{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
926 visninger | Oprettet:

SHG vil pludselig have penge fra mig! {{forumTopicSubject}}

Hey!

Er lidt pissed lige nu. Først og fremmest må jeg heller lige sætte folk inden i tingene:

For nok to måneder siden. købte jeg 2 SATA til USB convertere i SHG via deres webshop som jeg så hentede i forretningen. Dette var imidlertid en fejl da jeg kun skulle bruge 1. Men jeg tog begge med derfra, da jeg havde travlt og måtte tage ned med den anden og bytte den dagen efter. Jeg betalte selvf. for begge to.

Nogle dage efter tager jeg så ned med den ene og får pengene tilbage på denne. Det vil sige de kommer tilbage på min "SHG Konto" så beløbet bare ville blive trukket fra det næste jeg køber. Jeg køber dog samme dag en mus til min mors bærbar. Da jeg så kommer hjem ligger jeg mærke til at SHG ikke har taget penge på den, selvom musen kostede mer end det beløb jeg havde tilgode hos dem. Ser da også på dette tidspunkt at de har sendt mig en mail vedr. deres fejl og at de gerne vil have deres penge.

Dette er selvføgelig fint nok og jeg tilbyder at komme forbi forretningen og betale beløbet. Dette vil SHG bare ikke gå med til og siger at jeg er nødt til at overføre pengene. Nu ligger det bare sådan, at jeg bor ca 70 km fra min bank da jeg lige er flyttet og jeg har altså IKKE netbank så det er lidt skod for mig at skulle køre hen til min bank for at overføre pengene når SHG ligger lige ved siden af min arbejdsplads.

Jeg gør imidlertid ikke noget ved det. Blev egentlig sur over det. Hvis de ikke vil have pengene i forretningen er de tilsyneladende ikke nok interesseret i dem.

Så her idag, hvor jeg egentlig har glemt alt om det og ikke har hørt fra dem, får jeg pludselig et brev hvori der står at det er den 3. rykker de sender til mig uden at jeg betaler!

Jeg har bare aldrig modtaget nogen som helst rykkere fra dem tidligere.

Hvad ville i gøre i denne situation ? Jeg tager nok ned og snakker med dem imorgen. Men synes fanme ikke det kan være rigtigt.!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SHG vil pludselig have penge fra mig!
  • Just Me ?
    Just Me ? Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 11 Følgere: 9 Fotoprofiler: 1 Emner: 422 Svar: 1.406
    #1   29. sep 2010 tag der over, og snak med deres chef/leder... hvis ikke, vil de høre fra din advokat.. kort og godt... hvis de vil ha de penge, skal de tag imod dem på den ene eller anden måde, og det med 3'ede rykker... det kan de jo lukke op i deres røv, og ellers vil din advokat gerne se på det... for så ved de godt, at de får en sag for sig... så bare snak med deres leder/chef den dag du tager der over...

  • #2   29. sep 2010 Advokat og sådan noget. Det lyder dyrt! Nu er det ikke kommet så langt .. Men jeg printer lige de mails ud jeg har fra dem hvor de siger at jeg ikke kan betale det i forretningen.. Så de kan se at jeg faktisk gerne vil betale.

    Men det med rykkerne fatter jeg ikke.. Det er det første brev jeg modtager fra dem, så kan det sq da vel ikke være 3 rykker. Jeg har ikke modtaget andet. Om det så kan være gået tabt hos postdk mens jeg er flyttet ved jeg ikke.. Synes bare stadig det er underligt


  • #3   29. sep 2010 Dude D -> Det var selvfølgelig en mulighed. Har jeg dog slet ikke tænkt på. Troede ikke det kunne lade sig gøre.

