig meget på min kæreste... for hun bliver lidt udstillet som den onde svigerdatter der tager hendes søn fra hende... :o)


    men helt ærligt... kan godt forstå at du føler dig svigtet, men at slå op fordi han er kommet til at sige noget... ?? den er lidt tynd... jeg synes slet ikke det er grund nok til at slå op når i har været sammen i et år...

    i skal begynde og tænke på at flytte sammen... ikke om at slå op...



    det jeg ville gøre, var at tage en snak med din kæreste og fortælle ham hvordan du har det med det han har gjort... hvis du da ikke længe har gjort det...
    og så vær ked af det, det er en naturlig reaktion når din kæreste gennem lang tid har svigtet dig...

    men at lade dig slå ud af det her og vælge at droppe et forhold, den holder ikke... det er alt for tyndt...
    tro mig, der kommer MEGET værre ting, MEGET MEGET værre ting...


  • #30   4. feb 2011 og så er mærkedage sgu ikke så vigtige... smiley de første par månedsdage, halvårsdag og 1 års dagen gjorde mig og min kæreste lidt ud af... men 2 års dagen her sidst var pisse ligegyldigt...

    men nu lever vi også som vi vil, og har vi lyst til at se en film, spise usundt osv osv, så gør vi sgu det... det bliver ikke begrænset... smiley


  • #31   4. feb 2011 Mikkel P
    Det er ret motiverende det du skriver smiley Vi har boet sammen, men det gik ikke, tror slet ikke vi begge var klar til det, men der pressede hans forældre også meget på. Så det ændre mig en del efter den periode.
    Men du har nok ret, det der er sket skal ikke slå mig ud, det kunne jo være værre?


  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 7
    #32   4. feb 2011 Ja kærlighed kan desværre både være godt og skidt, men jeg synes du skal give det er en chance, jeg har haft det på samme måde som dig. Mig min kæreste har været sammen i 19 måneder, så det har vippede lidt en gang i mellem, men jeg elsker hende, og jeg er glad for i dag at jeg ikke slog op :)¨







    (link fjernet)


  • #33   4. feb 2011 jeg har skam dummet mig RIGTIG meget... smiley og vi er da stadig sammen her hjemme... :o)

    der kommer dog nogle skænderier og der er røget en dørkarm og andre ting når vi har skændtes... men det skal også til...

    du kan jo ikke leve med en der ikke giver noget modspil... det bliver trættende, og nogle ting han måske ikke synes er så vigtige, synes du måske er rigtig vigtigt...

    og det er der i lige skal finde ud af hvad hinanden synes er vigtigt... smiley selv er jeg kommet så langt at jeg IKKE skal skrue om på fodbold når hun ser Kanal 4... og vice versa... :o)

    et forhold uden svingture er som en rutshcebane uden sving og bakker og twist's... det er uden risiko, men ikke særlig spænende vel... ?


  • #34   5. feb 2011 Kenni B
    Det lyder virkelig godt!

    Jeg giver ham også en chance, vi havde faktisk en rigtig hyggelig aften igår, vi blev enige om at vi ikke skulle gøre noget stort ud af det,.. vi skulle bare lave det vi havde lyst til. Vi endte med at tage ud og spise og nyde hinandens selskab, og istedet for at stresse videre til biografen, blev vi bare hjemme på sofaen og så dvd film smiley

    Mikkel P
    Du har så ret. Jeg ville dø, hvis alt bare var sukker-sødt og alt bare ALTID var godt. Nu går jeg ud fra i har været sammen længe. Kan i stadig finde den der ny forelsket følelse en gang imellem? For det er en ting jeg savner rigtig meget. Jeg ved godt det aldrig bliver det samme som de første uger man kendte hinanden, men jeg savner lidt de der sommerfugle og de sug i maven man fik.


  • #35   5. feb 2011 jeg gør da en gang i mellem...

    her sidst kiggede jeg bare på min kæreste... og indså hvor heldig jeg var... det lyder måske lidt romantisk plat... men det er ikke engang løgn... smiley blev også selv overrasket da jeg SLET ikke er typen der kan kigge på min kæreste og så bare tænke...

    jeg er ikke så nyforelsket mere, men vi kysser stadig meget og holder om hinanden mange gange om dagen...

    vi har været sammen i 2 år.. inden da havde vi et halvt år hvor vi havde et on off forhold...

    vi går dog aldrig i biografen eller tager ud at spise... jeg gider ikke biografen da jeg typisk har filmene på Blu-ray inden de kommer i biografen... smiley a little pirat...

    og min kæreste kan ikke fordrage at folk kigger på hende når hun spiser... :o) men så ser vi i stedet meget film og hygger os herhjemme...


    men det er da godt at høre at dig og kæresten fandt ud af det... lyder til i havde en hyggelig aften... smiley


  • #36   5. feb 2011 Okay, jamen så har jeg det på samme måde, altså jeg kan stadig fange mig selv i at smile på arbejdet, fordi jeg tænker på ham. Men de der sug i maven kommer ikke rigtig mere, hvilket jeg savner. I starten kunne jeg bare få de vilde sug i maven, bare ved at han kiggede på mig.

    Det lyder da også hyggeligt. Jeg nyder dog en biograf tur, eller en tur på cafè.

    Det havde vi også, bare det der med vi var enige om, at blive hjemme og hygge om hinanden.


Kommentér på:
1 års dag, men glæder mig ik?

Annonce