{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.711 visninger | Oprettet:

Nadia N
Nadia N
Tilmeldt:
5. nov 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14

Pizza. Næsespray, Cola, Computer!!!!! {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Forbered jer på en lang historie, jeg ville blive glad hvis jeg kunne få nogle svar på, hvad man kan gøre!!

Mig, min kæreste (Jacob) og hans lillebror (Simon) bor i hus sammen. Mig og Jacob har boet sammen i 2 år, og i sommers flyttede Simon ned til os, fordi hans mor fik ny kæreste, som han ikke bryder sig om.
Simon er lige fyldt 18 år, og har de sidste 10 mdr. været i aktivering 3-4 gange om ugen på en tankstation. Udover det, laver han virkelig ingenting! I starten var han meget sød til at hjælpe til med blandt andet at handle ind, støvsuge, ordne vasketøj, tømme opvasker osv. Da han begyndte at sløse med det, lavede jeg en seddel til ham, hvor han skulle lave noget mandag, onsdag og fredag. Eftersom han absolut skulle bruge 3 håndklæder som minimum hver dag, bad jeg ham om at vaske sit eget tøj. Det er vel heller ikke for meget at forlange, af en dreng på 18 år.
I løbet af den sidste halvanden måned, har han ikke lavet noget som helst af det, der står på sedlen, heller ikke vasket sit eget tøj, men derimod samlet en KÆMPE bunke til mig og bare smidt ned i vaskerummet. Hvis jeg beder ham om at tage af bordet efter aftensmaden bliver han skide sur, fordi der lige er noget vigtigt på computeren han skal ordne, men jeg holder fast i at han skal gøre det. Når han så er færdig og går ovenpå til sin bedste ven computeren, og man går ud i køkkenet, så er ikke engang halvdelen ordnet. Tallerkner står med mad på, gryder og pander står på komfuret og spisebordet står stadig med kander med vand, glas og bordskånere. Mange gange når man beder ham om at ordne noget som at støvsuge, kan det godt tage 3 uger før han får det gjort, selvom man beder ham om det flere gange om dagen.
Han har et meget stort cola forbrug, han drikker minimum 2x1½ liter om dagen. En dag bad jeg ham om at gå i brugsen med hans tomme flasker, for de bliver bare smidt ned i køkkenet. Han blev så sur, at han begyndte at græde! Han er så sløset herhjemme med at gøre de ting, han bliver bedt om, og bruger mere tid på at finde på undskyldninger om, hvorfor han ikke kan gøre det, end det tager at støvsuge. Udover det, så de dage han ikke skal på arbejde, ligger han og sover indtil klokken er 17:30, hvorefter han kommer ned i stuen og er virkelig sommetider helt HVID eller SORT i hovedet, og spørger hva vi skal ha at spise. Han er meget kræsen, det eneste han vil spise er kyllingebryst med BBQ marinade, spaghetti og kødsovs, frikadeller uden løg og pizza. Ingen kartofler, ingen sovs, ingen grøntsager - ingenting!! Når så han finder ud af at jeg laver mad han ikke gider spise, hvilket jeg gør RET tit, så bestiller han en pizza og 2x1½ liter cocacola som han får bragt ud. Nu tænker i sikkert at jeg burde lave det mad, som han godt kan li at spise, så han ikk kun skal leve af pizza. Men de gange jeg har lavet noget jeg ved han godt kan li, så har han kommet ned klokken 17:30-18:00 og sagt at jeg ikk behøver lave mad til ham fordi han har bestilt pizza. Han spiser pizza i hvert fald 5-6 gange om ugen. Han har vendt op og ned på dag og nat, og sidder klistret foran sin computer og spiller World og Warcraft til langt ud på natten. Når så han skal på arbejde dagen efter, så siger han til os at han først skal møde klokken 12, og når så man kommer hjem finder man meget tit ud af, at han har pjækket fra arbejde. Så sent som i sidste uge pjækkede han 4 dage i træk, fordi der lige er kommet 5 nye leveller i det spil han spiller, og det er jo meget mere vigtigt end at passe sit arbejde.
Ved siden af hans seng ligger der 4-5 næsespray som han bruger hver dag, selvom han ikke er forkølet. Han siger, at han ikke kan falde i søvn, hvis ikke han bruger dem. Der står også en halvanden liter cola, som han tømmer halvt lige så snart han slår øjnene op. Det eneste han spiser i løbet af en dag er 3 stykker af den pizza, som han bestiller. Han klager hele tiden over hovedpine og kvalme, men når man siger til ham at det er fordi han ikke får noget ordentlig mad og bytter rundt på dag og nat, bliver han pisse sur og gider ikke snakke om det. Udover hans klamme spise- og drikkevaner, så har lægen ordineret ADHD piller til ham, fordi han har "det modsatte af ADHD". Jeg har aldrig fået en rigtig forklaring på, hvad der egentlig er galt. Jeg har kun fået fortalt, at han spiser 6-8 meget stærke piller om dagen og at det er det modsatte af ADHD. Han har altid været som han er nu, og hans mor har virkelig gjort ALT hvad der står i hendes magt for, at han skal lave om på sin livsstil. Da han var lille, sagde hun til ham at hvis han ikke spiste aftensmad, så kom han i seng med det samme på tom mave. Det var han ligeglad med, han ville hellere i seng med tom mave, end han ville spise noget. Hun har haft ham sendt på julemærkehjem, kostskole, rendt til læger overalt i landet med ham, ingenting har hjulpet. Hans far har opgivet ham for længe siden, hvilket jeg ikke synes er fair.
Mit spørgsmål til jer er, om der er nogle der har samme problemer med jeres børn eller børn i familien??? Og er der nogle af jer der har forslag til, hvad man kan gøre! Det driver mig og min kæreste til vanvid at se på, at han ødelægger sig selv på den måde. Vi føler os magtesløse!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pizza. Næsespray, Cola, Computer!!!!!
  • #1   21. dec 2010 smid ham ud.. når han står på gaden i december måned, så er wow nok ikke så vigtigt mere...