    Men jeg synes stadig det er noget underligt noget jeg ikke kan betale i forretningen


  • #4   29. sep 2010 et elelr andet sted har de jo fortalt dig du skal betale og man kan ikke betale i en shg butik sådan har det altid været da det hele køre automatisk og de ikke har penge ved personalet..

    du kunne have lavet en bank overførsel via telefon med din bank hvilket jeg ikke forstår hvorfor du ikke har gjort...

    så hvis du spørg mig har de deres på det rene og du har mindre "ignoreret" dem.. også det med rykkerne kan godt gå tabt i postdk eller problemer mens du flyttede som du sagde.. men husk det er DIN pligt at spørge efter om de ikke vil have deres penge, hvis de kan dokumentere de har sendt brevet er det dit problem du ikke har modtaget det sådan er loven desværre..

    hvis jeg var dig ville jeg nok hurtigt betale inden de måske tager det til inkasso..


  • #5   29. sep 2010 Nu har jeg ikke sagt de skulle have pengene kontant. Kunne jo bare trække beløbet på mit dankort.

    Jeg tager ned og snakker med dem imorgen


  • #6   29. sep 2010 er det århus afdelingen? hvis det får du ikke meget hjælp smiley lager personalet er polakker RMA og personen ved disken er der kun for at modtage reklamationer også til at hjælpe når der kommer nye kunder som ikke ved hvordan deres ordre system virker..

  • #7   29. sep 2010 Det er århus afdelingen ja. Ligger deres primære kontor et andet sted?

  • #8   29. sep 2010 nej de har kun århus og ålborg men ingen må tage stilling til noget de har nogle procedurer de SKAL følge også må kunder indforstå sig med det.. for dem der forstår deres systemer er det ikke noget problem men hvis man ikke lige er inde i det kan det hurtigt blive noget lort da bla. sådan noget som det du er ude i der er noget næsten alle har problemer med hos dem..

    også derfor jeg mener den bedste løsning er bare at betale lortet også undgå yderlig omkostninger


  • #9   29. sep 2010 Jeg betaler også det beløb det egentlig var meningen at jeg skulle betale. Ingen tvivl om det, så må jo få fat i min bank. Men rykkerne betaler jeg sq ikke.

    En ting er jo, at det er deres fejl det her, en anden ting er så at jeg aldrig har fået nogle rykkere andet end denne tredje rykker. Så jeg synes egentlig ikke det kan passe at jeg skal betale for rykkerne .


  • #10   29. sep 2010 Det drejer sig om sølle 72 kr.. De er så efter rykkerne blevet til 342 kr ! Vil gerne betale de 72 kr ..

    Synes jo at det var lidt langt at køre 70 km for at overføre 72 kr .. Nu har jeg ikke vidst at det har været muligt at ringe og overføre, da jeg ikke troede en banks sikkerhed tilladte dette. Men det må jeg jo så bruge en anden gang


  • #11   29. sep 2010 Det er nogle penge du skylder dem, ergo er der ikke så meget at gøre - de har gjort opmærksom på hvordan betalingen skal foregå, at du så ignorerer dem, fordi du ikke kan komme til en bank, UDEN at gøre dem opmærksomme på dette, kan aldrig komme til at komme dig til gode - de vil selvfølgelig opkræve det beløb du skylder dem, før eller siden.

    Det med rykkerne er så ikke fair, hvis de seriøst ikke har sendt mere end EN rykker, men så længe der ikke er gebyr på, skal du bare være glad for det. Se og få betalt den regning, du har trods alt fået noget som du ikke har betalt det fulde beløb for. Sådan foregår det altså når der handles. Man må betale det det koster, og ikke bare lade som ingenting.

    Havde det været rockere du havde ligget og rodet med og ladet som ingenting selvom du skyldte dem penge, havde de IKKE sendt 3 rykkere, der havde de konsekvent hjemsøgt dig og tævet pengene ud af dig. MED renter!


  • #12   29. sep 2010 Okey der nåede du så at skrive at der VAR kommet rykkere på... men hvis DU kan bevise de ikke har sendt nogle advarsler til dig, før rykkerne, jamen så kan du måske snakke dig udenom dem... men hvis de har beviser for de har sendt alle mails til dig, og det er din mail adresse osv, så er der ikke så meget at gøre....

  • #13   29. sep 2010 Stay T - Nu er det jo så heldigvis ikke rockere ;P

    Jeg finder det bare meget forkert at det pludselig bliver mit problem at de klokker i det. Jeg tilbyder dem jo pengene, men de vil have det på deres måde som er den mest besværlige for mig selvom det er dem der har lavet fejlen.


