{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.014 visninger | Oprettet:

At flytte hjemmefra - kig :-) {{forumTopicSubject}}

God aften! smiley

Jeg skal til at lave et budget over hvad jeg skal bruge penge på, og hvor mange, når jeg flytter hjemmefra.

Må jeg høre hvor meget i har at gøre med om mdr. og hvordan de bliver brugt?

Jeg har ca mellem 8- 10.000 om mdr - hvad siger i til det? er det for lidt? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At flytte hjemmefra - kig :-)
  • #1   16. nov 2010 8-10.000 skulle gerne være rigeligt. Har du nogen idé om hvad evt. husleje, vand/varme osv. koster i det pågældende område du kunne tænke dig at bo i? For lad os sige du smider 5-6000 om måneden til det, så har du stadig masser af penge til mad og sådan.

• #2   16. nov 2010 Det kommer jo helt an på hvor meget din lejlighed koster? smiley

Jeg har 5.200 om måneden(SU), og der er mere end rigeligt.
    Men jeg giver også kun 2.300 for min 2 værelses smiley

• #3   16. nov 2010 kommer helt an på om du har bil , hvor dyr din lejlighed er osv, når alle faste udgifter er betalt , plejer man at sige at man skal have over 5000 til mad og ting til sig selv.

• #4   16. nov 2010 Jamen, Silkeborg .. Det jeg kigger på koster omkring 4500, og det er med forbrug smiley

• #5   16. nov 2010 Så har du massere af penge smiley

• #6   16. nov 2010 Ja, det håber jeg da smiley
    Så kommer internet og telefon selvf. ved siden af, sammen med mad, druk osv smiley

• #7   16. nov 2010 ja det er rigeligt..

jeg tjæner lidt under 10k. og jeg bor i en 80 kvm. lejlighed og har 2 biler og går i byen hver weekend så det kan sagtens lade sig gør.. smiley

men noget af det vigtigeste er at have en opsparing til uforudsete udgifter.. for nogle gange kommer der lige en efterregning på et eller andet og så er det godt at have en konto at kunne trække på

• #8   16. nov 2010 Det gælder bare om at finde det billigste smiley

• #9   16. nov 2010 Kim M: 5000 efter alt betalt er godt nok meget. Normalen ligger på omkring 2000 når man er ung og studerende vil jeg mene smiley

• #10   16. nov 2010 Jeg har budget på 5700 pr måned. Det er dog uden mad. Men ellers er det med ALT. smiley

• Martin .
    Martin . Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 129 Svar: 1.056
    #11   16. nov 2010 Jeg har budget på 10k om måneden, så tror det er meget forskelligt smiley Kommer vel an på hvor du vil bo.

• #12   16. nov 2010 Kristina S . Ja naturligvis gælder det ikke for unge som er på SU.

Men med det beløb hun har gik jeg ikke ud fra det var su der var tale om , ellers er jeg godt nok blevet snydt den gang smiley

• #13   16. nov 2010 jeg klarede mig med 9300 til både lejlighed(2600) forbrug mad, og bil..

• #14   16. nov 2010 Har cirka 10k udbetalt hver måned. Jeg bor i lejet hus, har to heste , 2 hunde, 1 kat, en masse krybdyr, også har jeg et kæmpe shoppe problem + mad og div. Små ting og byture, regninger osv .. Men jeg klare mig smiley glæder mig selvfølgelig altid til d.1 da jeg altid går i koma hvis jeg har under 2000 på kontoen smiley men hvis jeg måske lige kom til at købe den meget flotte og måske lidt for dyre jakke eller stiletter. Så har jeg nogen utrolig fantastiske og gavmilde forældre der skyld står til at hjælpe smiley men det dyreste er når man skal flytte smiley også sover man ikke de første måneder når man begynder at kunne mærke at man ikke bare kan købe hvad man vil og sådan smiley som da man boede hjemme .. Nu skal man pludselig til at tænke på mad og sådan ! :b haha

• #15   16. nov 2010 Jeg er 14 gages lønnet og har ca 34-3700 udbetalt.
    nu skal det siges jeg sidder ret presset da min lejlighed koster 3200 måneden (alt inkusiv) dog kommer der noget ekstra varmeengang i mellem samt lidt ekstra el engang i kvatalet.

betaler så 2600 til budget konto (pr 14 dag) da jeg også har bil

så har godt 1-1200 hver 14 dag til mad, benzin,tøj,mobil og druk.
    det ikke helt nemt at holde budgettet, men da jeg så har en del muligheder for at tjene lidt ekstra hist og her så går det op.

vil mene at med 8-10.000 om måneden burde du NEMT kunne overleve. men det som pt er mit største problem er "uforudsete udgifter" da jeg bare har konsekvent valgt at sætte for mange penge på min budget konto til det.

men har bare ikke altid taget højde for at en bil også skal have reservedele og at der eks er noget i hjemmet som kan gå i stykker. og det ærger mig egentlig lidt. så mit bedste råd er at smide x antal kroner ind på en konto som du som Humle skriver. kan ruge af nr du virkelig pludselig kommer på røven. smiley

• #16   16. nov 2010 har 2800 når alle regninger er betalt smiley
    det er lidt stramt.. men jeg er også god til at bruge penge d:

• #17   16. nov 2010 Kig på siden udeboende.dk. Der er en skabelon til et budget.. smiley

• #19   16. nov 2010 Julie P. OBS tjek det med forsikringer. i de flste tifælde er du dækket af forældrenes til du fylder 21 :).

• #20   16. nov 2010 hh k- hvor står der hun er studerende?

• #21   16. nov 2010 Fuldtids arbejdende, plus børne penge, for er under 18 smiley

• #22   17. nov 2010 Mille. bønepenge kommer de ikke kun hver 3 mdr ?

Kommentér på:
At flytte hjemmefra - kig :-)

Annonce