  • #2   21. dec 2010 spark ham ud, og lad ham leve sit liv som han selv vil smiley En eller anden dag må han jo indse at det ikke er sundt smiley

  • #4   21. dec 2010 min lille bror har noget af det samme dog ikke i lige så høj grad med mad og cola men resten han laver IKKE en skid, han går knapt nok ud med han tallerkner, og når du finder ud af hvad man kan gøre så send det lige med det samme til mig :S for min lille brors bedste ven er også hans computer,
    men personligt tror jeg bare man sparke dem ud :S men altså kan slet ikke forstå i har sagt at vis han ikke gør noget der hjemme og betaler lidt til huslejen(ved jeg så ikke om han gør) så kan han bare ikke bo hos jer.


  • #6   21. dec 2010 Ja jeg havde sq smidt ham ud, så kunne han sq selv finde ud af, hvordan det er man skal gebærdige sig, og så vil jeg skide på, om han er familie eller ej, for han lærer det åbenbart kun på den hårde måde..

  • #8   21. dec 2010 Lillelund - Så smider de ham ud, oppe foran kommunen, og lader dem tage sig af problemet.

  • Nadia N
    Nadia N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #9   21. dec 2010 Lillelund - Tak for svar smiley

    Jah, vi har snakket med hans mor så sent som i går, hvor hun blev så ked af det, at hun begyndte at græde. Hun er næsten lige så umulig at snakke med om problemerne, som hendes søn. Man får ingenting ud af at snakke med hverken hende eller Simon, men jeg føler bare et vist ansvar nu når han jo bor hos os. Jeg ved det er farligt at han lever som han gør, det kan hans krop ikke holde til i længden. Med hensyn til at få ham ud, så har vi virkelig prøvet. Hver gang vi ska ud og gå med hunden, spørger vi om han vil med eller om han selv vil gå en tur med ham. Hver gang vi skal ud og besøge nogen som han os kender, spørger vi om han vil med. Hver gang vi skal i biografen eller ud og spise, spørger vi om han vil med. Han er ikke til at hugge eller stikke i ;-( Han vil aldrig med nogle steder hen.


