{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

bryder ekstra bladet og bb ikke loven? {{forumTopicSubject}}

er det bare mig eller bryder baboom og ekstrabladets "nationen" ikke loven om ytringsfrihed?

så vidt jeg forstår ytringsfrihed er det at man har lov til at sige sine meninger man skal bare kunne stå til ansvar for dem.

lad mig komme med et par eksempler

"baboom"

jeg synes at en eller anden person er en idiot og vælger at skrive til personen "jeg synes sgu egentlig at du er en idiot" så risikerer jeg at få en advarsel eller blive frosset for grimt sprog.

har lige en historie fra noget jeg har kommenteret på ekstrabladets nationen til en artikel ang. barcelona - fck kampen men som blev slettet da de mente at det var af upassende karakter.

"en plastic fan som dig kan på ingen måde pisse mig af, det er altid let at sige at man er fan af et udenlandsk hold. du vil sikkert gerne kalde dig selv barca fan, men i mine øjne er du ikke andet end en lille tegning der holder med dem fordi de er gode. hvor tit er du inde og se deres kampe og støtte dem? mit gæt er ALDRIG eller et par gange om året. det bliver man ikke fan af. en fan støtter sit hold på tribunerne istedet for at se kampene i TV"

i begge tilfælde bliver min ytringsfrihed jo tage fra mig, da jeg ikke har mulighed for at kunne sige min mening, eller er jeg forkert på den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bryder ekstra bladet og bb ikke loven?
  • #1   24. okt 2010 ja kan godt huske det emne med hende og den fake jakke smiley det skulle da heller ikke undre mig hvis de skulle finde på at fryse mig pga. dette emne men det skal de jo være velkomne til. jeg stiller jo bare et kritisk spørgsmål om det overhoved er lovligt at de sletter vores indlæg fordi de synes det er upassende, selvom vi jo bare bruger vores ytringsfrihed. og dette emne bryder jo ingen af bb's regler

  • Anders .
    Anders . Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 706
    #2   24. okt 2010 hele lnvlo universet er drevet ved at undertrykke folks holdninger.. egentlig ufatteligt at vi bliver her, når der er så mange andre gratis alternativer, hvor ytringsfriheden er til stede.

  • #3   24. okt 2010 Det er private sider, det er dem der bestemmer hvad der skal stå derinde. Simple as that.

  • #4   24. okt 2010 Velkommen til internettet

  • #5   24. okt 2010 Ytringsfrihed er retten til frit at udtrykke sin mening i skrift og tale uden andres forudgående godkendelse, og står dermed i modsætning til censur. Ytringsfriheden har haft afgørende indflydelse på den samfundsudvikling, som har fundet sted i slutningen af 1900-tallet i den vestlige verden. Den opfattes som en af grundpillerne i et velfungerende demokrati, fordi dette bygger på fri meningsudveksling. Desuden giver ytringsfrihed mulighed for at udtrykke afvigende meninger, så risikoen for at disse får et voldeligt udtryk mindskes. Ytringsfriheden er især vigtig for mindretallene, idet de magthavende instanser på grund af deres magtposition ikke har reelt brug for beskyttelsen af retten til ytring.

    Ytringsfriheden er en grundlæggende rettighed, men er ikke ubegrænset. Ytringsfriheden indebærer, at staten ikke på forhånd kan blande sig og forbyde borgerne at komme til orde. Derimod er friheden ikke til hinder for, at man efterfølgende står til ansvar for sine ytringer, f.eks. ved en domstol. Udtalelser kan ved dom blive kendt ubeføjede, hvis retten ikke finder dem dokumenteret, ligesom overtrædelser af de lovgivningsmæssige bestemmelser naturligvis kan medføre idømmelse af straf.


    På en eller anden måde gør de jo.. de forhindre os jo i at komme med vores mening?


  • #6   24. okt 2010 BaBoom's Cykel

    det er jo stadig et forum hvor man kan sige sine meninger, jeg må jo også gerne sidde hjemme ved en bekendt og sige at jeg synes han er lidt af et fjols, han kan jo så sige at så er der jo ikke nogen grund til at jeg er hos ham eller sige at jeg skal gå. men han kan jo ikke sige til mig at når jeg er hos ham så skal jeg synes at han er en flink fyr, han kan jo stadig ikke forbyde mig at have en holdning. vi har jo stadig lov til at ytre vores mening.


  • #7   24. okt 2010 Amalie min gud! S

    præcis..

    hvis jeg en eftermiddag er til fodbold og står og råber lidt med på nogen sange så må ham ved siden af jo gerne sige "du synger altså af helvedes til" jamen det er jo bare hans mening og det er da også iorden (at jeg så ville ytre min mening ved at bede ham om at lukke røven er en anden sag) det samme herinde. vi er rigtig mange brugere, og de kan jo ikke forvente at vi allesammen bare er enige om alt


  • #8   24. okt 2010 Jeg ringer lige til min kusine her på mandag (: hun er næsten færdig uddannet som advokat (: Så sagsøger jeg dem , Hvis det såvel er muligt (:

  • #9   24. okt 2010 Cykel

    "Enhver er berettiget til på tryk, <b> i skrift </b> og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde på ny indføres."

    du må jo også gerne ytre dig i en avis selvom den er privat ejet, du skal bare stå til ansvar for din mening


  • #10   24. okt 2010 Okay, de bliver sagsøgt(: Hvor meget tror i jeg kan få? smiley

  • #11   24. okt 2010 Amalies lille lover

    tror ikke du får det vilde ud af det smiley


  • #12   24. okt 2010 Martin - Ja, men har avisen ikke lyst til at din mening ligger i deres avis, så har de da ret til at fjerne den. Siden her har ikke ansvar for at ikke fjerne dine (for dem) negative kommentarer, ønsker de ikke at der står "BaBoom sucks", så fjerner de det. Du har stadig mulighed for at ytre din mening, det bliver bare muligvis ikke på siden hvis siden ikke har lyst til det.

