{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spejlrefleks
  • #1   26. jan 2011 Canon 1000 eller 500 rimelig billige

• #2   26. jan 2011 Jeg har selv et Canon 500d som er et ganske godt begynder kamera... Men ellers er et Canon 1000d sgu også et fint kamera.
    Jeg valgte at spare lidt på kameraet, og så købe et par bedre objektiver istedet...

• #3   26. jan 2011 Er der forskel på objektivet i forhold til om man fx. tager billeder indendørs af mennesker i bevægelse eller udendørs?? Jeg er virkelig på bar bund og har SLET ikke forstand på det.. Hvad med et Nikon D40 fx.. Hvordan er det i forhold til Canon??

• #4   26. jan 2011 Nikon D40x er skam et fint begynder kamera, men det er ved at have en del år på bagen. Når du tager billeder indendøre under ringe lysforhold skal du have dig noget med en god blænde åbning, dvs lavt f-tal og vi snakker F2,8 eller lavere. Det samme hvis du skal tage billeder af ting i bevægelse, og der ikke er direkte sollys, ja så igen er lavt blændetal vejen frem.
    Men hvis budgettet er skrabet, så køb dig et fint D40x eller 500D (canon) eller hvis du kan komme længere op så et D90 med en 18-200 nikon VR objektiv, så er du godt på vej.
    Men hvis du ikke ved noget om dette, så smut ned til den lokale fotobix, eller søg på DSLR, eller kig på fotostarts.dk´s hjemmeside, så kan du hente MEGEN god info inden du bare køber. For så ender du med at købe katten i sækken.

Vh

• #5   26. jan 2011 Jeg har før arbejdet med et Nikon D40 og fandt det egentlig ganske nemt at have med at gøre.. Derfor har jeg overvejet det.. Men hvilket objektivt vil være bedst til et canon 500 (som jeg også synes godt om efter at have læst lidt om det)
    Jeg satser også på at skulle stå med kameraet i hånden nede i butikken og ikke bare købe noget tilfældigt over nettet, men synes tit folks erfaring siger mere end en sælgers..

• #6   26. jan 2011 jeg har et nikon d3000.. synes den er god.. og stadig billig.. men tror der er kommet en afløser for den nu der hedder d3100..

• #7   26. jan 2011 Jamen hvis du har haft D40 så ved du jo hvad det er smiley

Du skal tænke på der er en ny menu struktur du skal lære ved at gå over til canon. Nu kan jeg ikke selv tale med om lige de kameraer du nævner der da jeg ingen erfaring har med dem.

Dem jeg har lidt erfaring med er Canon 1000d, 400d, 5dMKII, 1DMKII, 1DsMKIII, og meget erfaring med Nikon D60, D80, D90, D200, D300 og lidt med D700.
    Jeg valgte nikon da jeg syntes at menuerne lagde bedre til mig. Men er man til Mpix ræset så er det klart canon man skal have fingre i. Begge kameraer tager fortrindelige billeder selv i den lave ende, det er jo fotografen der gør arbejdet smiley

Men igen indendørs billeder og ting i bevægelse kræver et ret godt objektiv med mindre der er xtrem meget lys.

Vh

• #8   26. jan 2011 Hvad er "et godt objektiv" smiley

• #9   26. jan 2011 Hvad med denne "pakke".. Har slet ikke styr på priser eller noget som helst.. Og hvad er godt/skidt ved det??
    (link fjernet)

• #10   26. jan 2011 For mig er "et godt objektiv" efterhånden kun Nikons Pro linie (har en lille guldring ude foran på objektivet) og er det Canon (ejer jeg ikke) så er det den med den røde ring. Har et 3.parts objektiv tilbage som jeg ikke nænner at skille mig af med da det tager rigtig gode billeder, og det er et Tokina Pro line, men ellers holder jeg mig til de dyre, da jeg ved jeg får kvalitet og objektiver der leverer det jeg vil have. Vil gerne betale 15000 for et objektiv og være tilfreds end at betale 5-7000 for et tilsvarende og så ærge mig over evt langsom AF, ikke en god Bokeh osv osv.

• #11   26. jan 2011 Det er et fint entry level kamera (måske lidt mere end entry) men den 18-55 er stadig kun en kit linse, som gør at du kan tage billeder med dit kamera når du får det. Men igen, der er mange der er glade for det, men den store performance ved dårlig lys og hurtige biler får du nok ikke fra det objektiv.

Men kameraet er fint, så ikke noget du skal være bange for at kaste dig ud i

• #12   26. jan 2011 Super.. Tusind tak.. Jeg vil prøve at kigge lidt rundt og have det i mente du har sagt smiley ..

• #13   26. jan 2011 Jamen velbekomme. smiley

Håber du finder noget. Selvom det skærer i mit nikon hjerte du kigger canon smiley

• #14   26. jan 2011 Nikon eller Canon er jo en smag sag... Ingen tvivl om de begge er gode bud....
    Men da jeg er lidt "Canon-mand) syntes jeg du skulle se her...
    (link fjernet)

• #15   26. jan 2011 Jeg kigger skam også Nikon :D.. Men synes umiddelbart bare ikke der virkelig var nogen der tiltalte mig (ja ja.. Vil jo gerne både være kræsen OG få det billigt xD)

Takker Thomas.. Jeg tager lige et kig i morgen når jeg er frisk igen..

• #16   26. jan 2011 Lennard hvis det kan trøste dig har jeg også kigget en del her smiley
    (link fjernet)

• #17   26. jan 2011 smiley hehe
    De er begge super mærker, så uanset hvad du ser på der tror jeg ikke du bliver skuffet, dog har D3100 ikke AF i huset så dine objektiver skal have AF motor indbygget. Men ellers et lækkert hus.

• #18   26. jan 2011 Det er også værd at tage med.. smiley den var jeg ikke lige obs på xD.. Dog har jeg fundet forskellen på optisk og digitalt zoom (for SÅ meget viden har jeg om det).. xD

Kommentér på:
Spejlrefleks

Annonce