  • #10   21. dec 2010 Nadia - Næste gang i tager ud, så tag routeren til internettet med smiley Og fjern alle sikringer i elskabet, pånær til køkkenet. Så kommer han ganske af sig selv sikkert smiley

  • #11   21. dec 2010 Tag hans internet? Den virker seriøst hver gang smiley
    Gør det hvergang han ikke gør sin pligt..

    Forresten, det er bare en dårlig opdragelse den knægt har fået smiley


  • #13   21. dec 2010 Hvis han så bliver sur er det jo bare at holde fast i sin mening, gætter på det er jer der betaler for nettet smiley

  • #14   21. dec 2010 Min x - svigerfamilie, havde det samme problem med deres søn, han vil ingenting lave, han spillede WOW hele tiden, osv osv osv.. Til sidst slukkede de sq for strømmen, i hele huset, og så havde han bare værsegod, at komme til at lave noget.. smiley så det vil være en skide go ide fx at tage routeren med, når i gik nogle steder.. smiley

  • Nadia N
    Nadia N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #15   21. dec 2010 Mange tak for svar allesammen. Vil lige sige, at min kæreste altså os gør en HEL masse, han gør nøjagtig det samme som jeg gør. Jeg vil bare vædde med, at hvis i mødte ham og boede med ham i en uge, ville i virkelig få øjnene op for, hvor svær han er at ha med at gøre. Han er jo som sagt lige fyldt 18, og har jo så fået indkaldelse til session , hvor han med det samme skrev en laaaaang smøre om, hvor dårligt han jo havde det og om ikk de godt ku lade ham slippe osv. Han gør ALT for at slippe for ikke at komme til at lave noget, han ikke gider.. Han kan sagtens, hvis det er noget han gerne vil... Lige så snart det er noget, der ikke indeholder computer eller teknik på anden måde, så kan man ikk få ham til noget som helst--

  • #16   21. dec 2010 Ang session, så kan han kun blive undtaget, hvis han har en lægeerklæring med sygdom.. smiley

  • #17   21. dec 2010 gør som de andre sige tage nettet så må han selv finde noget andet at lave smiley

  • Nadia N
    Nadia N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #19   21. dec 2010 Det er en go idé det med at slukke for strøm og internet.. Strømmen har vi ikke prøvet endnu, men vi har stoppet for internettet... Så ivrig som han er, så ringer han til sin kammerat og beder om koden til hans trådløse netværk, så han kan hoppe på der !! smiley Så det hjælper sku heller ikke.. Men jeg tror også i har ret i det med opdragelsen, hans mor tager ham under vingen hele tiden.. Hun forsvarer ham konstant.. Måske burde jeg bare blive meget hårdere end jeg er nu, selvom jeg har meget svært ved det smiley

  • #20   21. dec 2010 Nadia N
    nåre så er han da ikke helt doven vis han gidder at bruge tid til at skrive en lang smøre til dem fra session gad min lille bror ikke engang smiley
    men ja kan godt forstille mig hvor svært det er -_-''


  • Nadia N
    Nadia N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #21   21. dec 2010 Mads P - Han blev fritaget fra sin værnepligt smiley Kun pga han skrev at han tog medicin 6-8 gange om dagen smiley Det kunne ellers ha gjort rigtig meget godt for ham, at han kom i mili.

  • #22   21. dec 2010 ~ Kitten Of Doom ~
    støtter om om dit forslag 110 %


  • #23   21. dec 2010 Har læst 4 linier hahaha DOH og min konklusion er at han er blevet forvant du har ikk nosser nok til at sige noget til ham så han skal jo bare losses godt og grundigt i fissen hehe giv mig ham i 14 dage så kan jeg love dig for der kommer gang i ham smiley

  • #24   21. dec 2010 Sluk for internettet når i går i seng?