  • #13   24. okt 2010 eller måske får du en tur i fryseren fordi du går imod baboom's diktatur smiley

  • #14   24. okt 2010 Vil ikke i frysern, der er så koldt.! smiley

  • #15   24. okt 2010 BaBoom's Cykel

    så går de også stadig imod ytringsfriheden, nu er der også forskellen på en avis og et forum. avisen kan jo ikke trykke alle læserbreve de modtager, hvorimod et forum har mere "plads" til at folk kan komme ud med deres meninger, ekstra bladet lavede deres "nationen" så folk havde bedre muligheder for at komme med deres meninger, men hver gang der enten kommer en negativ kommentar enten om siden eller en anden bruger bliver den slettet. hvis de ikke kan klare at alting ikke er perfekt, så må de droppe deres forum


  • #16   24. okt 2010 men jeg vil hoppe i seng. diskuter endelig videre, jeg kigger forbi senere og kommenterer lidt igen smiley

  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 50 Svar: 287
    #17   24. okt 2010 Baboom er nu engang dem der bestemmer herinde da det er en privatside. De skal stå til ansvar over for lovgivningen hvis der blir noget. Jeg troede os fejlagtigt en gang at ytringsfriheden galdt gennerelt men det gør den ikke. Selvom man har lov til at ytre sig på skrift og tale skal det stadig være inden for den gældende lovgivning og det er den der i sidste ende afgør den slags. Loven tillader ikke man kan ytre sig som man vil - desværre om nogen vil. Så ytringsfriheden er begrænset af loven over alt.

  • #18   24. okt 2010 Kristian T
    Det var os bare for sjov..
    ....

    De bryder menneskerettighederne ved at man ikke har den frihed til at skrive det man vil, og man skulle kunne ytre sig som man vil da de ikke skal stå inde for en andens persons holdninger og injurie, så det er faktisk utroligt latterligt at man kan blive frosset/ få slettet sin bruger bare fordi man siger sin mening?

    Så nej de har ikke deres på det rene, da de ikke må forhindre nogen af de ting de gør (:

    stave fejl er gratis i dag hvis der er nogen (:


  • #19   24. okt 2010 Men jeg har det på fornemmelsen at det her er et nevern ending emne (:

  • #20   24. okt 2010 De bryder på ingen måde loven, da det er Ekstra Bladet og BB, som evt hænger på sagsanlæg, da injurierne står på deres hjemmeside. Det er nemlig ik den enkelte bruger som dømmes, men de sider der ligger plads til injurierne. Derefter skal EB eller BB selv via civile søgsmål, stævne brugere, som er kommet med injurierne.

    Så det er vel logik, at alle hjemmesider/portaler/forums mm renser ud i hjernedøde indlæg, som kan koste dem kasse i erstatninger, sagsomkostninger og søgsmål!


  • #21   24. okt 2010 Kristian T

    nu er der også forskel på en bil og et fodbold hold, porsche mærker sgu nok ikke meget til hvor tit du er ude og få en køretur i en af deres biler, men et fodboldhold mærker meget til opbakningen på stadion


  • #22   24. okt 2010 Mr Bing <-> Søg på BING! !

    nu har jeg snakket med en jeg kender der er inde i det med ytringsfrihed, ekstra bladet er på ingen måde ansvarlig for hvad andres mening er hvis bare der er et navn på personen så personen kan stå til ansvar for sin mening


  • #24   24. okt 2010 sjovt nok er der ingen administrator der vil kommentere dette indlæg..

  • #26   24. okt 2010 hvorfor skulle de ikke , de svare da andre steder på ligegyldige indlæg smiley

  • #27   24. okt 2010 Læs de retningslinjer du har accepteret, da du oprettede en bruger herinde:

    "1.5 Ytringsfrihed
    BaBoom.dk er en hjemmeside for alle, hvor der er mulighed for at ytre sig frit. Derfor kan BaBoom.dk ikke påtage sig ansvaret for de indlæg og kommentarer, der postes af brugere.
    BaBoom.dk forbeholder sig dog retten til, til enhver tid at vurdere, hvorvidt indlæg/kommentarer er anstødelige eller uønskede og slette disse uden forudgående varsel. Det samme gælder indlæg/kommentarer der er i strid med gældende lovgivning.
    Vurderingen af hvilke indlæg, der er anstødelige eller uønskede, påhviler udelukkende BaBoom.dk, herunder administrator og hjælpe-administratorer, som står for at slette uønskede indlæg."

    - End of discussion, over & out !


  • #29   24. okt 2010 At forhindre folk i at skrive det de vil er at fjerne ens frihed og derved bryde menneskerettighedsloven!

  • #33   24. okt 2010 martin S
    Er "ham du kender" advokat? For han kender vist ik til reglerne omkring sådanne sager så!
    Ellers skulle han starte med at kigge på diverse afgørelser, som går direkte imod hans påstande!

    Morten Granau '
    "BaBoom.dk er en hjemmeside for alle, hvor der er mulighed for at ytre sig frit. Derfor kan BaBoom.dk ikke påtage sig ansvaret for de indlæg og kommentarer, der postes af brugere."

    Det er fint, men juridisk, så hænger Baboom på aben i første omgang, og skal derefter selv via et civilt søgsmål, opkræve evt erstatning hos brugeren, som via sine ytringer har startet sagen...


Kommentér på:
bryder ekstra bladet og bb ikke loven?

Annonce