{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
892 visninger | Oprettet:

Hvordan deler i udgifter?! {{forumTopicSubject}}

Hej, Hvordan foregår betaleing samt overførsel af penge mellem dig og kæresten?

sidder og diskutere med min kæreste hvordan det skal foregå.

Vi har pt hver vores netbank med budgetkonto osv. Og indtil nu har hun overført til min konto hver måned.

Det vil hun ikke mere, fordi hun gerne vil kunne gå ind og se budgettet når hun har lyst.

Derfor mener hun vi skal have en fælles netbank med budgetkonto på. Jeg mener dog ikke dette kan lade sig gøre, og den eneste mulighed er at hun overføre penge som hidtil til min konto hver måned.

Hvordan klare i andre dette?

carsten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan deler i udgifter?!
  • #1   9. jan 2011 Jamen mig og kæresten har hver vores konto men en budget konto på hans konto, og ja så deler vi ca halv om halv hver månede smiley og ja jeg kan gå ind på hans og tjekken budgettet

• #2   9. jan 2011 Lars, Kan i begge gå ind på den ?
    Og samtidig have jeres egen netbank ved siden af?

• #3   9. jan 2011 Da min eks og jeg flyttede sammen, rykkede jeg over til hans bank.
    Vi fik ikke som sådan fællesøkonomi, men syntes det var en fordel at have samme bankrådgiver, så vi kunne vejledes som et par, hvilket vi jo var.
    Vi havde ikke budgetkonto.

Jeg betalte husleje (da mine forældre var vores udlejere) og så overførte han hver måned 4200 til mig. 2000 til hans del af huslejen og 2200 til hans del af husholdningen.
    Og så stod jeg for alt indkøb osv.
    Når der kom regninger til f.eks fjernsyn, betalte han, og jeg overførte så min del..
    Vi kørte "overførsels-metoden" som du også der ud til at foretrække. Dog havde han adgang til min netbank, og vi havde som sagt prioriteret at hae fælles bankrådgiver..

• #4   9. jan 2011 Jeg betaler mine regninger, han betaler hans (vi har ikke fælles økonomi)

jeg betaler lildt til ham for husleje og i nogle måneder også benzin..

Jeg betaler tøj, bleer osv til datteren

Han betaler for mad til os alle...

• #5   9. jan 2011 Vi er ikke gifte, og har også hver vores konto, men en fælles buget konto, som vi begge kan se fra vores netbank.

• #6   9. jan 2011 Kæresten betaler udgifter og mine går til mad og alt det andet ved siden af smiley det går nu meget godt, hehe.. men vi laver også en fælles budget konto her til februar smiley

• #7   9. jan 2011 Vi er heller ikke gift

• #8   9. jan 2011 selvom man er samlever og ikke gift kan man godt få det banken kalder en fælleskonto så er det begge jeres løn der går ind på samme konto og i har et budget sammen.....

i mit tilfælde har min kærste fuldmagt over min konto så han kan det han har lyst til med den.... han sætter hver månede hans løn ind på min konto hvor vi også har vores budget....

• #9   9. jan 2011 jeanette J - Jeg kan ikek se fordelen i en fælles konto.. Jeg kan bruge mine penge til det jeg vil, og han kan bruge hans til det han vil uden at spørge mig..

Han vil ikke betale til mine dyr, hvilket han jo ville gøre hvis det var en fælleskonto..

• #10   9. jan 2011 Vi skal ikke have adgang til hinandens konto, og vores løn skal heller ikke blandes sammen. det er KUN en fælles budget som vi begge kan gå ind og se det skal være. Hvis det skal laves om.

Men det burde så nok kunne lade sig gøre såvidt jeg kan se?

• #11   9. jan 2011 vi bruger da også pengene på det vi vil men først og fremmest skal der være penge til mad osv hvis man bare hvere gang man fik løn bare bruger pengene på det man har lyst til kan jeg da godt forstå mange ænder i "luksusfælden"

men det er vel op til hver anden hvordan man vil gøre det....

• s n
    s n Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Svar: 67
    #12   9. jan 2011 hva med og gå ned og snakke med din bank om det de kan helt sikkert hjælpe jer med den meget lille problem

• #13   9. jan 2011 s N - Sjovt du siger det, så havde vi også tænkt os at gøre det. Men det er meget rart at vide hvordan andre har det. så man har lidt i baghånden.!

• #14   9. jan 2011 vi har hver vores konto og hver den 1 bliver regninger og husleje betalt også har vi resten fælles hvis en af os ik har fået kort med betaler den anden bare og hvis jeg evt vil købe noget som koster lidt mrer end normalt kigger vi hva vi har og regner på om vi har råd til jeg kan købe det

• #15   9. jan 2011 Min x og jeg vi delte alle vores fælleudgifter, mad 1000 kr hver det var osse til wc papir, tandpasta og alt det andet !

Halvdelen af huslejen hver og så betalte vi ellera bare vores egne ting og beholdte resten af vores penge selv smiley

• Jacob D
    Jacob D Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Svar: 101
    #16   9. jan 2011 Min kæreste og jeg har en fælles budgetkonto til de faste omkostninger, samt en konto til mad og indkøb etc.

Vi har hver vores netbank, hvor vi begge har adgang til at se de konti. Gå ned i banken og få snakket med en rådgiver, der skulle ikke være noget problem i at få det lavet.

Vi har endda hver vores dankort til vores madkonto, med samme kode som vores normale visa kort.

• Thomas C
    Thomas C Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 2 Emner: 16 Svar: 79
    #19   9. jan 2011 50 - 50 og så sættes der 5000 over på et fælles dankort til mad osv. Reste der er på hvor vores konto er ens private og kan bruges til hvad man vil

• #20   9. jan 2011 jeanette J - Vi bruger dem ikke først til det vi har lyst til, vi har også et barn at skulle tage os af :S Men derfor skal han ikke betale for mine ting, og jeg ikke for hans..

• #21   9. jan 2011 Tak for jeres svar, nu ved jeg hvordan vi skal have det til at køre smiley

Rart at vide hvordan andre gør, så man ikke står helt på bar bund når man kommer ned i banken smiley

Kommentér på:
Hvordan deler i udgifter?!

Annonce