  • Nadia N
    Nadia N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #25   21. dec 2010 Kitten of Doom - Du har så evigt ret!! Intet vil hjælpe, før mig og min kæreste tager hårdere metoder i brug.. Jeg ved godt han i realiteten ikke er mit ansvar og det er slet ikke mit ansvar at opdrage på ham, men det er svært at lade være, når han bor hos os.. Og endnu sværere er, at hvis jeg bliver en led kælling i hans øjne, så flytter han da bare hjem til sin moar igen, og så bliver jeg dømt til den "lede" i familien fordi jeg jo har behandlet hendes søn såååå dårligt!

  • #26   21. dec 2010 Og den med næsesprayen må i tage med lægen, for det er ABSOLUT IKKE SUNDT, der står opså på de små sataner at man ikke må tage det over længere tid af gangen og kun få gange om dagen, ellers fucker det hans luftveje op. det er ikke legetøj som hans wow verden..

  • #27   21. dec 2010 Nadia - Hvis du bange for at fremstå som den onde, så få kæresten til at tage strøm osv osv. Så bliver der ikke ligeså mange problemer ud af det fra, simons mors, og simons side af.

  • #28   21. dec 2010 Jeg synes da slet ikke, at det er dig, der skal være hårdere - hvor pokker er din kæreste henne? Det er HANS bror, så jeg synes da helt bestemt ikke, at det er dig, der skal sætte ham på plads. Din kæreste skal være taknemmelig for, at du lader hans tilsyneladende meget dovne bror bo hos jer, og så burde HAN forklare ham, at der skal andre boller på suppen, ellers må han finde sig et andet hotel.

    Jeg forstår godt, at det er svært, og I skal selvfølgelig ikke sparke ham ud, hvis han ikke har noget ordentligt at komme ud til, men helt ærligt - tror du ikke, det ville hjælpe at din kæreste gav ham et ultimatum? Det der kan da meget vel ende med at ødelægge jeres forhold, og det ville være synd.. Eller også skal i tage ham under armen og følge ham til en psykolog. Han har det jo tydeligvis ikke særlig fedt.


  • Nadia N
    Nadia N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #29   21. dec 2010 Hvis det fucker hans luftveje op at bruge det konstant over længere tid, kan jeg da godt forstå han fortsætter med at bruge det.. Så føler han jo at han har brug for det, for at kunne få luft.. Har egentlig aldrig læst om de følger der kan være ved et konstant brug af næsespray, så tak for den kommentar Ralf - vi må ha ham til lægen!!

  • #30   21. dec 2010 kvinder er så for nippet (charlotte) smiley

  • Nadia N
    Nadia N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #33   21. dec 2010 Jelle og Charlotte - Min kæreste er altså ligeså meget med i det, som jeg er.. Det skal der ikke være nogen tvivl om.. Tror bare min kæreste har samme tendens som sin far, nemlig at opgive Simon.. Det ville jo være synd!!

    Jeg må have en snak med min kæreste i aften, om hva vi gør.. Og så giver jeg nogle af de forslag som i alle er kommet med her.. Nemlig at tage sikringerne ud om aftenen, når vi går i seng.. På den måde, kan han jo ikke bare hoppe på kammeratens internet.. Og det med at give ham valget at gå igang med en uddannelse, eller at han må flytte hjem til sin mor igen.. Har fået nogle rigtig gode svar, og det har givet mig mod på at blive endnu hårdere, så han forstår at vi mener det!! Nu ved jeg, at det ikke kun er os, der synes det er forkert, og at der bør gøres noget..


  • #35   21. dec 2010 Siger heller ikke at din kæreste ikke hjælper til Nadia. Mener bare når det kommer til de større ting (Stille ultimatummer, hive sikringer ud osv.), kunne din kæreste tage over, så du på den måde, slap for at på nogen måde blive stillet i dårligt lys hos resten af familien, hvis simon skulle løbe hjem til sin moar, og beklage sig over hvor dårligt i har det, og hvor ondt han bliver behandlet.

  • Nadia N
    Nadia N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #36   21. dec 2010 Mange tak for det smiley Jeg vil gøre mit allerbedste, men også mit allersidste forsøg.. Hvis ikke han ændre sig, må han ud.. Ingen tvivl om det..