  • #14   29. sep 2010 De er jo sendt pr brev. Men har kun modtaget dette ene brev fra dem.

  • #15   29. sep 2010 Dalle> Ud fra det du skriver kan jeg jo godt læse at du havde håbet på de havde glemt denne sag, og så havde du scoret en billig vare fra dem. Men okey det er sendt pr brev, jamen så skal du jo bare ha dem til at bevise at de har sendt de første 2 rykkere til smame adresse som den 3. rykker...
    Kan godt være de har lavet fejlen til at starte med - men de sætter penge ind på din shg konto, som du så vælger at bruge på en mus, hvor du ved den er dyrere end det beløb der er til rådighed... ergo kan det jo ikke komme som en overraskelse for dig at de nok gerne vil ha deres penge... og havde du nu skrevet til dem at det er umuligt for dig at komme til en bank og overføre pengene, så kunne tingene jo måske have løst sig på anden måde. smiley


  • #16   29. sep 2010 det med rykkerne er som jeg har skrevet før dit problem fordi hvis de siger det er dne 3. kan de nok gå ind i deres systemer og se der er sendt 3 også har de dokumentation og du mangler en rykker er sådan set bare for at hjælpe dig da det er din pligt at betale det du "skylder" og sådan er det desværre bare..

    og at du har langt til banken er lidt tynd da man kunne ringe og overfør og det kan faktisk også lade sig gøre at gå ind i hvilken som helst anden bank og gøre det, dog med gebyr på måske 30kr..


  • #17   29. sep 2010 Dalle> I sidste ende følger man dansk købelov, og i et her tilfælde har du altså købeloven imod dig. SHG har også regler stående på deres hjemmeside, om hvordan betalinger osv osv skal ordnes... tro mig, du er ikke den eneste kunde der får en rykker, så den slags klagesager har de garderet sig imod ved at lave et idiotsikkert reglement for alt vedrørende handel hos dem.

  • #18   29. sep 2010 Du kan bare klage via http://www.forbrugerstyrelsen.dk/



  • #19   30. sep 2010 Stay T - Det er lidt svært at forklare herover. Men på det tidspunkt jeg køber denne mus ved jeg faktisk ikke hvad den koster . Skal bruge en af dem med trådløs nano sender siger jeg bare ved desken også finder sælgeren sådan en til mig osv. Da jeg så kommer hjem ser jeg det først det på kvitteringen at den er dyere end det jeg havde resterende og først her ser jeg jo så fejlen. SHG har så på dette tidspunkt henvendt sig til mig pr mail hvorefter jeg så svarer dem at jeg selvf. bare kan komme ned i forretningen og betale med dankort. Det ville de bare ikke.

    Det er altså ikke fordi jeg havde håbet på at score en billig mus. Slet ikke! For jeg tilbyder dem jo også pengene. Men når de så siger jeg skal gøre det via bank overførsel, tænker jeg at det må jeg lige ordne når jeg engang kommer der forbi, for på dette tidspunkt tror jeg faktisk ikke det er muligt at ringe og ordne det. Der går så en del tid og jeg glemmer det. Og pludselig nu får jeg så denne rykker, som de så mener er den tredje de sender, selvom jeg ingen har modtaget tidligee

    Det kan godt være deres system siger de har sendt mig nogen tidligere, men er det virkelig bevis nok for at jeg har modtaget dem? Jeg mener jeg er jo flyttet og selv på det brev jeg modtaget fra dem nu, står min gamle adresse stadig på, så post dk kunne jo godt have lavet rod i det..


  • #20   30. sep 2010 ja det er dokumentation nok fra deres side.. loven siger at vis postDK smider din rykker væk er det DIT problem da hvis der bliver sendt en rykker burde man inden den første vide man skylder nogle penge.. og derfor skal du kontakte dem du mangler at betale og spørge hvad der skal ske !

Kommentér på:
SHG vil pludselig have penge fra mig!

Annonce