  • #37   21. dec 2010 Lillelund: Trådstarter skriver selv: Kitten of Doom - Du har så evigt ret!! Intet vil hjælpe, før mig og min kæreste tager hårdere metoder i brug.. Jeg ved godt han i realiteten ikke er mit ansvar og det er slet ikke mit ansvar at opdrage på ham, men det er svært at lade være, når han bor hos os.. Og endnu sværere er, at hvis jeg bliver en led kælling i hans øjne, så flytter han da bare hjem til sin moar igen, og så bliver jeg dømt til den "lede" i familien fordi jeg jo har behandlet hendes søn såååå dårligt!

    ______

    Hvorfor skal HUN dømmes? Alt det der skal siges i denne sammenhæng, vil jeg mene, skal komme ud af hans brors mund. Nadia skal ikke gøre sig upopulær i familien, fordi hun forsøger at hjælpe ham. Hvis min bror boede hos min kæreste og mig, ville jeg da aldrig bede min kæreste om at "skælde ham ud" (jeg ved godt, at det ikke er dét, I gør, men bare for at markere min pointe).
    Mener bare, at du aldrig nogensinde kan få ansvaret for ham, selvom du føler det sådan. Det er pænt af dig at behandle ham, som du gør, ingen tvivl om dét, men du kan ikke fortsætte sådan der. Du er nødt til også at tænke lidt på dig selv og på jeres parforhold.


  • #38   21. dec 2010 Jelle: Lige præcist!

  • Nadia N
    Nadia N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #40   21. dec 2010 Som sagt, vil jeg også tage en snak med min kæreste i aften, og så må vi finde ud af, hvordan vi gør det på den bedste måde.. For at jeg bliver mindst muligt upopulær i familien, så må min kæreste tage sikringerne, internettet osv.. og så vil jeg ikke have noget imod at sige til Simon at han fra nu af bare ikke har noget rent tøj, hvis ikke han selv vasker det.. og at han fra nu af skal finde ud af, hvilken uddannelse han vil have, og så komme igang med den.. For det er kun at give ham diciplin, og lære ham hvordan man respekterer de regler, der nu er i vores hus..

  • #41   21. dec 2010
    * Lillelund *
    præcis


  • #42   21. dec 2010 Opsig jeres net og køb de der små usb-net-pinde hvis i har behov for det og gem den når i ikke bruger den.
    Stop med overhovedet at lave mad til ham, vaske hans tøj osv
    - fortæl ham at hvis han ikke kommer igang nu står han uden tag over hovedet inden nytår - færdig.


  • #43   21. dec 2010 er du gal en lang smørre. nu har jeg ikke lige læst hvad alle sammen har skrevet. men jeg ville helt sikkert kræve noget forkost og logi. og ville også sige at så længe han boede under mit tag skulle han også læmpe nogle penge til en opsparing til den dag han skal flytte.(har jeg selv gjort med min søster) og hun opdaget rimelig hurtig at hun ikke bare kunne side og fede den der hjemme for det er jo ikke sjovt ikke at have nogle penge.
    men ville nok også slukke for internettet.

    men siger din kæreste slet ikke noget til ham?


  • #44   21. dec 2010 og så lad vær med at varte ham op i hoved og røv

  • Emil J
    Emil J Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 66 Svar: 369
    #45   21. dec 2010 en god ide vil være ikke at fjerne sikringerne fra køkkenet, så bliver jeg køle og fryse varer nok ikke så spændene dagen efter smiley

  • #46   21. dec 2010 nok smartere med en lås på elskabet, så i kan slukke alt undtaget køleskab. ellers kan han sikkert finde på at tage den fra køkkenet og putte i alm strøm, eller købe sine egne sikringer.. men stop med at gøre noget som helst for ham. i starten er han nok pisse stædig, men prøv at giv ham en åbning til fællesskabet med uges tid imellem. lyder virkelig til at han skal have banket noget virkelighed ind i hovedet og jeg mener faktisk banket..

Kommentér på:
Pizza. Næsespray, Cola, Computer!!!!!

Annonce